لیست پیشنهاد غذای ارزان و خوش طعم
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 21:1 | بازدید : 419 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گاهی داشتن یک لیست کامل از غذا های خوشمزه و کم هزینه می تواند کمک شایانی به افراد به خصوص به بانوان و دانشجویان در انتخاب غذا بکند.

بهترین لیست غذا های ارزان و ساده 

یک لیست کامل از غذایی که به آسانی و با کمترین هزینه تهیه می شوند می تواند جزو بهترین لیست های پیشنهادی غذا باشد. این لیست، غذاهایی را به شما پیشنهاد می دهد که می توانید به راحتی و با کمترین مواد آن ها را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

غذای ارزان

دمی گوجه 

دمی گوجه یکی از ساده پلو های ایرانی می باشد که طرز تهیه آسانی دارد این غذا علاوه بر این که مواد اولیه زیادی احتیاج نداد خیلی سریع نیز آماده می شود. 

دمی گوجه

طرز تهیه دمی گوجه

املت گوجه فرنگی

املت از راحت ترین و سریع ترین غذاهایی می باشد که می توانید برای وعده های غذایی تهیه کنید . سرو کردن املت با پیاز و سبزی و لیمو ترش تازه طعم دلپذیر و متفاوتی را به املتتان بدهید.

املت

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

میرزاقاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذا های محلی و معروف شمالی می باشد که میان تمامی ایرانیان مشهور و پر طرفدار می باشد. شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن این غذای لذیذ و دوست داشتنی را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از غذاهای نانی  رایج ایرانی می باشد که میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است شما می توانید در کمترین زمان این غذا را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید . شما می توانید این غذا را به صورت ساندویچی سرو کنید. 

کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذا های معروف آبادانی می باشد این غذا میان جنوبی ها از محبوبیت خاصی برخودار است. طرز تهیه این غذای لذیذ و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه آبادانی

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی از غذاهای لذیذ و پر طرفدار ایرانی می باشد تهیه این غذا برای بانوان شاغل و همچنین دانشجویان بسیار مناسب می باشد زیرا مواد اولیه آسان و طرز تهیه سریعی دارد. 

کوکو

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

فلافل

فلافل از غذا های ساندویچی ارزان و پرطرفدار می باشد که به راحتی می توانید در خانه آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. این غذا میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است. 

فلافل

طرز تهیه فلافل 

کشک بادمجان 

کشک بادمجان از غذا های اصیل ایرانی می باشد که طرز تهیه فوری دارد . این غذا به دلیل وجود بادمجان و کشک ارزش غذایی بالا و همچنین طعم بی نظیری دارد. 

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان 

دمپختک باقالی 

دمپختک باقالی یکی از غذا های سنتی ایران می باشد که طرفداران زیادی دارد. دمپختک انواع متنوعی دارد ولی یکی از لذیذ ترین آن ها دمپختک باقالی می باشد. 

دمپختک

طرز تهیه دمپختک باقالی

اشکنه

اشکنه از غذا های خوشمزه و آسانی می باشد که با نان سرو می شود و اصالتا برای خراسان می باشد. این غذا انواع متنوعی دارد. شما می توانید  هر دستوری که با ذائقه شما همخوانی دارد را تهیه کنید. 

اشکنه

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباه خطرناک ما هنگام شستن و طبخ مرغ
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:59 | بازدید : 518 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 شستن غیر اصولی مرغ های خام باعث پراکنده شدن یک نوع باکتری در محیط آشپزخانه می شود که موجب آلودگی خواهد شد.

اشتباهات ما هنگام شستشو و طبخ مرغ

حدود 60 درصد از مرغ ها حاوی کامپیلوباکتر هستند، متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که می تواند مشکل ساز شود همین شستن مرغ های خام قبل از پخت و پز است. بسیاری از مردم اشتباهاتی را هنگام شستشو و پختن و کباب کردن مرغ و گوشت مرتکب می شوند که خود از این اشتباهات بی خبرند و شاید خودشان را فرد کاملا تمیز و پاکیزه بدانند، و قواعد بهداشتی مختلف را در طول روز رعایت کنند.

شستن مرغ

مرغ حاوی پروتئین بالایی است و در کشورهایی مثل اندونزی مصرف بیش از حد زیادی دارد. مرغ را می توان به آسانی در سوپرمارکت ها و حتی همان بقالی های سر کوچه نیز یافت. راه های مختلفی نیز برای پخت و طبخ آن وجود دارد. متاسفانه هنوز بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه باید مرغ را از راه مناسب بپزند و سرو کنند. در این قسمت از رازهای خانه داری نمناک به اشتباهاتی اشاره می کنیم که افراد هنگام طبخ مرغ، مرتکب آن ها می شوند.

1. رها کردن مرغ بدون هیچ اقدامی به مدت طولانی

بسیاری از خانم ها عادت دارند که مرغ را مدت زمان زیادی بدون هیچ کاری روی میز رها می کنند ، بدون این که بدانند دمای محیط می تواند عامل خطرناکی برای رشد باکتری روی گوشت باشد. بهترین راهکار ممکن این است که گوشت را داخل یخچال قرار دهید و زمانی که واقعا قصد پخت دارید، آن را از یخچال خارج کنید و اگر مرغ یخ زده بود ، اجازه دهید که دو روز قبل از طبخ، یخ آن آب شود.

2. نگهداری آن به روش غلط

نمی توان مرغ را در هر جایی از فریزر قرار داد زیرا ممکن است که آب آن روی مواد غذایی دیگر بریزد. همیشه آن را داخل یک بشقاب قرار دهید و بسته بندی اش را خارج نکنید و آن را در آخرین طبقه فریزر بگذارید.

3. شستن مرغ قبل از طبخ

اصلا پیشنهاد نمی کنیم که مرغ را دقیقا قبل از طبخ بشویید زیرا این کار باعث انتشار باکتری می شود و گوشت را سفت می کند.

میکروب در مرغ

4. مزه دار کردن مرغ به شیوه غلط

افزودن طعم های زیاد به مرغ ممکن است مزه آن را کلا عوض کند و از طرفی اگر این کار را به شیوه ای درست انجام دهید، می توانید آن را ترد تر نیز بکنید. اگر مرغ را به مدت زمان طولانی ادویه دار کرده باشید، باز هم جا برای رشد باکتری ها افزایش می یابد و زمانی که به مرغ ادویه زدید ، باید آن را داخل یک کیسه پلاستیکی یا یک ظرف در بسته در فریزر قرار دهید و در ضمن این ادویه ها را هرگز نباید به مرغ خام بزنید.

5. استفاده دوباره از پلاستیکی که با گوشت خام مرغ برخورد داشته

استفاده کردن از ظرف ها یا حتی کیسه های پلاستیکی که با گوشت خام مرغ برخورد داشته اند ، باعث رشد میکروب و باکتری می شود. همیشه باید تمام ابزار برخورد داشته با گوشت مرغ را به خوبی بشویید.

آموزش شستن مرغ

6. میکس کردن گوشت خام مرغ با دیگر مواد

برای مرغ های کوچک، حتما باید هنگام طبخ ادویه را اضافه کرد که اضافه کردن ادویه به مرغ خام نیز باعث تولید و انتشار باکتری ها می شود.

7. فراموش کردن شستن دست ها

نکته ی مهمی که در این بخش از نمناک اشاره کرده ایم این است که معمولا همه ما بدون دستکش شروع به پخت غذا می کنیم. برخورد دست با گوشت خام مرغ می تواند باکتری را به پوست دست شما بچسباند ، پس حتما قبل و بعد از طبخ مرغ دست های خود را بشویید. حتی می توانید برای بهداشت بیشتر از یک دست خود استفاده کنید و دست دیگر را اصلا درگیر کار نکنید.

8. تمیز نکردن اسکاچ آشپزخانه

شستن ظرف ها همگی با اسکاچ انجام می شود ، حال بعد از شستن ظرف های مرغ ، اسکاچ و یا اسفنج استفاده شده می تواند باکتری های مرغ را حمل کنند ، پس حتما آن را به دقت تمیز کنید تا به ظرف های بعدی منتقل نشود.

اسکاچ آشپزخانه

9. خشک نکردن مرغ قبل از طبخ

در آوردن مرغ از فریزر و آب شدن یخ آن به طور خودکار کار راحتی است. گاهی اوقات افراد برای خشک کردن مرغ از پارچه استفاده می کنند اما اگر اجازه دهید که مرغ به طور طبیعی و کامل خشک شود، مزه آن ترد تر و دلنشین تر خواهد شد که رطوبت و خیسی مرغ هنگام طبخ باعث طعم نامناسب آن می شود.

10. به اندازه کافی چاشنی نزدن

برای طبخ و چاشننی مرغ نمی توان به فلفل و نمک اکتفا کرد که چاشنی اضافه کردن به گوشت می تواند هم رطوبت آن را بگیرد و هم طعم لذت بخشی را به آن بدهد.

مرغ خام

11. استفاده کردن از مواد اسیدی که باعث سفت شدن گوشت مرغ می شود.

استفاده کردن از چاشنی ها و مواد اسیدی اثر خوبی برای مزه و نرمی گوشت مرغ ندارند. این مواد اسیدی شامل موادی مثل سرکه یا از این قبیل می شود.

برای طعم دار کردن واقعی گوشت مرغ باید درون گوشت آن حفره هایی ایجاد کنید و یا آن را به تکه های کوچکی تقسیم کنید تا بتواند مواد را به خوبی به خود جذب کند.

12. آب پز کردن به شیوه غلط

بعضی از افراد مفهوم آب پز کردن را بلد نیستند و به جای آن مرغ را می جوشانند که باعث بی مزه شدن و سفت شدن گوشت مرغ می شود. آب پز کردن به شیوه صحیح یکی از راه های سالم برای طبخ مرغ می باشد.

باید مرغ ها را در قابلمه با نصف آب سرد بریزید و آن را با ادویه های مد نظر و موادی که می خواهید، طعم دار کنید و دمای اجاق را در حالت متوسط قرار دهید و باید دقت کنید که ترموستات گاز روی عدد 165 درجه باشد و بعد از آب پز شدن نیز باید سریعا مرغ را سرو کنید.

نحوه پختن مرغ

13. تکان دادن مرغ ها هنگام سرخ کردن یا پختن

نباید هنگام سرخ کردن مرغ ، آن ها را درون قابلمه یا ماهتابه تکان دهید ، در این حالت باعث می شوید که آمینو اسید موجود در پروتئین مرغ با قند و شکر واکنش نشان دهد و در نتیجه مرغ شما قهوه ای می شود و مزه خوبی نخواهد گرفت.

پس هنگام طبخ مرغ صبور باشید و سعی نکنید که با تکان دادن کار را جلو بیاندازید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفندهایی برای افزایش سرعت آشپزی
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:58 | بازدید : 390 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر زمان کمی برای آشپزی دارید نگران نباشید. شما می توانید با چند ترفند ساده سرعت آشپزی را افزایش دهید و هر چه سریع تر غذایتان را میل کنید.

راهکارهایی برای پخت سریع غذا

همیشه ترفندهایی هستند که برای تمام آشپزها یک راهکار مفید ارائه میدهند، بخصوص اگر زمان آشپزی و طبخ غذا را کاهش دهند. در این مقاله راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن ها بتوانید غذای خود را سریع تر بپزید، بدون اینکه سطح کیفیت و طعم غذا را پایین بیاورید.

سرعت در آشپزی

دمای مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه هر کاری انجام دهید، اجاق گاز را روشن کنید. قابلمه یا ماهتابه را روی آن قرار دهید تا کمی از قبل این ظروف را گرم کنید و آب زودتر جوش بیاید.

سرعت در آشپزی

ظرف اضافه کثیف نکنید

تا جایی که می توانید از ظرف های کمتری استفاده کنید که هم در وقت تان صرفه جویی شود و هم مجبور نباشید بعداً ظرف های زیادی را بشویید.

زمان شستشو را سرعت ببخشید

همه وسایلی را که کثیف کرده اید، با یکدیگر داخل سینک بگذارید و زیر آب سرد بشویید و به یک باره همه آن ها را آب بکشید. همچنین می توانید هنگام آشپزی و پخت مواد، سبزیجات را بشویید و سریع به غذا اضافه کنید.

به یکباره همه مواد لازم را خرد کنید

اگر قرار است مواد خرد شده داخل غذای شما ریخته شود، به یکباره همه آن ها را خرد کنید تا نخواهید برای هر کدام شان معطل شوید.

پخت سریع غذا

قبل از پخت مواد را برش دهید

تکه های ضخیم و کلفت دیرتر پخته می شوند. در نتیجه بهتر است آن ها را نازک تر و کوچکتر کنید تا پخت آن ها سریع تر انجام شود.

از قابلمه چند استفاده همزمان داشته باشید

می توانید مقدار مواد غذایی مثل لوبیا و سبزیجات را داخل قابلمه بگذارید و سپس در آن را برعکس گذاشته و روی آن چند مواد دیگر را بخارپز کنید و همزمان چند ماده غذایی را با یک دیگر بپزید تا سرعت کارتان بالاتر برود.

از پوست کن استفاده کنید

برای این که کارتان سریع تر پیش برود، می توانید از دستگاه های پوست کن یا دستگاه های خرد کن استفاده کنید که باعث می شود در عرض چند دقیقه تمام مواد را خرد کنید.

استفاده از پوست کن

برای گرم کردن غذا از آب کمتری استفاده کنید

وقتی که می خواهید غذا را گرم کنید، آب کمی داخل آن بریزید تا زمان کمتری صرف شود. در غیر این صورت باید مدت زمان طولانی تری معطل باشید.

یک ساندویچ بزرگ درست کنید

قطعا درست کردن یک ساندویچ بزرگ زمان کمتری از درست کردن چهار ساندویچ کوچک می برد. پس این زمان خود را صرف درست کردن ساندویچ های زیاد کنید. سعی کنید به جای آن یک ساندویچ پرملات درست کنید.

از قسمت مرکزی برش دهید

این روش برای سیب، گلابی، گوجه فرنگی، کلم و هلو بسیار جواب می دهد. از قسمت پایین به سمت مرکز حرکت کنید. هسته را بیرون بیاورید و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید تا کارتان سریع تر پیش برود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکنیک آشپزی با حداقل روغن
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:57 | بازدید : 384 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استفاده از روغن کم یا چربی های سالم در غذاها، در سلامت شما موثر است بنابراین تکنیک های آشپزی با کمترین میزان روغن را یاد بگیرید.

چند شیوه و ترفند برای آشپزی با روغن کمتر

بسیاری از افراد سعی می کنند که یک رژیم غذایی با چربی و روغن کم داشته باشند. البته شما همه مواد غذایی که استفاده می کنید نیاز به مقداری روغن دارد اما بسیار مهم است که روغن ها و چربی های سالم را انتخاب کنید و مراقب مواد غذایی که مصرف می کنید، باشید. در این قسمت از نمناک به شما آموزش می دهیم که چگونه هنگام پخت غذا از روغن کم تری استفاده کنید.

آشپزی با روغن کم

گوشت

شما می توانید در استفاده از روغن یا کره برای پخت غذا های گوشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، ماهی و یا حتی سبزیجات، میزان استفاده از روغن را به نصف برسانید، بدون این که طعم آن دچار مشکل شود. بهتر است این مواد غذایی را بپزید و تمام چربی های موجود در گوشت را جدا کنید.

آشپزی با روغن کم

مرغ

اگر می خواهید گوشت را داخل سس بپزید، می توانید از یک روز قبل سس را آماده کنید و گوشت را شب تا صبح داخل آن بخوابانید. سپس چربی هایی را که می بینید، از روی سطح ظرف بردارید، گوشت قرمز و گوشت ماهی را داخل روغن زیتون یا روغن سبزیجات بپزید و با کره آن ها را درست نکنید.

قبل از اینکه مرغ را آماده کنید، پوست آن را جدا نکنید، مگر این که داخل رسپی این گونه نوشته باشد. پوستی که به مرغ چسبیده باشد، از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. هنگام خوردن پوست آن را بردارید.

سوپ

همچنین مقدار روغنی که داخل سوپ استفاده می کنید را هم به نصف برسانید. اگر می خواهید سوپ خامه درست کنید، سعی کنید از شیر کم چرب استفاده کنید که البته شاید طعم خامه در آن کم تر مشخص باشد اما مطمئناً غذای خوبی از آب در می آید و می توانید از آن لذت ببرید. مهم تر از همه این که سلامت خود را به خطر نیندازید.

شیر کم چرب

دسر

سعی کنید دسر هایی درست کنید که نیاز به چربی و روغن زیادی ندارند، مثل دسر میوه که نیاز به محتوای روغن در آن ها نیست.

سبزیجات

برای پختن و درست کردن سبزیجات، حتماً آن ها را پوست کنده و از قبل بشویید و خشک شان کنید. سعی کنید برای آن ها از چربی های غیر اشباع به مقدار کم استفاده کنید.

کیک و بیسکویت

معمولاً پخت بیسکویت و کیک نیاز به روغن بیشتری دارد اما باید مراقب باشید که در آن ها زیاده روی نکنید و خیلی کیک و بیسکویت پرچرب درست نکنید و سعی کنید که از کره برای آن ها استفاده نکنید تا چربی آن خیلی زیاد نشود. ماهتابه ای که استفاده می کنید، باید نچسب باشد.

پخت کیک

چگونه انواع غذا را با روغن کم بپزیم؟

1. به جای روغن در سرخ کردن پیاز از کمی آب استفاده کنید یعنی به پیز کمی آب بیافزایید تا نرم شود و در آخر کمی روغن اضافه کنید تا سرخ شود.

2. برای تهیه غذاهای کم چرب تر از تکه های استخوان دار مرغ و گوشت استفاده نکنید زیرا برای پختن و تفت خوردن به روغن بیشتری نیاز دارند.

3. برای طبخ غذا از ظروف رژیمی استفاده کنید که روغن کمتری نیاز دارند.

4. همیشه کمتر از میزان روغنی که در دستور آمده در غذا روغن بریزید.

5. برای اینکه سرخ کردن کوکوها روغن کمتری ببرد، دو عدد سفیده را جایگزین یک زرده کنید.

6. انواع کم چرب لبنیات را جایگزین پرچرب کنید.

7. از آجیل، روغن زیتون و ماهی که دارای چربی سالم هستند، استفاده کنید.

8. به جای مزه دار کردن گوشت با روغن از آبلیمو یا سرکه استفاده کنید.

گوشت و آبلیمو

9. برای کم چرب کردن دسر ها به جای استفاده از شکلات از پودر کاکائو استفاده کنید که مزه شکلات می دهد اما چرب نیست.

10. به جای روغن جامد از روغن مایع فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع استفاده کنید.

11. در راحت ترین حالت ممکن از سرخ کردن غذا بپرهیزید.

12. به جای سرخ کردن مواد غذایی با فرچه کمی روغن روی آنها بمالید و بعد به انتخاب خود آن را کبابی کرده یا بپزید.

13. برای سرخ کردن از تابه کوچک استفاده کنید.

14. برای گرفتن روغن اضافی مواد غذایی سرخ شده از کاغذ مخصوص روغن گیر استفاده کنید.

15. به جای سرخ کردن از تفت دادن برای مزه دار کردن مواد غذایی و قبل از پخت کامل غذا استفاده کنید.

16. برای سرخ کردن سیب زمینی و جذب روغن کمتر ابتدا آن را چند دقیقه درون آب جوش بپزید و سپس سرخ کنید.

17. برای جذب روغن کمتر بادمجان آن را پوست گرفته و درون ظرفی از آب و نمک قرار دهید و سپس با قلمو کمی سفیده ی تخم مرغ روی آن بزنید.

18. به جای خرید و استفاده از دستگاه سرخ کن از دستگاه های هواپز که به یک یا دو قاشق روغن برای سرخ کردن مواد غذایی نیاز دارند، استفاده کنید.

19. از تابه هایی که کف آن ها خراب شده ، استفاده نکنید زیرا نیاز به روغن بیشتری دارند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند توصیه کوتاه برای وا رفتن فلافل
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:56 | بازدید : 427 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مشکل وا رفتن فلافل چند علت ساده دارد که اگر اقدام به رفع این نکات حتما فلافل شما متلاشی نخواهد شد.

وا رفتن فلافل در روغن و نکات مهم آن

برای متلاشی نشدن مواد فلافل بهتر است که مواد را پس از مخلوط کردن به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد.

وا رفتن فلافل

هنگام سرخ شدن ، روغن نباید روی فلافل ها را بگیرد تا مانع از وا رفتن فلافل ها شود.

وا نرفتن فلافل

با قاشق مدام روی فلافل های در حال سرخ شدن روغن بریزید تا خودش را بگیرد.

اگر فلافل ها هنگام فرم دادن در دست خشک و سفت بود یا وا رفت یک یا دو قاشق آب سرد به آن اضافه کنید.

هنگام چرخ کردن نخود ها حتما به خوبی این کار را انجام دهید که از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در وا نرفتن فلافل ها می باشد.

موقع سرخ کردن فلافل ها اول حرارت زیر شعله را کمه کم کنید و فلافل ها را ابتدا در ظرف حاوی روغن پر کنید و در ظرف را برای چند دقیقه بگذارید تا فلافل ها مغز پخت شوند و مزه خام نخود حس نشود. سپس بعد از چند دقیقه در ظرف را بردارید.

به هیچ وجه منتظر نمانید تا یک طرف فلافل سرخ شود و بعد طرف دیگر آن را سرخ کنید. بلکه مدام باید فلافل را با قاشق برگردانید.

برای درست کردن فلافل از نخودهای پخته شده یا کنسروی استفاده نکنید زیرا آب زیادی را به خود جذب کردند و باعث می شوند فلافل هنگام پخت از هم بپاشد.

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل میتوانید،به مواد آن یک عدد تخم مرغ اضافه کنید.ولی در نظر داشته باشید که با وجود تخم مرغ مزه اصلی فلافل کمی تغییر خواهد کرد. البته به جای تخم مرغ میتوانید ،مقداری آردسوخاری یا سیب زمینی خام با مواد اولیه چرخ کنید.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودک شما غذا نمی خوره؟ اینطوری غذاش رو تزیین کن !
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:53 | بازدید : 347 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تزیین غذای کودک باید جالب و مناسب سلیقه ی بامزه ی کودکان باشد. جوری که کودک با شوق و شادی به سراغ غذا برود. اگر کودک شما گوشت و یا هر ماده غذایی دیگری را نمی خورد شما با خلاقیت او را علاقه مند به خوردن آن کنید.

تزیین غذای کودک باید جالب و مناسب سلیقه ی بامزه ی کودکان باشد. جوری که کودک با شوق و شادی به سراغ غذا برود. اگر کودک شما بد غذاست و یا گروهی از مواد غذایی را دوست ندارد مثلا علاقه ای به خردن گوشت که بسیار برای رشدشد مهم است ندارد شما با تزیین خلاقانه به نوعی او را مشتاق به خوردن این غذاها می کنید و حتی خیلی وقت ها او نادانسته و بدون توجه به اینکه غذا از چه مواد غذایی تشکیل شده است با لذت غذایش را می خورد.

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک به شکل شخصیت های کارتنی

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

 

تزیین رومانتیک غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک 

تزیین غذای کودک

 

تزیین هیجان انگیز غذای کودک

تزیین غذای کودک
 
تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

 تزیین غذای کودک

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فوت و فن های بی نظیر برای سالاد ماکارونی خانگی
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:52 | بازدید : 426 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سالاد ماکارونی یک وعده غذایی سبک است که برای هر سلیقه ای می توان “سالاد ماکارونی” مخصوص و خوش طعمی را تهیه کرد.

نکاتی مهم در مورد خوشمزه تر کردن سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی چندان سخت نیست و با رعایت برخی از نکات می توان به نوع منحصر به فرد و خاص آن رسید.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی

 در این متن مو به مو نکاتی برای داشتن طعمی دلنشین یک سالاد ماکارونی خوشمزه را آموزش خواهیم داد.

به سراغ نکات پخت سالاد ماکارونی برویم :

  1. ماکارونی نباید در حین پخت در آب جوش ،خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین بهترین زمان پخت همان زمانی است که در پشت جلد نوشته شده که معمولا بین7 تا 10 دقیقه است.
  2. هنگام اضافه کردن سس به سالا باید خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه سس به تمام نقاط سالاد برسد. ماکارونی ها خرد و یا له نشوند .چون باعث می شود ظاهر سالاد خراب می شود.
  3. به آب درحال پخت ماکارونی مقداری نمک، آبلیمو و روغن اضافه کنید تا ماکارونی ها طعم دار شوند.
  4. بعد از تزیین سالاد ماکارونی آن را حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.

سرغ بخش بعدی نکات خواهیم رفت : 

  • اگر قصد دارید سالاد را چندین ساعت بعد از آماده کردن سرو کنید ،سس آن را یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را از دست ندهد.
  • ماکارونی یا پاستا جذب بالایی دارد و رطوبت موجود در سالاد را جذب می کند ،به همین دلیل ماکارونی ها در سالاد حالتی خشک پیدا می کنند که برای برطرف کردن آن باید مقدار کمی روغن زیتون به سالاد اضافه کنید تا ماکارونی ها را نرم نگه دارد.
  • نخود فرنگی و ذرت کاملا سلیقه ای می باشد و شما می توانید این مواد را به سالاد اضافه نکنید. 
  • ادویه هایی همچون آویشن و پاپریکا و پودر سیرو زیره می تواند طهم فوق العادای به سالاد شما بدهد. 
  • می توانید اندکی آب غوره و کمی شکر به سس سالاد اضافه کنید. 

