لیست پیشنهاد غذای ارزان و خوش طعم
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 21:1 | بازدید : 415 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گاهی داشتن یک لیست کامل از غذا های خوشمزه و کم هزینه می تواند کمک شایانی به افراد به خصوص به بانوان و دانشجویان در انتخاب غذا بکند.

بهترین لیست غذا های ارزان و ساده 

یک لیست کامل از غذایی که به آسانی و با کمترین هزینه تهیه می شوند می تواند جزو بهترین لیست های پیشنهادی غذا باشد. این لیست، غذاهایی را به شما پیشنهاد می دهد که می توانید به راحتی و با کمترین مواد آن ها را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

غذای ارزان

دمی گوجه 

دمی گوجه یکی از ساده پلو های ایرانی می باشد که طرز تهیه آسانی دارد این غذا علاوه بر این که مواد اولیه زیادی احتیاج نداد خیلی سریع نیز آماده می شود. 

دمی گوجه

طرز تهیه دمی گوجه

املت گوجه فرنگی

املت از راحت ترین و سریع ترین غذاهایی می باشد که می توانید برای وعده های غذایی تهیه کنید . سرو کردن املت با پیاز و سبزی و لیمو ترش تازه طعم دلپذیر و متفاوتی را به املتتان بدهید.

املت

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

میرزاقاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذا های محلی و معروف شمالی می باشد که میان تمامی ایرانیان مشهور و پر طرفدار می باشد. شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن این غذای لذیذ و دوست داشتنی را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. 

میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از غذاهای نانی  رایج ایرانی می باشد که میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است شما می توانید در کمترین زمان این غذا را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید . شما می توانید این غذا را به صورت ساندویچی سرو کنید. 

کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذا های معروف آبادانی می باشد این غذا میان جنوبی ها از محبوبیت خاصی برخودار است. طرز تهیه این غذای لذیذ و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه آبادانی

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی از غذاهای لذیذ و پر طرفدار ایرانی می باشد تهیه این غذا برای بانوان شاغل و همچنین دانشجویان بسیار مناسب می باشد زیرا مواد اولیه آسان و طرز تهیه سریعی دارد. 

کوکو

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

فلافل

فلافل از غذا های ساندویچی ارزان و پرطرفدار می باشد که به راحتی می توانید در خانه آن را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. این غذا میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است. 

فلافل

طرز تهیه فلافل 

کشک بادمجان 

کشک بادمجان از غذا های اصیل ایرانی می باشد که طرز تهیه فوری دارد . این غذا به دلیل وجود بادمجان و کشک ارزش غذایی بالا و همچنین طعم بی نظیری دارد. 

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان 

دمپختک باقالی 

دمپختک باقالی یکی از غذا های سنتی ایران می باشد که طرفداران زیادی دارد. دمپختک انواع متنوعی دارد ولی یکی از لذیذ ترین آن ها دمپختک باقالی می باشد. 

دمپختک

طرز تهیه دمپختک باقالی

اشکنه

اشکنه از غذا های خوشمزه و آسانی می باشد که با نان سرو می شود و اصالتا برای خراسان می باشد. این غذا انواع متنوعی دارد. شما می توانید  هر دستوری که با ذائقه شما همخوانی دارد را تهیه کنید. 

اشکنه

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباه خطرناک ما هنگام شستن و طبخ مرغ
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:59 | بازدید : 498 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 شستن غیر اصولی مرغ های خام باعث پراکنده شدن یک نوع باکتری در محیط آشپزخانه می شود که موجب آلودگی خواهد شد.

اشتباهات ما هنگام شستشو و طبخ مرغ

حدود 60 درصد از مرغ ها حاوی کامپیلوباکتر هستند، متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که می تواند مشکل ساز شود همین شستن مرغ های خام قبل از پخت و پز است. بسیاری از مردم اشتباهاتی را هنگام شستشو و پختن و کباب کردن مرغ و گوشت مرتکب می شوند که خود از این اشتباهات بی خبرند و شاید خودشان را فرد کاملا تمیز و پاکیزه بدانند، و قواعد بهداشتی مختلف را در طول روز رعایت کنند.

شستن مرغ

مرغ حاوی پروتئین بالایی است و در کشورهایی مثل اندونزی مصرف بیش از حد زیادی دارد. مرغ را می توان به آسانی در سوپرمارکت ها و حتی همان بقالی های سر کوچه نیز یافت. راه های مختلفی نیز برای پخت و طبخ آن وجود دارد. متاسفانه هنوز بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه باید مرغ را از راه مناسب بپزند و سرو کنند. در این قسمت از رازهای خانه داری نمناک به اشتباهاتی اشاره می کنیم که افراد هنگام طبخ مرغ، مرتکب آن ها می شوند.

1. رها کردن مرغ بدون هیچ اقدامی به مدت طولانی

بسیاری از خانم ها عادت دارند که مرغ را مدت زمان زیادی بدون هیچ کاری روی میز رها می کنند ، بدون این که بدانند دمای محیط می تواند عامل خطرناکی برای رشد باکتری روی گوشت باشد. بهترین راهکار ممکن این است که گوشت را داخل یخچال قرار دهید و زمانی که واقعا قصد پخت دارید، آن را از یخچال خارج کنید و اگر مرغ یخ زده بود ، اجازه دهید که دو روز قبل از طبخ، یخ آن آب شود.

2. نگهداری آن به روش غلط

نمی توان مرغ را در هر جایی از فریزر قرار داد زیرا ممکن است که آب آن روی مواد غذایی دیگر بریزد. همیشه آن را داخل یک بشقاب قرار دهید و بسته بندی اش را خارج نکنید و آن را در آخرین طبقه فریزر بگذارید.

3. شستن مرغ قبل از طبخ

اصلا پیشنهاد نمی کنیم که مرغ را دقیقا قبل از طبخ بشویید زیرا این کار باعث انتشار باکتری می شود و گوشت را سفت می کند.

میکروب در مرغ

4. مزه دار کردن مرغ به شیوه غلط

افزودن طعم های زیاد به مرغ ممکن است مزه آن را کلا عوض کند و از طرفی اگر این کار را به شیوه ای درست انجام دهید، می توانید آن را ترد تر نیز بکنید. اگر مرغ را به مدت زمان طولانی ادویه دار کرده باشید، باز هم جا برای رشد باکتری ها افزایش می یابد و زمانی که به مرغ ادویه زدید ، باید آن را داخل یک کیسه پلاستیکی یا یک ظرف در بسته در فریزر قرار دهید و در ضمن این ادویه ها را هرگز نباید به مرغ خام بزنید.

5. استفاده دوباره از پلاستیکی که با گوشت خام مرغ برخورد داشته

استفاده کردن از ظرف ها یا حتی کیسه های پلاستیکی که با گوشت خام مرغ برخورد داشته اند ، باعث رشد میکروب و باکتری می شود. همیشه باید تمام ابزار برخورد داشته با گوشت مرغ را به خوبی بشویید.

آموزش شستن مرغ

6. میکس کردن گوشت خام مرغ با دیگر مواد

برای مرغ های کوچک، حتما باید هنگام طبخ ادویه را اضافه کرد که اضافه کردن ادویه به مرغ خام نیز باعث تولید و انتشار باکتری ها می شود.

7. فراموش کردن شستن دست ها

نکته ی مهمی که در این بخش از نمناک اشاره کرده ایم این است که معمولا همه ما بدون دستکش شروع به پخت غذا می کنیم. برخورد دست با گوشت خام مرغ می تواند باکتری را به پوست دست شما بچسباند ، پس حتما قبل و بعد از طبخ مرغ دست های خود را بشویید. حتی می توانید برای بهداشت بیشتر از یک دست خود استفاده کنید و دست دیگر را اصلا درگیر کار نکنید.

8. تمیز نکردن اسکاچ آشپزخانه

شستن ظرف ها همگی با اسکاچ انجام می شود ، حال بعد از شستن ظرف های مرغ ، اسکاچ و یا اسفنج استفاده شده می تواند باکتری های مرغ را حمل کنند ، پس حتما آن را به دقت تمیز کنید تا به ظرف های بعدی منتقل نشود.

اسکاچ آشپزخانه

9. خشک نکردن مرغ قبل از طبخ

در آوردن مرغ از فریزر و آب شدن یخ آن به طور خودکار کار راحتی است. گاهی اوقات افراد برای خشک کردن مرغ از پارچه استفاده می کنند اما اگر اجازه دهید که مرغ به طور طبیعی و کامل خشک شود، مزه آن ترد تر و دلنشین تر خواهد شد که رطوبت و خیسی مرغ هنگام طبخ باعث طعم نامناسب آن می شود.

10. به اندازه کافی چاشنی نزدن

برای طبخ و چاشننی مرغ نمی توان به فلفل و نمک اکتفا کرد که چاشنی اضافه کردن به گوشت می تواند هم رطوبت آن را بگیرد و هم طعم لذت بخشی را به آن بدهد.

مرغ خام

11. استفاده کردن از مواد اسیدی که باعث سفت شدن گوشت مرغ می شود.

استفاده کردن از چاشنی ها و مواد اسیدی اثر خوبی برای مزه و نرمی گوشت مرغ ندارند. این مواد اسیدی شامل موادی مثل سرکه یا از این قبیل می شود.

برای طعم دار کردن واقعی گوشت مرغ باید درون گوشت آن حفره هایی ایجاد کنید و یا آن را به تکه های کوچکی تقسیم کنید تا بتواند مواد را به خوبی به خود جذب کند.

12. آب پز کردن به شیوه غلط

بعضی از افراد مفهوم آب پز کردن را بلد نیستند و به جای آن مرغ را می جوشانند که باعث بی مزه شدن و سفت شدن گوشت مرغ می شود. آب پز کردن به شیوه صحیح یکی از راه های سالم برای طبخ مرغ می باشد.

باید مرغ ها را در قابلمه با نصف آب سرد بریزید و آن را با ادویه های مد نظر و موادی که می خواهید، طعم دار کنید و دمای اجاق را در حالت متوسط قرار دهید و باید دقت کنید که ترموستات گاز روی عدد 165 درجه باشد و بعد از آب پز شدن نیز باید سریعا مرغ را سرو کنید.

نحوه پختن مرغ

13. تکان دادن مرغ ها هنگام سرخ کردن یا پختن

نباید هنگام سرخ کردن مرغ ، آن ها را درون قابلمه یا ماهتابه تکان دهید ، در این حالت باعث می شوید که آمینو اسید موجود در پروتئین مرغ با قند و شکر واکنش نشان دهد و در نتیجه مرغ شما قهوه ای می شود و مزه خوبی نخواهد گرفت.

پس هنگام طبخ مرغ صبور باشید و سعی نکنید که با تکان دادن کار را جلو بیاندازید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفندهایی برای افزایش سرعت آشپزی
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:58 | بازدید : 385 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر زمان کمی برای آشپزی دارید نگران نباشید. شما می توانید با چند ترفند ساده سرعت آشپزی را افزایش دهید و هر چه سریع تر غذایتان را میل کنید.

راهکارهایی برای پخت سریع غذا

همیشه ترفندهایی هستند که برای تمام آشپزها یک راهکار مفید ارائه میدهند، بخصوص اگر زمان آشپزی و طبخ غذا را کاهش دهند. در این مقاله راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن ها بتوانید غذای خود را سریع تر بپزید، بدون اینکه سطح کیفیت و طعم غذا را پایین بیاورید.

سرعت در آشپزی

دمای مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه هر کاری انجام دهید، اجاق گاز را روشن کنید. قابلمه یا ماهتابه را روی آن قرار دهید تا کمی از قبل این ظروف را گرم کنید و آب زودتر جوش بیاید.

سرعت در آشپزی

ظرف اضافه کثیف نکنید

تا جایی که می توانید از ظرف های کمتری استفاده کنید که هم در وقت تان صرفه جویی شود و هم مجبور نباشید بعداً ظرف های زیادی را بشویید.

زمان شستشو را سرعت ببخشید

همه وسایلی را که کثیف کرده اید، با یکدیگر داخل سینک بگذارید و زیر آب سرد بشویید و به یک باره همه آن ها را آب بکشید. همچنین می توانید هنگام آشپزی و پخت مواد، سبزیجات را بشویید و سریع به غذا اضافه کنید.

به یکباره همه مواد لازم را خرد کنید

اگر قرار است مواد خرد شده داخل غذای شما ریخته شود، به یکباره همه آن ها را خرد کنید تا نخواهید برای هر کدام شان معطل شوید.

پخت سریع غذا

قبل از پخت مواد را برش دهید

تکه های ضخیم و کلفت دیرتر پخته می شوند. در نتیجه بهتر است آن ها را نازک تر و کوچکتر کنید تا پخت آن ها سریع تر انجام شود.

از قابلمه چند استفاده همزمان داشته باشید

می توانید مقدار مواد غذایی مثل لوبیا و سبزیجات را داخل قابلمه بگذارید و سپس در آن را برعکس گذاشته و روی آن چند مواد دیگر را بخارپز کنید و همزمان چند ماده غذایی را با یک دیگر بپزید تا سرعت کارتان بالاتر برود.

از پوست کن استفاده کنید

برای این که کارتان سریع تر پیش برود، می توانید از دستگاه های پوست کن یا دستگاه های خرد کن استفاده کنید که باعث می شود در عرض چند دقیقه تمام مواد را خرد کنید.

استفاده از پوست کن

برای گرم کردن غذا از آب کمتری استفاده کنید

وقتی که می خواهید غذا را گرم کنید، آب کمی داخل آن بریزید تا زمان کمتری صرف شود. در غیر این صورت باید مدت زمان طولانی تری معطل باشید.

یک ساندویچ بزرگ درست کنید

قطعا درست کردن یک ساندویچ بزرگ زمان کمتری از درست کردن چهار ساندویچ کوچک می برد. پس این زمان خود را صرف درست کردن ساندویچ های زیاد کنید. سعی کنید به جای آن یک ساندویچ پرملات درست کنید.

از قسمت مرکزی برش دهید

این روش برای سیب، گلابی، گوجه فرنگی، کلم و هلو بسیار جواب می دهد. از قسمت پایین به سمت مرکز حرکت کنید. هسته را بیرون بیاورید و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید تا کارتان سریع تر پیش برود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکنیک آشپزی با حداقل روغن
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:57 | بازدید : 376 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استفاده از روغن کم یا چربی های سالم در غذاها، در سلامت شما موثر است بنابراین تکنیک های آشپزی با کمترین میزان روغن را یاد بگیرید.

چند شیوه و ترفند برای آشپزی با روغن کمتر

بسیاری از افراد سعی می کنند که یک رژیم غذایی با چربی و روغن کم داشته باشند. البته شما همه مواد غذایی که استفاده می کنید نیاز به مقداری روغن دارد اما بسیار مهم است که روغن ها و چربی های سالم را انتخاب کنید و مراقب مواد غذایی که مصرف می کنید، باشید. در این قسمت از نمناک به شما آموزش می دهیم که چگونه هنگام پخت غذا از روغن کم تری استفاده کنید.

آشپزی با روغن کم

گوشت

شما می توانید در استفاده از روغن یا کره برای پخت غذا های گوشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، ماهی و یا حتی سبزیجات، میزان استفاده از روغن را به نصف برسانید، بدون این که طعم آن دچار مشکل شود. بهتر است این مواد غذایی را بپزید و تمام چربی های موجود در گوشت را جدا کنید.

آشپزی با روغن کم

مرغ

اگر می خواهید گوشت را داخل سس بپزید، می توانید از یک روز قبل سس را آماده کنید و گوشت را شب تا صبح داخل آن بخوابانید. سپس چربی هایی را که می بینید، از روی سطح ظرف بردارید، گوشت قرمز و گوشت ماهی را داخل روغن زیتون یا روغن سبزیجات بپزید و با کره آن ها را درست نکنید.

قبل از اینکه مرغ را آماده کنید، پوست آن را جدا نکنید، مگر این که داخل رسپی این گونه نوشته باشد. پوستی که به مرغ چسبیده باشد، از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. هنگام خوردن پوست آن را بردارید.

سوپ

همچنین مقدار روغنی که داخل سوپ استفاده می کنید را هم به نصف برسانید. اگر می خواهید سوپ خامه درست کنید، سعی کنید از شیر کم چرب استفاده کنید که البته شاید طعم خامه در آن کم تر مشخص باشد اما مطمئناً غذای خوبی از آب در می آید و می توانید از آن لذت ببرید. مهم تر از همه این که سلامت خود را به خطر نیندازید.

شیر کم چرب

دسر

سعی کنید دسر هایی درست کنید که نیاز به چربی و روغن زیادی ندارند، مثل دسر میوه که نیاز به محتوای روغن در آن ها نیست.

سبزیجات

برای پختن و درست کردن سبزیجات، حتماً آن ها را پوست کنده و از قبل بشویید و خشک شان کنید. سعی کنید برای آن ها از چربی های غیر اشباع به مقدار کم استفاده کنید.

کیک و بیسکویت

معمولاً پخت بیسکویت و کیک نیاز به روغن بیشتری دارد اما باید مراقب باشید که در آن ها زیاده روی نکنید و خیلی کیک و بیسکویت پرچرب درست نکنید و سعی کنید که از کره برای آن ها استفاده نکنید تا چربی آن خیلی زیاد نشود. ماهتابه ای که استفاده می کنید، باید نچسب باشد.

پخت کیک

چگونه انواع غذا را با روغن کم بپزیم؟

1. به جای روغن در سرخ کردن پیاز از کمی آب استفاده کنید یعنی به پیز کمی آب بیافزایید تا نرم شود و در آخر کمی روغن اضافه کنید تا سرخ شود.

2. برای تهیه غذاهای کم چرب تر از تکه های استخوان دار مرغ و گوشت استفاده نکنید زیرا برای پختن و تفت خوردن به روغن بیشتری نیاز دارند.

3. برای طبخ غذا از ظروف رژیمی استفاده کنید که روغن کمتری نیاز دارند.

4. همیشه کمتر از میزان روغنی که در دستور آمده در غذا روغن بریزید.

5. برای اینکه سرخ کردن کوکوها روغن کمتری ببرد، دو عدد سفیده را جایگزین یک زرده کنید.

6. انواع کم چرب لبنیات را جایگزین پرچرب کنید.

7. از آجیل، روغن زیتون و ماهی که دارای چربی سالم هستند، استفاده کنید.