بخش سوم نکات : 

  1. فرم ماکارونی دلخواه است ولی بهتر است از ماکارونی پیچ پیچی استفاده کنید. 
  2. شما می توانید به جای کالباس از سینه مرغ استفاده کنید. 
  3. اگر می خواهید مرغ را به جای کالباس درون سالاد بریزید باید از قبل آن را بپزید. 
  4. می توانید به جای استفاده از یک فلفل دلمه از چند فلفل دلمه رنگی استفاده کنید. 
  5. برای پخت مرغ یک عدد پیاز و کمی هویج، برگ بو، زردچوبه ،نمک، فلفل، سیر، پاپیرکا بریزید و بگذارید تا بپزد. 
  6. کمی از آب مرغ را به سس سالاد اضافه کنید طعم بی نظیری به سالاد شما می دهد. 
  7. می توانید مقدار اندکی زردچوبه به سس سالاد اضافه کنید تا رنگ بهتری بگیرد. 
  8. سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه تر می شود.

بخش آخر نکات مهم سالاد ماکارونی فوق العاده خوشمزه و جا افتاده : 

  • می توانید از گوجه گیلاسی نیز در این غذا استفاده کنید.
  • می توانید یک عدد سیب زمینی را آبپز کنید و برش بدهید سپس به سالاد اضافه کنید.
  • می توانید کمی قارچ نیز به سالادتان اضافه کنید. 
  • حواستان باشد ماکارونی ها هنگام طبخ به یکدیگر نچسبند. 
  • ادویه هایی که در سس سالاد می ریزید کاملا سلیقه ای می باشد. 
  • برخی افراد شوید خشک نیز به سالاد اضافه می کنند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پودر گشنیز رو تو چه غذاهایی می ریزن؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:51 | بازدید : 491 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 به دلایل فواید فوق العاده پودر گشنیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا می دانید سرآشپزها در چه غذاهایی از پودر گشنیز استفاده می کنند؟

نکات استفاده از پودر گشنیز در غذاها

گشنیز سبزی پرخاصیتی است که به صورت تازه و هم به صورت خشک از آن در انواع غذاها استفاده می شود. گشنیز طعم بی نظیری به غذا می دهد و از بذر آن نیز می توان در غذا به عنوان ادویه و به صورت پودر شده استفاده نمود. در این بخش از نمناک با طرز تهیه پودر گشنیز و استفاده آن در انواع غذاها آشنا خواهیم شد.

پودر گشنیز

از پودر گشنیز در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

از گشنیز تازه و خشک می توان در غذاهای زیر استفاده نمود:

  • انواع آش
  • انواع سوپ
  • انواع کتلت و کوکو

پودر گشنیز سوپ

از پودر تخم گشنیز در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

از پودر تخم گشنیز در غذاهای مختلف زیر استفاده کنید:

طعم دادن میگو

طرز تهیه پودر گشنیز در خانه

برای تهیه پودر گشنیز در خانه گشنیز تازه را تهیه نمایید و برگ های گشنیز را بشویید و بر روی پارچه تمیزی پهن کرده و در آفتاب قرار دهید تا خشک شود. سپس آن ها را آسیاب کنید.

برای تهیه پودر تخم گشنیز، تخم گشنیز را خریداری کرده و بشویید، سپس اجازه دهید که پودر گشنیز خشک شده و سپس آن را داخل مخلوط کن ریخته و پودر کنید.

پودر گشنیز

فواید پودر گشنیز

گشنیز سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است و دارای فواید زیر است:

  • افزایش دهنده شیر مادران شیرده
  • تصفیه و پاک کننده خون
  • نیرو بخش قلب
  • نشاط آور و افزایش دهنده شادی
  • از بین برنده بوی بد دهان
  • تسکین دهنده درد دندان
  • درمان سینوزیت
  • کاهش دهنده علائم کهیر
  • رفع کننده یبوست
  • افزایش دهنده سلامت قلب
  • ضد التهاب
  • تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش دهنده استرس و اضطراب
  • ضد میکروب
  • مقابله کننده با باکتری های مسئول عفونت های دستگاه ادراری
  • میکروب کش و مفید برای درمان بیماری های گوارشی

مشکلات گوارشی

شرایط نگهداری و مصرف

پودر تخم گشنیز را دور از رطوبت و محیط های مرطوب نگهداری کنید زیرا رطوبت باعث ایجاد چسبندگی و گوله گوله شدن در ادویه جات می شود.

برای حفظ کیفیت پودر تخم گشنیز آن را دمای پایین تر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دستور تهیه “کباب تابه ای مرغ” مجلسی خانگی
دو شنبه 8 شهريور 1400 ساعت 22:36 | بازدید : 250 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “کباب تابه ای مرغ” یا همان جوجه کباب تابه ای بسیار ساده تهیه می شود و برای آشنایی با طرز تهیه کباب مرغ تابه ای با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ (جوجه کباب تابه ای):

کباب ماهیتابه ای بسیار آسان تهیه می شود و برای تهیه کباب تابه ای مرغ به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارید و می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ

مواد لازم کباب تابه ای مرغ:

  • سینه مرغ   250 گرم
  • ران مرغ   250 گرم
  • پیاز   1عدد  بزرگ
  • کره ذوب شده  50 گرم
  • فلفل،زرد چوبه، نمک و پودر پاپریکا   به میزان لازم
  • گوجه    4 عدد
  • آبلیمو   1 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای   1 عدد
  • زعفران دم کرده   به میزان لازم

دستور تهیه کباب مرغ تابه ای:

مرحله اول (آماده سازی مواد اولیه)

  1. بعد از جدا کردن استخوان ها، سینه مرغ و ران مرغ را باهم چرخ می کنیم.
  2. پیاز را رنده می کنیم و کنار می گذاریم.
  3. فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

پیاز رنده شده و فلفل دلمه خرد شده را درون غذاساز می ریزم و سپس آبلیمو را اضافه میکنیم و بعد نصف زعفران دم کرده موجود را افزوده و در آخر مقداری فلفل سیاه ، پودر پاپریکا و زردچوبه را اضافه میکنیم و میکس می کنیم و به حالت پوره در می آوریم.

مرحله سوم

مواد میکس شده را به مرغ چرخ شده اضافه میکنیم و سپس نمک را اضافه میکنیم و بعد از آن کره ذوب شده را اضافه می کنیم تا از خشک شدن کباب جلوگیری کند.سپس مواد را کاملا باهم ورز می دهیم و بعد از اینکه مواد یکدست شد روی آن را با یک کیسه فریزر پوشانده و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مواد اولیه کباب مرغ تابه ای

مرحله چهارم

بعد از گذشت یک ساعت یک ماهیتابه مناسب را انتخاب می کنیم و مقدار روغن را با استفاده از قلم روی سطح آن پخش می کنیم تا به خوبی چرب شود.سپس مواد را به طور مرتب و یکسان درون ماهیتابه پهن می کنیم به طوری که سطح آن به مانند تصویر زیر صاف باشد.

کباب مرغ تابه ای

مرحله پنجم

بعد از اینکه سطح مواد صاف شد با استفاده از کارتک آشپزی، مواد کباب را به اندازه های دلخواه تقسیم کنید و سپس نصف زعفران دم کرده را به وسیله قلم روی مواد پخش کنید.

کباب تابه ای مرغ مجلسی

مرحله ششم

سپس تابه را روی حرارت بالا قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا کباب ها به اصطلاح آب بیاندازد و بعد از اینکه این اتفاق افتاد درب تابه را بردارید و زیر شعله را کم کنید تا یک طرف کباب کوبیده مرغ به خوبی بپزد.وقتی مشاهده کردید که دوباره کباب ها به یکدیگر چسبیده به مانند قبل آنها را از هم جدا کنید.

کباب تابه ای مجلسی

مرحله هفتم

وقتی یک طرف کباب ماهیتابه ای به خوبی پخت آنها را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز به خوبی بپزد البته اگر مشاهده کردید روغن آن در این مرحله کم است می توانید مقداری روغن نیز اضافه کنید.بعد از اینکه طرف دیگر آن نیز به خوبی پخت می توانید به همراه برنج کته ایرانی نوش جان کنید.

کباب ماهیتابه ای مرغ

نکات تکمیلی در مورد کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ جزو انواع کباب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
کباب تابه ای مرغ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش کامل 6 روش خشک کردن میوه در خانه
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:29 | بازدید : 203 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر در خانه دستگه خشک کردن میوه ندارید می توانید میوه هایتان را در آفتاب یا فر و به روش های دیگری خشک کنید و نگاه دارید.

 چگونه میوه ها را خشک کنیم؟

فرآیند خشک کردن میوه در اصل، روشی مناسب برای محافظت از طعم میوه است. گاهی اوقات میوه خشک شده نسبت به نوع تازه آن به دلیل طعم بهتر، برتری دارد. برخی میوه ها در برخی از فصول سال فراوان تر از دیگر میوه ها هستند . در صورت تمایل به استفاده از میوه ها در فصول مختلف سال لازم است میوه ها را خشک کرده و از آن استفاده کنید .

راه های خشک کردن میوه

روش خشک کردن میوه ها بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی است . میوه خشک ترد و شیرین و نوعی آب نبات طبیعی است و مواد مغذی موجود در آنها تفاوت چندانی با میوه ی تازه ندارد. از میوه خشک می توان به صورت میان وعده استفاده نمود .

شما برای مصرف انواع میوه ها مجبور نیستید هزینه گزاف برای تهیه نوع آماده و بسته بندی آن بپردازید بلکه می توانید بدون هیچ گونه هزینه ای میوه های اضافی خود را به میوه خشک تبدیل کنید و از خوردن آن لذت ببرید . با چند روش می توانید در خانه به خشک کردن میوه بپردازید . با این بخش از نمناک همراه باشید، تا با روش های مختلف و آسان خشک کردن میوه در خانه آشنا شوید.

خشک کردن میوه در وفر

خشک کردن میوه در آفتاب

معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند.

مراحل خشک کردن میوه در آفتاب

  • برای خشک کردن میوه یک روز گرم آفتابی را که رطوبت هوا زیر 60 درصد و هوا هم آفتابی و گرم باشد ، انتخاب نمایید.این کار چند روز طول می کشد بنابراین لازم است که هوا برای چند روز متوالی صاف و خوب باشد.
  • میوه ها را روی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس با روکش تفلون قرار دهید و با کمی فاصله روی توری بچینید.
  • سینی میوه را روی دو عدد آجر قرار دهید تا از زمین فاصله بگیرد و بر روی آن یک توری نازک بیاندازید و زیر نور آفتاب قرار دهید.قرار دادن سینی روی آجر سبب بهتر جریان یافتن هوا و سریع تر خشک کردن میوه می شود.
  • برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن میوه ها، در زیر سینی یک ورق آلومینیوم یا قلع قرار دهید. هوای خنک شب می تواند میوه را دوباره مرطوب کند. پس سینی را در شب در جای سرپوشیده قرار دهید.
  • هر روز چند بار به میوه ها سر بزنید و میوه ها چروکیده و جویدنی (ترد) را جمع آوری کنید.

طرز خشک کردن هلو

خشک کردن میوه در فر

یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود. خشک کردن با فر بهترین روشی است که می توانید استفاده کنید، زیرا شکر یا ماده افزودنی دیگری به آن نمی افزایید و تنها چندین ساعت زمان برای این کار نیاز دارید.

فایده انجام این کار در خانه آن است که روی نتیجه کار خود کنترل دارید و میوه ها را به هر اندازه و شکلی که مایل باشید، خشک می کنید.

کیفیت میوه خشک شده به اندازه تکه های میوه و مدت زمان خشک کردن آن بستگی دارد.

روش های خشک کردن میوه

مواد لازم برای خشک کردن میوه در فر

فر، کاغذ مومی یا لاینر های سیلیکونی و سینی فر یا توری های گرد مخصوص پیتزا

  •  در این روش برای جلوگیری از رشد باکتری ها میوه ها را در دمای پایین گرم می کنند تا آب آنها به قدر کافی تبخیر شود.
  •  میوه ی موردنظرتان را آماده کنید، بهتر است این میوه ها کاملا رسیده باشند .
  •  میوه ها را با آب سرد بشویید قسمت لکه دارشان را جدا کنید و هسته میوه و ساقه میوه را جدا کنید .
  •  میوه ها را به صورت هم اندازه برش بزنید تا در زمان یکسانی خشک شوند. میوه های کوچک مثل انگور، توت فرنگی، گیلاس و گوجه فرنگی مینیاتوری را می توان به صورت درسته خشک کرد. میوه های متوسط را می توان نصف یا حلقه حلقه کرد و میوه های بزرگ یا خیلی سفت مثل انبه، آناناس و نارگیل را باید ورقه ورقه کرد.

میوه در فر

  •  اگر دوست دارید پوست میوه ها را بگیرید ، تکه های میوه را 30 ثانیه در آب جوش بریزید و سپس به یک ظرف آب یخ منتقل کنید تا پوست میوه ها راحت جدا شود.
  •  برای حفظ ظاهر زیبای میوه ها و به حداقل رسیدن تغییر رنگ شان آنها را 10 دقیقه درون آب لیمو و آب قرار دهید، سپس در آبکش بریزید و با یک حوله ی بدون پرز به آرامی خشک کنید.
  •  فر را از قبل در دمای 54 تا 71 درجه ی سانتی گراد گرم کنید.
  •  از درجه ی حرارت پایین تر برای میوه های برش خورده ی نازک مانند سیب یا هلو و از دمای بالاتر برای توت فرنگی ها و سایر توت های کامل استفاده کنید.
  •  روی سینی فر را با کاغذ مومی بپوشانید و تکه های میوه را با حفظ فاصله بچینید.

مدت زمان خشک شدن میوه

  •  یک توری گرد مخصوص پیتزا یا یک لاینر سیلیکونی روی میوه ها برای جلوگیری از جمع شدن (لوله شدن) آنها قرار دهید.
  •  میوه ها را درون فر بگذارید و هر دو ساعت سینی فر را بچرخانید.
  •  هنگامی که میوه خشک بافتی مانند چرم پیدا کرد و حدی منعطف بود، آماده بیرون آوردن از فر است.
  •  بعد از بیرون آوردن میوه های خشک از فر آنها را در ظرف های پلاستیکی یا شیشه ای بریزید و برای 4 تا 5 روز سر ظرفها را باز بگذارید تا رطوبت باقی مانده آنها تبخیر شود. در طی این روزها ظرف را ، تکان دهید تا میوه ها کمی جابه جا شوند.پس از 5 روز، در ظرف را ببندید
  •  حدود 10 ماه بعداز این میوه های خشک می توانید استفاده کنید.

خشک كردن ميوه با دستگاه ميوه خشک كن

مدت زمان لازم برای خشک شدن انواع میوه ها در فر

سیب:6 ساعت؛

انگور:8 تا 10 ساعت؛

پوست مرکبات:8 تا 10 ساعت؛

گیلاس:12 ساعت؛

توت فرنگی:12 ساعت؛

زردآلو:12 ساعت.

آلو:6 ساعت؛

گلابی:6 ساعت؛

هلو:6 ساعت؛

موز:6 ساعت؛

زمان خشک شدن هر میوه

روش سرخ کردن برای خشک کردن میوه

روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است.

خشک کردن میوه با شکر

خشک کردن با شکر نوع دیگری از روش خشک کردن میوه است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود.

میوه خشک شکری

خشک کردن میوه با میوه خشک کن

استفاده از دستگاه میوه خشک کن، سبب می شود آب میوه به صورت خیلی آرام ، آهسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.اکثر این دستگاه های میوه خشک کن در کف خود المنت برقی مشبک دارند که روی آن ها هواکش قرار دارد.

بسته به نوع میوه و نوع دستگاه میوه خشک کن، 24 ساعت وقت لازم است تا میوه ها به صورت کامل خشک شوند. اگر قصد خشک کردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات را داشته باشید استفاده از دستگاه های میوه خشک کن یکی از بهترین گزینه هاست.

  •  میوه خشک کن را روی تنظیمات خشک کردن میوه قرار دهید و اگر چنین تنظیماتی ندارد، آن را روی درجه ی حرارت 57 درجه ی سانتی گراد بگذارید.
  •  میوه ها را درون خشک کن بچینید.
  •  میوه ها در این دستگاه با توجه به میوه و ضخامت آن به 24 تا 48 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارند.
  •  بعد از 24 ساعت اول برای جلوگیری از خشک شدن بیش ازحد میوه ها، آنها را مدام چک کنید.
  •  میوه ها خشک و ترد شده را جمع آوری کنید. میوه خشک باید نسبتا سفت باشندزیرا رطوبت آنها از بین رفته است.

دستگاه خشک کردن میوه

نگهداری و استفاده از میوه خشک

در پایخ و احترام به درخواست شما کاربران نمناکی مبنی بر طرح نکاتی در رابطه با روش نگهداری و استفاده از میوه های خشک به این بخش میپردازیم.

  •  میوه های کاملاً خشک شده و ترد را می توانید در ظرف پلاستیکی دردار بریزید و در آشپزخانه نگهداری کنید.
  •  میوه هایی که هنوز کمی رطوبت دارند را در ظرفی پلاستیکی بگذارید و یا روی آن ها را با سلفون بپوشانید و می توانید تا چندین روز آن ها را در یخچال نگه داری کنید.
  •  اکثر میوه های خشک شده 9 تا 12 ماه قابل استفاده هستند.
  •  برای جلوگیری از فاسد شدن، میوه های خشک آماده و بسته بندی شده، آنها را در یک کیسه ی سربسته درون یخچال قرار دهید.
  •  از میوه خشک می توانید دزغذاهای مختلف استفاده کنید یا آنها را به تنهایی بخورید.
  •  برخی از میوه های خشک را مانند سیب، زردآلو، هلو، آلو و گلابی می توان با خیساندن در آب گرم یا آهسته جوشاندن دوباره آبدار و مرطوب کردو سپس استفاده نمود.
  •  بسیاری از میوه های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند که این روش به میوه کمک می کند تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند.
  •  اگر به گوگرد حساسیت دارید، می توانید میوه های خشک شده بدون گوگرد را خریداری کنید.

نحوه خشک کردن میوه

درست کردن چیپس میوه

شما می توانید با استفاده از فر یا دستگاه میوه خشک کن، چیپس های ترد و طلایی رنگ میوه درست کنید. میوه های دارای پوست نازک مانند سیب، آناناس، نارگیل، لیمو و پرتقال مناسب برای چیپس شدن هستند. برای یک دست شدن ورقه میوه ها از ماندولین استفاده کنید، برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه ها بر روی آنها آب لیمو بزنید.

سپس با کمی روغن یک سینی فر را چرب کنید، و حلقه های سیب را روی آن بچینید و در پایین ترین طبقه فر قرار دهید و صبر کنید تا میوه ها به مدت دو الی سه ساعت در فر باقی بمانند تا کاملاً خشک شوند . برای تزیین دسر یا سالاد و یا حتی به عنوان اسنک می توانید از این چیپس های میوه ای استفاده کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تمام بوی بد بوقلمون را با نمک بگیرید
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:26 | بازدید : 139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 رفع بوی بوقلمون و مرغ باعث می باشد غذاهایی که با آنها تهیه می کنیم بسیار خوشمزه شود و دانستن روش های رفع بوی زهم بوقلمون می تواند به شما در این قضیه کمک کند.

رفع بوی زهم بوقلمون 

بوی زهم برخی از مواد غذایی ممکن است باعث بی میلی کودکان و یا حتی بزرگسالان شود و با توجه به خواص غذاهایی مانند بوقلمون از خوردن آن امتناع ورزند. بوقلمون، مرغ و ماهی از مواد غذایی هستند که بدون آنکه فاسد شوند بوی زهم دارند و برای پخت و پز آنها بهتر است که در ابتدا به دنبال راهکارهای مناسب برای از بین بردن بوی زهم آنها باشیم. برای رفع بوی زهم بوقلمون و مرغ برخی از راهکارهای اصولی و با کمک ادویه ها، چاشنی های معطر و سبزیجات وجود دارند که در این بخش از سبک زندگی نمناک به شما معرفی می کنیم.

رفع بوی بوقلمون

رفع بوی بوقلمون

دلایل بوی زهم مرغ و بوقلمون

عدم توازن مصرف چربی و پروتئین در تغذیه مرغ و بوقلمون موجب بوی زهم و نامطبوع گوشت آنها شود.

نوع خوراک و دارویی که مرغ و بوقلمون در طول رشد خود استفاده می کنند می تواند در ایجاد بوی نامطبوع آنها موثر باشد.

برخی افراد برای سفید شدن گوشت مرغ، آن را در آب کلر قرار می دهند که بوی زهم ایجاد می کند.

ترکیب پودر ماهی با تغذیه مرغ یکی از عوامل موثر در ایجاد بوی زهم مرغ است.

بوی زهم بوقلمون

راهکارهایی برای از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون

هنگام خرید بوقلمون ومرغ تازه و بدون هیچ آثار فسادی انتخاب کنید. گوشت مرغ و بوقلمون تازه نسبت به نوع یخ زده آن طعم و مزه بهتری دارد.

پس از شستشوی مرغ و بوقلمون، از ادویه ها، چاشنی ها و سبزیجات معطر برای پخت و از بین رفتن بوی زهم آنها استفاده کنید.

افزودن زنجبیل رنده شده تازه در از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون موثر است. زنجبیل عطر و طعم فوق العاده ای به مرغ و بوقلمون اضافه می کند. در صورتی که به زنجبیل تازه دسترسی ندارید می توانید از پودر زنجبیل استفاده کنید.

بوی گوشت بوقلمون

هنگام پخت بهتر است از آب استفاده نکنید و یا مقدار بسیار کمی به آن آب اضافه نمائید. مرغ و بوقلمون را در قابلمه قرار داده و اجازه دهید با حرارت ملایم و آب خودشان بپزند.

اضافه کردن برخی از ادویه ها مانند میخک، فلفل سیاه، چوب دارچین و برگ بو در رفع بوی زهم مرغ و بوقلمون موثر است.

زعفران آب کرده یکی ز چاشنی هایی است که می تواند هم بوی زهم مرغ و بوقلمون را از بین ببرد و هم باعث خوشرنگ شدن آنها شود.

پودر پاپریکا یکی از افزودنی هایی است که می تواند علاوه بر خوشرنگ شدن گوشت مرغ و بوقلمون، به رفع بوی زهم آنها کمک کند.

برای از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون می توان مقداری آب لیمو یا سرکه در انتهای پخت به آنها اضافه کرد.

بوی بد بوقلمون

استفاده از کرفس، هویج،فلفل دلمه ای خرد شده و پیاز در لابه لای تکه های مرغ و بوقلمون در هنگام پخت، تاثیر زیادی در از بین بردن بوی زهم و نامطبوع آنها دارد.

قبل از کباب کردن گوشت مرغ و بوقلمون، می توانید از سبزیجات معطری همچون سیر و پیاز رنده شده، جعفری خرد شده و فلفل دلمه نگینی شده  استفاده کرده و گوشت را به مدت 2 ساعت در ترکیب این سبزیجات قرار دهید تا بوی زهم آن از بین برود.سپس آنها را کباب کنید.

ماست یکی از مواد موثر در از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون است. قبل از کباب کردن مرغ و بوقلمون، تکه های گوشت را در ماست قرار دهید.

روشهای دیگر از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون هنگام پخت

چنانچه در نمناک اشاره کرده این برای این کار می توانید تکه های مرغ و بوقلمون را با نمک آغشته کرده و در یک آبکش قرار دهید. سپس ظرفی مناسب در زیر آبکش بگذارید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا آب گوشت خارج شود.

پس از آن تکه های مرغ یا بوقلمون را به خوبی شستشو دهید و به روش دلخواه بپزید.

پخت بوقلمون

مقداری آب روی تکه های مرغ یا بوقلمون بریزید به طوری که سطح آنها را بپوشاند. سپس روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از جوشیدن آب، محتوای ظرف را درون آبکش بریزید. مرغ یا بوقلمون را با آب گرم بشوئید و با استفاده از موارد ذکر شده آن را مزه دار کنید. با این روش بوی زهم مرغ و بوقلمون به طور کلی از بین می رود و پس از پخت بوی نامطبوعی نخواهد داشت.

نکته 

بوی زهم مرغ و بوقلمون ارتباط زیادی به نوع تغذیه و عدم تازگی آنها دارد. مرغ و بوقلمون با کیفیت بوی زهم ندارد اما چون گوشت خریداری شده  تا از کشتارگاه به دست شما برسد مدتی طول می کشد و باکتریهای به سرعت جذب گوشت می شوند. شرایط نگهداری مرغ و بوقلمون تاثیر زیادی در بوی زهم گوشت آنها دارد.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید مرغ سالم با نکاتی که میخوانید
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:24 | بازدید : 129 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خوردن گوشت مرغ فاسد و ناسالم موجب مسمومیت غذایی می شود بنابراین هنگام خرید مرغ سالم باید به نکات مهمی از جمله تاریخ تولید، رنگ و بوی آن توجه کنید.

نکاتی برای خرید مرغ سالم

گوشت مرغ از انواع گوشت سفید است که توسط اکثر افراد مصرف می شود و ارزش غذایی بالایی دارد و گنجاندن آن در برنامه غذایی مفید است. همه گوشت ها غنی از پروتئین هستند اما مزیت گوشت مرغ این است که هر 100 گرم از گوشت مرغ حدود 190 کیلوکالری انرژی دارد و میزان کلسترول آن 89 میلی گرم است که در مقایسه با گوشت قرمز، بسیار کم است بنابراین بسیاری از افراد تمایل به مصرف این نوع گوشت دارند.