8. به جای مزه دار کردن گوشت با روغن از آبلیمو یا سرکه استفاده کنید.

گوشت و آبلیمو

9. برای کم چرب کردن دسر ها به جای استفاده از شکلات از پودر کاکائو استفاده کنید که مزه شکلات می دهد اما چرب نیست.

10. به جای روغن جامد از روغن مایع فاقد کلسترول و حاوی اسید چرب غیر اشباع استفاده کنید.

11. در راحت ترین حالت ممکن از سرخ کردن غذا بپرهیزید.

12. به جای سرخ کردن مواد غذایی با فرچه کمی روغن روی آنها بمالید و بعد به انتخاب خود آن را کبابی کرده یا بپزید.

13. برای سرخ کردن از تابه کوچک استفاده کنید.

14. برای گرفتن روغن اضافی مواد غذایی سرخ شده از کاغذ مخصوص روغن گیر استفاده کنید.

15. به جای سرخ کردن از تفت دادن برای مزه دار کردن مواد غذایی و قبل از پخت کامل غذا استفاده کنید.

16. برای سرخ کردن سیب زمینی و جذب روغن کمتر ابتدا آن را چند دقیقه درون آب جوش بپزید و سپس سرخ کنید.

17. برای جذب روغن کمتر بادمجان آن را پوست گرفته و درون ظرفی از آب و نمک قرار دهید و سپس با قلمو کمی سفیده ی تخم مرغ روی آن بزنید.

18. به جای خرید و استفاده از دستگاه سرخ کن از دستگاه های هواپز که به یک یا دو قاشق روغن برای سرخ کردن مواد غذایی نیاز دارند، استفاده کنید.

19. از تابه هایی که کف آن ها خراب شده ، استفاده نکنید زیرا نیاز به روغن بیشتری دارند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند توصیه کوتاه برای وا رفتن فلافل
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:56 | بازدید : 420 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مشکل وا رفتن فلافل چند علت ساده دارد که اگر اقدام به رفع این نکات حتما فلافل شما متلاشی نخواهد شد.

وا رفتن فلافل در روغن و نکات مهم آن

برای متلاشی نشدن مواد فلافل بهتر است که مواد را پس از مخلوط کردن به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا خودش را بگیرد.

وا رفتن فلافل

هنگام سرخ شدن ، روغن نباید روی فلافل ها را بگیرد تا مانع از وا رفتن فلافل ها شود.

وا نرفتن فلافل

با قاشق مدام روی فلافل های در حال سرخ شدن روغن بریزید تا خودش را بگیرد.

اگر فلافل ها هنگام فرم دادن در دست خشک و سفت بود یا وا رفت یک یا دو قاشق آب سرد به آن اضافه کنید.

هنگام چرخ کردن نخود ها حتما به خوبی این کار را انجام دهید که از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در وا نرفتن فلافل ها می باشد.

موقع سرخ کردن فلافل ها اول حرارت زیر شعله را کمه کم کنید و فلافل ها را ابتدا در ظرف حاوی روغن پر کنید و در ظرف را برای چند دقیقه بگذارید تا فلافل ها مغز پخت شوند و مزه خام نخود حس نشود. سپس بعد از چند دقیقه در ظرف را بردارید.

به هیچ وجه منتظر نمانید تا یک طرف فلافل سرخ شود و بعد طرف دیگر آن را سرخ کنید. بلکه مدام باید فلافل را با قاشق برگردانید.

برای درست کردن فلافل از نخودهای پخته شده یا کنسروی استفاده نکنید زیرا آب زیادی را به خود جذب کردند و باعث می شوند فلافل هنگام پخت از هم بپاشد.

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل میتوانید،به مواد آن یک عدد تخم مرغ اضافه کنید.ولی در نظر داشته باشید که با وجود تخم مرغ مزه اصلی فلافل کمی تغییر خواهد کرد. البته به جای تخم مرغ میتوانید ،مقداری آردسوخاری یا سیب زمینی خام با مواد اولیه چرخ کنید.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودک شما غذا نمی خوره؟ اینطوری غذاش رو تزیین کن !
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:53 | بازدید : 343 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تزیین غذای کودک باید جالب و مناسب سلیقه ی بامزه ی کودکان باشد. جوری که کودک با شوق و شادی به سراغ غذا برود. اگر کودک شما گوشت و یا هر ماده غذایی دیگری را نمی خورد شما با خلاقیت او را علاقه مند به خوردن آن کنید.

تزیین غذای کودک باید جالب و مناسب سلیقه ی بامزه ی کودکان باشد. جوری که کودک با شوق و شادی به سراغ غذا برود. اگر کودک شما بد غذاست و یا گروهی از مواد غذایی را دوست ندارد مثلا علاقه ای به خردن گوشت که بسیار برای رشدشد مهم است ندارد شما با تزیین خلاقانه به نوعی او را مشتاق به خوردن این غذاها می کنید و حتی خیلی وقت ها او نادانسته و بدون توجه به اینکه غذا از چه مواد غذایی تشکیل شده است با لذت غذایش را می خورد.

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک به شکل شخصیت های کارتنی

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

 

تزیین رومانتیک غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک 

تزیین غذای کودک

 

تزیین هیجان انگیز غذای کودک

تزیین غذای کودک
 
تزیین غذای کودک

تزیین غذای کودک

 تزیین غذای کودک

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فوت و فن های بی نظیر برای سالاد ماکارونی خانگی
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:52 | بازدید : 420 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سالاد ماکارونی یک وعده غذایی سبک است که برای هر سلیقه ای می توان “سالاد ماکارونی” مخصوص و خوش طعمی را تهیه کرد.

نکاتی مهم در مورد خوشمزه تر کردن سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی چندان سخت نیست و با رعایت برخی از نکات می توان به نوع منحصر به فرد و خاص آن رسید.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی

 در این متن مو به مو نکاتی برای داشتن طعمی دلنشین یک سالاد ماکارونی خوشمزه را آموزش خواهیم داد.

به سراغ نکات پخت سالاد ماکارونی برویم :

  1. ماکارونی نباید در حین پخت در آب جوش ،خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند برای همین بهترین زمان پخت همان زمانی است که در پشت جلد نوشته شده که معمولا بین7 تا 10 دقیقه است.
  2. هنگام اضافه کردن سس به سالا باید خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه سس به تمام نقاط سالاد برسد. ماکارونی ها خرد و یا له نشوند .چون باعث می شود ظاهر سالاد خراب می شود.
  3. به آب درحال پخت ماکارونی مقداری نمک، آبلیمو و روغن اضافه کنید تا ماکارونی ها طعم دار شوند.
  4. بعد از تزیین سالاد ماکارونی آن را حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.

سرغ بخش بعدی نکات خواهیم رفت : 

  • اگر قصد دارید سالاد را چندین ساعت بعد از آماده کردن سرو کنید ،سس آن را یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را از دست ندهد.
  • ماکارونی یا پاستا جذب بالایی دارد و رطوبت موجود در سالاد را جذب می کند ،به همین دلیل ماکارونی ها در سالاد حالتی خشک پیدا می کنند که برای برطرف کردن آن باید مقدار کمی روغن زیتون به سالاد اضافه کنید تا ماکارونی ها را نرم نگه دارد.
  • نخود فرنگی و ذرت کاملا سلیقه ای می باشد و شما می توانید این مواد را به سالاد اضافه نکنید. 
  • ادویه هایی همچون آویشن و پاپریکا و پودر سیرو زیره می تواند طهم فوق العادای به سالاد شما بدهد. 
  • می توانید اندکی آب غوره و کمی شکر به سس سالاد اضافه کنید. 

بخش سوم نکات : 

  1. فرم ماکارونی دلخواه است ولی بهتر است از ماکارونی پیچ پیچی استفاده کنید. 
  2. شما می توانید به جای کالباس از سینه مرغ استفاده کنید. 
  3. اگر می خواهید مرغ را به جای کالباس درون سالاد بریزید باید از قبل آن را بپزید. 
  4. می توانید به جای استفاده از یک فلفل دلمه از چند فلفل دلمه رنگی استفاده کنید. 
  5. برای پخت مرغ یک عدد پیاز و کمی هویج، برگ بو، زردچوبه ،نمک، فلفل، سیر، پاپیرکا بریزید و بگذارید تا بپزد. 
  6. کمی از آب مرغ را به سس سالاد اضافه کنید طعم بی نظیری به سالاد شما می دهد. 
  7. می توانید مقدار اندکی زردچوبه به سس سالاد اضافه کنید تا رنگ بهتری بگیرد. 
  8. سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه تر می شود.

بخش آخر نکات مهم سالاد ماکارونی فوق العاده خوشمزه و جا افتاده : 

  • می توانید از گوجه گیلاسی نیز در این غذا استفاده کنید.
  • می توانید یک عدد سیب زمینی را آبپز کنید و برش بدهید سپس به سالاد اضافه کنید.
  • می توانید کمی قارچ نیز به سالادتان اضافه کنید. 
  • حواستان باشد ماکارونی ها هنگام طبخ به یکدیگر نچسبند. 
  • ادویه هایی که در سس سالاد می ریزید کاملا سلیقه ای می باشد. 
  • برخی افراد شوید خشک نیز به سالاد اضافه می کنند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پودر گشنیز رو تو چه غذاهایی می ریزن؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:51 | بازدید : 486 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 به دلایل فواید فوق العاده پودر گشنیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا می دانید سرآشپزها در چه غذاهایی از پودر گشنیز استفاده می کنند؟

نکات استفاده از پودر گشنیز در غذاها

گشنیز سبزی پرخاصیتی است که به صورت تازه و هم به صورت خشک از آن در انواع غذاها استفاده می شود. گشنیز طعم بی نظیری به غذا می دهد و از بذر آن نیز می توان در غذا به عنوان ادویه و به صورت پودر شده استفاده نمود. در این بخش از نمناک با طرز تهیه پودر گشنیز و استفاده آن در انواع غذاها آشنا خواهیم شد.

پودر گشنیز

از پودر گشنیز در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

از گشنیز تازه و خشک می توان در غذاهای زیر استفاده نمود:

  • انواع آش
  • انواع سوپ
  • انواع کتلت و کوکو

پودر گشنیز سوپ

از پودر تخم گشنیز در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

از پودر تخم گشنیز در غذاهای مختلف زیر استفاده کنید:

طعم دادن میگو

طرز تهیه پودر گشنیز در خانه

برای تهیه پودر گشنیز در خانه گشنیز تازه را تهیه نمایید و برگ های گشنیز را بشویید و بر روی پارچه تمیزی پهن کرده و در آفتاب قرار دهید تا خشک شود. سپس آن ها را آسیاب کنید.

برای تهیه پودر تخم گشنیز، تخم گشنیز را خریداری کرده و بشویید، سپس اجازه دهید که پودر گشنیز خشک شده و سپس آن را داخل مخلوط کن ریخته و پودر کنید.

پودر گشنیز

فواید پودر گشنیز

گشنیز سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است و دارای فواید زیر است:

  • افزایش دهنده شیر مادران شیرده
  • تصفیه و پاک کننده خون
  • نیرو بخش قلب
  • نشاط آور و افزایش دهنده شادی
  • از بین برنده بوی بد دهان
  • تسکین دهنده درد دندان
  • درمان سینوزیت
  • کاهش دهنده علائم کهیر
  • رفع کننده یبوست
  • افزایش دهنده سلامت قلب
  • ضد التهاب
  • تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر
  • کاهش دهنده استرس و اضطراب
  • ضد میکروب
  • مقابله کننده با باکتری های مسئول عفونت های دستگاه ادراری
  • میکروب کش و مفید برای درمان بیماری های گوارشی

مشکلات گوارشی

شرایط نگهداری و مصرف

پودر تخم گشنیز را دور از رطوبت و محیط های مرطوب نگهداری کنید زیرا رطوبت باعث ایجاد چسبندگی و گوله گوله شدن در ادویه جات می شود.

برای حفظ کیفیت پودر تخم گشنیز آن را دمای پایین تر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی و شیرینیجات , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش عجیب مردم دنیا برای افزایش میل جنسی
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:49 | بازدید : 393 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 افرادی که دچار ناتوانی جنسی هستند برای تقویت قوای جنسی به دنبال درمان های مختلفی هستند. در برخی کشورها مردم از روش های عجیب و داروهای خاصی استفاده می کنند.

روش و داروهای خاص مردم کشورهای دیگر برای افزایش میل جنسی

میل جنسی در رابطه زناشویی یک عامل مهم برای پایدار نگه داشتن رابطه است اما بعضی از افراد به دلیل ناتوانی در این مورد، با مشکلاتی مواجه می شوند و به سمت دارو و درمان پیش می روند. اما بعضی از این روش ها بسیار عجیب و خاص هستند که در این قسمت از نمناک آن ها را به شما معرفی می کنیم.

افزایش میل جنسی

ماهی فوگو

شاید هیچ چیز برای شما به اندازه تجربه یک رابطه گرم با همسرتان مهم نباشد و حتی جانتان هم بخاطرش به خطر بیاندازید. در بعضی از کشور ها از ماهی فوگو استفاده می کنند تا میل جنسی تقویت شود.

البته جالب است بدانید که بسیاری از افراد بعد از خوردن این ماهی به دلیل سمی که در آن وجود دارد، جان خود را از دست داده اند اما اگر این ماهی درست پخت شود، به بدن آسیب وارد نمی کند و می تواند باعث افزایش میل جنسی باشد. این روش در ژاپن در پیش گرفته می شود و کسی که آن را آماده می کند باید مهارت کامل داشته باشد و تکنیک لازم را بداند.

ماهی فوگو

قطره اسپانیش فلای

اسپانیش فلای یک نوع حشره شبیه به سوسک است که آن را به مردان می دهند تا بدن شان برای برقراری رابطه جنسی آماده و قوی باشد. البته عوارض جانبی هم ایجاد می کند و مشکلات ادرار یا جوش زدن، جزء عوارض جانبی بعد از استفاده از این ماده است.

ریشه ماکا

این ماده برای افزایش دادن میل جنسی ، هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و از لحاظ علمی هم ثابت شده که می تواند تعداد اسپرم و میزان نعوظ را در حیوانات افزایش دهد و همین موضوع برای انسان هم کارآمد خواهد بود اما مصرف آن باید به طور مداوم باشد تا میل جنسی در سطح بالا باقی بماند. این ماده هرگز خطرناک نیست و می توانید پودر ماکا را در اسموتی های خود استفاده کنید.

ریشه ماکا

خون مار کبرا

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که خون مار کبرا بتواند توانایی جنسی را بالا ببرد اما بسیاری از افراد در کشور های آسیایی مثل چین و ویتنام بر این باور هستند که نوشیدن یک لیوان خون مار کبرا قدرت و میل جنسی مردان را بالا می برد. قدرت مار کبرا به بدن مرد انتقال داده می شود و بعضی از افراد آن را به یکباره می نوشند اما بعضی دیگر آن را با برنج یا یک غذای دیگر ترکیب می کنند.

سوپ بزاق پرنده

یکی از عجیب و غریب ترین موادی است که در دنیا استفاده می شود، این سوپ است. در بعضی از کشور ها عقیده دارند که فقط 30 گرم سوپ بزاق پرنده در افزایش میل جنسی موثر است و این مقدار کم را به قیمت 100 دلار می فروشند. این سوپ معمولا در کشور چین طرفدار دارد و مواد آن کمیاب است و به همین دلیل با قیمت بالا فروخته می شود.

سوپ بزاق پرنده

خیار دریایی

مواد غذایی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و نتیجه بگیرید اما خیار دریایی ماده ای نیست که به راحتی آن را به دست بیاورید. بعضی از افراد باور دارند که شکل و شمایل خیار دریایی نشان می دهد که می تواند به افزایش میل جنسی کمک کند و آن را در کشور چین استفاده می کنند و یک صنعت میلیاردی را برای تاجران ایجاد کرده است. جالب است بدانید که بیش از 1400 گونه خیار دریایی در دنیا وجود دارند و فقط 70 نوع آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه دوریان

این میوه طعم بسیار عجیب و غریبی دارد. بعضی عاشق آن هستند اما بعضی به خاطر بوی بدی که می دهد، از آن تنفر دارند. مطالعه ای در کشور هند اثبات کرده است که مصرف میوه دوریان باعث افزایش میل جنسی در مردان و افزایش تعداد اسپرم می شود بنابراین بسیاری از افراد کنجکاو هستند تا این میوه را پیدا کرده و مصرف کنند.

میوه دوریان

خردل

در یونان باستان مردم بر این عقیده بودند که دانه خردل باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که برای مردان و میل جنسی شان بسیار موثر خواهد بود. همچنین چینی ها فکر می کردند که تمایل جنسی به دلیل مصرف این ادویه گرم افزایش پیدا می کند و باید مقداری از آن را به وعده غذایی خود اضافه کنند.

مورچه برگ بُر

تصور کنید که در جشن عروسی یک نفر برای شما یک جعبه پر از مورچه کادو آورده است . قطعا دفعه بعد دیگر با او صحبت نمی کنید اما جالب است بدانید در کشور های آمریکای جنوبی مانند کلمبیا این اتفاق رایج است. مورچه برگ بر یکی از موجوداتی است که آن ها عقیده دارند میل جنسی را افزایش می دهد.

تخم مرغابی

یکی از غذا های محبوب در فیلیپین تخم مرغابی است. البته شبیه به تخم مرغ های رایجی نیست که در منزل استفاده می کنید زیرا داخل آن جنین مرغابی وجود دارد. این موجود اصلا اشتها آور نیست اما آنها عقیده دارند که سرشار از مواد مغذی بوده که می تواند انرژی فرد را افزایش دهد، زیرا اگر فرد در اتاق خواب انرژی نداشته باشد، قطعا میل جنسی هم در او وجود نخواهد داشت.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند جای بدن که سن واقعی رو لو میده
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:48 | بازدید : 365 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بعضی از اعضای بدن انسان به راحتی سن افراد و افزایش سن را نشان می دهند و برای اینکه جوان تر به نظر برسید باید مراقب این اعضا باشید.