مرغ سالم

گوشت مرغ برای هیچ کس منع مصرف ندارد و تقریبا به تمامی گروه های سنی توصیه می شود. در هنگام تهیه گوشت مرغ باید به موارد خاصی توجه نمود که قصور از آن می تواند تبعات بهداشتی بدی را به همراه داشته باشد در این بخش از نمناک به شما می گوییم چگونه یک مرغ سالم انتخاب کنید و مدت نگهداری مرغ در یخچال چقدر است.

مرغ سالم

راه تشخیص مرغ سالم

برای اینکه بتوانید یک مرغ سالم و غیر فاسد تهیه کنید نکات زیر را رعایت نمایید:

به تاریخ تولید آن توجه کنید:

هنگام خرید مرغ، به تاریخ تولید آن دقت کنید. اگر بیش از 72 ساعت از تولید مرغ گذشته باشد، آن را نخرید زیرا مرغ دیگر طبیعی یا ارگانیک نیست. مرغ - خام و پخته شده - بهتر است تا قبل از تاریخ انقضاء مصرف شود.

مرغ بسته بندی شده بخرید:

حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته بندی شده را از مراکز معتبر و شناخته شده ای بخرید که اطمینان دارید ذبح بهداشتی و سالمی دارند.

مرغ بسته بندی شده

به رنگ مرغ توجه کنید:

هنگام خرید مرغ به رنگ آن توجه کنید و مرغ هایی با لکه های خاکستری تا سبز، را نخرید زیرا این رنگ مرغ ها به دلیل رشد باکتری است.

مرغ محلی را از آشنای مزرعه دار بخرید:

تمام مرغ هایی که ما مصرف می کنیم با هورمون ها و داروهای مختلف پرورش پیدا کرده اند که بخش زیادی از این مواد در پوست و کبد یا همان جگر مرغ ذخیره می شوند. پس بهتر است اگر امکان خرید مرغ ارگانیک دارید، از فرد قابل اعتمادی این مرغ را تهیه کنید.

بافت مرغ را بررسی کنید:

مرغی که دارای بافت لزج است خراب شده است. شستشوی مرغ باکتری ها را از بین نمی برد. در عوض، انجام این کار می تواند باکتری ها را از مرغ به دیگر مواد غذایی، ظروف و سطوح انتشار داده و باعث آلودگی متقابل شود.

مشخصات مرغ سالم

مرغ هایی که بو می دهند را نخرید:

هنگام خرید مرغ را بو کنید و از خرید مرغ هایی که بوی اسیدی شبیه آمونیاک می دهد، خودداری کنید.

پوست مرغ نباید پارگی داشته باشد:

پوست مرغ باید به طور یکنواخت روی گوشت کشیده شده باشد و پارگی یا علائم غیرمعمول نداشته باشد. رنگ پوست مرغ باید یکنواخت و روشن باشد و زیر پوست آن نباید اثر خونریزی دیده شود.

با خون مردگی مرغ چه کنیم؟

در برخی قسمت های مرغ خون مردگی دیده می شود که بر اثر وارد آمدن ضربه فیزیکی به مرغ ایجاد شده است یا نوعی آلودگی است که تنها در یک بخش از گوشت مرغ بروز کرده است. اگر در قسمتی از مرغ خون مردگی مشاهده نمودید، آن قسمت را ببرید و دور بیندازید و بدانید خون مردگی قابل خوردن نیست پس تنها به شستن خون مردگی اکتفا نکنید.

خون مردگی مرغ

تزریق هورمون و آلودگی های گوشت مرغ

گوشت مرغ یکی از مستعدترین انواع گوشت در آلوده شدن است. دو باکتری شیگلا و سالمونلا در صورت مصرف مشکلات متعددی را برای فرد به وجود می آورندو فرد را دچار ناراحتی های گوارشی مانند تهوع و استفراغ می کنند.

متاسفانه در پرورش طیور برای جلوگیری و یا کنترل بیماری ها، افزایش سرعت رشد از آنتی بیوتیک استفاده می شود.وجود آنتی بیوتیک در مرغ سلامت را تهدید می کند. اگر بدن مقدار زیادی آنتی بیوتیک را به شکل مستمر دریافت کند، کم کم میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم می شوند و با وجود آنها دیگر از بین نمی روند.

به برخی از مرغ های موجود در بازار هورمون هایی تزریق می شود تا رشد ظاهری بهتری پیدا کنند. مصرف این هورمون ها برای انسان مضر است و او را دچار بیماری می کند.

اما تزریق هورمون به مرغ به دلیل گران بودن به صرفه نیست و حتی اگر هورمون به مرغ تزریق گردد، عمر هورمون ها چند روزه است و تا زمانی که به مصرف برسند، اثر خود را تا حد زیادی از دست می دهند. مقدار باقی مانده هم جذب نمی شود و از بدن دفع می شود.

تزریق هورمون به مرغ

مدت نگهداری مرغ در یخچال

در پاسخ به سوالی که از نمناک داشتید باید بگوییم مرغ خام می تواند در یخچال حدود 1 - 2 روز سالم بماند و مرغ پخته شده می تواند در یخچال حدود 3 - 4 روز بماند.

ذخیره ی مرغ در یخچال سبب کاهش رشد باکتری ها می شود زیرا باکتری ها در دماهای کمتر از 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) آهسته تر رشد می کنند. برای اینکه مرغ خام را به مدت طولانی تری نگهداری نمایید، بهتر است آن را در فریزر خود ذخیره کنید.

قطعات مرغ خام در فریزر تا 9 ماه می توان در فریزر نگهداری نمود اما مرغ پخته شده را می توان در فریزر برای 2-6 ماه ذخیره کرد.

رای این که سرمای فریزر روی مرغ اثر نگذارد، آن را سفت و محکم در پوشش های مخصوص فریزر یا فویل بپوشانید و یا در ظرف های فریزری که هوا در آن نفوذ نمی کند، بگذارید.

مصرف پوست مرغ

خطرات خوردن مرغ خراب شده

خوردن مرغ خراب شده می تواند ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش می دهد. باکتری ها مانند کمپیلوباکتر، سالمونلا و ... باعث ایجاد مسمومیت می شوند. وقتی شما مرغ تازه را کاملاً می پزید این باکتری ها از بین می روند اما باید از پختن و خوردن مرغ خراب شده اجتناب کنید.

گرم کردن و یا پختن می تواند باکتری های سطحی را از بین ببرد اما با پختن برخی از سموم تولید شده توسط باکتری از بین نمی رود که این سموم می تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

علائم مسمومیت غذایی عبارتند از :تب بالا (بیش از 101.5 درجه فارنهایت یا 38.6 درجه سانتیگراد)، لرز، تهوع، استفراغ، اسهال، مدفوع خونی و کم آبی بدن

حتی گاهی مسمومیت شدید مواد غذایی می تواند منجر به مرگ نیز شود. اگر مرغی تهیه کرده اید که شک دارید سالم است یا خیر، آن را کنار بگذارید و نخورید.

مرغ خراب

می توان پوست مرغ را مصرف نمود؟

اگر از ارگانیک بودن مرغ مطمئنید، می توانید بدون کندن پوست مرغ آن را مصرف کنید اما اگر از ارگانیک بودن مرغ مطمئن نیستید، پوست را جدا کنید و دور بیندازید زیرا در پوست مرغ آلودگی و چربی های زیادی وجود دارد که می تواند محل تجمع آلودگی هم باشد.

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه جوجه گریل شده با سس سویا
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:23 | بازدید : 158 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جوجه گریل شده یکی از انواع طرز تهیه مرغ می باشد که در میان کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد شما می توانید این غذای سالم و خوشمزه را در نمناک بخوانید.

 مواد لازم جوجه گریل شده :

  • سینه مرغ بدون استخوان :4 تیکه
  • عسل:  یک ق چ
  • روغن نباتی :یک ق چ
  • آب لیمو ترش :یک ق چ
  • سیر : دو حبه 
  • سس سویا : 2 ق غ
  • نمک فلفل و ادویه : به مقدار دلخواه
جوجه گریل شده

مرغ گریل شده

جوجه گریل شده

طرز تهیه جوجه مرغ گریل شده 

ابتدا در یک ظرف عسل را به همراه سس سویا هم بزنید تا کمی عسل نرم شود. در ادامه دو حبه سیر را رنده کنید و به عسل اضافه کنید.

سپس آبلیمو ترش و ادویه ها را به سستان اضافه کنید و هم بزنید تا سس کاملا آماده شود

سینه مرغ را درون سس قوطه ور کنید و زیر و رو کنید تا کاملا سس به خورد سینه مرغ برود. 

ما در این مطلب سینه مرغ را گفته ایم شما می توانید هر تیکه از مرغ که در دسترس دارید و یا هر تیکه از مرغی که دوست دارید را بدین منظور در سس بخوابانید. 

مرغ ها را حدود نیم ساعت درون یخچال بگذارید تا استراحت کند. 

گریل را روشن کنید و دمای آن را بالا ببرید تا گرم شود.

با براش آشپزی روی گریل را روغن مالی کنید سپس مرغ ها را  از ظرف سس خارج کنید و روی گریل قرار بدهید و بگذارید تا هر طرف مرغ کاملا سرخ شود.

می توانید این غذای خوشمزه را با لیمو ترش و سیب زمینی و یا هر سبزیجات گریل شده دیگری سرو کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با یه رسپی مخصوص، مرغ دروغین بپز
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:21 | بازدید : 205 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مرغ دروغین نوعی فینگرفود و غذای ترکیه ای است که ظاهری شبیه به ران سوخاری دارد اما با خمیر، سیب زمینی، مرغ و پنیر پیتزا تهیه می شود.

دستور پخت فوق العاده ران مرغ دروغین؛ غذای خوشمزه ترک ها

مرغ دروغین نوعی فینگر فود بسیار خوشمزه است که شکل ظاهری آن مانند یک ران درسته و سوخاری می باشد. با استفاده از مواد غذایی ساده ای مانند سیب زمینی، مرغ، پنیر و... می توانید این غذای خوشمزه که بافت نرم و خوش طعمی دارد، تهیه کنید.

مرغ دروغین

این غذا که در بین کودکان طرفداران زیادی دارد، را می توانید برای جشن تولدهای کودکان بپزید و در کنار سس های دلخواه و انواع سالاد ها سرو نمایید. در این بخش از آشپزخانه نمناک با رسپی مرغ دروغین شما را آشنا خواهیم کرد.

مرغ دروغین

تهیه خمیر مرغ دروغین

مواد لازم برای تهیه خمیر مرغ دروغین

  • شیر یک پیمانه
  • پودر خمیر مایه فوری یک قاشق غذاخوری
  • شکر یک قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 1/4 پیمانه
  • آرد 2.5 پیمانه

طرز تهیه خمیر مرغ دروغین

  1. برای پخت مرغ دروغین شما باید ابتدا خمیر را تهیه کنید و 45 دقیقه اجازه دهید استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.
  2. برای تهیه خمیر درون ظرفی مناسب شیر ولرم و خمیر مایه و شکر را با یکدیگر ترکیب نمایید.
  3. 5 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل آید.
  4. به مخلوط مواد، روغن مایع را بیافزایید و هم بزنید.
  5. به صورت آرام آرام 2.5پیمانه آرد را به مایه خمیر بیفزایید و هم بزنید.
  6. پس از اینکه خمیر نرم و لطیف شد، روی ظرف را پارچه یا حوله ای تمیز بکشید و بگذارید45 دقیقه استراحت کند.
  7. پس از تهیه خمیر حالا نوبت تهیه مواد داخل خمیر است.

خمیر مرغ دروغین

تهیه مواد میانی مرغ دروغین

مواد لازم برای تهیه مواد میانی مرغ دروغین

  • سینه مرغ پخته شده و ریش ریش شده دو تکه
  • فلفل دلمه ای خرد شده یک عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • هویج رنده شده دو عدد
  • پیاز خرد شده یک عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سیب زمینی بزرگ و خلالی خرد شده دو عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه و پودر سیر به مقدار لازم
  • سیر رنده شده دو حبه
  • جعفری ساطوری شده 3 تا 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مواد میانی مرغ دروغین

  1. برای تهیه مواد میانی مرغ دروغین، سینه مرغ را به همراه مقداری آب و پیاز کوچک و زردچوبه بپزید و ریش ریش نمایید.
  2. پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کرده و سرخ نمایید.
  3. هویج رنده شده و سیر و ادویه ها و نمک را به پیاز و فلفل دلمه ای بیفزایید.
  4. به مخلوط مواد میانی پس از پخت مواد به صورت کامل، رب گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را بیفزایید و اجازه دهید بوی خامی رب از بین برود.
  5. سینه مرغ را به مواد بیافزایید و هم بزنید، سپس تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

آموزش مرغ دروغین

مواد لازم برای روی خمیر

  • تخم مرغ یک تا دو عدد
  • شیر 3 تا 4 قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری به مقدار لازم

مرحله آخر پخت مرغ دروغین

  1. سیب زمینی را درشت و ضخیم و با طول زیاد خلالی نمایید.
  2. درون آب کمی زرد چوبه ریخته و سیب زمینی های خرد شده را درون آن بریزید و روی شعله قرار دهید و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا سیب زمینی ها نیم پز شوند.
  3. درون ظرفی آرد سوخاری بریزید.
  4. درون ظرفی دیگر تخم مرغ و شیر را با یکدیگر ترکیب نمایید.
  5. اکنون روی سطح صافی را آردپاشی نمایید و خمیر را به کمک وردنه به قطر دو میلی متر باز نمایید.
  6. خمیر را با یک کاتر دایره ای یا یک لیوان قالب بزنید.
  7. مقداری سس روی خمیر بمالید.
  8. پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید.
  9. مواد گوشتی را روی خمیر بریزید و خمیر را مقداری جمع کنید.
  10.  سیب زمینی های نیم پز را در وسط خمیر دهید.
  11. لبه های خمیر را به سیب زمینی بچسبانید تا به شکل ران مرغ درآید.
  12. مرغ های دروغین را درون مخلوط تخم مرغ بزنید.
  13. سپس آن ها را درون آرد سوخاری بغلطانید.
  14. درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید.
  15. بعد از داغ شدن روغن دو طرف مرغ های دروغین را به خوبی سرخ نمایید.
  16. برای گرفته شدن روغن مرغ های دروغین،مرغ های سرخ شده را روی دستمال تمیزی قرار دهید.
  17. این غذای خوشمزه را به همراه سس کچاپ میل نمایید.

طرز تهیه مرغ دروغین

رسپی مرغ دروغین بدون نیاز به خمیر

برای تهیه مرغ دروغین فوری و بدون نیاز به خمیر باید:

  1. سیب زمینی ها را بشویید و آبپز کنید.
  2. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و تفت دهید تا طلایی شود.
  3. ران مرغ را به همراه برگ بو و فلفل سیاه بپزید
  4. وقتی مرغ پخته شد، اجازه دهید خنک شود، سپس گوشت را از استخوان جدا کرده و گوشت ها را خرد می کنید.
  5. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و تفت دهید تا طلایی شود.
  6. سپس ران مرغ را با پیاز تفت دهید.
  7. درون کاسه ای بزرگ سیب زمینی پخته را له کنید.
  8. سپس مرغ های خرد شده و پیاز را به آن اضافه کنید.
  9. پنیر پیتزا و فلفل و نمک را به مواد افزوده و خوب مخلوط کنید.
  10. کمی از مخلوط را برداشته و در دست فرم دهید.
  11. سپس استخوان ران مرغ را به مخلوط بچسبانید تا شکل ران مرغ را به خود بگیرد.
  12. در یک کاسه آرد و در یکی تخم مرغ و در دیگری آرد سوخاری بریزید.
  13. ران مرغ دروغین را درون آرد بغلطانید.
  14. سپس ران را درون تخم مرغ بزنید.
  15. سپس ران را به آرد سوخاری آغشته کنید.
  16. حالا در یک قابلمه کوچک روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.
  17. ران ها را درون روغن سرخ کنید.
  18. این فینگر فود خوشمزه را کنار سس دلخواه خود سرو کنید.

دستور پخت مرغ دروغین

فوت و فن پخت بهتر مرغ دروغین

  • می توانید مرغ را نگینی خرد نمایید و به همراه فلفل دلمه ای و پیاز سرخ نمایید.
  • برای تهیه این غذا حتما باید سیب زمینی ها ضخیم باشد.
  • می توانید به جای سیب زمینی از استخوان مرغ نیز استفاده کنید.
  • به جای خمیر می توانید از نان تست یا پوره سیب زمینی نیز استفاده نمایید.
  • می توانید خمیر را خودتان تهیه نکنید و از خمیری نانوایی و خمیر پیتزا و خمیر یوفکا و … استفاده کنید.
  • برای کمتر مصرف شدن روغن در ظرف گود کوچکی مقداری روغن بریزید و ران ها را درون آن سرخ کنید.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “پلو زعفرانی” با مرغ ؛ ویژه میهمانی های شیک
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:19 | بازدید : 139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “پلو زعفرانی” این غذا از آن طرف مرز و کشور همسایه پاکستان آمده و حالا یکی از غذاهای رسمی مردم چابهار است. غذایی که در بیشتر مهمانی ها و جشن ها سرو می شود.

مواد لازم برای پلو زعفرانی

  • برنج :5 پیمانه
  • مرغ : 1 عدد
  • سیر نگینی خرد شده :2 حبه
  • پیاز نگینی خرد شده : 2 عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز نگینی خرد شده :1 عدد
  • زیره و میخک :1 قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده : نصف پیمانه پیمانه
  • نمک، فلفل و زردچوبه :به اندازه لازم
پلو زعفرانی
 پلو زعفرانی خوشمزه

طرز تهیه پلو زعفرانی با مرغ

ابتدا برنج را بشویید و به مدت چند ساعت در آب و مقداری نمک خیس کنید.دقت کنید آب برنج به اندازه برنج کته ای باشد.

در این فاصله مرغ را خرد کنید و به همراه پیاز خرد شده و مقداری آب داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مرغ بپزد.

پیاز دیگری را نگینی خرد کنید و در قابلمه مقداری روغن بریزید و پیاز ها را به همراه مقداری زردچوبه در روغن تفت دهید.

در حین تفت پیاز ، سیر، زیره و میخک را هم اضافه کنید و مقداری تفت دهید.

بعد فلفل دلمه ای را به بقیه مواد اضافه کنید.

سپس مرغ پخته شده را بدون آب مرغ به مواد تفت داده شده اضافه کنید و کمی تفت دهید.

برنج خیس داده شده را  به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و داخل آن مقداری زعفران و فلفل بریزید.

وقتی آب برنج تمام شد ، حرارت را کم کنید تا برنج بعد از 45 دقیقه دم بکشد.

پلو زعفرانی با مرغ

نکات تکمیلی در مورد پلو زعفرانی

پلو زعفرانی جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
پلو زعفرانی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “ماشله” غذای محلی و خوشمزه ایرانی
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:18 | بازدید : 142 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ماش از پایه های غذای “ماشله” می باشد که رنگ سبز خاص و طعم خوبی به آن می دهد.با ما همراه باشید.

مواد غذای محلی ماشله

  • برنج نیم دانه یا شکسته : 1 پیمانه
  • سیرخرد شده : 5 حبه بزرگ
  • پیاز خرد شده : 1 عدد
  • ماش : 3 پیمانه
  • روغن : به مقدار کافی
  • نمک ، فلفل و زرد چوبه : به میزان لازم
ماشله

شله ماش

طرز تهیه ماشله :

ابتدا ماش را بشویید و یکی دو ساعت در آب خیس کنید. سپس ماش را با دو برابر آب داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید.

بعد از به جوش آمدن ماش ها ، حرارت را کم کنید و در ظرف را ببیندید و بگذارید تا ماش ها کاملا بپزد.

بعد از یک ساعت و نیم ،پخت کامل ماش ها ، اگر دوست داشتید میتوانید پوسته های روی آنرا از داخل قابلمه خارج کنید تا ماشله یکدست تر شود.

برنج را هم بشویید و بعد از پخته شدن ماش ، آن را اضافه کنید و بگذارید برنج هم آنقدر بپزد تا از هم وا برود.

بعد از شفته شدن برنج مدام آن را هم بزنید تا ماش و برنج کاملا یکدست و غلیظ شوند.

پیاز و سیر خرد شده را در مقداری روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.کمی به آن نمک ، فلفل و زردچوبه بزنید و داخل شله ی آماده شده بریزید . بعد از کمی مخلوط کردن پیاز داغ و سیر داغ داخل شله ، حرارت را خاموش کنید و در ظرف مورد نظر بکشید.

نکات تکمیلی در مورد ماشله

ماشله جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
ماشله را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه کامل و جاافتاده غذای محلی “ماش پلو”
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:16 | بازدید : 137 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “ماش پلو” یکی از غذاهای بسیار مقوی و مفید و در عین حال خوش طعم است که خیلی ساده و راحت تهیه می شود.

مواد لازم برای ماش پلو

  • ماش : نصف پیمانه
  • برنج :یک پیمانه
  • گوشت چرخ کرده : 200 الی 250 گرم
  • زعفران دم کرده : 2 قاشق غذا خوری
  • پیاز داغ طلایی بدون روغن :2 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون :2 قاشق غذا خوری
  • نمک : به میزان لازم
  • پیاز :1 عدد
  • آب : 2 پیمانه
ماش پلو
ماش پلو

طرز تهیه ماش پلو

ماش را با آب بپزید و نمک و کمی زردچوبه اضافه کنید و پس از پخت صبر کنید تا آب آن تبخیر شود .
برنج را با آب و کمی نمک خیسانده و پس از دو ساعت با روغن زیتون روی حرارت گذاشته و یکی دو بار به آرامی هم بزنید و وقتی آب آن تبخیر شد .روی شعله پخش کن گذاشته و حرارت را کم کنید تا دم بکشد . در صورت استفاده از پلو پز برنج را با روغن زیتون در پلوپز بریزید و پخت کته را با آن انجام دهید . (طرز استفاده از پلو پز برای درست کردن کته )
گوشت چرح کرده را با کمی روغن و پیاز رنده شده و نمک و زردچوبه وفلفل و یک عدد سیر رنده شده تفت داده ،سپس نصف لیوان آب روی آن بریزید تا پخته شده و هر زمانی که آب گوشت تبخیر شد شعله را خاموش کنید .
مخلوطی از برنج زعفرانی و گوشت و ماش و پیاز داغ را لابه لای برنج کشیده و یا روی برنج تزئین کنید .
 
ماش پلو

نکاتی برای خوشمزه ترکردن ماش پلو و چندخواص بی نظیر آن

  1. ماش پلو را میتوانید با هویج ، مرغ ، تخم مرغ، تن ماهی ،گوشت چرخ کرده و یا نیمرو میل کنید که بسیار خوشمزه میشود.
  2. ماش را در کمی روغن تفت دهید تا هم باعث خوشمزگی آن شود و هم مانع جدا شدن پوست آن شود.
  3. ماش را در حین پخت چندین بار تست کنید تا مطمئن شوید پخته شده است. همچنین نباید بگذارید تا ماش له شود.
  4. هنگام آبکش کردن برنج مرتبا آن را چک کنید تا مغز آن پخته شده و له نشود. 
  5. نسبت ماش و برنج  مانند عدس و برنج است.یعنی یک پیمانه ماش در ازای سه پیمانه برنج
  6. اضافه کردن مقداری شوید برای زیبا تر شدن برنج مناسب است . ولی نباید میزان شوید زیاد باشد چون باعث تلخی ماش پلو میشود. 
  7. ماش پلو با مرغ یک غذای مجلسی میشود که باید از قبل مرغ را با ادویه های دلخواه و آب بپزید و درمقداری روغن یا کره تفت دهید و در کنار ماش پلو سرو کنید.
  8. ماش های ریز و سبز را از بقیه ماش ها جدا کنید چون بخاطر سفت بودن در غذا زیر دندان می آید.
  9. ماش برای افراد دیابتی  و کسانی که دارای کلسترول بالا و پوکی استخوان هستند ، بسیار مناسب است.
  10. ماش بخاطر داشتن فسفر ، کلسیم و پتاسیم  بالا برای ریزش مو مناسب است.
  11. ماش دارای آنتی اکسیدان های فراوان است و برای شفافیت پوست مفید است.
  12. ماش را در رژیم غذایی خود قرار دهید.تا مانع از یبوست شود.
  13. برای متعادل کردن فشار خون و قند خون ماش را بیشتر استفاده کنید.
  14. خوردن ماش برای افراد کم خون و زنان باردار توصیه میشود چون ماده بسیار مفیدیست. 
  15. اگر قصد لاغری و کاهش وزن دارید حتما ماش را در رژیم غذایی خود بکار ببرید.چون حاوی پروتئین و فیبر فراوان است .

نکات تکمیلی در مورد ماش پلو

ماش پلو جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
ماش پلو را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 2 نفر مناسب میباشد .

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “نخوداب ملحم” یا حاوی گوشت
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:15 | بازدید : 136 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “نخوداب ملحم” یا حاوی گوشت غذایست برای همه افراد در فصل پاییز، برای بیماران رو به بهبود (دوران نقاهت) ، اطفال در سنین رشد و افراد پیر و نحیف به شرطی که منع مصرف گوشت و نخود نداشته باشند، مناسب است.

مواد لازم برای نخوداب ملحم یا حاوی گوشت

  • 180 گرم:گوشت گردن گوسفند
  • 1 پیمانه:نخود خام
  • 1عدد: پیاز متوسط
  • 2 عدد: هل سبز درشت
  • 2 عدد:  چوب دارچین لوله ای
  • 1 عدد:  میخک
  • 1 ق س: زعفران دم کرده
  • به میزان لازم:نمک
نخوداب ملحم
نخوداب ملحم

طرز تهیه نخوداب ملحم یا حاوی گوشت

نخود را بشویید و چند ساعت در آب بخیسانید و در این مدت 2 تا 3 بار آب آن را عوض کنید.