قسمت هایی از بدن که افزایش سن و سن حقیقی را نشان می دهد

همه ی ما در این دنیا به دنبال این هستیم که از ظاهر و سلامت خود مراقبت کنیم و جوان تر بمانیم اما بعضی از قسمت ها در صورت، گردن و دست ها هستند که نیاز به مراقبت ویژه ای دارند از طرفی قسمت هایی در بدن پیری را زودتر از بقیه قسمت ها نشان می دهند به همین دلیل باید از آن ها بیشتر مراقبت کنیم. این قسمت ها شامل مواردی است که در ادامه ی این بخش از نمناک خواهید خواند. تمامی موارد عنوان شده بدون در نظر گرفتن بیماری یا مشکل خاص جسمی عنوان شده اند و در مورد یک فرد سالم نرمال صدق می کند و ارتباطی به افرادی که دارای مشکلات خاصی هستند نمی باشد.

تشخیص سن واقعی افراد

افزایش سن

1. مژه

سطح استروژن که هورمون مسئول جوانی و سلامت پوست و مو است، به تدریج با افزایش سن کاهش پیدا می کند و بر روی مژه هم تاثیرگذار است که باعث مژه های کوتاه تر، روشن تر و شکننده تر می شود. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنند که حتماً قبل از خواب، آرایش مژه های خود را پاک کنید و از لوازمی که باعث ریزش مو می شود استفاده نکنید. استفاده از فر مژه را کنار بگذارید تا به موهای شما آسیب وارد نشود؛ که در طول زمان آن ها را ضعیف می کند. اگر هم اکنون مژه های ضعیفی دارید، بهتر است که با سرم آن را تقویت کنید.

2. ابرو

ابروهای ما به دلایل مختلف با افزایش سن نازک تر می شود و براقیت و رنگ آن دیگر مانند قبل نخواهد بود . در نتیجه دیگر مثل قبل رشد نمی کند . برای جلوگیری از این اتفاق باید سعی کنید از محصولات تقویت کننده خانگی استفاده کنید . همچنین مداد ابرو را بعد از استفاده و در پایان روز پاک کنید . از مداد، براش و ژل مناسب استفاده کنید تا به ابروهایتان کمترین آسیبی وارد نشود . اگر احساس می کنید وضعیت خیلی خوب نیست ، میکروبلیدینگ می تواند ظاهر شما را دوباره جوان کند .

ابرو

3. بینی

بینی از لحاظ طول با افزایش سن رشد می کند . علت آن هم پروتئین ها ، کلاژن ها و الاستین موجود در پوست مخصوصاً در نوک بینی است . یعنی با افزایش سن بینی بزرگ تر می شود. البته این فرایند کاملاً طبیعی است و به ندرت کسی متوجه این تغییر می شود اما نگران نباشید زیرا می توانید شکل بینی خود را با کانتورینگ اصلاح کنید .

4. مو

موی سفید یکی از رایج ترین علائم پیری است. جدا از آن، ضخامت و ساختار مو با افزایش سن تغییر می کند و موها روشن تر و نازک تر می شوند. فولیکول ها نیز دیگر موهای جدید تولید نمی کنند. در نتیجه موها کم پشت می شوند و پوست سر بیشتر معلوم می شود. شما نمی توانید به عقب برگردید اما می توانید فرایند پیری موهای خود را کندتر کنید. کافی است که از محصولات مناسب استفاده کنید، مرطوب کننده و تقویت کننده ها را فراموش نکنید، بیش از حد موهای خود را شامپو نزنید و سعی کنید حداقل دو بار در هفته موها را بشویید.

مو

5. لگن

مطالعات نشان می دهد که لگن خانم ها با افزایش سن کوچک می شود . استخوان بدن در این ناحیه فقط در سنین نوجوانی رشد می کند اما کم کم که قدرت باروری کاسته می شود ، این ناحیه هم کوچک تر می شود. یعنی لگن یک خانم 70 ساله ، 8 درصد باریک تر از یک خانم 50 ساله است . برای جلوگیری از این اتفاق نمی توان هیچ کاری انجام داد . فقط باید تا جایی که می توانید استخوان های خود را سالم نگه دارید. با مصرف سبزیجات تازه ، مواد غذایی حاوی پروتئین و کلسیم بدن خود را سالم نگه دارید و به طور منظم تمرین های قدرتی انجام دهید .

6. لب

لب ها با افزایش سن نازک تر می شوند و رنگ آن ها تیره تر می گردد. علت آن هم این است که بدن ما کلاژن کمتری با افزایش سن دارد. کلاژن مخصوص افزایش قدرت و انعطاف پذیری پوست است و به لب های ما شکل می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق مراقب لب های خود در برابر نور آفتاب باشید. حتماً از بالم لب استفاده کنید. مراقب باشید که بیش از حد آرایش و میکاپ روی لب هایتان نباشد تا از عوارض جانبی آن جلوگیری کنید.

لب

7. پا

افزایش سن باعث تغییراتی در هورمون های لایه روی پوست می شود و سطح پوست نیز ضخیم تر خواهد شد و در نتیجه پوست خشک و سفت می شود که معمولاً این اتفاق در ناحیه پا بیشتر رخ خواهد داد. برای جلوگیری از آن ، به صورت روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست پاهایتان زبر نشود.

8. مردمک چشم

با گذشت زمان ماهیچه های ریز در ناحیه چشم که سایز مردمک را کنترل می کنند ، ضعیف می شوند. در نتیجه مردمک کوچکتر می گردد و نمی تواند به تغییرات نور پاسخ دهد . به همین دلیل افراد در دهه 60 سالگی باید بیشتر از دهه بیست سالگی مراقبت از چشم خود را در برابر نور افزایش دهند. معمولاً مردمک چشم کوچک، بیشتر با مشکل دید درشب مواجه می شود. متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از پیر شدن ساختار داخلی چشم وجود ندارد اما مراجعه منظم به چشم پزشک ، رژیم غذایی مناسب، کنترل قند خون و فشارخون متناسب به شما کمک می کند تا جایی که بتوانید از تغییرات بینایی جلوگیری کنید .

مردمک چشم

9. زیر بغل

ناحیه زیر بغل می تواند سن شما بالاتر نشان دهد . پوست این ناحیه حساس است و انعطاف پذیری خود را خیلی زود از دست می دهد. به جای اینکه زیربغل خود را زیر لباس پنهان کنید ، سعی کنید که تا جایی که می توانید آن را جوان نگه دارید و این کار هم از طریق تمرینات بالا تنه حاصل می شود و به سادگی می توانید روی این ناحیه تمرکز کنید.

10. زانو

زانوها بیش از حد حرکت می کنند . به همین دلیل پوست این ناحیه کشیده می شود . ماهیچه های زانو با افزایش سن ضعیف می گردند که روی ظاهر آن اثر گذار است . متاسفانه نمی توان راهی برای جلوگیری از پیری زانو انتخاب کرد اما می توانید با انجام تمرین های قدرتی ، پیاده روی منظم و دوچرخه سواری و همچنین اسکات ، زانوهای خود را جوان تر نگه دارید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:46 | بازدید : 353 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اغلب افراد بدون آنکه بدانند از مواد غذایی استفاده می کنند که برای پوست مضر هستند و باعث پیری و افتادگی پوست صورت و بدن می شوند.

برای شادابی و جوانی پوست خود مصرف این خوراکی ها را کاهش دهید 

با افزایش آگاهی ها در مورد مراقبت های زیبایی به خصوص در زمینه تغذیه تا حد قابل توجهی از اتفاقات ناخوشایند سلامت داخلی و سلامت ظاهری بدن جلوگیری می کند به همین منظور در این بخش از سلامت نمناک 10 مواد غذایی مضر پوست که همچنین بر بخش های داخلی بدن تاثیرات منفی می گذارند را به شما معرفی می کنیم. 

مواد غذایی مضر پوست

مواد غذایی که برای پوست مضر هستند

1- نمک زیاد

مصرف نمک به میزان بیش از اندازه طبیعی صورتی پف کرده و به دور از شادابی برای شما خواهد ساخت. غذاهای کنسرو شده - ترشی ها  و از این قبیل به دلیل دارا بودن نمک و سرکه برای زیبایی پوست مشکل ساز خواهند بود.

پیری پوست

2- مشروبات الکلی

همانطور که می دانید مصرف مشروبات الکلی کارکرد طبیعی هورمون های بدن را مختل کرده و آب میان بافتی پوست را از بین می برد و در نتیجه پوست با حالتی بی روح و زشت باقی می ماند. 

3- کافئین زیاد

مصرف کافئین البته بیش از اندازه معمول تغییراتی را در بدن ایجاد می کند که پوست زودتر از حد طبیعی پیر و افتاده می شود. 

غذای پوست

4- دسرهای شیرین

فراورده هایی همچون ژله - سرییل های مختلف و.. که در مرحله تهیه آنها از شکرهای مصنوعی استفاده می شود با ایجاد قند خون برای فرد مصرف کننده پوست و جوانی فرد را مورد حمله قرار می دهند. 

5- نوشابه و نوشیدنی های گازدار

بازهم نوشابه و ضرری دیگر از آن که البته این بار مرتبط با پوست و زیبایی است. نوشابه های گازدار و البته رژیمی سلامت و جوانی پوست را مورد آسیب قرار می دهند. 

مضرات نوشابه

6- مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده

کیک - آبمیوه - پفک - چیپس - انواع کنسروها و کمپوت ها و... همه و همه برای سلامت و زیبایی پوست و البته جوانی پوست مضر هستند. 

7- گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز به خصوص بخش هایی از آن که چربی دار است عکس العملی منفی از اعضای بدن را بروز می دهد که علاوه بر مشکلات داخلی پوست را هم با مشکل پیری زودتر از موعد مواجه می کند. 

گوشت قرمز

8- غذاهای سرخ شده

غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب با تجمع چربی در بدن شادابی و سلامت پوست را مختل کرده و تا حد بالایی فرد را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

9- قند و شکر

قند و شکر از آن دسته هستند که زمانی که وارد بدن می شوند به سختی بدون آسیب رساندن خارج می شوند که همین برای آگاه شدن از مضرات آنها کافیست که بدانیم بخش هایی از مهم ترین قسمت های بدن با مصرف نا متعادل این مواد تهدید می شوند. 

10- فست فودها

تا کنون بارها و بارها در بخش های مختلف سلامت نمناک از مضرات مصرف فست فودها گفته شده است که در این بخش ضرر آسیب به زیبایی و جوانی پوست را هم به آن می افزاییم. 
 
 
 
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عادات ساده روزانه برای جوان تر ماندن
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:44 | بازدید : 380 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جوان ماندن آرزوی دیرینه همه انسان هاست؛ اگر میخواهید همیشه پوستی جوان، زیبا و شفاف داشته باشید باید مواردی را در روتین روزانه پوست خود قرار دهید.

عادات ساده روزانه برای جوان تر ماندن

پیر شدن را فراموش کنید و یاد بگیرید که چگونه زندگی کنید تا همیشه جوان و زیبا بمانید و پوست شاداب و شفافی داشته باشید که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک راهکار های جوان ماندن را به شما معرفی می کنیم.

جوان ماندن صورت

لبخند عمیق بزنید

مطالعات زیادی روی افراد جوان، میانسال و حتی پیر انجام شده است و عکس های زیادی از آن ها گرفته اند و سپس از دیگران خواستند که راجع به سن آن ها حدس بزنند. صورت های خنثی معمولاً نتایج دقیق تری داشتند.

صورت هایی که حالت ترس داشته اند، معمولا پیرتر نشان داده شدند اما صورت های شاد با لبخند عمیق، معمولاً جوان تر از آن چیزی که بودند نشان دادند.

پیر زن

مراقب موهای تان باشید

کم کم که سن بالاتر می رود، شکل موها تغییر پیدا می کند. معمولاً بافت آن حالت زبر و خشکی پیدا می کند. استفاده از لوازم گرمایشی به موها آسیب وارد می کند بنابراین باید سعی کنید که آن ها را کنار بگذارید و تا جایی که می توانید از محصولات مناسب و نرم کننده برای موهایتان کمک بگیرید.

مرتب بودن صورت مهم است

همیشه باید ابروهای خود را مرتب کنید و شکل مناسبی به آن ها بدهید تا شکل صورت شما جذاب تر به نظر برسد.

پاکسازی و مرطوب کنندگی منظم را فراموش نکنید

پاکسازی و مرطوب کنندگی منظم باعث می شود که پوست تان سالم باقی بماند. البته استفاده از صابون های نامناسب باعث خشکی پوست می شود. از پاک کننده ای استفاده کنید که با ملایمت با پوست شما رفتار کرده و رطوبت طبیعی آن را حفظ کند. از تونر هایی که الکل زیادی دارند، استفاده نکنید. حتما مرطوب کننده را صبح و شب استفاده کنید.

روتین پوستی

مراقب دستان تان باشید

بسیاری از افراد صورت جوانی دارند اما دستان شان سن آن ها را لو می دهد. پس باید سعی کنید از کرم های مناسب دست استفاده کنید تا دستانتان چروک نشود. حتماً ضدآفتاب را به دستانتان هم بزنید.

لایه بردار را به طور منظم استفاده کنید که می توانید یک لایه بردار طبیعی ترکیبی از آبلیمو و نمک دریا را به آرامی روی دستتان اسکراب کرد و با یک مسواک نرم روی آن بکشید.

میوه های قرمز و سبز بیشتر بخورید

ویتامین k در سبزیجات سبز رنگ به شما کمک می کند تا خون تمیز داشته باشید و اثرات کبودی در بدن شما کاهش پیدا کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی باعث محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش می شود و مصرف میوه و سبزیجات باعث سلامت پوست می گردد.

کمتر آرایش کنید

به جای آرایش های سنگین به دنبال پوست طبیعی، سالم و جوان باشید. آرایش و میکاپ پوست را شل می کند و هر چقدر که کمتر آرایش کنید، پوست سالم و زیباتری خواهید داشت.

آرایش چشم

ماهی چرب بخورید

سالمون و دیگر ماهی های چرب حاوی ترکیبی هستند که باعث تقویت توده عضلانی می شوند و پوست زیبا را به شما تحویل می دهند.

چهار بار یا بیشتر در هفته ورزش کنید

مطالعه ای در این باره نشان می دهد که ورزش منظم فرایند پیری را کند می کند، زیرا توده عضلانی را رشد می دهد و باعث خواب بهتر شده، سلامت قلب و ریه را نیز تضمین می کند و باعث مقاومت بدن می شود.

ورزش منظم وزن سالم را برای شما ایجاد کرده، سوخت و ساز را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت و تعادل می شود که همگی روی زیبایی شما و جوانی تان موثر هستند.

از لباس زیر مناسب استفاده کنید

لباس زیری که استفاده می کنید باید جنس نرمی داشته باشد و کاملاً اندازه بدن تان باشد و باعث افتادگی سینه هایتان نشود و در نتیجه باعث می شود که جوان تر به نظر برسید.

لباس زیر

آب زیاد بنوشید

بدن ما از مقدار زیادی آب تشکیل شده است. پوست ما هم یکی از بزرگترین اعضای بدن محسوب می شود که نیاز به آب دارد تا دچار چین و چروک نگردد. هرچقدر که بیشتر آب بدن را تامین کنید، پوست جوان تری خواهید داشت.

لباس خوب بپوشید

برای لباس خریدن باید هوشمندانه عمل کنید. لباسی که سایز شما نباشد، بیش از حد گشاد یا تنگ باشد، شکل بدنی شما را نامناسب می کند. پس به سایز لباس که خریداری می کنید به شدت دقت کنید.

به دنبال مواد تشکیل دهنده محصولات باشید

قطعاً اس پی اف در مواد مراقبتی و آرایشی باعث جلوگیری از آسیب پوستی می شود و از چین و چروک ها و کاهش کلاژن جلوگیری می کند. وجود موادی مثل رتینول و آلفا هیدروکسی اسید باعث جوانسازی پوست می شود و چروک و خطوط پوستی را کاهش می دهد. هیالورونیک اسید باعث می شود که پوست شما رطوبت را در خودش نگه دارد و یک پوست نرم و درخشان را به شما تحویل می دهد.

کرم مرطوب کننده

مراقب خطوط گردن باشید

یک گردن صاف و جوان باعث می شود که شما زیباتر و جوان تر به نظر برسید پس از پوست گردن خود مراقبت کنید. ورزش کردن همچنین باعث جوان ماندن پوست این ناحیه می شود.

استرس را از خودتان دور کنید

مطالعات نشان می دهد که استرس باعث پیر شدن سلول ها می شود. سبک زندگی غلط باعث می شود که استرس در شما افزایش پیدا کند. پس سعی کنید استرس را در خودتان کاهش دهید.

رژ گونه را به شکل صحیح استفاده کنید

قطعاً شما می توانید گونه های خود را شاداب تر نگه دارید، به شرطی که رژگونه را دقیقاً زیر گونه بزنید و صورت خود را کمی استخوانی نشان دهید تا ظاهر جوان تر و شاداب تری داشته باشد.

رژ گونه

به دنبال روابط سالم باشید

روابط سمی را از زندگی خود حذف کنید که ذهن و جسم شما را به هم می ریزد. تحقیقات نشان می دهد اکسی توسین که هورمونی مربوط به داشتن احساس خوب است، باعث کاهش فشار خون و بهبود جریان خون در بدن می شود که رابطه های مثبت و انرژی مثبت می تواند این هورمون را افزایش دهد.

الکل را ترک کنید

شکر و نمک شبیه به الکل هستند و همه اینها اثرات منفی روی بدن دارند، ساختار سلولی را تغییر می دهند، باعث افتادگی پوست و التهابات می شوند و پوست خشک و پر از چروک را به شما تحویل می دهند. برای جوان ماندن حتما آن را ترک کنید.

با پروتئین، بدن خود را تقویت کنید

توده عضلانی ما از پروتئین ساخته شده است. مصرف پروتئین در رژیم غذایی باعث ساخت عضلات می شود. کمبود پروتئین ماهیچه ها را تخریب می کند و قدرت ما را کاهش می دهد؛ پس سعی کنید همزمان با ورزش، پروتئین خود را افزایش دهید و بیشتر روی پروتئین های گیاهی متمرکز باشید.

پروتئین

پوست پیر را درمان کنید

لکه های حاصل از پیری پوست، به دلیل آسیب نور خورشید ایجاد می شود. راه حل کلیدی برای از بین بردن آنها استفاده از لایه بردار است که تیرگی پوست را کاهش می دهد. سرم های روشن کننده و لایه بردار های شیمیایی احتمالا می تواند کمک کننده باشد.