تا هم نفخ نخود گرفته شود و هم زودتر پخته شود.

سپس آن را در یک قابلمه  با یک عدد پیاز متوسط بپزید تا کاملا پخته و له شوند.

نخود پخته شده را بکوبید و آن را از صافی رد کنید تا آب آن گرفته شود.

آب نخود را با گوشت گردن  در یک قابلمه بریزید و بر روی حرار ت ملایم  قرار دهید.

به آنها دارچین ،نمک، هل و میخک را هم اضافه کنید .

اجازه دهید گوشت خوب بپزد و کاملا له شود.

بعد زعفران را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا آب نخود کاملا جا بیفتد.

در آخر چوب دارچین و هل را از غذا بیرون بیاورید.

نخوداب ملحم پخته شده را در ظرف مورد نظر بریزید و با نان سرو کنید.

نکات تکمیلی در مورد نخوداب ملحم

نخوداب ملحم جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
نخوداب ملحم را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفندهای خوشمزه شدن “دمپخت کلم کازرونی”
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:14 | بازدید : 138 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “دمپخت کلم کازرونی” یکی از غذاهای معروف و خوشمزه سنتی شهر کازرون می باشد که با گوشت تهیه می شود.

مواد لازم برای دمپخت کلم کازرونی:

  • گوشت قیمه ای خرد شده:700 الی 800 گرم
  • برنج:4 پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی:یک پیمانه
  • ترخون پاک و خورد کرده:نیم کیلو
  • یا ترخون خشک:4/1 پیمانه
  • کلم برگ خورد شده:یک عدد متوسط
  • رب گوجه:کمی
  • پیاز یک عدد درشت :خلالی
  • زعفران دم کرده:به میزان لازم
  • نمک و ادویه مخلوط:به میزان کافی
  • سیر:سه حبه
  • روغن و کره یا روغن حیوانی:به میزان لازم
دمپخت کلم کازرونی
طرز تهیه دمپخت کلم کازرونی

طرز تهیه دمپخت کلم کازرونی :

 ابتدا لوبیا چشم بلبلی را از شب قبل خیس کنید و بعد با کمی آب و نمک بپزید.
برنج را هم بشویید و چند ساعت در آب و نمک خیس کنید.
سپس  کلم برگ ها را خرد کنید و بشویید.
بعد از اینکه آب کلم خشک شد آن را داخل تابه ی روغن بریزید و به همراه پیاز خلالی شده تفت دهید.
بعد گوشت قیمه را به کلم و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و به همراه کمی آب ، دارچین ، نمک ، فلفل ، زعفران و رب گوجه فرنگی تفت دهید و بگذارید تا بپزند.
در آخر لوبیا چشم بلبلی پخته شده را به همراه سیر ، ترخون خشک یا تازه ، به بقیه مواد اضافه کنید تا یک جوش بزند.
 برنج خیس خورده شده را آبکشی کنید و مواد تفت داده شده را لابه لای برنج بکشید .
مقداری روغن داغ کنید و روی برنج بریزید و برنج را دم کنید.
 بعد از دم کشیدن برنج روی آن روغن حیوانی یا کره بریزید و دمپختک خوش عطر و خوش مزه راپس از آماده شدن سرو کنید.
نکته:
معمولا برای قیمه مغز ران گوساله جوان مناسب تر است زیرا بدون چربی است و ریشه ریشه هم نمی شه .
این غذا را میتوان به صورت دمی ( کته ) هم تهیه کرد .
به هرحال پلو های مخلوط باید به اصطلاح پر ملات باشند .
غذای فوق العاده خوش عطر و خوشمزه و خوش خوراکیه .
دمپخت کلم کازرونی

نکات تکمیلی در مورد دمپخت کلم کازرونی

دمپخت کلم کازرونی جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30دقیقه میباشد .
دمپخت کلم کازرونی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “آش جودوغ”
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:13 | بازدید : 140 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “آش جودوغ” از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که در استان مرکزی تهیه می شود. مواد اولیه آش شامل جو پوست کنده، نخود، لوبیا، سبزی آش، کشک، نعناداغ، ادویه، گل زرد است. در شب چهارشنبه سوری، آش مخصوص این شب پخته می شود. در مناطقی از خمین، پختن آش به نام جودوغ در ظهر عید مرسوم است.

مواد لازم برای آش جودوغ

  • دو پیمانه:بلغور جو
  • یک پیمانه:سبزی آش و اسفناج
  • یک پیمانه:مخلوط نخود و لوبیا قرمز
  •  حدود دو کیلو: دوغ غلیظ چرب
  •  به میزان لازم: پیاز داغ خلالی عسلی، ترد و خوشرنگ
آش جودوغ
آش جودوغ
 

طرز تهیه آش جودوغ 

برای تهیه آش ابتدا باید حبوبات را از قبل خیس کنید .
بعد از چند ساعت خیس خوردن حبوبات ، نخود و لوبیا را با مقداری آب ،یک عدد پیاز، سیر ، مقداری نمک و زردچوبه و همچنین کمی از پیاز داغ در داخل قابلمه ای بپزید.
بعد از اینکه حبوبات نیم پز شدند جو را به آنها  اضافه کنید تا خوب بپزند.
بعد از پخت حبوبات سبزی آش را اضافه میکنیم  تا در کنار حبوبات جا بیفتد.
در آخر پخت دوغ را هم اضافه میکنیم و بعد از یکی دو جوش از روی حرارت بردارید و با نعناع داغ و پیاز داغ و مقداری کشک آش را تریین کنید.

نکات تکمیلی در مورد آش جودوغ

آش جودوغ جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
آش جودوغ را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

برچسب‌ها: طرز تهیه , آش جودوغ ,

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دستورالعمل تهیه “ماشاب” غذای محلی قم
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:11 | بازدید : 110 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آش “ماشاب” غذای محلی و سنتی قم است که ساده ترین طرز تهیه را دارد و برای پخت آن از گوشت ران یا گردن گوساله تهیه می کنند.

مواد لازم برای آش ماشاب

  • ماش:یک و نیم پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی و برنج و گندم:از هر کدام نصف پیمانه
  • سیب زمینی نگینی خردشده:یک عدد
  • کدو حلوایی نگینی خردشده:یک پیمانه
  • عدس:یک پیمانه
  • گوشت ران یا گردن گوسفند با قلم پخته و ریش شده:200 گرم
  • پیاز سرخ شده:سه عدد
  • زردچوبه، نمک و فلفل سیاه:به میزان لازم
  • آب گوشت، کشک و نعنا:به میزان لازم
ماشاب

آش ماشاب غذای محلی و سنتی قم

طرز تهیه آش ماشاب

ماش ، لوبیا چشم بلبلی و عدس را بشویید و جداگانه چند ساعت خیس کنید .

برنج و گندم را هم بشویید و به همراه حبوبات خیس خورده شده ، مقداری  زردچوبه و نصف پیاز سرخ شده داخل قابلمه ای بریزید و قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید.

تا بجوشد و آرام آرام با حرارت کم بپزد.

وقتی حبوبات نیمه پخت شدند سیب زمینی ، کدو حلوایی ،آب گوشت و نمک و فلفل را به داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید همه مواد با حرارت ملایم کنار هم بپزند و جا بیفتند.

هنگامی که آش را از روی حرارت برداشتید نیمی از گوشت ریش ریش شده را داخل آن بریزید و نیم دیگر گوشت را هنگام سرو به همراه مقداری از پیاز داغ و سیر داغ و همچنین کشک و نعنا روی آش تزیین کنید.

آش ماشاب

 

نکات تکمیلی در مورد ماشاب

ماشاب جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 3 ساعت میباشد .
ماشاب را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “چکدرمه” غذای ترکمنی ؛ سنتی و خوشمزه
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:10 | بازدید : 119 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “چکدرمه” یکی از انواع غذاهای بومی و محلی استان گلستان، بندر ترکمن و آق قلا است که با صرف وقت و سلیقه می توانید این غذای خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم برای چکدرمه :

  •  برنج : 700 گرم
  • گوشت گوسفند خرد شده :نیم کیلو
  • رب گوجه فرنگی : 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • پیازخرد شده : یک عدد متوسط
  • آب : حدود یک لیتر (4 پیمانه)
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه پلویی : به میزان لازم
  • روغن : به میزان نیاز
چکدرمه
 چکدرمه ترکمنی

مرحله به مرحله درست کردن غذای سنتی ترکمنی ها "چکدرمه"

چکدرمه

ابتدا برنج را بشویید و چند ساعت در آب و نمک خیس کنید.

قابلمه ای مناسب  را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود.

بعد پیاز های خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا پیاز ها طلایی رنگ شوند.بعد از تفت پیاز گوشت خرد شده را داخل آن بریزید و خوب تفت دهید.

به پیاز و گوشت  در حال تفت خوردن  2 تا 3 قاشق رب گوجه فرنگی ، مقداری نمک ، فلفل و ادویه های دیگر را اضافه کنید و تفت دهید.

سپس یک لیتر آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را رو به بالا ببرید تا آب به جوش بیاید. بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا گوشت کم کم بپزد.

بعد از پخت کامل گوشت  و کم شدن آب گوشت ،برنج خیس خورده شده را از آب خارج کنید و داخل قابلمه گوشت پخته بریزید .و آب آن را اندازه بگیرید تا شفته نشود.بعد از جوشیدن برنج ، آن را دم کنید . ابتدا حرارت را کمی بالا ببرید تا برنج بخار کند و بعد حرارت را کم کنید تا برنج خوب دم بکشد.

برنج پخته شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید.

نکات تکمیلی در مورد چکدرمه

چکدرمه جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .
چکدرمه را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “کوکوی اسفناج” گرگانی ها
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 19:2 | بازدید : 128 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کوکو سبزی همیشه طرفداران خودش را دارد. مخصوصاً کوکوهای شمال کشور. گرگانی ها کوکو سبزی متفاوتی دارند که با اسفناج و گشنیز درست می شود و البته با طعمی متفاوت و بی نظیر. با دستور تهیه “کوکوی اسفناج” همراه ما باشید.

مواد لازم برای کوکوی اسفناج گرگانی ها

  • 400 گرم:اسفناج خرد شده
  • 200 گرم:گشنیز خرد شده
  • 2 عدد:تخم مرغ
  • به میزان لازم:نمک ، فلفل و زردچوبه
  • 1 ق س:آرد سفید
  • 2 حبه:سیر
کوکوی اسفناج
کوکوی اسفناج

طرز تهیه کوکوی اسفناج گرگانی ها     

اسفناج را با گشنیز و سیر له شده مخلوط کنید و کاملا هم بزنید.

تخم مرغ ها را جداگانه هم بزنید و سپس به سبزیها اضافه کنید.در آخر آرد ،نمک ، فلفل و زردچوبه را به مایه کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید.

تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد با قاشق از مایه کوکو برداشته و داخل روغن داغ بریزید تا خودش را بگیرد و سرخ شود..

سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن سرخ شود.

نکته:

  _ بجای گشنیز میتوانید از تره هم استفاده کنید.

کوکوی اسفناج

نکات تکمیلی در مورد کوکوی اسفناج

کوکوی اسفناج جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
کوکوی اسفناج را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی تهران؛ خوشمزه های پرطرفدار
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:59 | بازدید : 115 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تهران به دلیل پایتخت بودن و ترکیب فرهنگ های مختلف، تشخیص غذای محلی و سنتی اش سخت شده است. از غذاهای محلی و اصیل تهران می توان به آش رشته و قورمه سبزی اشاره کرد.

غذاهای محلی و سنتی تهران؛ مزه های مخصوص پایتخت ایران

تهران به عنوان یکی بزرگترین شهرهای ایران و پایتخت کشورمان، پذیرای هر قوم و ملتی از اقصی نقاط کشورمان است و برای همین فرهنگ و سنتهای متفاوت با هم ترکیب شده و تنوع زیادی به وجود آمده است ولی با این وجود توانسته به خوبی از پس این مسئله بر آید و هر ساله گردشگران و توریستهای زیادی را با آغوش باز پذیرا باشد، توریست هایی که همگی مشتاق خوردن غذاهای محلی این شهر هستند.

غذاهای محلی تهران

از معروفترین دسرها، غذاها و آش های پایتخت می توان به شیرینی توت، اشکنه اسفناج، دمپختک، آش شله قلم و سر گنجشکی اشاره کرد. اگر میخواهید که خوردن یک غذای خوشمزه و لذید را در تهران تجربه کنید و از نوع پخت و موادی که در تهیه ی آن بکار میرود آگاه شوید پس پیشنهاد میکنیم تا آخر این بخش از آشپزخانه نمناک با ما همراه باشید.

قورمه سبزی

معرفی آش و غذاهای محلی تهران

آش شله قلم کار

آش شله قلمکار نیز از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار تهرانی ها است که برای پخت آن از گوشت قرمز، عدس، گندم، سبزی آش، لوبیا چیتی، پیاز، نعنا و برنج استفاده می کنند. روش پخت این آش بسیار آسان است برای پخت این آش باید تمامی حبوبات را از شب قبل خیس شوند. امروزه اکثر رستورانهای سنتی و مناطق گردشگری تهران این آش خوشمزه را سرو می کنند.

آش رشته

یکی از آشهای خوشمزه ی تهران آش رشتهاست که در بیشتر مناطق کشورمان تهیه می شود و بسیار مورد پسند می باشد برای پختن یک آش رشته خوشمزه لوبیا چیتی، نخود، عدس، لوبیا سفید، رشته آش، پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ، کشک و سبزی آش لازم است خوردن آش رشته در فصل سرد زمستان بسیار مطبوع و خوشایند است.

آش رشته

دمی بلغور جو

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ی استان تهران دمی بلغور جو است که از کهن ترین و اصلی ترین غذاهای تهران است و در زمانهای قدیم جزو محبوبترین غذاها بوده و اکنون نیز در اغلب رستوران های سنتی تهران سرو می شود.

دمی بلغور از غذاهای محلی لواسان است که برای پخت آن از سبزی های محلی تبله استفاده می شود. دمی بلغور از بلغور جو، عدس، برنج، پیاز، لوبیا چیتی، نعنا و آب تهیه میگردد. پیشنهاد میکنیم این غذا را در صدر لیست غذاهای خود برای پخت قرار دهید.

سر گنجشکی

یکی از غذاهای لذیذ که مختص استان تهران است سر گنجشکی می باشد. گردشگران و توریست هایی که برای تفریح و بازدید وارد تهران می شوند در صدد هستند تا خوشمزه ترین سر گنجشکی پایتخت را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. موادی که در سرگنجشکی استفاده می شود شامل گوشت چرخ کرده، مرزه، رب، پیاز و مرزه می باشد.

سر گنجشکی

دمپختک با گوشت چرخ کرده

یکی دیگر از غذاهای لذیذ و خوشمزه ی استان تهران که هم در قدیم و هم اکنون طرفداران زیادی دارد دمپختکاست. مواد خوشمزه ای که با آنها می توان یک دمپختک عالی درست کرد عبارتند از:برنج، باقلا، گوشت چرخ کرده، زعفران می باشد اگر به تهران مسافرت کردید حتما یک بار خوردن دمپختک را تجربه کنید.

اشکنه اسفناج

از غذاهای خوشمزه ای که از دیر باز سفره های پایتخت نشین ها را رنگی و مزین میکرد اشکنه اسفناج است که طعم بسیار عالی و دلپذیری دارد. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه در تهران هستید خوردن این غذا را در یکی از رستورانهای سنتی از دست ندهید حتما یکبار امتحان کنید.

موادی که در این غذا بکار میرود عبارت است از:تخم مرغ، سماق، آرد، پیاز داغ، سیب زمینی و اسفناج. این غذا یکی از گزینه های عالی برای فصول سرد می باشد چرا که موجب حفاظت از بدن در برابر میکروبها می گردد.

اشکنه اسفناج

والک پلو

سبزی های محلی و کوهی به دلیل داشتن عطر و بوی خاص، به غذا طعم خاصی می دهند. والک یکی از همین سبزی های معطری است که در فصل زیبای بهار در دامنه های کوه های اطراف تهران سر از خاک در می آورد.

این گیاه به علت داشتن ویژگی آنتی اکسیدان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و به همین دلیل این نوع پخت والک پلو در بین تهرانی ها مرسوم شد. والک پلو مخلوطی از والک و سبزی و برنج می باشد که اکثر موارد با خوراک گوشت و خورشت مرغ سرو می گردد والک پلو از غذاهای رایج و پر طرفدار درکرمانشاه است.

خورش قیمه

خورشت قیمه بعد از قورمه سبزی دومین جایگاه را در سفره های تهرانی ها دارد و در مجالس رسمی و مهمانی ها طرفداران خاص خودش را دارد. تهرانی ها برای پخت قیمه ی خوشمزه و دلچسب از گوشت قرمز، لپه، گوجه فرنگی، لیمو امانی و سیب زمینی سرخ شده استفاده می کنند. مردم تهران در ماه های محرم و صفر قیمه را به عنوان غذای نذری در بین عزاداران پخش میکنند.

خورش قیمه

خورش قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی از غذاهایی است که نه تنها در تهران بلکه در همه ایران طرفدار دارد. این غذا یک پای ثابت مهمانی ها و جشنهای رسمی است و جزو محبوبترین غذاها بین خانواده های ایرانی است. برای پخت این غذای دلپذیر از گوشت ماهیچه، لوبیا چیتی، سبزی سرخ شده، لیمو امانی و ادویه های خاص استفاده می کنند.

لوبیا پلو

یکی دیگر از غذاهای معروف و محبوب تهرانی ها لوبیا پلو است که در فصل لوبیا سبز پخته می شود. البته امروزه به دلیل وجود فریزرها در هر فصلی که هوس لوبیا سبز کنیم می توانیم آن را بپزیم. موادی که برای پخت یک لوبیا سبز عالی و خوشمزه بکار می رود عبارت است از:لوبیا سبز، برنج، گوشت قرمز، پیاز، زرد چوبه، نمک و روغن و رب.

گوشت این غذا ترجیحا گوسفندی است و اگر بخواهید غذایتان خیلی خوشمزه شود می توانید لای به لای برنج دارچین اضافه کنید و همچنین گلپر و زعفران ساییده هم طعم و عطر فوق العاده ای به غذایتان می بخشد.

لوبیا پلو

ته چین فیروزکوهی

تصور کردن ته چین فیروزکوهی با رنگ و لعاب و تکه های قرمز و خوش رنگ لبو حس بسیار خوب و نابی به همه می دهد به همین خاطر طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. می توان گفت این غذا ذوق و سلیقه بی بدیل تهرانی ها را به رخ می کشد.

از اصلی ترین مواد مورد نیاز ته چین فیروزکوهی می توان به گوشت و لبو اشاره کرد. نوع سرو کردن این غذا به صورت ته چین های رایج می باشد. ناگفته نماند در بعضی موارد سرآشپز ها طبق ذائقه و سلیقه قیسی نیز به آن می افزایند.

کباب تهران

کباب یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهایی است که در کل ایران شهرت دارد. این غذای خوشمزه و لذیذ با متنوع ترین دستور پخت ها در رستورانهای تهران به وفور یافت می شود.

چنانچه طعم سنتی و غذاهای ایرانی برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می کنیم که در رستوران های معروف تهران غذای محلی مورد علاقه خود مخصوصاً کباب های ناب را تهیه کنید.

کباب تهران

شیرینی توت، شیرینی معروف و پرطرفدار تهرانی

توت را می توان در زمره ی شیرینی های محلی ایران به شمار آورد این شیرینی خوشمزه هم در قزوین و هم در تهران پخته می شود و چون شکلش شبیه توت است اسمش را شیرینی توت گذاشته اند. برای تهیه ی این شیرینی لذیذ از پودر قند و پودر بادام استفاده می کنند شیرینی توت در طعم های متفاوت از قبیل:وانیلی، زعفرانی و پسته تهیه می شود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی خوشمزه از غذاهای بدون گوشت ایرانی
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:58 | بازدید : 137 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مصرف بیش از حد گوشت به ویژه گوشت قرمز برای سلامتی خوب نیست برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی گزینه های متفاوتی وجود دارد که ما برخی از این غذا ها را به شما معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت از شهرهای مختلف ایرانی

افراد زیادی به دلیل مضرات گوشت تمایل به استفاده از غذاهای بدون گوشت دارند. برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی، گزینه های متفاوتی وجود دارد که می توان آنها را امتحان کرد، اما آیا ترکیبات جدید دارای طعم خوبی خواهند بود؟ در این میان غذاهای سنتی ایرانی بدون گوشت زیادی وجود دارند که دارای طعم بسیار خوبی هستند و با روش های خاص و مواد اولیه ی متفاوت تهیه می شوند.

غذاهای بدون گوشت

 غذا پختن

هر کدام از این غذاها به یکی از مناطق کشورمان تعلق دارند، با سفر به هر کدام از این مناطق بهتر است این غذاها را امتحان کنید. در این بخش از نمناک تعدادی از این غذاهای سنتی و بدون گوشت را معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت ایرانی

1. فلافل؛ اهواز

فلافل اهوازی یکی از مشهورترین غذاهای جنوبی و عربی است که مورد علاقه بسیاری از ایرانی ها می باشد. فلافل معمولا از نخود و ادویه های تند و ... تهیه می شود. بنابراین اگر تمایل به خوردن غذای تند دارید فلافل خوزستانی را از دست ندهید.

2.خورشت ترشه تره،گیلان

خورشت ترشه تره یکی از این خورشت های خوشمزه و سنتی شمال کشور است که با سبزیجات معطر و تخم مرغ به جای گوشت استفاده می شود. ترکیبات خورشت ترشه تره شامل :خالواش، سیر، نعنا، برنج، تخم مرغ و نمک و ادویه است.

ترشه تره

3.کوکو سبزی؛ تبریز

اغلب مردم غذای سنتی تبریز را کوفته می دانند. تبریز یکی از شهرهایی است که دارای طعم های بی نظیری در غذاها می باشد، مانند آش، دلمه برگ مو، کوکوی تره، آش آبغوره و خاگینه که از غذاهای سنتی و بدون گوشت هستند. کوکو سبزی از غذاهای مجلسی است که جایگاه ویژه ای در سفره های افطار و مهمانی ها دارد. مواد اولیه آن نیز تره و یا سبزیهای معطر به همراه تخم مرغ، زرشک و گردو است.

4. کشک بادمجون؛ سمنان

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که طرفداری بسیاری دارد. این غذ در بسیاری از سفره خانه های سنتی و رستورانها سرو می شود. ترکیبات کشک بادمجان شامل بادمجان، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و گردو است.

5. دیگچه مشهدی

بسیاری از مردم استان خراسان به ویژه اهالی مشهد، غذای سنتی دیگچه را تهیه و میل می کنند. البته برخی افراد این غذا را به عنوان دسر طبخ می کنند.

دیگچه

دیگچه مشهدی اغلب به عنوان غذای نذری در محرم و ماه رمضان پخته می شود. ترکیبات اصلی این غذای سنتی شامل برنج، شیر، گلاب و شکر است.

6. کله جوش، اصفهان

کله جوش یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانیاست که در بیشتر نقاط کشور با روشهای مختلفی پخته می شود، اما اغلب اصالت این غذا به شهر اصفهان و تبریز نسبت داده می شود. این غذا در عین سادگی بسیار مقوی است و سرشار از کلیسیم، فسفر و پروتئین است. کشک، آب، پیاز داغ، نعناع، سیر و مغز گردو مواد اولیه کله جوش را تشکیل می دهد.

7. سیروابیج؛ گیلان

سیرابیج یا همون سیروابیج یکی از غذاهای سنتی و فوق العاده ای است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. این غذا در گروه نرگسی ها قرار دارد. مواد اولیه آن سیر به همراه ساقه های سبزرنگ آن، تخم مرغ و روغن است. سیرابیج در واقع نوعی خورش گیلانی است و آن را همراه کته سرو می کنند اما خوردن آن با نان هم بسیار لذیذ است.

سیروابیج

8. باقالا قاتق؛ گیلان

در شمال کشورمان تنوع غذایی بسیار زیاد است و می توان به سادگی غذاهای سنت خوشمزه و بدون گوشت را انتخاب کرد. باقالا قاتق از معروفترین غذاهای شمالی است که به باقالا خورش و گاهی خورش گل در چمن معروف میباشد ؛ لوبیای استفاده شده در این خورش از خانواده لوبیا چیتی است که به نامهای پاچه باقالا، لوبیای رشتی و یا لوبیا کشاورزی به فروش می رسد.

9. قره ماش شورباسی از ارومیه

قره ماش شورباسی یکی از غذاهای سنتی شهر ارومیه است. این غذای خوشمزه با ماش، سیب زمینی و هویج تهیه می شود. ماش یکی از دانه هایی است که ارزش غذایی بالایی دارد، این دانه غذایی کم کالری است و برای تقویت اعصاب و بینایی بسیار مفید می باشد.

قره ماش شورباسی

10. یتیمک؛ بوشهر

یتیمک یا یتیمو از غذاهای سنتی بوشهر است. بسیاری از مردم این غذا را با یتیمچه یکی می دانند در حالیکه با آن متفاوت است.ترکیبات اصلی یتیمک شامل بادمجان، لوبیا چشم بلبلی، پیاز و تمر هندی و ادویه های تند است.

11. کشک کدو؛ کرمان

کشک کدو از غذاهای سنتی و بدون گوشت کرمان است که کالری کم اما سرشار از کلیسیم است. مواد اولیه کشک کدو عبارتند از، کدوی سبز، کشک،پیاز داغ، نعنا و سیر داغ،مغز گردو، نمک و ادویه.

12. دمپخت عدس کلم، شیراز

این غذا ی سنتی مخصوص شیرازی ها است که در زمستان و فصول بارانی طبخ می شود. این غذای گیاهی با کلم برگ، عدس، هویج و سبزی (ریحون، شوید، ترخون و جعفری) تهیه می کنند. عدس و سبزیجات درون این غذا، آن را به یکی از مقوی ترین و سالم ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

دمپخت عدس کلم

13. میرزا قاسمی؛ گیلان و مازندران

میرزا قاسمی از دیگر غذاهای اصیل خطه شمال ایران است. مواد اولیه این غذای کاملا گیاهی و خوشمزه بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم مرغ است.

14. دیماج؛ قزوین

دُیْماج یا دُگْماژ نوعی غذای سنتی قزوین اس که معمولا به عنوان عصرانه و در فصول گرم سال سرو می شود. این غذا از مخلوط تکه های نان، پنیر، سبزی، پیاز داغ، و گردو و زرد چوبه تهیه می شود. البته نوع متداول آن از ترکیب تکه های خرد شده نان لواش و سبزی خردشده، پنیر سنتی، پیاز داغ و گردو تهیه می شود.

15. کال کباب

کال کباب یک غذای اشتها آور شمالی است که به راحتی طبخ می شود. این غذا علاوه بر گیلان در سایر شهرهای شمالی نیز تهیه می شود. مواد اولیه این غذای گیاهی و بسیار خوشمزه شامل بادمجان، آب انار، نعنا، چوچاق یا خالواش، سیر و گردو است.

کال کباب

16. رشته پلو؛ کرمانشاه

رشته پلو یکی از غذاهای پر طرفداری است که به روشهای مختلف در مناطق گوناگون مانند کرمانشاه، اردبیل و مشهد طبخ می شود. این پلو از ترکیب برنج، رشته و خرما تهیه می شود. رشته پلو در گذشته به عنوان غذای رسمی برای شب بله برون و شب عید نوروز طبخ می شد. البته امروزه با آن گوشت چرخ کرده یا مرغ نیز اضافه می کنند.

17. گمنه؛ خوزستان

گمنه یا للک یکی از غذاهای اصیل و سنتی در خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است. این غذای سنتی معمولا به جای پلو و با بلغور ریز گندم سرو می شود مردم جنوب گمنه را در مراسم های خاصی همچون غذای پشت سر مسافر، مراسم های عزاداری محرم و خرید منزل جدید تهیه می کنند.

18.خورشت نازخاتون؛ گیلان

خورش نازخاتون یکی از غذاهای محلی گیلانی است که می توان آن را بدون گوشت نیز سرو کرد. مواد اولیه برای تهیه نازخاتون بادمجان،گوجه فرنگی، آبغوره، آب انار، پیاز، نعنا و گلپر است.

نازخاتون

19. خوراک دو پیازه؛ شیراز

دوپیازه نام یکی از غذاهای سنتی استان فارس و مخصوصاً شهر شیراز است. این غذای خوشمزه با پیاز داغ، سیب زمینی آب پز و در غالب موارد گوجه فرنگی به همراه نمک و سایر ادویه ها تهیه می شود.

20. خورشت بادمجان گوده؛ گیلان

این خورشت از دیگر غذاهای سنتی شما کشور می باشد که یک غذای کاملا گیاهی است. این غذای خوشمزه از ترکیب موادی همچون بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی، جعفری، تمر هندی، سیر و پیاز تهیه می شود که هر کدام از آنها خواص بی نظیری دارند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه آب دوغ خیار خنک و خوشمزه ، سریع و آسان
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:57 | بازدید : 129 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آب دوغ خیار غذایی ساده، سالم و سبک است که براحتی هضم می شود و به علت طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می کاهد.

طرز درست کردن آب دوغ خیار

درست کردن آب دوغ خیار در فصل تابستان دارای بازار داغ تر از خود این گرما هم می باشد که افراد بخاطر ماهیت خنک و فوق العاده دلنشین آب دوغ خیار آن را در این فصل مصرف می نمایند که آب دوغ خیار علاوه بر این که احساس خنکی را در بدن زنده میکند با ترفند های خاص نیز میتواند بسیار خوشمزه تر شود.

آب دوغ خیار

آموزش درست کردن آب دوغ خیار

مواد لازم برای تهیه آب دوغ خیار

  • شیر 1 پیمانه
  • خامه نصف پیمانه
  • تربچه خرد شده 4 الی 5 عدد
  • گردوی خرد شده نگینی 10 الی 12 عدد کامل
  • سیزی خشک معطر ( نعناع ، جعفری ،ترخون، مرزه ، ریحون) 2 الی 3 قاشق غذا خوری
  • خیار خرد شده نگینی 4 الی 5 عدد
  • پیازچه خرد شده نگینی 2 عدد
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه
  • کشمش پلویی 1 پیمانه
  • ماست 4 پیمانه
  • سبزی تازه خرد شده شامل پونه , ریحون و نعناع تازه ویا هر سبزی معطر دیگری
  • دوغ ترش 1 لیتر

آب دوغ خیار مجلسی

 

طرز تهیه آب دوغ خیار خوشمزه

در ظرف مناسبی شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم .ابتدا ماست را به همراه خیارخرد شده باهم مخلوط میکنیم و هم میزنیم و بعد به ترتیب بقیه مواد را با هم مخلوط میکنیم و به همراه ماست و خیار کاملا هم میزنیم. فقط بهتر است پیاز چه خرد شده را موقعه سرو غذا مخلوط کنید تا ممکن است آب بندازد و در بقیه مواد لیز شود و حالت خوش آینده در غذا پیدا نکند.
مخلوط آب دو خیار را به مدت 1 ساعت در بیرون یخچال نگه میداریم تا ترش تر و جا افتاده تر شود. اگر هنگام خوردن دوست داشتید خنک تر باشد میتوانید به مدت نیم ساعت در داخل یخچال گه دارید ولی برای خنکیش اصلا قالب یخ به اون اضافه نکنید چون ممکن است مزه آب پیدا کند .
حتما هم برای خوردن آب دو خیار از نان خشک استفاده کنید چون نان تازه داخل مواد خمیر میشود و طعم آن را خوشمزه نمیکند .
هنگاماضافه کردن نان خشک می توانید پیازچه های خرد شده را هم اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه نان خشک و پیاز چه در مواد بماند و بعد میل کنید .

نکات تکمیلی در مورد آب دوغ خیار

آب دوغ خیار جزو غذای محلی - سایر میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
آب دوغ خیار را می توانید در وعده نهار - میان وعده - سرو کنید .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه آبگوشت با دستور تهیه خانگی و خوشمزه
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:56 | بازدید : 144 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آبگوشت غذایی مقوی و خوشمزه که طرز تهیه جا افتاده ای را نیاز دارد تا بتواند طعم عالی به خود بگیرد و اصیل بودن آن حفظ شود. طرز تهیه «آبگوشت» بسیار خوشمزه با 6+1 نکته بی نظیر و باورنکردنی

راه حل درست کردن آبگوشت

آبگوشت از غذاهای لذیذ و پر طرفدار ایرانی ها است که از ترکیب گوشت ،حبوبات و سبزیجات تشکیل شده است که با تیلیت کردن خورده می شود. همچنین آبگوشت از غذاهای اصیل و سنتیمانند اشکنه است . این غذا از زندگی کوچی و عشایری نیاکان ما، به دلیل فرهنگ دامپروری به جای مانده است. 

آبگوشت
آبگوشت
ملیت ایران
نام دیگر دیزی
ماده اصلی گوشت
وعده ها برای شام و نهار
کالری در 100 گرم 96 کالری
نوشیدنی مرتبط دوغ محلی
آبگوشت انواع مختلف دارد که در شهر ها و مناطق مختلف با مواد و ادویه های متفاوتی طبخ میشود. که شناخته ترین آنها ، آبگوشت بزباش ، آبگوشت گندم و آبگوشت بلغور، آبگوشت کشک و...... است.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت

  • گوشت گوسفندی با استخوان : 500 گرم ( بهتر است گوشت شما 250 گرم باشد و استخوان آن هم 250 گرم )
  • دنبه (چربی گوسفند) : 50 الی 100 گرم
  • لوبیا سفید : 1/2 پیمانه
  • نخود : 1/2 پیمانه
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • گوجه فرنگی :3 الی 4 عدد
  • سیب زمینی متوسط :2 عدد
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذاخوری
  • سیر خام : 3 حبه
  • چوب دارچین به اندازه یک انگشت : در صورت تمایل
  • نمک، فلفل و زرچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت

نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید و طی آن چندین بار آب آن را عوض کنید تا هم زودتر بپزد و هم نفخش کاهش یابد.
نخود و لوبیا
خیس کردن نخود و لوبیای آبگوشت

سپس گوشت گوسفندی را داخل قابلمه ای مناسب بریزید و مقداری آب سرد داخل قابلمه بریزید در حدی که آب روی گوشت را بگیرد.

حتما از گوشت با استخوان استفاده کنید که آبگوشت شما را لذیذ تر کند.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب داخل آن بجوشد. بعد از اینکه آب به جوش آمد و دو ، سه قول زد ، کل آب آن را دور بریزید تا چون کف های قهوه ای باعث تیره شدن رنگ آبگوشت میشود.

مجددا آب داخل قابلمه بریزید و این بار کمی بیشتر از دفعه قبل و سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید.

حرارت را بالا ببرید تا آب به جوش بیاید.گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و به همراه حبوبات آبکش شده ،دنبه ، سیر و پیاز خرد شده داخل قابلمه بریزید.

سیب زمینی ها را هم پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و به همراه چوب دارچین ، فلفل و زرد چوبه داخل قابلمه آبگوشت بریزید.

آبگوشت سنتی
مراحل اضافه کردن گوشت و دیگر مواد برای طرز تهیه آبگوشت
در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا آبگوشت به آرامی حدود 3 تا 4 ساعت بپزد.یک ساعت قبل از جا افتادن آبگوشت ، نمک ، رب گوجه فرنگی و یک عدد چوب دارچین را به بقیه مواد آبگوشت اضافه کنید و منتظر باشید تا آبگوشت کاملا به روغن بیفتد.
بعد ازجا افتادن آبگوشت ، دنبه را بیرون بیاورید و با گوشت کوب بکوبید دوباره داخل قابلمه آبگوشت برگردانید تا تکه های سفید و کوچک دنبه کاملا داخل آبگوشت پخش شود.
آبگوشت
آبگوشت آماده شد !

کمی قبل ازسرو کردن غذا چوب دارچین را از ظرف خارج کنید.این خوراک خوشمزه و لذیذ را میتوانید در کنار چاشنی ، آب لیمو ترش و یا آب نارنج مصرف کنید.

اگر بخواهید میتوانید مواد آبگوشت را بکوبید و آب آن را جدا تلیت کنید.


نکات طرز تهیه آبگوشت

  • ادویه مناسب برای آبگوشت همان زرد چوبه است ولی میتوان به آن کمی زعفران و زیره هم اضافه کرد تا طعم بهتری پیدا کند.
  • بهترین گوشت برای تهیه آبگوشت، گوشت گردن است زیرا هم چرب است و هم بسیار ترد و لطیف و هم چرب . و باعث می شود طعم آبگوشت لذیذتر شود. 
  • خوردن برگ های تازه نعناع و پیاز در کنار آبگوشت باعث می شود هضم این غذا به دلیل پروتئین و چربی بالا راحت تر باشد.
  • هر چه آبگوشت در مدت زمان طولانی تر و با حرارت کمتر پخته شود بسیار خوشمزه تر خواهد شد.
  • مناسب ترین قابلمه برای پخت آبگوشت دیگ سنگی و بعد چدن و در نهایت قابلمه مسی است.
  • آبگوشت غذای مقوی و سنگین است بنابراین بهتر است در وعده ناهار میل شود.
  • خوردن یک استکان از ترکیب عرقیجات زیره و زنیان برای کسانی که دچار ضعف معده هستند بعد خوردن آبگوشت ضروریست تا باد و نفخ شکم را از بین ببرد.

خواص آبگوشت برای بدن:

 «آبگوشت به دلیل داشتن حبوبات که منبع غنی از پروتئین آهن و مس می باشد برای کسانی که دچار کم خونی می باشند بسیار مفید است.ترکیبات گوناگون و متنوع موجود در آبگوشت باعث شده این غذا دارای ویتامین های A، B و مواد معدنی همانند سلنیوم، فسفر، منیزیم،پتاسیم ، گوگرد، نشاسته ،آسپیرین و آنتی بیوتیک باشد و برای افراد لاغر بسیار مناسب است. علاوه بر این آبگوشت برای تقویت نیروی جنسی، افزایش احتمال دختر زایی،افزایش مقاربت در برابر عفونتها ،بهبود زخم های قرنیه چشم و نیز برای رشد کودکان بسیار کار ساز است»
طرز تهیه آبگوشت
آبگوشت درست کردن حرفه ای

پخت آبگوشت در زود پز:

ابتدا پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن در قابلمه زودپز تفت دهید .بعد از اینکه پیاز نرم شد گوشت آبگوشتی را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.در حین تفت زرد چوبه ، فلفل و ادویه کاری را هم به آنها اضافه کنید و یک دقیقه ای هم بزنید ، تا عطر ادویه ها به مشام برسد.در آخر رب را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب رنگ باز کند.

بعد حبوبات خیس داده شده را به همراه مقدار مناسبی آب جوش داخل قابلمه می ریزیم. سیب زمینی ها را هم با پوست ( البته شسته شده و برای اینکه سیب زمینی ها وا نرود) داخل قابلمه اضافه میکنیم.پوست گوجه ها را هم بگیرید و آن را 4 قسمت کنید و داخل قابلمه به همراه یک تیکه چوب دارچین و مقدار کافی نمک قرار دهید.

سپس  در زودپز را ببندید تا به مدت 50 دقیقه تا یک ساعت همه مواد با هم بپزند. البته این زمان بستگی به زودپز شما دارد که روی چه دمایی تنظیم شود.

اگر دوست داشته باشید میتوانید به جای آب لیمو از لیمو عمانی هم در آبگوشتتان استفاده کنید و برای این کار باید یکی دو عدد لیمو را با چنگال سوراخ کنید و یک ساعتی در آب قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. سپس آن را بعد از پختد گوشت و حبوبات به مدت 15 دقیقه در قابلمه بیندازید و در آخر از قابلمه بیرون بیاورید و دور بیندازید.

پوست سیب زمینی ها را جدا کنید و اگر دوست داشتید همه مواد را بکوبید و به صورت گوشت کوبیده میل کنید و آبش را با نان خرد شده تلیت کنید .

آبگوشت خوشمزه تان را در کنار سبزیجات میل کنید.

نکات تکمیلی در مورد آبگوشت

آبگوشت جزو آبگوشت و اشکنه میباشد
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 4 ساعت میباشد .
آبگوشت را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی کرمانشاه؛ کافیست یکبار امتحان کنید
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:55 | بازدید : 121 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استان کرمانشاه علاوه بر جاهای دیدنی و زیبایی که دارد، دارای غذاهای لذید و پرطرفداری می باشد. از بهترین غذاهای محلی کرمانشاه می توان به خورش کنگر اشاره کرد.

غذاها و شیرینی های محلی کرمانشاه با طعم های به یاد ماندنی

غذاهای کرمانشاه همیشه زبانزد خاص و عام بوده و در دیگر استانهای کشورمان نیز طرفدار دارد. اگر روزی گذرتان به کرمانشاه افتاد و از غذاهای خوشمزه ی آن خوردید حتما در منزلتان نیز پخت آن را برای بار دیگر امتحان خواهید کرد.

غذاهای محلی کرمانشاه

از معروفترین غذاهای کرمانشاه می توان خورشت خلال و دنده کباب را نام برد که در بین گردشگران و توریستها جایگاه خاصی دارند و همچنین سیب پلو، کوفته ریزه، آش عباسعلی، ترخینه دست پیچ، چلو گوشت، کوکوی پاغازه و خورشت کنگر نیز از دیگر غذاهای به نام در کرمانشاه می باشند که دستور پخت آن ها را در آشپزخانه نمناک به صورت کامل با نکات و جزئیات گفته ایم.

شیرینی های سنتی کرمانشاه

نان برنجی

نان برنجی های استان کرمانشاه در نوع خود بی نظیر هستند و در سراسر کشور برای همه شناخته شده می باشند و در دورهمی های خانوادگی پذیرایی با نان برنجی صفای خاصی به مجلس می بخشد.

این خوراکی نرم و لطیف علاوه بر کرمانشاه در یزد و قزوین نیز به عنوان سوغاتی تهیه می گردد و از ترکیب کره یا روغن حیوانی، آرد برنج، تخم خرفه، تخم گشنیز، گلاب، زعفران، سیاه دانه و شکر تهیه می گردد.

نان برنجی

قاووت

یکی از خوراکی های محلی کرمانشاه، قاووت نام دارد که در کرمان نیز پخت شده و به عنوان سوغاتی نیز محسوب می گردد. قاووت پودری خوراکی است که بسیار پر منفعت و مغذی است و برای نیرو بخشیدن جسم و تن مورد استفاده قرار می گیرد. البته در هر منطقه ای ترکیبات این خوراکی مختلف است.

در استان کرمانشاه بانوان و مادران از نخود گل (نخود مشکل گشا بدون نمک)، پودر زنجبیل، قرص کمر، پودر میخک، جوز هندی، رازیانه، پودر قند، تخم گشنیز پسته، بادام، تخم کتان را مخلوط کرده و یک بمب انرژی بسیار خوشمزه درست می کنند قاووت برای مادرانی که به تازگی بچه دار شده اند نیز بسیار مفید است.

نان کلانه

نان کلانه را می توان به عنوان یک میان وعده ی کامل استفاده کرد و از ترکیب خمیر آرد گندم با یک گیاه محلی به نام پیچک تهیه می شود. سپس به شکل نان روی ساج پخته می شود و بعد روی آن کره یا روغن حیوانی زده و به همراه ماست یا دوغ میل می کنند که بسیار لذیذ و خوشمزه است.

کاک

کاک از شیرینی های خوشمزه کرمانشاه است که مخصوص این استان است و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار است. البته کاک در شیراز با نام یوخه مشهور است این شیرینی از ورقه های بسیار نازک خمیر درست می شود که با استفاده از ساچ های ویژه ای درست می گردد.

کاک یک شیرینی بسیار خوشمزه و مغذی است که در کنار یک لیوان چای داغ به یادماندنی خـواهد شد و از ترکیب آرد گندم، تخم مرغ، شکر، روغن هل، پودرپسته، پودرنارگیل، خلال بادام و آب درست می گردد این شیرینی دلپذیر در جریان برگزاری هفتمین اجلاس سراسری شورای سیاستگذاری ثبت آثار معنوی کشور در لیست میراث معنوی قرار گرفته است.

کاک

شیرینی شکری

شیرینی شکری مختص استان کرمانشاه و از خوراکی های پرطرفدار و سنتی این استان است. مادران هنرمند اغلب نان شکری را برای میان وعده ی عصرانه تهیه کرده و در کنار خانواده از خوردن آن لذت می برند. این شیرینی خوشمزه از روغن شکر، وانیل ،نمک، آرد و تخم مرغ درست می شود.

نان خرمایی

نان خرمایی از قدیمی ترین خوراکی های خوشمزه و سنتی استان کرمانشاه است که به علت دارا بودن خرما مفید و مقوی است. خوردن یک لیوان چای با نان خرمایی بسیار دلچسب است مسافرت به کرمانشاه و نخریدن نان خرمایی هیچ صفایی ندارد.

مادران و بانوان هنرمند کرمانشاهی در پخت این شیرینی محبوب از گلاب، کره، خرما، آرد گندم زرده ی تخم مرغ، ماست، بکینگ پودر، مغز گردو استفاده می کنند و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت می برند.

نان برساق

نان برساق، نانی محبوبی که در دیگر شهرهای کشورمان به نام نان روغنی معروف است دارای ظاهری جذاب و عطر و بوی مشام برانگیز که در پخت آن روغن کرمانشاهی به کار می برند که موجب خوشمزه تر شدن آن می شود. نان ساجی و نان چنگال از دیگر نان های مشهور کرمانشاه می باشد.

نان برساق

شیرینی بژی

تنوع بی نظیر شیرینیجات سنتی و محلی در استان کرمانشاه زبانزد خاص و عام می باشد و تمام مردم ایران از گوشه و کنار کشور با این شیرینیجات آشنایی دارند. یکی از این شیرینی ها شیرینی بژی نام دارد که طعم بسیار دلپذیر و فوق العاده ای دارد.

جالب است بدانید از این شیرینی به عنوان نان بر سر سفره صبحانه استفاده می کنند. موادی که در تهیه این شیرینی خوشمزه به کار برده می شود عبارتند:از شیر، رازیانه، شکر، روغن حیوانی، زیره، زعفران.

آش های محلی کرمانشاه

آش عباسعلی

به جرأت می توان گفت که آش عباسعلی یکی از مقوی ترین آش های استان کرمانشاه می باشد و مهمتر از همه نام گرانترین آش محلی نیز می توان روی این آش گذاشت. لوبیا سفید، برنج نیم دانه، نخود، جو، گندم پوست کنده، عدس، پیاز، آب قلم، روغن کرمانشاهی، گوشت مغز ران گوساله، دارچین و نمک و فلفل از جمله مواد تشکیل دهنده این آش پر مغذی هستند.

باید بدانید که این غذای سنتی چندین سال متوالی عنوان مقام اول را در جشنواره های غذا کسب کرده است. کشدار بودن این آش به خاطر وجود آب قلم و گوشت فراوان مشخصه اصلی این غذا می باشد.

آش عباسعلی

آش دوغ

از آش های اصیل و سنتی کرمانشاه می توان به آش دوغ اشاره کرد. البته ناگفته نماند که در گویش محلی مردم این استان معروف به آش ماست است. چرا که پس از اینکه حسابی جا افتاد دوغ به غلظتی هم اندازه غلظت ماست می رسد به همین خاطر به آن آش ماست میگویند.

این آش در ایام نوروز فصل بهار طرفداران زیادی در بین خانواده های کرمانشاهی به خود اختصاص می دهد و کدبانو های کرمانشاهی آنرا در این فصل با ترکیبی از موادی همچون بلغور گندم، لپه، سیر تازه، سبزی آش، پیاز، نمک و زردچوبه، نعناع تهیه می کنند و در محفل گرم خانواده های خود می کنند.

آش سورانه

گیاهی به نام سورون با فرا رسیدن فصل بهار که شبیه به تره است در منطقه کرمانشاه شروع به رشد می کند که اصلی ترین مواد آش سورانه هم این گیاه بومی می باشد. این آش شباهت بسیار زیادی به یک نوع بورانی دارد و اکثراً در فصل بهار پخته می شود.

کد بانو های کرمانشاهی در تهیه این آش خوشمزه، گیاه سورون را همراه با روغن زیتون، گوشت چرخ کرده، رب انار، شکر و پیاز ترکیب می کنند و در نهایت یک آش خوشمزه محلی درست می کند.

آش سورانه

آش کشک و بادمجان

در فهرست غذاهای محله استان کرمانشاه غذای دیگری به نام آش کشک و بادمجان وجود دارد که از خانواده آش ها می باشد. این آش مقوی را در اکثر مجالس طبخ می کنند و از آن به عنوان یک غذای مجلسی یاد می شود.

آش کشک و بادمجان از ترکیب موادی همچون نخود، لوبیا چیتی، نعنا داغ، بادمجان، کشک، پیاز داغ، عصاره گوشت، فلفل قرمز، فلفل سیاه نمک، عدس، برنج، لوبیا قرمز و نمک بدست می آید. اگر نیم نگاهی به مواد اولیه این غذای مقوی بیندازید متوجه خواهید شد که ارزش غذایی آن چقدر بالا است و مطمئنا نمی توانید از خوردن آن امتناع کنید.

آش ترخینه

اگر قصد دارید یک پیش غذای عالی و خوشمزه برای عزیزانتان بپزید پیشنهاد می کنیم آش ترخینه را امتحان کنید این آش یک غذای مقوی و پر از آنتی بیوتیک می باشد و برای بهبود سرماخوردگی گزینه ی خوبی است. ترخینه از سوپ های معروف کرمانشاه است و از گندم و دوغ درست می شود که به شکل گلوله های خشک شده و آماده می باشد.

آش بلغور

از دیگر غذاهای خوشمزه ی کرمانشاه آش بلغور می باشد که از گوشت چرخ کرده، بلغور گندم، کشک، پیاز وادویه درست می شود وجود کوفته ریزه ها به آش طعم و شکل خاصی می بخشد و چون بلغور در آش استفاده می شود این آش سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها و آنتی اکسیدان و فیبر می باشد.

آش بلغور

شلمین

غذای سنتی و خوشمزه دیگر استان کرمانشاه که به زحمت و زمان پخت زیادی احتیاج دارد شلمین می باشد. شلمین یا شلم دقیقاً همان شلغم میباشد که از سر و برگ آن در این غذا به کار برده می شود.

موادی که داخل این آش خوشمزه به کار برده می شود معمولا از فصل تابستان و بهار ذخیره شده و در فصل زمستان برای پخت آن استفاده می شود. این مواد عبارتند از:نخود، شلغم، آلوچه، عدس، برگ قیسی، کشمش، گردو، روغن و نمک. چنانچه مطالب غذای ترش مزه ای هستید پیشنهاد می کنیم خوردن این آش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

پرطرفدارترین غذاهای محلی کرمانشاه

خورش کنگر

خورشت کنگر پای ثابت اکثر سفره های مردم کرمانشاه می باشد. این غذا حاوی مقادیر زیادی ویتامین و پتاسیم می باشد و شباهت زیادی به کرفس دارد و با موادی همچون کنگر، گوشت، روغن، جعفری، ریواس، نمک، نعناع، آبلیمو، گوجه سبز، فلفل، زردچوبه و نمک تهیه می شود.