لایه های موی خود را کوتاه و سبک کنید

بعضی از خانم ها با بالا رفتن سن، باز هم تمایل دارند موهای خیلی بلندی داشته باشند اما شاید جمع و جور کردن آن سخت باشد و موهای شما را کم پشت نشان دهد که باعث بالاتر نشان دادن سن می شود. مو های خیلی سنگین و بلند باعث افتادگی پوست شما می شود. پس حتما چند وقت یکبار لابلای موی خود را خلوت کنید.

مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید

چکاپ منظم دندان و تمیز نگه داشتن آن باعث می شود تا در سن پیری دهان و لثه سالمی داشته باشید. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید تا پلاک های دندانی شما از بین برود و ظاهر شادتری داشته باشد. همچنین به طور منظم هم مسواک بزنید.

دندانپزشکی

مدیتیشن و یوگا انجام دهید

تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن باعث کند شدن روند پیری می شود، زیرا استرس را کاهش می دهد، سلامت جسمی شما را بالا می برد و عوامل هورمونی را تنظیم می کند.

یوگا و تنفس عمیق باعث می شود که جذابیت شما افزایش پیدا کند، ریلکس باشید، قلب تان بهتر عمل کند و به طور کل آرامش بیشتری را احساس کنید که همه این ها در ظاهرتان هم تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تزریق چربی به خط لبخند یا همان خنده
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:43 | بازدید : 410 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 تزریق چربی برای از بین بردن چین و چروک و خط خنده از روش های جدید و مناسب است که از طریق برداشت چربی از بدن وتزریق آن به جای چین و چروک انجام می شود.

تزریق چربی به خط لبخند یا همان خنده 

خط لبخند یا خنده به چین و چروک های وابسته به لب و بینی گفته می شود. این خصوصیت با افزایش سن بزرگتر و عمیق تر می شود که معمولا از دو سمت بینی به گوشه های لب می رسد و گونه را از لب بالا جدا می سازند. علت ایجاد خطوط به حالت چهره در طول زمان مانند خندیدن و کاهش کلاژن پوست به دلیل افزایش سن بستگی دارد. یکی از روش های رفع این خطوط چروک در اطراف لب، تزریق چربی می باشد که در این بخش از نمناک، اطلاعات کاملی در مورد آن ارائه خواهیم کرد. 
تزریق چربی خط خنده

اصلاح طرح لبخند با تزریق چربی در خط خنده 

تزریق چربی در خط خنده روشی مناسب برای درمان خطوط لبخند است. البته اگر خطوط لبخند در اثر پوست اضافه و انقباض ماهیچه ای ایجاد نشده باشد می توان از این روش استفاده کرد در غیر این صورت، برای حذف پوست اضافی، نیاز به یک جراحی کشیدن پوست صورت است. 
برای مشاهده نتایج بهتر، برخی از بیماران به بیش از یک بار تزریق نیاز دارند اما بیش از 80% بیماران با یک جلسه تزریق چربی، به نتیجه مطلوب دست می یابند. این نتایج تا سال ها ماندگاری دارد و به مرور زمان بهتر می شود. روش تزریق چربی کمی گران است اما یک درمان دائمی برای رفع چین و چروک پوست می باشد. البته با افزایش سن به تزریق بیشتر چربی نیاز است.
زریق چربی  

چربی مورد نیاز برای تزریق از کدام قسمت برداشته می شود؟ 

برای استفاده از روش تزریق چربی، معمولا از ناحیه شکم و گردن، چربی برداشته می شود. با برش های کوچک به اندازه ½ اینچ روی گردن، از غبغب و پشت لاله گوش توسط لیپوساکشن گردنی، چربی بیرون کشیده می شود.
 برای استفاده از چربی شکم نیز برشی کوچک به اندازه ½ اینچ در ناحیه شکم ایجاد می شود که از طریق آن لوله مکش (کانول ) وارد شکم شده و چربی بدون به جا گذاشتن اثر قابل توجه، بر می دارد. این برش ها به سرعت خوب می شوند. 
چربی های برداشته شده به همراه لیفت صورت برای خطوط خنده و لب مورد استفاده قرار می گیرد. در روش های جوانسازی پوست، اغلب از تزریق چربی برای رفع چروک های سطحی و خطوط نازک اطراف دهان استفاده می شود. در این روش ها، لایه بیرونی پوست با استفاده از درم ابریشن، مواد شیمیایی یا لیزر حذف می شود و در نتیجه پوست جدید با ظاهری صاف و جوانتر به همراه چین و چروک کمتر ایجاد می شود. از طریق این روش خط لبخند ،خطوط صورت و خطوط اطراف دهان از بین می روند. 

فواید تزریق چربی 

در پاسخ به سوال برخی از شما کاربران در این مورد از بخش سلامت نمناک باید بگوییم که چربی گرفته شده از بدن خود شخص برخلاف پرکننده های پوستی جایگزین «مشابه با مشابه» می شود. به همین دلیل احتمال واکنش های آلرژی زا به مواد خارجی کاهش پیدا می کند. 
نتایج تزریق چربی به صورت ماندگار ، ایمن و طبیعی است. 
انتقال و تزریق چربی یک روش غیرتهاجمی برای دستیابی به جوان سازی صورت می باشد.
خط لبخند چیست

اهمیت انجام تزریق چربی در اتاق عمل 

در میان مواد مورد استفاده برای پر کردن خطوط یا فیلر، چربی گزینه بسیار مناسبی است که روشی بی خطر و بدون عوارض مهم می باشد. تنها مسئله ای که ممکن است به ندرت ایجاد شود عدم تقرن و نیاز به ترمیم می باشد که عارضه مهم و غیر قابل اصلاح نمی باشد. برای تزریق چربی، از بدن خود فرد چربی گرفته شده و به طور صحیح باید شستشو داده شود تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد. 
به طور کلی اگر فرآیند آماده سازی چربی به طور صحیح انجام نگیرد، سلول های چربی از بین می روند، به همین دلیل پس از تزریق نیز تفاوتی ایجاد نمی شود. معمولا افرادی که به طور سرپایی و در مطب، این تزریق را انجام می دهند با این مشکل مواجه می شوند. بنابراین تزریق چربی باید در اتاق عمل و با امکانات بی حسی کامل انجام شود تا از بیمار بتوان چربی لازم را گرفته و توسط دستگاهای مجهز، پس از آماده سازی چربی ها، آن ها را به پوست تزریق نمود. 
قبل از انجام انتقال چربی با پزشک خود درباره مزایا و معایب ذکر شده مشورت کنید.

چه کسانی برای تزریق چربی ، کاندیدای مناسبی هستند ؟ 

هدف از انتقال و پیوند چربی، اضافه کردن و پرکردن قسمت هایی است که حجم کم و یا ناقصی دارند که شامل دست ها، صورت، سینه، کفل و یا تو رفتگی ها است. البته شخص باید دارای محل های اهدا کننده باشد که بتوان از آنها چربی برداشت کرد. برای برداشت چربی نباید فرد مشکلاتی مانند استعمال دخانیات و بیماری داشته باشد.

تزریق چربی به صورت: 

اگر صورت شما دارای فرورفتگی هایی مانند خطوط خنده، خطوط لبخند و پنجه کلاغ باشد می توان از شکم ، ران و یا قسمت های دیگر چربی برداشت کرده و به صورت تزریق نمود. با استفاده از این روش زخم های جوش و قسمت های فرورفته لب، صورت و گونه ها را نیز می توان پر کرد. جراح پلاستیک می تواند با استفاده از تزریق چربی، خطوط بینی و دهان را به حداقل برساند، چروک های پیشانی، و پوست را اصلاح کند. با استفاده از تصاویر و یا فیلم های گرفته شده از وضعیت قبل و بعد بیماران می توانید برای انتخاب این روش تصمیم بگیرید.
تزریق چربی صورت

عوارض تزریق چربی 

برای اضافه سازی برخی از قسمت های بدن مانند سینه یا کفل ممکن است به چند جلسه تزریق نیاز باشد. 
در مقایسه با سایر روش های پرکننده ی پوستی که از قبل بسته بندی شده اند، آماده سازی بافت چربی قبل از انتقال آن به زمان زیادی نیاز دارد.
انتقال و تزریق چربی ماندگاری طولانی تری نسبت به پرکننده های پوستی دارد. اما برای انجام این روش هزینه بیشتری باید پرداخت کرد.

تزریق ژل یا چربی ؛ کدام روش ضرر کمتری دارد ؟ 

در روش تزریق چربی، چون از بدن خود فرد چربی برداشت می شود ، بدن واکنش خاصی به آن نشان نمی دهد زیرا آن را یک ماده بیگانه نمی داند. 
برای استفاده از روش چربی، ابتدا یک جراحی سطحی برای استخراج چربی انجام می شود، سپس به نواحی مورد نظر چربی تزریق می گردد، بنابراین هزینه بیشتری مورد نیاز است اما ضرر کمتری برای بدن دارد. 
ژل یک ماده خارجی در بدن است که ممکن است موجب آلرژی در برخی از افراد شود. به همین دلیل باید با دقت بسیاری، تزریق ژل را انجام داد.
افراد با توجه به شرایط و ویژگی های خاص بدنی و نتایج مورد انتظار خود یکی از این دو روش را انتخاب کنند . مثلا کسانی که نمی خواهند هیچ اثری از تزریق بر روی پوست نماند و نتایج قابل پیش بینی داشته باشند می توانند از ژل یا فیلر استفاده نمایند. همچنین افرادی که تمایل دارند تا چربی های انباشته شده در یک قسمت را کم کرده و ریسک کمتری را تحمل کنند،می توانند از روش تزریق چربی استفاده نمایند.
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیماری هایی که علائمشان با ورزش کنترل میشوند
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:42 | بازدید : 352 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ورزش عمر را طولانی، جسم را سالم و روح را شاد نگه میدارد؛ ورزش کردن فواید بسیار زیادی برای انسان دارد، بهترین درمان برای بیماری ها ورزش است.