جالب است بدانید که جهت پیشگیری و جلوگیری از بیماری سرطان و برای سلامت روده بزرگ این غذا از سوی کارشناسان تغذیه توصیه شده است.

خورش کنگر

خورش ونوشک

یکی از گیاهان دارویی و بومی استان کرمانشاه و ونوشک است، ونوشک را با نامهای بنه ایا پسته کوهی نیز می شناسند و با آن خورشت های بسیار لذیذ ای طبخ می کنند. این گیاه داروی اغلب در مناطق کوهستانی بالاخص دامنه زاگرس رشد می کند. شما با درست کردن خورشت ونوشک می توانید به خواص بی نظیر این گیاه پی ببرید.

خورش سیب و آلبالو

کرمانشاه به خاطر دارا بودن باغ های میوه فراوان و میوه های فصلی از تنوع غذایی بسیار بالایی برخوردار است و سرآشپزهای بسیار خوش ذوق بسیاری را در منطقه خود پرورش داده است. از جمله غذاهایی که با میوه در این استان تهیه می شود می توان به خورشت سیب و آلبالو اشاره کرد.

که از ترکیب موادی همچون سیب، آلبالو، گوشت، ادویه و پیاز تهیه می شود. توجه داشته باشید که در پخت این غذا انتخاب سیب های سفت و سبز و همچنین جداسازی هسته آلبالو ها از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین این مورد را حتماً مورد توجه قرار دهید.

خورش سیب و آلبالو

والک پلو

والک نیز نوعی سبزی محلی می باشد که کرمانشاهی ها با استفاده از آن اقدام به طبخ والک پلو می کنند. کرمانشاهی ها به زبان محلی والک را کول می خوانند. این گیاه خواص بسیار فراوانی دارد و به عنوان ماده اصلی والک پلو کرمانشاهی به شمار می رود.

از مواد دیگری که در این غذا به کار می رود می توان به برنج، زبان گوساله، روغن زیتون یا روغن کرمانشاهی و ادویه های منحصر به فرد اشاره کرد. این روزها این غذا را با مرغ، ماهی و گوشت گوسفند نیز درست می کنند.

جرگ و بز

یکی دیگر از غذاهای محلی کرمانشاه جرگ و بز نام دارد که از پوست نازک روده و جگر گوسفند به دست می آید. کرمانشاهی ها جگر چرخ شده را با ترکیبی از ادویه داخل ظرف های مخصوص یا یک فویل قرار می دهند و آن را زیر خاکستر می گذارند تا کاملا مغز پخت شود.

سپس پوست روده گوسفند را با مواد پخته شده پر می کنند و روی آتش قرار می دهند تا به طور کامل کباب شود. روش تهیه این غذا تا حدودی به تهیه سوسیس سنتی شباهت دارد به خاطر همین به سوسیس کرمانشاهی معروف است.

جرگ و بز

آبگوشت باغی

یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه کرمانشاه و از خانواده آبگوشت ها ، آبگوشت باغی است.سابقه این غذای مشهور در کرمانشاه مربوط به استفاده از میوه هایی است که در دسترس باغداران بوده و آبگوشت این غذای لذیذ را با آن میوه ها متفاوت تر از نوع ساده و رایج آن کرده که به آن آبگوشت باغی می گویند.

باغداران با طبع خاص خود از میوه های متفاوت در طبخ این آبگوشت استفاده می کنند. گوشت گوسفند، سیب زمینی، لوبیا سفید، نخود، رب مهمترین ارکان آبگوشت باغی می باشند.

خوراک کدو حلوایی

خوراک کدو حلوایی یک غذای کاملا متفاوت با دیگر غذاهایی است که از کدو حلوایی تهیه می گردد. در کرمانشاه خوراک کدو حلوایی را با گوشت و عصاره قلم گوسفندی و تکه های خرد شده کدوحلوایی درست می کنند و برای لذیدتر شدن آبغوره به آن می افزایند.

کوفته نخود یا کوفته ریزه

از غذاهای دیگری که در کرمانشاه پرطرفدار است می توان به کوفته ریزه اشاره کرد که شاید برایتان زیاد نام آشنا نباشد این غذا از گوشت چرخ کرده، مغز گردو، آرد، پیاز، سبزی های معطر، نخود پخته شده، درست می شود این غذای بسیار خوشمزه سرشار از مواد مغذی و معدنی می باشد.

کوفته نخود

چلوگوشت

چلوگوشت از پر طرفدارترین غذاهایی است که در همه جا طبخ می شود و البته دارای روشهای پخت متفاوتی است. چلو گوشت در کرمانشاه یک غذای سنتی و بومی است و برای پخت آن از برنج، گوشت ماهیچه، گلپر، چوب دارچین، تخم گشنیز، زنجبیل، برگ بو، پیاز، زرشک، فلفل سیاه استفاده می کنند و هنگام خوردن نیز به آن روغن کرمانشاهی اضافه می کنند.

خورش خلال کرمانشاهی

مردم مهمان نواز کرمانشاه در مراسمات رسمی و جشن ها، به زیبایی هرچه تمام مهمانان خود را تکریم می کنند. یکی از اساسی ترین مواردی که کرمانشاهی ها از مهمانانشان پذیرایی میکنند و سابقه طولانی در رسوم این منطقه دارد، سرو خورشت خلال کرمانشاهی است.

این غذای بسیار خوشمزه و با ظاهر زیبا از خلال بادام، گوشت گوسفندی، زرشک سیاه، هل گلاب و زعفران استفاده می شود. مردم خوش سلیقه کرمانشاه با روغن کرمانشاهی برنج و خورش خلال را بسیار خوش رنگ و لعاب و معطر می کنند و به پذیرایی مهمانان می پردازند.

خورش خلال کرمانشاهی

آبگوشت کرمانشاهی

آبگوشت مخصوص دیار کرمانشاه یک خوشمزه ترش دوست داشتنی است که از گذشته در میان مردم کرمانشاه طبخ می شده است. سلیقه غذایی مردم کرمانشاه گوجه سبز را از میان انبوه میوه ها برگزیده و آبگوشت کرمانشاهی را شهرت داده است.

استفاده از گوجه سبز به آبگوشت طعم ترش و خاصی می دهد. گوشت، پیاز، نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، لیموعمانی و دیگر مواد آبگوشت در کنار گوجه سبز آبگوشت کرمانشاهی را تشکیل می دهد.

سیب پلو

سیب پلو از دیگر غذاهای سنتی کرمانشاهی ها می باشد که در آن سیب زمینی و برنج به عنوان مواد اصلی استفاده می کنند. طعم بی نظیر این غذا در بین مردم کرمانشاه طرفداران بسیاری دارد.

به غیر از برنج و سیب زمینی مواد دیگری که در تهیه این غذا استفاده می شود عبارتند از:گوشت چرخ کرده، کشمش، خرما، پیاز، زعفران و کره. ترکیبی از این مواد مطمئنآ طعم بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد. پیشنهاد می کنیم این غذا را در برنامه غذای خود بگنجانید.

سیب پلو

کوفته شیرین

غذایی محلی و بسیار خوشمزه از خانواده کوفته ها که در کرمانشاه شهرت دارد، همانند کوفته برنجی است گرد و قلمبه درآوردن آن بسیار مهم است و تجربه زیادی می طلبد.

کرمانشاهی ها با بکار گرفتن سرکه و شکر مزه ترش و شیرین و نابی به این کوفته لذیذ می دهند. عطر، رنگ و مزه خاص کوفته بسیار اشتهاآور است. کوفته شیرین بدلیل دارا بودن گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، برنج و ادویه ها بسیار پرخاصیت و مقوی است.

دنده کباب کرمانشاه

قسمت هیجان انگیز بسیاری از مراسم های مجلسی کرمانشاه خوردن دنده کباب در آن مجلس است چرا که خوردن این غذای خوش طعم و خوش آوازه به قدری دلچسب است که به سختی می توانید آن را فراموش کنید.

چنانچه در آشپزخانه نمناک دستور پخت دنده کبابا کرمانشاهی را گفته ایم برای اینکه این غذا به خوشمزه ترین شکل ممکن پخته شود قبل از هر چیزی با مهارت هر چه تمام گوشت دنده گوسفند را مزه دار می کنند و با یک تبحر خیلی ماهرانه آن را به سیخ کشیده و کباب می کنند.

اکثر کباب پزها بر این باورند که این کباب وابسته به نوع گوشت گوسفند می باشد و چنانچه گوشت مناسبی انتخاب شود مطمئناً طعم آن چندین برابر خوشمزه خواهد شد و این موضوع را کسانی می توانند کاملاً درک کنند که در کنار دامداران و عشایر دنده کباب سنتی خورده باشند.

دنده کباب کرمانشاه

کوکوی پاغازه

فصل بهار، فصل رویش گیاهان سرسبز محلی می باشد که دارای خواص دارویی بسیاری می باشند که این گیاهان هم به صورت خام و هم پخته در طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ایـن گیاهان "پاغازه" می باشد و اهالی استان از آن به روشهای گوناگون استفاده می کنند.

پاغازه گیاهی است که دارای خواص دارویی بیشماری است و اکثراً در سفره های کرمانشاهی ها همیشه نقش به سزایی دارد که از آن غذایی همچون کوکو سبزی آماده می کنند که برای رفع التهابات روده و گوارش بسیار موثر است.

طبخ این غذا در رستورانها محدود است و بیشتر در نمایشگاههایی که در عید نوروز برای آشنایی گردشگران با فرهنگ این سرزمین برگزار می شود ارائه می گردد. کوکوی پاغازه از ترکیب سیر، پیاز، ادویه های معطر و تخم مرغ درست می شود.

کوکوی پاغازه

دست پیچ کرمانشاهی

دست پیچ کرمانشاهی نیاز به تمرین دارد تا پیچیدن آن را خوب یادگرفت. برای طبخ این غذا ترکیبی از گوشت چرخ کرده، پیاز، لپه، تخم مرغ و ادویه لازم است. سپس مقداری از مواد را برداشته و با کف دست باز کرده در وسط آن قیسی، گردو، پیاز می گذارند و بعد با انگشتان دست مواد را میپیچند و معمولا جای انگشتان هم باید روی گوشت بماند.

هلو کباب کوفته کرمانشاهی

هلو کوفته کرمانشاهی از غذاهای مشهور این دیار است که در سایر استانها و شهرهای کشورمان نیز پخته می شود ولی هر کدام دارای طعم های مخصوص به آن منطقه می باشند علت نامگذاری این غذا به هلو کبابی زیاد روشن نیست شاید به علت شکل آن که در هنگام سرخ کردن باشد که به این اسم مشهور شده است.

این غذای لذیذ از گوشت، لپه، گردو، کشمش، سیب زمینی نیم پز، رب گوجه فرنگی، تخم مرغ، پیاز سرخ شده، شکر، آبلیمو، درست می شود برای اینکه غذا خوشمزه و جا افتاده تر بشود باید وقت زیادی صرف گردد این غذا به همراه نان و سبزی خوردن سرو می گردد.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی سبزوار؛ یک منوی ارزان و مقوی
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:54 | بازدید : 109 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سبزوار یکی از شهرهای استان خراسان رضوی می باشد که غذاهای محلی خوشمزه و معروفی دارد. اصیل ترین غذای این شهر غذایی به نام کمه جوش می باشد.

غذاهای محلی سبزوار با طعم و چاشنی های بی نظیر

سبزوار یکی از شهرهای استان خراسان رضوی به شمار می رود که فرهنگ و پیشینه غنی به خود اختصاص داده است و مردمان آن از دیرباز تا به امروز دنباله رو آداب و رسوم خاصی بوده اند.

غذاهای محلی سبزوار

این شهر تاریخی دارای فرهنگ غذایی بسیار جالب و متفاوتی است، جالب است بدانید که نان نقش بسیار محوری و پررنگی در غذاهای سنتی شهرستان سبزوار ایفا می کند چراکه اکثر غذاهای این منطقه آبکی و ترکیبی از مشتقات شیر و گندم می باشد بنابراین به همین خاطر نان کاربرد بسیار زیادی در غذاهای محلی این شهر دارد و به صورت قطعات کوچکی در آورده می شود و به اصطلاح در غذا «تریت» می شود.

چنانچه تمایل به آشنایی با فرهنگ غذایی شهر سبزوار دارید و راغب به چشیدن طعم غذاهای محلی آن در سفرهای تفریحی خود هستید در این بخش از آشپزخانه نمناک ما را همراهی نمایید تا فهرستی از غذاهای محلی و سنتی این منطقه را بشناسید.

آش بادمجان سبزوار

از آش های پرطرفدار سبزوار، آش بادمجان نیز بسیار زبانزد خاص و عام است. دستور پخت این غذا در شهرهای مختلف کشور مثل سبزوار و ملایر و سایر شهرها کمی با همدیگر متفاوت است اما طرز تهیه آش بادمجانی که مختص سبزوار است جزو پرطرفدارترین آن ها به شمار می رود چرا که طعم بسیار دلچسبی دارد. برای آشنایی با دستور تهیه ی این آش میتوانید به مطلب " طرز تهیه آش بادمجان سبزوار " مراجعه کنید.

آش بادمجان سبزوار

آش گندم

آش گندم یکی از خوشمزه تربن آش های سنتی سبزوار به شمار می رود که بخاطر متفاوت بودنش از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. برای تهیه این آش حتما باید حبوبات از شب قبل خیس شوند و چنانچه این کار فراموش شد بجای آن بایستی آن ها را به دفعات دو بار جوشانده و آبش را تخلیه کنید.

همچنین در این غذا بهترین کار این است که بجای ریختن کشک روی غذا آن را جداگانه کنار غذا قرار دهید چراکه طعم این آش خاص با کشک به مزاج هر کسی خوش نمی آید.

کمه جوش

یکی از غذاهای مشهور سبزواری که امروزه نیز از جایگاه ویژه ای در بین مردم سبزوار برخوردار است «کمه جوش» نام دارد. این غذا در بین سبزواری ها و نواحی اطراف آن در غرب خراسان بسیار محبوب است.

این محبوبیت به قدری بالا است که حتی اگر اهالی این منطقه ساکن شهرهای دیگر کشور شوند باز هم پس از سال ها دوری از این شهر اقدام به پختن آن می کنند جالب است بدانید حتی کسانی که ساکن سبزوار نیستند مثل دانشجویان یا گردشگران ، معمولاً آشنایی زیادی با این غذا دارند و حداقل یک یا چند بار طعم بی نظیر آن را چشیده اند.

برای آشنایی با دستور تهیه ی این آش میتوانید به مطلب " طرز تهیه کمه جوش (ماست جوش) سبزوار" مراجعه کنید.

کمه جوش سبزواری

دانه جوش

از غذاهای محلی دیگر سبزوار می توان به دانه جوش اشاره کرد که توسط بانوان سبزواری با کمترین هزینه و ساده ترین مواد اولیه تهیه می شود و یک غذای لذیذ و دلچسب بدست می آید.

اگرچه این غذا، غذای نسبتاً ارزانی است ولی به خاطر وجود دانه روغنی خربزه که جزو مواد اصلی آن محسوب می شود یک غذای مقوی و گرم به شمار می رود و برای آن دسته افرادی که دچار سنگ مثانه و سنگ کلیه شده اند بسیار مفید است. در تهیه غذای خوشمزه موادی همچون پیاز، دانه خربزه، ماست چکیده یا کمه، زردچوبه و ... بکار برده می شود.

آش ماستی

در سرتاسر ایران طرفداران بسیار زیادی برای آش ماست وجود دارد که البته شیوه پخت آن در هر نقطه از کشور متفاوت از شهرهای دیگر است. در عین اینکه این غذا بسیار خوشمزه و ساده است اما هم می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل و هم به عنوان پیش غذا سرو کرد.

در استان خراسان نیز روش پخت خاصی برای تهیه این آش وجود دارد. از ترکیبات اصلی که در این آش به کار می رود می توان به سینه مرغ، سیر، ماست، لپه، پیاز، زعفران، برگ بو، برنج، نعناع و ... اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم تجربه مزه کردن این آش بی نظیر سبزواری را از دست ندهید.

برای آشنایی با دستور تهیه ی این آش میتوانید به مطلب " طرز تهیه آش ماستی" مراجعه کنید.

آش های سبزوار

آش تقویتی حلبه

غذای سنتی دیگری که متعلق به شهر سبزوار می باشد آش تقویتی حلب نام دارد که با ترکیبی از برنج ، نمک ، زیره سیاه و فلفل به دست می آید. این غذای خاص با اضافه کردن ده عدد آلو بخارا به آن زمانی که برنج در حال جوشیدن است طعم بسیار بی نظیری به خود می گیرد. جالب است بدانید که بسیاری از ساکنان سبزوار به جای نمک در این غذا از شکر استفاده می کنند و طعم آن را تبدیل به یک غذای شیرین می کنند.

خورش ریواس با نعناع و جعفری

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که طعم ترشی دارد و بین اهالی سبزوار بسیار پرطرفدار است می توان به خورشت ریواس اشاره کرد، این غذا به خاطر وجود ریواس داخل آن طعم ترش مزه ای به خود میگیرد. هرچند روش پخت این خورشت به دو صورت انجام می شود اما در هر صورت همراه با نعنا و جعفری پخته می شود و به خاطر همین عطر و بوی بسیار متفاوت و خوبی دارد.

برای آشنایی با دستور تهیه ی این غذا میتوانید به مطلب " طرز تهیه خورش ریواس با نعناع و جعفری " مراجعه کنید.

خورش ریواس

قُرمه جوش

روستای ییلاقی طبس در 20 کیلومتری شمال سبزوار از جمله مناطقی است که قُرمه جوش در آن تهیه و مصرف می شود. این غذای بسیار خوشمزه با سبزی تازه و ترشی سرو میشود و با موادی همچون عدس، قرمه، پیاز، نمک، فلفل، سیب زمینی تهیه می شود.

بهتر است بدانید که قورمه به گوشت گوسفندی گفته می شود که با کمی آب و نمک و چربی خود گوشت تفت داده شده است، به خاطر اینکه در زمان های قدیم یخچالی وجود نداشت آنرا در محل خنک تر خانه نگه می داشتند تا در دراز مدت سالم باقی مانده و قابل مصرف باشد.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی آذربایجان غربی؛ کلکسیون مزه ها
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:52 | بازدید : 100 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آذربایجان غربی، یکی از استان های قدیمی کشورمان با غذاهای محلی بسیار لذیذ است که توصیه می شود با حضور در این استان، حتما این غذاها را امتحان کنید.

آشنایی با انواع غذاهای محلی و شیرینی های آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی که واقع در شمال غربی ایران و در مرز ترکیه می باشد، یک منطقه کوهستانی به شمار می رود و قدمت آن متعلق به دوره پیش از اسلام می باشد. به خاطر وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در این منطقه مثل دریاچه ارومیه، گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از این جاذبه ها، به سمت این منطقه از ایران می کشیده می شوند.

غذاهای آذربایجان غربی

به خاطر فرهنگ غذایی متنوع در استان آذربایجان غربی، میتوان شاهد سفره های رنگارنگی پر از انواع آش ها، خوراک های لذیذ و خورش ها در خانه های مردم ارومیه بود. چنانچه تمایل به آشنایی با فرهنگ غذایی این منطقه دارید در ادامه این بخش از آشپزخانه نمناک با ما همراه باشید تا با غذا های محلی و سنتی ارومیه و دسر ها و آش های مختلف آن آشنا شوید.

آش برگ مو

آش برگ مو یا یارپاخ آشی یکی از لذیذترین و متفاوت ترین آش های ارومیه به شمار می رود که با استفاده از برگ مو، لپه، برنج، مرزه، شوید خشک و آبغوره درست می شود. این آش خوشمزه و سنتی ارومیه بایستی طعم تند و ترشی داشته باشد.

آش برگ مو

یارما شورباسی یا سوپ بلغور

از غذاهای محلی ارومیه که در گروه سوپ ها قرار می گیرد سوپ بلغور و یا همان یارما شورباسی نام دارد. جالب است بدانید که این غذا جزو اصلی ترین غذاهای محلی و سنتی ارومیه شناخته شده است و در پخت آن از موادی همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا قرمز، پیاز، مرز و بلغور به کار میرود. این غذا به خاطر خاصیت فراوانش و همچنین طعم بی نظیرش در ارومیه طرفداران زیادی دارد.

ارومیه خورشت

از غذاهای محلی و معروف ارومیه که هنوز هم که هنوز است جایگاه خود را در بین اهالی مردم ارومیه حفظ کرده است ارومیه خورشت نام دارد. این غذا طرفداران بسیار زیادی بین مردمان ارومیه به خود اختصاص داده است. در تهیه این خورش خوشمزه موادی همچون لوبیا چیتی، گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، غوره، نمک، فلفل و ادویه جات مختلف به کار می روند و طعم بی نظیری به آن می بخشند.

ارومیه خورشت

گیزاتما

از غذاهای سنتی دیگر شهر ارومیه که طبق بسیار آسانی دارد و به سرعت می توان آن را آماده کرد، گیزاتما نام دارد. همانطور که در طرز تهیه ی آن در آشپزخانه نمناک خواندید، این غذا با سرخ کردن موادی همچون کدو، بادمجان، سیر، هویج، سیب زمینی، گوجه فرنگی تهیه می شود و یک غذای خوشمزه و ساده بین اهالی ارومیه شناخته شده است.

شورجه ارومیه

شورجه ارومیه از غذاهای محلی لذیذ این منطقه می باشد که به عنوان پیش غذا سرو می شود، البته یک وعده غذای کامل هم محسوب می شود اما بیشتر به صورت پیش غذا شناخته شده است. این غذا را هم می توان به تنهایی و هم می توان همراه با برنج میل کرد. در تهیه شورجه ارومیه موادی همچون تخم مرغ، پیاز داغ، ماست سفت، نشاسته ذرت و گوشت به کار برده می شود.

کوفته مرغ

در آذربایجان غربی، کوفته خوشمزه ای به نام کوفته مرغ پخته می شود که مواد اصلی آن مرغ می باشد و به عنوان یکی از غذاهای سنتی این منطقه معرفی شده است. علاوه بر مرغ در طبخ این غذا موادی همچون تخم مرغ، سبزی تازه، لپه، گردو، ادویه، پیاز داغ و آرد به کار برده می شود. کوفته مرغ طعم بسیار بی نظیری دارد و به همین خاطر طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است.

کوفته مرغ

چیغیرتمای مرغ

نوعی غذای محلی که متعلق به آذربایجان غربی می باشد چیغیرتمای مرغ نام دارد. در واقع منظور از چیغیرتما دقیقا مربوط به مرحله آخری است که تخم مرغ به مرغ اضافه می شود، جالب است بدانید که این غذا در شهرهای مختلف آذربایجان غربی به نام املت نیز شناخته شده است و در سراسر ایران تنوع این غذا بسیار زیاد است و با نام های دومبالان چیغیرتما ، چیغیرتمای بوقلمون و ... طبخ می شود.

گوزلمه

یکی از غذاهای محلی و سنتی ارومیه که معنی جالبی در گویش محلی دارد گوزلمه می باشد. این غذا در گویش محلی به معنی "منتظر نباش" می باشد و همانطور که از اسمش پیداست غذایی است که بسیار سریعتر آماده می شود. در تهیه گوزلمه از موادی همچون ماست، تخم مرغ، سیر، آب به کار برده می شود.

گوزلمه

آش کلم یا تورشولی آش

آش کلم از آش های محلی بسیار خوشمزه استان آذربایجان غربی می باشد که با نام تورشولی آش شناخته شده است و بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای پخت این آش بی نظیر موادی همچون برنج، بلغور، کلم برگ، نعنا خشک، آبغوره یا سماق نیاز است.

خورش کنگر

یکی از خورش های خوشمزه و سنتی ارومیه که با کنگر تهیه می شود خورشت کنگر نام دارد. این غذای خوشمزه گاهی با نعناع و جعفری، گوشت گوسفندی، پیاز، ادویه و نمک طبخ می شود و ظاهراً شبیه به خورش کرفس می باشد. خورش کرفس را معمولاً با لیموی خشک یا غوره و همچنین به گوجه طعم دار می کنند.

خورش کنگر

یتیمچه

یتیمچه جزو غذاهایی است که در اقصی نقاط کشور طبخ می شود به خاطر اینکه گوشتی داخل آن به کار برده نمی شود به آن یتیمچه می گویند و در گروه غذاهای گیاهی قرار می گیرد. افرادی که رژیم غذایی دارند اقدام به کاهش وزن کردند طرفدار پروپاقرص این غذای کم کالری هستند. طرز تهیه این غذای خوشمزه بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل دلمه ای و... به کار برده می شود.

قابله پلو

غذای قابله یکی از غذاهای معروف سنتی و اصیل ارومیه به شمار می آید که بسیار خوشمزه است و البته مادر بزرگ ها بیش از هر کسی آن را خوشمزه می پزند. اگرچه این روزها این غذا به ورطه فراموشی سپرده شده است اما باز هم همچنان یکسری افراد به آن علاقه مند هستند. بلغور گندم، بادمجان، گوجه فرنگی، ماش، گوشت قرمز، نخود و... از جمله مواد اصلی این غذای خوشمزه و قدیمی می باشند.

قابله پلو

خورش آق ماش

متفاوت ترین خورشی که در بین غذاهای سنتی آذربایجان غربی می توان از آن یاد کرد خورشت آق ماش می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است. برای تهیه این غذای خوشمزه نیاز به موادی همچون گوشت چرخ کرده، پیاز، ماش، ادویه سیب زمینی، آبلیمو و ... می باشد.

دلمه برگ مو یا یارپاق دلماسی

غذاهای پرطرفدار خوشمزه ایرانی که معمولاً در فصل بهار پخته میشود دلمه برگ مو می باشد که در بسیاری از شهرهای کشور طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. بهترین نوع پخت دلمه نزد آذری ها می باشد. مواد اولیه ای که در تهیه دلمه به کار می رود عبارتند از:لپه، برنج، برگ مو، گوشت، انواع سبزی ها و ادویه جات. به کار بردن سبزیجات مختلف خود رو در اطراف شهرهای ارومیه در این غذا چندین برابر به عطر و مزه آن اضافه می کند.

دلمه برگ مو

گشنیز کباب

از کباب های سنتی ارومیه می توان به گشنیز کباب اشاره کرد که البته در دیگر شهرهای آذری و شمال غرب ایران نیز طرفداران زیادی دارد. در واقع این غذا یک نوع کوفته سنتی آذری به شمار می رود که سبزی مخصوص آن بیشتر شامل گشنیز می باشد و به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، لیموی خشک، لپه، پیاز یک غذای خوشمزه را تشکیل می دهد.

یرالما کبابی یا سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری یا یرآلما کبابی از ساندویچ های محلی خوشمزه شهر ارومیه به شمار می رود که از دیرباز در بین مردم معروف بوده است و به عنوان یک غذای سالم از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای دلچسب به همراه سنگک برشته و در کنار آن دوغ محلی و سبزیجات سرو می شود و ناگفته نماند که به نسبت غذاهای دیگر قیمت مناسبی دارد و همه اقشار مختلف مردم می توانند طعم متفاوت و بی نظیر آن را بچشند.

دلمه کلم

دلمه کلم نیز همچون دلمه برگ مو از پرطرفدار ترین و معروف ترین غذاهای خطه آذربایجان می باشد که طعم بسیار لذیذی دارد و با استفاده از موادی همچون کلم، گوشت چرخ کرده، سماق، برنج، لپه و ... به دست می آید. جالب است بدانید که در شهر ارومیه و شهرهای مختلف آذربایجان غربی هرچقدر که اندازه دلمه ها کوچکتر باشد همان اندازه نشان دهنده ذوق و سلیقه کدبانو می باشد. در این غذا شما می توانید بر حسب ذائقه تان از سرک ، آب سماق، شیره انگور استفاده نمایید.

دلمه کلم

کاچی یا قویماخ

قویماخ یا کاچی جزو خوراکی های مقوی و سرشار از ویتامین این منطقه به شمار می رود و البته در شهرهای دیگر نیز پخته می شود. شیره انگور، آرد، روغن حیوانی و گردو از جمله موادی هستند که در تهیه این کاچی خوشمزه به کار می روند. این غذا به عنوان اولین وعده غذایی به زنی که زایمان کرده است داده می شود و هم چنین ناگفته نماند که در روز اول ازدواج عروس و داماد کاچی را برای وعده صبحانه عروس و داماد ها میبرند.

خوراک تره کوهی یا گندله قوورماسی

از غذاهای گیاهی لذیذ دیگر ارومیه، گندله قوورماسی نام دارد که بیشتر در فصل بهار پخته می شود. تره کوهی یا گندله از گیاهان خود رویی می باشد که در کوههای آذربایجان و در فصل بهار رشد می کند و مردم برای تهیه آش و نیمرو از آن استفاده می کنند. ناگفته نماند که تره کوهی بسیار به تره فرنگی شبیه است و برگهای سبز و بلندی با طعم تند دارد.

آش دوغ یا آیران آشی

از قدیم الایام آش دوغ در این استان بسیار معروف بوده و هست. مردم ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان غربی در تهیه این آش خوشمزه از موادی همچون برنج، نخود، شوید، جعفری، دوغ استفاده می کنند. آیران آشی طعم بسیار لذت بخشی دارد ، در این آش بر حسب ذائقه می توان مقدار سیر به کار رفته در آن را کم و زیاد کرد.

آش دوغ

حلوا گردویی

یکی از انواع حلوا های خوشمزه ارومیه، حلوای گردویی نام دارد که با کمی تفاوت در چگونگی درست کردن در استان های مازندران، تویسرکان، گلستان، قزوین و نهاوند نیز پخته می شود و به آن «آغوز حلوا» گفته می شود. این حلوای خوشمزه طبع گرمی دارد و گزینه بسیار مناسبی برای ماه رمضان و شب یلدا می باشد. اگرچه تهیه این حلوا کمی دشوار است ولی این اطمینان را به شما می دهیم که به محض اینکه آن را مزه کردید تمام خستگی از تنتان بیرون خواهد آمد. ناگفته نماند این حلوا سرشار از کالری، انرژی و اسیدهای چرب ضروری می باشد.

حلوای هویج

حلوای هویج یکی از دسرهای سنتی و خوشمزه ارومیه به شمار می رود که معمولاً در چهارشنبه سوری ، ماه رمضان و شب یلدا تهیه می شود. می توان گفت این حلوا شبیه به یک مربای فشرده و غلیظ می باشد، ناگفته نماند درست کردن این حلوای خوشمزه برای وعده های افطاری و یا سحری نیز مرسوم است و جالب است بدانید که اکثراً گردشگران به عنوان سوغاتی آن را از ارومیه خریداری می کنند. تهیه این حلوا از ترکیب موادی همچون هویج، شکر، گلاب، شیره انگور، هل، گردو و زعفران به دست می آید.

حلوای هویج

حلوا اوماج

حلوای اوماج یا «اوماج حلواسی» یکی از حلواهای با اصالت شهر ارومیه و اردبیل به شمار می رود و در ماه محرم و ماه رمضان طرفداران بیشماری به خود اختصاص می دهد. البته ناگفته نماند که این حلوا در آذربایجان شرقی و همچنین دیگر شهرهای آذربایجان غربی نیز پخته می شود و در مراسم های عزاداری شهر هایی همچون زنجان، تبریز، گرگان مرسوم می باشد. این حلوا روش پخت بسیار آسانی دارد.

سوجوق

 از قدیمی ترین شیرینی های ارومیه سوجوق نام دارد که با استفاده از شیره انگور، ادویه مخصوص سوجوق، نشاسته، هل، گردو تهیه می شود. باسلوق یا سوجوق را به حالت لوله یا گرد درست می کنند و داخل آن مغز گردو گذاشته و در ظروف سفالی می چینند و سپس با پودر نارگیل کنجد آن را تزئین می کنند.

سوجوق

حلوا نثار

حلوا نثار نیز جزو حلواهایی به شمار می رود که در مراسم های عزاداری و مذهبی و همچنین در ماه رمضان در شهر ارومیه تهیه و پخش می شود. برای تهیه این حلوا نیاز به آرد سفید و نخودچی می باشد. این حلوای خوشمزه بافت بسیار لطیف و تردی دارد به خاطر همین به محض گذاشتن در دهان آب می شود علاوه بر این بسیار خوش عطر و خوش مزه است.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی و بی نظیر سیستان و بلوچستان
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:50 | بازدید : 85 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سیستان و بلوچستان یکی از استان های متمدن و البته محبوب کشورمان است که با حضور در استان سیستان و بلوچستان، توصیه می شود غذاهای محلی آنها را امتحان کنید.

غذاهای محلی و سنتی مردم سیستان و بلوچستان

هر کدام از مناطق ایران دارای فرهنگ غنی غذایی میباشند که سیستان و بلوچستان نیز از این امر مستثنی نیست. در این منطقه به واسطه همسایگی با پاکستان و همین طور رفت و آمد زیاد با هند، ادویه های بسیار تند و پیاز بسیار فراوانی در غذاها مخصوصا خورشت ها به کار برده می شود و از آنجایی که دامپروری رواج گسترده ای در این خطه دارد بنابراین شالوده اصلی غذاهای بلوچستان مواد لبنی و گوشت می باشد. البته ناگفته نماند که گوشت بز در بین بلوچ ها بیش از گوشت سایر دام ها کاربرد دارد.

غذاهای سیستان و بلوچستان

در این بخش از نمناک، در ادامه مطالب غذاهای محلی قصد داریم شما کاربران گرامی را با غذاهای محلی سیستان و بلوچستان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا فرهنگ غذایی این منطقه را به خوبی بشناسید و در سفرهای خود این آشنایی را به کار بگیرید لحظاتی به یاد ماندنی هم برای خود و هم برای همسفر های خود رقم بزنید.

پلو زعفرانی

اصالت پلو زعفرانی خوشمزه به کشور همسایه یعنی پاکستان متعلق است که امروزه مردم این استان نیز طرفدار پروپاقرص این غذا می باشند. در تهیه این غذای مقوی مغز های مختلفی همچون مغز بادام و پسته به کار برده می شود مرغ یا گوشت قرمز نیز از مواد تشکیل دهنده پلو زعفرانی می باشد و البته ناگفته نماند که تفاوت زیادی با مرصع پلو ندارد. جالب است بدانید که این غذا را بیشتر در میهمانی ها و جشن های خانوادگی این استان سرو میکنند. به دو روش آموزش داده زیر در آشپزخانه نمناک می توانید این غذا را تهیه کنید.

پلو زعفرانی

 

 

چلبک نان

یکی از نان های سنتی استان سیستان و بلوچستان چلبک نام دارد که به قدری طعم بی نظیر و خوش مزه ای دارد که زبان زد خاص و عام است. مواد تشکیل دهنده این نان خوشمزه شامل نمک، شکر، روغن و آرد، آب ولرم، ماست، نمک و خمیر مایه می باشد.

اوجیزک

اوجیزک در واقع همان آبگوشت محلی سیستان محسوب می شود با این تفاوت که گوشت ندارد و تا حدودی به اشکنه شباهت دارد. ادویه ای که در این غذا استفاده می شود آچار نام دارد که خود ترکیبی از آرد، پیاز، گندم زردچوبه می باشد و طعم بسیار دلپذیری به انواع خورشت ها و آبگوشت می دهد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون پیاز، گوجه، روغن محلی، سیب زمینی، آچار و آب استفاده می شود، جالب است بدانید در نوع دیگری از این غذا، تخم مرغ نیز به کار می رود.

اوجیزک

لندو

از آنجایی که سیستان و بلوچستان یکی از قطب های تولید خرما به شمار می رود و جایگاه خاصی در سبد غذایی خود به این محصول اختصاص داده است بنابراین خوراک های معروف بسیاری که عمده ترین آن را خرما تشکیل می دهد، عرضه میکند. لندو یکی از خوراک های خرمایی بسیار خوشمزه این دیار به شمار می رود که با ترکیبی از گندم، خرما و کنجد به دست می آید و طعم بسیار فوق العاده ای دارد.

ماهی پیچ

نوعی غذا به نام ماهی پیچ در فصل بارانی بلوچستان طبخ می شود که بسیار لذیذ و پرطرفدار است. جالب است بدانید که در تهیه این غذا ماهی تازه را با برگ درخت خرما روی آتش قرار می دهند و سپس آن را کباب می کنند.

ماهی پیچ

دیگچه

دیگچه یا تنورچه یکی از از غذاهای اصیل و خوشمزه بلوچی ها به شمار می رود که یا به همراه پلو و یا به تنهایی سفت میشود. در تهیه این غذا قطعات بزرگ گوشت روی سیخ های چوبی چیده می شود و سپس داخل تنور پر از زغال قرارداده می شوند تا کاملاً مغز پخت شوند، ناگفته نماند که بعضی مواقع یک ظرف آب جهت نرم تر شدن گوشت در میان تنور قرار می دهند.

کراهی

غذای پاکستانی تند و تیز به نام کراهی یکی دیگر از غذاهایی است که با انواع ادویه های مخصوص در بلوچستان طبخ می شود. در تهیه این غذای لذیذ موادی همچون تخم گشنیز، فلفل قرمز، پیاز، ادویه بلوچی، سیر، زنجبیل، کاری و سبزیجات تازه مثل جعفری به کار برده می شود. پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را برای یکبار هم که شده امتحان کنید چرا که در رده غذاهای محبوب تند در این استان قرار دارد.

کراهی

کشک زرد

از غذاهای سنتی استان سیستان و بلوچستان، که معمولاً در وعده صبحانه روزهای سرد پاییز و زمستان تهیه می شود کشک زرد نام دارد. مردم زابل علاقه بسیار زیادی به این غذا دارند. این غذا را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل محسوب کرد. در واقع کشک زرد زابلی یکی از انواع فراورده های ماستی غلات به شمار می رود که طی سالهای طولانی به طور محلی و سنتی در منطقه سیستان دستور پخت آن ایجاد شده است و طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داده است. از فواید این نوع کشک ایرانی می توان به درمان ورم معده، فشار خون، اسهال، یبوست، پوکی استخوان اشاره کرد.

دوغ برک

از غذاهای اصیل سنتی سیستان و بلوچستان که در بین مردم این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است دوغ برک نام دارد، در فرهنگ غذایی سیستان دوغ جایگاه بسیار ویژه ای دارد. جالب است بدانید در بعضی از شهرهای این استان به این غذا درزَنک نیز میگویند. طعم و مزه این غذا بسیار خاص است و موادی که در تهیه آن به کار می رود عبارتند از:دوغ، زردچوبه، روغن، آرد، نمک و فلفل.

دوغ برک

پکوره

غذای محبوبی که در استان سیستان و بلوچستان بسیار پرطرفدار است و از کشورهای همسایه مثل پاکستان و افغانستان به این منطقه آمده، پکوره نام دارد. محبوبیت این غذا به قدری بالا است که نه تنها در خانه ها بلکه در کوچه و خیابان نیز به فروش میرسد و طرفداران بسیار زیادی دارد. از موادی که در تهیه این غذا به کار می رود می توان به آرد گندم، آب و خمیر مایه، گشنیز و فلفل، پیاز، آرد نخودچی و ادویه اشاره کرد.

بت ماش

بت ماش نیز از غذاهای معروف این منطقه می باشد که طرز تهیه ای شبیه به دمپختک دارد و با استفاده از سبزی های معطر، ماش و برنج به دست می آید. اهالی این منطقه معمولآ این غذا را در فصول پر بارش و خنک میل می کنند مخصوصا اگر ماه رمضان در این فصول قرار داشته باشد یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سفره سحری بلوچی ها بت ماش می باشد. آنها بر این باورند که هرکسی در بعدی سحری این غذای خوشمزه را بخورد بعید است که تا افطار احساس گرسنگی بکند.

بت ماش

چنگال

مهمترین غذایی که بومی های عشایر در پذیرایی های خود استفاده می کنند چنگال می باشد که طعم بسیار لذیذی دارد، این غذا نوعی شیرینی هم محسوب می شود و زینت بخش سفره های افطاری می باشد. موادی که در این غذا به کار می رود خرما، آرد و روغن حیوانی است.

لنجو

لنجو یکی دیگر از غذاهای سنتی استان سیستان و بلوچستان می باشد که نام دیگر آن ماهی آب پز می باشد. به دلیل وجود بندر در این استان تهیه و طبخ غذاهای دریایی از رونق بسیار بالایی برخوردار است و ماهی ها به طریق لنجو با دوغ و لنجو با آب پخته می شوند. ماهی دوغی و ماهی دیگی نام های دیگر این غذا می باشند. از مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می توان به روغن، پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و آچار زابلی اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده این غذای لذیذ را امتحان کنید.

لنجو

برای آشنایی با طرز تهیه حرفه ای این غذای محلی خوشمزه، به دستور تهیه زیر در آشپزخانه نمناک مراجعه کنید.

 

آبگوشت زابلی

یکی از غذاهای مشهور سنتی که متعلق به کل ایران است و طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است آبگوشت نام دارد، در واقع این غذای لذیذ بهانه ای برای دورهمی های خانوادگی به شمار می رود. آبگوشت زابلی نیز در این استان طرفداران بسیار زیادی دارد و تقریبا مشابه آبگوشت های معمولی ایرانی پخته می شود با این تفاوت که طعم اصیل و واقعی آن را ادویه ای به نام آچار تکمیل می کند. به غیر از آچار، موادی همچون سیب زمینی، گوشت، رب گوجه فرنگی، روغن محلی، نمک و زردچوبه در این غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

دوغ پا

نوعی خورشت که جزو غذاهای سنتی خوشمزه استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود دوغ پا می باشد که برای پخت و جا انداختن آن به جای آب، دوغ به کار میبرند. پیشینه پخت دوغ پا در میان بلوچی ها مربوط به رواج دامپروری می شود. ترکیبات اصلی این غذای خوشمزه شامل لپه، گوشت گوساله، پیاز خورد شده، فلفل سیاه، دوغ محلی، روغن، نمک، زعفران و زردچوبه می باشد.

دوغ پا

تباهگ

از اصیل ترین و بهترین غذاهای سنتی استان سیستان و بلوچستان که طرفداران بسیاری در میان بلوچ ها مخصوصاً در ایام رمضان دارد می توان به تباهگ اشاره کرد. این غذا با ترکیبی از گوشت خشک شده و برنج تهیه می شود که همین امر باعث می شود که طعم بی نظیری به خود بگیرد. طرز تهیه این غذا بسیار آسان و راحت است پس پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان خوردن این غذای خوشمزه را از دست ندهید و چنانچه به این منطقه سفر کردید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

املت سوزی

این غذا یکی از غذاهای سنتی می باشد که با استفاده از گیاه سوزی آن را تهیه می کنند. البته ناگفته نماند که به جای گیاه سوزی می توان از اسفناج هم استفاده نمود اما مطمئنآ به پای خوشمزگی سوزی نمی رسد. از مواد دیگری که در تهیه این غذا به کار می رود میتوان به سیب زمینی، نمک، پیاز، تخم مرغ و فلفل اشاره کرد.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محلی جهرم؛ تنوعی خوشمزه و دلچسب
شنبه 23 مرداد 1400 ساعت 18:49 | بازدید : 117 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جهرم از شهرهای استان فارس می باشد که فرهنگ غذایی خاصی دارند. اگر به این شهر سفر کردید غذاهای خوشمزه و لذیذ محلی جهرمی را از دست ندهید.

معرفی غذاهای محلی و سنتی خوش طعم جهرم

جهرم یکی از شهرهای استان فارس به شمار می رود که جزو شهرهای تاریخی نیز می باشد و دارای جاذبه های فراوانی است که گردشگران بیشماری را به سمت خود جذب کرده است. مردمان این منطقه بسیار خوش ذوق و هنرمند هستند و فرهنگ غذایی خاصی دارند چرا که هنر آشپزی در بین کدبانو های خوش ذوق جهرمی نمود منحصر به فردی دارد.

غذاهای محلی جهرم

چنانچه علاقه مند به آشنایی با فرهنگ غذایی این خطه می باشید در این بخش از آشپزخانه نمناک با ما همراه باشید تا غذاهای محلی و سنتی جهرم راه بشناسید. تیتالو، آش الوک، قیمه جهرمی، کلم پلو، آش ماست، پی پخ، حلوای خارک، رنگینک، نان مشت و ... از جمله غذاها و خوراکی های خوشمزه جهرم می باشد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

حلوای خارک

از جمله حلواهای خوشمزه ای که در استان فارس جهرم از طرفداران بیشتری برخوردار است، حلوای خارک نام دارد. این شیرینی اگرچه مخصوص این منطقه می باشد ولی در بیشتر شهرهای کشور پخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. خارک، رطب، زعفران ساییده، پودر هل، روغن و آرد برنج از جمله مواد تشکیل دهنده این حلوا می باشند.

حلوای خارک

نان مشت

یکی از نان های محلی استان فارس که در شهرستان جهرم بیشترین روغن را دارد ، نان مشت می باشد. باید بدانید که مزه این نان شیرین است و به طور معمول به عنوان عصرانه و صبحانه به همراه چای میل می شود.

فالوده

فالوده یا همان پالوده نوعی دسر به شمار می رود که در تمام کشورهای خاورمیانه مخصوصاً ایران بسیار رایج است. اکثر افراد در مسافرت ها و تفریح های خود فالوده را به خوراکی های دیگر ترجیح می دهند. با وجود اینکه در تمام شهرها این دسر خوشمزه تهیه می شود اما فالوده معروفی که زبانزد خاص و عام است فالوده شیرازی نام دارد.

رنگینک

یکی از غذاهای محلی و سنتی استان فارس که بسیار خوشمزه و مقوی است رنگینک نام دارد که در اکثر شهرهای استان فارس تهیه می شود و معمولاً به عنوان یک میان وعده مقوی و یا وعده عصرانه میل می شود.

رنگینک

آش ماست

آش ماست جهرمی به دلیل وجود گیاه سیرموک یا همان سیر وحشی و همچنین پونه در داخل ترکیبات آن از محبوبیت و مشهوریت خاصی برخوردار است. به جز این گیاهان در تهیه این غذای پرطرفدار موادی همچون برنج، گوشت، لپه، پیاز و ... به کار برده می شود.

پی پخ

پی پخ، غذای نام آشنا و اصیلی که به دلیل استفاده زیاد از سبزیجات سرشار از ویتامین است یکی دیگر از غذاهای سنتی شهرستان جهرم به شمار می رود. تهیه و آماده کردن این غذا به راحتی انجام می شود و شباهت زیادی به پیراشکی های امروزی دارد به طوری که بین دو لایه خمیر اسفناج پخته شده را قرار می دهند و سپس آن را می پزند. این غذا رو به عنوان منشا پیدایش پیتزا و الگویی برای آن توصیف کرده اند و مردم بر این باورند که در تاریخچه پیتزا ردپایی از ایرانیان وجود دارد.

پی پخ

قیمه جهرم

اکثر قیمه هایی که در ایران پخته می شود به روش یکسان و همراه با گوشت گوسفندی و لپه انجام می شود اما جالب است بدانید که نوعی قیمه متفاوت وجود دارد که متعلق به شهر جهرم می باشد که روش پخت کاملاً متفاوتی دارد و در تهیه آن از لوبیا سفید و نخود نیز استفاده می شود.

از این غذا در ماه محرم و عزاداری ها بسیار استقبال می شود چرا که به دلیل استفاده از لوبیا سفید و نخود داخل آن طعم متفاوتی با تمام قیمه های نقاط دیگر کشور دارد.

آش الوک

الوک نوعی میوه درختی است که متعلق به مناطق جنوبی کشور می باشد و در مناطق خشک و بیابانی رشد میکند به خاطر همین است که در اطراف جهرم به فراوانی یافت می شود. مردم جهرم با این میوه خوشمزه یک نوع آش به نام آش الوک تهیه می کنند که داخل آن از ترکیباتی همچون خرده برنج ، الوک ، عدس و ... به کار می برند.

آش الوک

ماهی آبه

ماهی بسیار ریزی به نام موتو وجود دارد که در شهر جهرم با استفاده از آن یک نوع غذا با اسم ماهی آبه تهیه می کنند. این ماهی ها در آب ریخته شده و مقداری ادویه مختلف و معطر به آن مخلوط می شود و در معرض آفتاب قرار داده می شود و پس از اینکه نرم شدند آن را با نان میل می کنند.

کوفته سبزی جهرمی

یکی از انواع مختلف کوفته ها، کوفته سبزی نام دارد که از غذاهای پرطرفدار و قدیمی به شمار می رود و به استان فارس و شهر جهرم نسبت داده شده است. در تهیه کوفته خوشمزه گوشت قرمز و سبزی های معطر به کار برده می شود به همین منظور از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. چنانچه تا به حال از این غذای خوشمزه را نچشیده اند پیشنهاد می کنیم آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

کلم پلو با کوفته ریزه

کلم پلو یکی از غذاهای سنتی شهر جهرم به شمار می رود که ترکیبی از گوشت، کلم و برنج می باشد و طعم و عطر بی نظیری دارد به خاطر همین بین مردم جهرم، طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. این غذا معمولاً با سالاد شیرازی یا ترشی می شود تا طعم دلچسبی پیدا کند.

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چاپ پوستر 3 بعدی ارسال به سراسر کشور.
پنج شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 12:27 | بازدید : 433 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی خوشمزه از غذاهای بدون گوشت ایرانی
دو شنبه 18 مرداد 1400 ساعت 12:30 | بازدید : 147 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مصرف بیش از حد گوشت به ویژه گوشت قرمز برای سلامتی خوب نیست برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی گزینه های متفاوتی وجود دارد که ما برخی از این غذا ها را به شما معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت از شهرهای مختلف ایرانی

افراد زیادی به دلیل مضرات گوشت تمایل به استفاده از غذاهای بدون گوشت دارند. برای جایگزین کردن غذاهای گوشتی، گزینه های متفاوتی وجود دارد که می توان آنها را امتحان کرد، اما آیا ترکیبات جدید دارای طعم خوبی خواهند بود؟ در این میان غذاهای سنتی ایرانی بدون گوشت زیادی وجود دارند که دارای طعم بسیار خوبی هستند و با روش های خاص و مواد اولیه ی متفاوت تهیه می شوند.

غذاهای بدون گوشت

 غذا پختن

هر کدام از این غذاها به یکی از مناطق کشورمان تعلق دارند، با سفر به هر کدام از این مناطق بهتر است این غذاها را امتحان کنید. در این بخش از نمناک تعدادی از این غذاهای سنتی و بدون گوشت را معرفی می کنیم.

انواع غذاهای سنتی و بدون گوشت ایرانی

1. فلافل؛ اهواز

فلافل اهوازی یکی از مشهورترین غذاهای جنوبی و عربی است که مورد علاقه بسیاری از ایرانی ها می باشد. فلافل معمولا از نخود و ادویه های تند و ... تهیه می شود. بنابراین اگر تمایل به خوردن غذای تند دارید فلافل خوزستانی را از دست ندهید.

2.خورشت ترشه تره،گیلان

خورشت ترشه تره یکی از این خورشت های خوشمزه و سنتی شمال کشور است که با سبزیجات معطر و تخم مرغ به جای گوشت استفاده می شود. ترکیبات خورشت ترشه تره شامل :خالواش، سیر، نعنا، برنج، تخم مرغ و نمک و ادویه است.

ترشه تره

3.کوکو سبزی؛ تبریز

اغلب مردم غذای سنتی تبریز را کوفته می دانند. تبریز یکی از شهرهایی است که دارای طعم های بی نظیری در غذاها می باشد، مانند آش، دلمه برگ مو، کوکوی تره، آش آبغوره و خاگینه که از غذاهای سنتی و بدون گوشت هستند. کوکو سبزی از غذاهای مجلسی است که جایگاه ویژه ای در سفره های افطار و مهمانی ها دارد. مواد اولیه آن نیز تره و یا سبزیهای معطر به همراه تخم مرغ، زرشک و گردو است.

4. کشک بادمجون؛ سمنان

کشک بادمجان یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که طرفداری بسیاری دارد. این غذ در بسیاری از سفره خانه های سنتی و رستورانها سرو می شود. ترکیبات کشک بادمجان شامل بادمجان، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و گردو است.

5. دیگچه مشهدی

بسیاری از مردم استان خراسان به ویژه اهالی مشهد، غذای سنتی دیگچه را تهیه و میل می کنند. البته برخی افراد این غذا را به عنوان دسر طبخ می کنند.

دیگچه

دیگچه مشهدی اغلب به عنوان غذای نذری در محرم و ماه رمضان پخته می شود. ترکیبات اصلی این غذای سنتی شامل برنج، شیر، گلاب و شکر است.

6. کله جوش، اصفهان

کله جوش یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانیاست که در بیشتر نقاط کشور با روشهای مختلفی پخته می شود، اما اغلب اصالت این غذا به شهر اصفهان و تبریز نسبت داده می شود. این غذا در عین سادگی بسیار مقوی است و سرشار از کلیسیم، فسفر و پروتئین است. کشک، آب، پیاز داغ، نعناع، سیر و مغز گردو مواد اولیه کله جوش را تشکیل می دهد.

7. سیروابیج؛ گیلان

سیرابیج یا همون سیروابیج یکی از غذاهای سنتی و فوق العاده ای است که به سادگی می توان آن را تهیه کرد. این غذا در گروه نرگسی ها قرار دارد. مواد اولیه آن سیر به همراه ساقه های سبزرنگ آن، تخم مرغ و روغن است. سیرابیج در واقع نوعی خورش گیلانی است و آن را همراه کته سرو می کنند اما خوردن آن با نان هم بسیار لذیذ است.

سیروابیج

8. باقالا قاتق؛ گیلان

در شمال کشورمان تنوع غذایی بسیار زیاد است و می توان به سادگی غذاهای سنت خوشمزه و بدون گوشت را انتخاب کرد. باقالا قاتق از معروفترین غذاهای شمالی است که به باقالا خورش و گاهی خورش گل در چمن معروف میباشد ؛ لوبیای استفاده شده در این خورش از خانواده لوبیا چیتی است که به نامهای پاچه باقالا، لوبیای رشتی و یا لوبیا کشاورزی به فروش می رسد.

9. قره ماش شورباسی از ارومیه

قره ماش شورباسی یکی از غذاهای سنتی شهر ارومیه است. این غذای خوشمزه با ماش، سیب زمینی و هویج تهیه می شود. ماش یکی از دانه هایی است که ارزش غذایی بالایی دارد، این دانه غذایی کم کالری است و برای تقویت اعصاب و بینایی بسیار مفید می باشد.

قره ماش شورباسی

10. یتیمک؛ بوشهر

یتیمک یا یتیمو از غذاهای سنتی بوشهر است. بسیاری از مردم این غذا را با یتیمچه یکی می دانند در حالیکه با آن متفاوت است.ترکیبات اصلی یتیمک شامل بادمجان، لوبیا چشم بلبلی، پیاز و تمر هندی و ادویه های تند است.

11. کشک کدو؛ کرمان

کشک کدو از غذاهای سنتی و بدون گوشت کرمان است که کالری کم اما سرشار از کلیسیم است. مواد اولیه کشک کدو عبارتند از، کدوی سبز، کشک،پیاز داغ، نعنا و سیر داغ،مغز گردو، نمک و ادویه.

12. دمپخت عدس کلم، شیراز

این غذا ی سنتی مخصوص شیرازی ها است که در زمستان و فصول بارانی طبخ می شود. این غذای گیاهی با کلم برگ، عدس، هویج و سبزی (ریحون، شوید، ترخون و جعفری) تهیه می کنند. عدس و سبزیجات درون این غذا، آن را به یکی از مقوی ترین و سالم ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

دمپخت عدس کلم

13. میرزا قاسمی؛ گیلان و مازندران

میرزا قاسمی از دیگر غذاهای اصیل خطه شمال ایران است. مواد اولیه این غذای کاملا گیاهی و خوشمزه بادمجان کبابی، سیر، گوجه و تخم مرغ است.

14. دیماج؛ قزوین

دُیْماج یا دُگْماژ نوعی غذای سنتی قزوین اس که معمولا به عنوان عصرانه و در فصول گرم سال سرو می شود. این غذا از مخلوط تکه های نان، پنیر، سبزی، پیاز داغ، و گردو و زرد چوبه تهیه می شود. البته نوع متداول آن از ترکیب تکه های خرد شده نان لواش و سبزی خردشده، پنیر سنتی، پیاز داغ و گردو تهیه می شود.

15. کال کباب

کال کباب یک غذای اشتها آور شمالی است که به راحتی طبخ می شود. این غذا علاوه بر گیلان در سایر شهرهای شمالی نیز تهیه می شود. مواد اولیه این غذای گیاهی و بسیار خوشمزه شامل بادمجان، آب انار، نعنا، چوچاق یا خالواش، سیر و گردو است.

کال کباب

16. رشته پلو؛ کرمانشاه

رشته پلو یکی از غذاهای پر طرفداری است که به روشهای مختلف در مناطق گوناگون مانند کرمانشاه، اردبیل و مشهد طبخ می شود. این پلو از ترکیب برنج، رشته و خرما تهیه می شود. رشته پلو در گذشته به عنوان غذای رسمی برای شب بله برون و شب عید نوروز طبخ می شد. البته امروزه با آن گوشت چرخ کرده یا مرغ نیز اضافه می کنند.

17. گمنه؛ خوزستان

گمنه یا للک یکی از غذاهای اصیل و سنتی در خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است. این غذای سنتی معمولا به جای پلو و با بلغور ریز گندم سرو می شود مردم جنوب گمنه را در مراسم های خاصی همچون غذای پشت سر مسافر، مراسم های عزاداری محرم و خرید منزل جدید تهیه می کنند.

18.خورشت نازخاتون؛ گیلان

خورش نازخاتون یکی از غذاهای محلی گیلانی است که می توان آن را بدون گوشت نیز سرو کرد. مواد اولیه برای تهیه نازخاتون بادمجان،گوجه فرنگی، آبغوره، آب انار، پیاز، نعنا و گلپر است.

نازخاتون

19. خوراک دو پیازه؛ شیراز

دوپیازه نام یکی از غذاهای سنتی استان فارس و مخصوصاً شهر شیراز است. این غذای خوشمزه با پیاز داغ، سیب زمینی آب پز و در غالب موارد گوجه فرنگی به همراه نمک و سایر ادویه ها تهیه می شود.

20. خورشت بادمجان گوده؛ گیلان

این خورشت از دیگر غذاهای سنتی شما کشور می باشد که یک غذای کاملا گیاهی است. این غذای خوشمزه از ترکیب موادی همچون بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی، جعفری، تمر هندی، سیر و پیاز تهیه می شود که هر کدام از آنها خواص بی نظیری دارند.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه (کنوفه) کنافه پنیری به سبک ترکیه ای بهترین دسر ماه رمضان
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:45 | بازدید : 186 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کنافه پنیری یکی از دسر های پر طرفدار ترکی می باشد که ماه های خاصی مانند ماه رمضان تهیه می شود در ادامه دستور تهیه این دسر خوشمزه را برای شما آورده ایم.

مواد لازم تهیه کنافه پنیری

  • رشته ترکی کادایف: 300 گرم
  • پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای : 200 گرم
  • خامه صبحانه:200 گرم
  • کره:150 گرم
  • پنیر پیتزا:به مقدار لازم
  • پودر پسته : برای تزئیین 
کنافه پنیری

مواد لازم برای شربت کنافه :

  • شکر: 2 پیمانه
  • آب: 5 پیمانه
  • زعفران دم کرده:به مقدار لازم
  • دارچین: به مقدار دلخواه 
  • عرق بهار نارنج یا گلاب و هل :به میزان دلخواه 

کنافه ترکی

دستور تهیه کنافه پنیری به سبک ترکیه ای 

در ابتدا به سراغ تهیه شربت این دسر خوشمزه بروید بدین منظور در قابلمه ای 5 پیمانه آب بریزید و قابلمه را روی شعله زیاد گاز قرار بدهید تا بجوشد بعد از این که آب به جوش رسید شکر را به ارمی به آب اضافه کنید و دائما هم بزنید تا شکر درون آب حل شود تا کمی حالت شهد به خود بگیرد. زعفران دم کرده را به شهدتان اضافه کنید و بگذارید تا حدود نیم ساعت شهد بجوشد در پایان کارتان گلاب و یا عرق بهار نارنج را به همراه کمی دارچین به شهد بیفزایید تا طعم و عطر بهتری بگیرد.

حال به سراغ تهیه شیرینی بروید. برای این کار ابتدا رشته های کادایف باز کنید و با دست کمی خرد کنید. کره را به روش بن ماری آب کنید و روی رشته های کادایف بریزید، سپس دو قاشق زعفران دم کرده غلیظ را نیز به رشته ها اضافه کنید.

کف قالب را با کره چرب کنید سپس نیمی از رشته ها را درون قالب بریزید می توانید مقدار کمی زعفران روی کره ها بریزید . با کمک یک جسم سنگین مانند لیوان و یا دست رشته ها را به ته قالب بچسبانید و منسجم کنید. 

در ظرف جداگانه دیگری پنیر را به همراه خامه مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند برای راحتی این کار میتوانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید.

حال این ترکیب را روی رشته های کادایف درون قالب بریزید و پخش کنید سپس پنیر پیتزا را روی ترکیب پنیر و خامه بریزید.

در ادامه باقی مانده رشته های کادایف را روی پنیر بریزید و با کم فشار آن را منسجم کنید.

کنافه پنیری

فر را در دمای 160 درجه قرار بدهید تا گرم شود. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه قالب را در طبقه وسط فر قرار بدهید و بگذارید تا بپزد این کار حدودا 30 دقیقه طول می کشد. در دقایق پایانی شعله بالایی فر را روشن کنید تا لایه رویی کنافه برشته شود.

کنافه را خارج کنید و خیلی سریع شهدی که از قبل آماده کرده اید و سرد شده را روی آن بریزید و بگذارید تا کاملا شهد به خورد کنافه برود. برای تزئیین این دسر خوشمزه می توانید از پودر پسته استفاده کنید. این دسر را باید به صورت گرم و تازه سرو کنید تا مواد میانی آن خنک نشود.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش مرحله به مرحله برای تهیه “شیرینی مادلین موکا”
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:44 | بازدید : 138 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “شیرینی مادلین موکا” یک نوع شیرینی فرانسوی است با طعم تلخ و شیرین و دو رنگ که معمولا آن را در قالب های صدفی شکل درست می کنند.

مواد لازم برای شیرینی مادلین موکا

  • شکر ریزدانه :2 و 3/4 پیمانه
  • آرد :یک پیمانه
  • پودر کاکائو :1/4 پیمانه
  • قهوه اسپرسوی دم کرده:1/4 پیمانه
  • کره:120 گرم
  • تخم مرغ بزرگ :3 عدد
  • پودر قهوه اسپرسو :یک و 1/2 قاشق غذاخوری
  • پودر وانیل :1/2 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر:1/2 قاشق چایخوری
  • نمک :1/4 قاشق چایخوری
شیرینی مادلین موکا

مادلین موکا

تهیه شیرینی مادلین موکا

طرز تهیه شیرینی مادلین موکا

ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا آب شود، سپس آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو، نمک و یک قاشق غذاخوری پودر اسپرسو را در ظرفی بریزید و با یکدیگر مخلوط نمایید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد 3 عدد تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و به همراه نصف پیمانه شکر با هم زن برقی خوب بزنید تا کف کرده و کرمی رنگ شود، حالا مخلوط آرد را به تدریج اضافه کنید و مخلوط نمایید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

در این مرحله کره آب شده را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود، روی خمیر را با یک لایه سلفون بپوشانید و در یخچال بگذارید تا برای یک شب بماند و خمیر سفت شود.

در این میان قالب ها را با کره چرب کرده و کمی پودر کاکائو داخل آن بپاشید سپس قالب ها را برگردانید تا اضافی آن خارج شود حالا قالب ها را در یخچال بگذارید تا زمانی که خمیر آماده شود.

بعد از طی شدن زمان مورد نظر خمیر را از یخچال بیرون آورید و داخل قالب ها را با خمیر پر کنید سپس آن ها را داخل فری که با دمای 190 درجه گرم شده قرار دهید تا شیرینی ها برای 7 تا 8 دقیقه بپزد.

در این فاصله سس شیرینی را آماده نمایید برای این کار باقی مانده شکر و پودر اسپرسو را داخل قهوه اسپرسو دم کرده بریزید و هم بزنید تا حل شود، سپس کنار بگذارید تا سرد شود.

شیرینی ها را داخل سس فرو کرده و در ظرف مورد نظر بچینید و سرو نمایید.

شیرینی فرانسوی مادلین موکا
پخت ساده شیرینی مادلین موکا

نکات تکمیلی در مورد شیرینی مادلین موکا

شیرینی مادلین موکا جزو کیک و شیرینی - شیرینی خشک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
شیرینی مادلین موکا را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 12 نفر مناسب میباشد .

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


20 ترفند مهم شیرینی پزی های پرطرفدار که باید بدانید
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:43 | بازدید : 135 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای اینکه بتوانید شیرینی های مختلف مانند شیرینی های عید را تهیه کنید باید “نکات شیرینی پزی” را به خوبی آموزش ببینید.

20 ترفند و نکات شیرینی پزی خانگی مخصوص عید:

بیشترین مصرف شیرینی در ایران در عید نوروز می باشد که ایرانیان از قدیم با شیرینی های مختلفی مانند شیرینی نخودچی، شیرینی گردویی ، شیرینی کشمشی و ... از مهمانان پذیرایی می کردند.برای اینکه بتوانید این شیرینی های خوشمزه را به خوبی در منزل به صورت سالم و بهداشتی تهیه کنید باید تمام نکات شیرینی پزی عید را به خوبی بدانید پس با نمناک همراه باشید.

نکات شیرینی پزی

ترفند های شیرینی پزی

ترفند های پخت شیرینی خانگی :

  1. فر را قبل از استفاده حتما روشن کنید(معمولا 30دقیقه )
  2. قالبی که برای پخت شیرینی استفاده می کنید باید قبل از استفاده چرب کنید.
  3. اگر به دنبال پف زیاد برای شیرینی و کیک هستید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به خوبی بزنید .
  4. مواد اولیه را به مدت نیم ساعت در دمای محیط نگهداری کنید.
  5. در اندازه گیری مقدار اولیه مواد سختگیری زیادی داشته باشید چون نباید اندازه مواد اولیه کم و زیاد شود.
  6. شیرینی هایی که بافت نرمی دارد درون ظرفی که درب آن پوشیده است و هوا داخل آن نمی رود بگذارید تا خشک نشود.
  7. شیرینی ها خشک را درون ظرفی که هوا در آن نفوذ می کند قرار دهید برعکس شیرینی های نرم.
  8. وقتی شیرینی های خشک را از فر خارج کردید اجازه دهید سرد شود و سپس آن را از قالب مخصوص خود خارج کنید.
  9. از مواد اولیه سالم و تازه استفاده کنید(مخصوصا بکینگ پودر و جوش شیرین)
  10. توجه داشته باشد که مواد را نباید زیاد مخلوط کنید چون باعث چسبندگی زیاد مواد اولیه می شود.
  11. باید دمای فر خود را بدست بیاورید به این کار به اصطلاح کالیبره کردن فر می گویند چون ممکن است شما دمای فر را 180 درجه گذاشته باشید ولی دمای واقعی فر 170 یا 190 درجه باشد و این باعث می شود شیرینی شما خراب شود.
  12. برای اینکه انتهای شیرینی ها نسوزد از قالب های رنگ روشن استفاده کنید چون قالب های رنگ تیره حرارت بیشتری به نسبت بقیه قالب ها جذب می کند.
  13. به هیچ عنوان قبل از پف کردن شیرینی و کیک درب فر را باز نکنید این کار باعث خراب شدن شیرینی می شود.
  14. اگر میزان شیرینی که می خواهید تهیه کنید زیاد است از فر با دمای متوسط استفاده کنید و مدت پخت را بالا ببرید ولی اگر می خواهید شیرینی های ریزی مانند شیرینی نخودچی بپزید می توانید دمای فر را زیاد کنید.
  15. اگر قسمت رویه شیرینی بپزد و داخل آن خمیر بماند این به دلیل دمای زیاد فر است و شما می توانید با فویل پیچ کردن شیرینی ها آن را دوباره درون فر قرار دهید.
  16. زمانی که شیرینی خشک  مخصوص عید را می پزید کره را جایگزین روغن قنادی نکنید چون تردی شیرینی را از بین می برد.
  17. برای تهیه شیرینی خشک وقتی در دستور تهیه دمای 180 درجه ذکر شده است شما وقتی از فر گازی استفاده میکنید نیازی به تغییر این دما ندارید ولی اگر از فر برقی استفاده می کنید باید دمای فر را روی 170 درجه تنظیم کنید و اگر از فر برقی دارای فن گردش هوا استفاده می کنید باید دمای فر را روی 160 درجه تنظیم کنید.
  18. در تهیه شیرینی خشک وقتی مواد را آماده کردید قبل از پخت به آن استراحت دهید این کار باعث می شود مواد شیرینی به خوبی ترکیب شوند و در موقع پخت عملکرد بهتری داشته باشند.
  19. وقتی شروع به پخت شیرینی و کیک با یک دستور تهیه خاص می کنید ابتدا از اول تا آخر دستور تهیه را بخوانید و نکات ذکر شده در آن را به خوبی در ذهن بسپارید یا یادداشت کنید.
  20. بهتر است از پودر شکر استفاده کنید و اگر نبود می توانید از شکر دانه ریز استفاده کنید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه “کباب تابه ای” به سبک ترکیه ای ها
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:41 | بازدید : 153 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “کباب تابه ای” از غذاهای خوشمزه و محبوب است که در این بخش از آشپزخانه نمناک سبک ترکیه ای آن را آموزش خواهیم داد.

 مواد لازم برای کباب تابه ای 

  • گوشت چرخ کرده مخلوط :نیم کیلو
  • پیاز خرد شده نگینی :2 عدد  درشت
  • پیاز رنده شده:1 عدد کوچک
  • نمک، ادویه، فلفل :به میزان کافی
  • روغن :به اندازه کافی 
کباب تابه ای
کباب تابه ای

طرز تهیه کباب تابه ای

گوشت چرخ کرده را به همراه نمک ، فلفل و پیاز رنده شده که آب آن را گرفتیم خوب ورز دهید تا ادویه جات به خرد گوشت بروندو گوشت حالت چسبندگی به خود بگیرد.

داخل تابه ای مناسب کمی روغن بریزید و گوشت آماده شده را داخل آن پهن کنید و بعد تمام پیاز های نگینی خرد شده را روی گوشت پهن شده بریزید.

در تابه را ببندید تا کباب ها با حرارت ملایم کاملا سرخ و پخته شوند.سپس طرف دیگر کباب ها را بر گردانید و تا سرخ شود.

کباب آماده شده و خوش طعم ترکیه ای را در ظرف مناسب بکشید و به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی  با برنج یا نان نوش جان کنید.

کباب تابه ای ترکیه ای

نکات تکمیلی در مورد کباب تابه ای

کباب تابه ای جزو انواع کباب میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
کباب تابه ای را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه املت با رب و گوجه ; به سبک قهوه خانه ها
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 19:40 | بازدید : 162 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 املت طرز تهیه آسانی دارد که شاید نیاز به تبهر بالایی ندارد اما می تواند وعده خوشمزه تری نسبت به برخی غذا ها باشد.

املت درست کردن با تکنیک آشپز حرفه ای

املت از جمله غذاهای راحت اما بسیار خوشمزه می باشد که شاید بیشتر افراد مجرد این غذا را از وعده های دوست داشتنی خود بدانند.

طرز تهیه املت

مواد لازم املت با رب

مواد لازم املت :

طرز تهیه املت با رب :

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن را کف آن بریزید تا داغ شود. بعد از داغ شدن روغن رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی آن گرفته شود. بعد از یک دقیقه تفت رب ، زرد چوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید.سپس تخم مرغ ها را دانه دانه داخل تابه بریزید و کمی نمک روی آنها بپاشید و حدود 5 دقیقه ای به هم زدن ادامه دهید تا تخم مرغ ها حسابی با رب مخلوط شوند. املت آماده شده را در کنار نان تازه ، پیاز و سبزیجات دلخواه میل نمایید.

املت رب

نکته : در حین پخت املت حرارت را در هیچ مرحله ای کم نکنید.


طرز تهیه املت با گوجه فرنگی:

املت با رب به نوعی دیگر با اسم املت قهوه خانه ای نیز وجود دارد اما اصولا بانوان خانه دار علاقه بیشتری به املت گوجه دارند.

مواد لازم املت گوجه

مواد لازم املت گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی: 6 عدد
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن: به اندازه کافی
  • زردچوبه: یک قاشق چایخوری

دستور تهیه املت گوجه :

پیاز را به صورت خیلی نگینی و یا با رنده ریز رنده کنید .مقداری روغن داخل تابه ای بریزید تا داغ شود.سپس پیاز ها را داخل روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خرد کنید.بعد از طلایی شدن پیازها ، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در تابه را ببندید تا گوجه ها پخته و نرم شوند بعد حرارت را کم کنید و گوجه فرنگی ها را کمی سرخ کنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و کاملا هم بزنید ، سپس به گوجه های درحال سرخ شدن اضافه کنید.در همین حین ، نمک و فلفل را هم بیفزایید.

پس از مخلوط شدن ادویه ها را با تخم مرغ حرارت زیر تابه را کمی بیشتر کنید تا املت کاملا بپزد.

املت گوجه فرنگی

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه املت

طرز تهیه املت جزو غذاهای دانشجویی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 5دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
طرز تهیه املت را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب میباشد .

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رمز و راز خوشمزه شدن خورش قیمه + فوت کوزه گری
شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 22:7 | بازدید : 132 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 نکات تهیه قیمه و راز خوشمزه شدن خورشت قیمه رعایت نکات ساده ای است که در این مقاله شرح داده شده است.

 

فوت کوزه گری برای تهیه بهترین خورشت قیمه خانگی :

برای اینکه بتوانید یک خورش قیمه خوشمزه و خوش رنگ تهیه کنید باید نکات تهیه این غذای خوشمزه را به خوبی بدونید پس با نمناک همراه باشید تا نکات تهیه قیمه خانگی را به شما آموزش دهیم.

نكات تهيه قيمه

راز تهیه خورش قیمه

رمز و راز خوشمزه شدن خورش قیمه:

انتخاب ظرف مناسب:

اگر می خواهید خورش قیمه خوشمزه داشته باشید آن را در قابلمه مسی بپزید چون مزه خورش را عوض نمی کند.

آماده سازی مواد اولیه:

1- لپه را قبل از اینکه استفاده کنید مدتی در آب بگذارید تا خیس بخورد و بعد آن را جوشانده و سپس در خورش استفاده کنید.

2-اگر تمایل داشتید که لپه را تفت دهید حتما آن را با گوشت تفت دهید و سپس در قابلمه بپزید.(این کار برای خوشمزه شدن خورشت توصیه می شود)

3-گوشت را با پیاز تفت دهید تا بوی زهم آن گرفته شود.

4-از خلال سیب زمنی که خودتان سرخ کرده اید استفاده کنید و سعی کنید از خلال های آماده استفاده نکنید.

نکات ریز تهیه خورش قیمه:

1- اگر تمایل دارید خورش قیمه مقداری ترش مزه باشد از لیمو عمانی به جای آبلیمو استفاده کنید.(لیمو عمانی را چند سوراخ ریز کنید و سپس اضافه کنید)

2-لیمو عمانی را در 20 دقیقه آخر پخت به خورش اضافه کنید.

3-برای اینکه خورشت مزه عالی داشته باشد حتما یک قاشق پودر دارچین به خورشت اضافه کنید.

4-اگر تمایل داشتید از آب قلم نیز استفاده کنید چون خورشت را خوشمزه و پر خاصیت می کند.

5-از گوشت گوسفندی همراه با استخوان استفاده کنید.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 
 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 780
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 2249
بازدید ماه : 10865
بازدید کل : 337171
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 780
:: باردید دیروز : 209
:: بازدید هفته : 2249
:: بازدید ماه : 10865
:: بازدید سال : 25679
:: بازدید کلی : 337171