بیماری هایی که علائمشان با ورزش کنترل میشوند

اگر متوجه شدید در قسمت پایین کمر درد دارید یا به بیماری پارکینسون یا بیماری قلبی مبتلا شده اید و مجبور هستید که در تختخواب دراز بکشید، بهتر است که این کار را نکنید. از جای خود برخیزید و به دنبال تمرین با وزنه بروید. حرکاتی مثل اسکات یا پوشاپ را انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید و وضعیتتان بهتر شود.

بیماری هایی که با ورزش درمان میشود

کاهش احساس خستگی در بیماری ام اس

هنگامی که علائم ام اس را در خودتان مشاهده می کنید که یک بیماری سیستم عصبی مرکزی است، احتمالاً 80% از شما با خستگی، مشکلات کنترل مثانه، سختی در حفظ تعادل بدن و یا گزگز کردن بدن مواجه می شوید.

چنانچه پیش از این هم در نمناک خواندید، برای کنترل این علائم سعی کنید از تمرینات با وزنه استفاده کنید. گروهی که تحت کنترل بودند و این تمرینات را انجام دادند، به مدت 6 ماه تجربه بهتری داشتند و احساس خستگی در آن ها کاهش پیدا کرده بود.

بیماران مبتلا به ام اس معمولا زودتر از افراد دیگر دچار مشکلات ذهنی و خستگی می شوند. دارو های آن ها نیز این فرایند را کند می کند اما ورزش کردن به شدت می تواند در بهبود حال آن ها موثر باشد.

ورزش با وزنه

کاهش حس ناراحتی در درد پایین کمر

دلایل زیادی برای درد کمر در قسمت پایین وجود دارد و کاملا رایج است. 80 درصد افراد ممکن است این درد را در طول زندگی تجربه کنند اما به جای این که استراحت کنید تا بهتر شوید، باید شروع به فعالیت کنید.

مطالعه ای در این زمینه نشان می دهد افرادی که به این مشکل مبتلا بودند و سه جلسه در هفته به مدت 16 هفته تمرین های ورزشی انجام دادند، تا 76 درصد درد کم تری را تجربه کردند و کیفیت زندگی آنها ارتقا پیدا کرد اما فعالیت نداشتن همزمان با درد پایین کمر، وضعیت را بدتر می کند و شاید هم هیچ تغییری به وجود نیاورد. پس اگر به دنبال بهبودی هستید، ورزش را فراموش نکنید.

بهبود وضعیت حرکتی در بیماران پارکینسون

بیمارانی که به پارکینسون مبتلا هستند، معمولاً مهارت های حرکتی در آن ها روز به روز بدتر می شود. آن ها ممکن است علائمی مثل کاهش حس بویایی یا افسردگی را تجربه کنند.

آزمایش هایی روی این افراد نشان داده است که ورزش می تواند علائم فیزیکی و جسمی بدن آن ها را بهبود ببخشد، کیفیت زندگی آن ها را ارتقا دهد و تمرینات قدرتی برای آن ها بسیار مثبت و موثر واقع خواهد شد.

پارکینسون

بهبود کاهش توده استخوانی در بیماری پوکی استخوان

برای این که استخوان های قوی داشته باشید، حتماً باید ورزش کنید تا قوی تر باقی بمانید. تمرینات قدرتی بسیار اهمیت دارند. افرادی که پوکی استخوان دارند، حتماً باید ورزش های منظم و مقاومتی را با استفاده از وزنه آزاد یا بند های الاستیک انجام دهند تا توده عضلانی آن ها سالم و قوی بماند.

ورزش کردن و تداوم داشتن در آن؛ مهم ترین عامل در سالم نگهداشتن توده استخوانی است.

بهبود وضعیت در بیماری قلبی

برای جلوگیری از بیماری قلبی، 5 روز در هفته را به اندازه نیم ساعت تمرین ورزشی با شدت و قدرت معمولی داشته باشید. اگر بیماری قلبی تشخیص داده شد، بسیار مهم است که حتماً ورزش کرده و عرق بدن خود را در بیاورید.

مطالعه ای در سال 2017 نشان می دهد که تمرینات مقاومتی و تمرینات ایروبیک باعث افزایش قدرت پایین تنه و بالا تنه می شود و سلامت قلب را تضمین می کند.

بیماری قلبی

بهبود وضعیت تنفس در بیماری مزمن انسدادی روده

اگر به بیماری انسداد روده مبتلا هستید، با ورزش کردن می توانید امنیت سلامت خود را تضمین کنید. کاهش قدرت عضلانی و ضعف در بدن این بیماران، چیزی است که با ورزش بهبود پیدا می کند و شما می توانید ترکیبی از تمرینات استقامتی و قدرتی را به اندازه 30 دقیقه در هر جلسه و 3 بار در هفته به انجام برسانید.

بهبود وضعیت قند خون در بیماران دیابتی

برای جلوگیری و مدیریت دیابت نوع 2، ورزش راه حل کلیدی است؛ زیرا کمک می کند که عضلات شما گلوکز بیشتری را در خون بسوزاند و از آن برای انرژی استفاده کنید. تمرینات کاردیو به بدن کمک می کند تا انسولین را مدیریت کنید.

تمرینات قدرتی هم باعث می شود که حساسیت بدن کاهش پیدا کند. در نتیجه همه این ها منجر به بهبود وضعیت بیماران دیابت نوع 2 می شود.

دیابت

کاهش شدت استرس

ورزش عاملی برای از بین بردن استرس است و باعث می شود که اثرات مثبت آن را در روح خود متوجه شوید. مطالعات هم نشان می دهد تمرینات استقامتی حتی با یک بار تکرار، یعنی زمانی که شما سنگین ترین وزنه ای را که قدرت دارید را برمی دارید، موثر ترین راه برای کاهش استرس است.

در واقع این تمرینات قدرتی هورمون کورتیزول را که هورمون استرس از را در بدن کاهش می دهد و شما احساس آرامش و شادی بیشتری خواهید داشت.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مزایا و کاربردهای میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:41 | بازدید : 373 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 میکرونیدلینگ یک روش جوانسازی پوست است که برای رفع مشکلات پوستی بکار می رود.

کاربردهای میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ روشی است که برخی از متخصصان پوست از آن برای درمان بیماری های مختلف پوستی استفاده می کنند. این روش با استفاده از چندین سوزن ریز و استریل باعث تحریک مکانیکال و فیزیکی پوست می شود که اثرات درمانی بسیار خوبی در جوانسازی پوست و رفع مشکلات دیگر آن دارد. ما در ادامه به معرفی این روش و کاربردها و مزایای آن می پردازیم.

میکرونیدلینگ چیست و چگونه کار می کند

میکرونیدلینگ با تحریک مکانیکال پوست به وسیله سوزن های ریز استریل باعث کلاژن سازی در پوست شده و بافت پوستی را احیا می کند. بیشترین استفاده از این روش برای رفع مشکلات پوست صورت است هرچند می توان برای تمام مشکلات پوستی تمامی نواحی بدن اسفاده کرد.
میکرونیدلینگ یک روش کمتر تهاجمی است که در آن سوزن ها به صورت کنترل شده و در عمق مشخصی وارد پوست می شود. مهمترین عارضه این روش قرمزی و تحریک پوست است که در مدت 24 تا 72 ساعت رفع می شود.
مدت زمان انجام این روش بسته به وسعت ناحیه پوستی از 20 تا 40 دقیقه می باشد. برای نتیجه گیری بیشتر این روش با روش های دیگری ترکیب می شود. یکی از روش های ترکیبی مهم انجام میکرونیدلینگ به همراه روش مزوتراپی است که به آن روش مزومیکرونیدلینگ می گویند. مزومیکرونیدلینگ روشی است که در آن همزمان با انجام میکرونیدلینگ از مواد مزوتراپی استفاده می شود تا این مواد به عمق پوست نفوذ کرده و اثرات حداکثری داشته باشند.

کاربردهای میکرونیدلینگ

همانگونه که گفتیم کاربردهای میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی است. برخی از کاربردها عبارتند از:
  • رفع چین و چروک
  • درمان اسکار و زخم
  • درمان سوختگی
  • درمان استرچ مارک
  • رفع تیرگی و لکه های پوست
  • افزایش قوام پوست و لیفت پوست
  • درمان آکنه
  • درمان آلوپسی
اثرگذاری میکرونیدلینگ بواسطه افزایش کلاژن سازی و رشته های الاستین پوست، تخریب بافت های آسیب دیده مثل اسکار و سوختگی و افزایش خونرسانی به ناحیه است.
 تاثیر میکرونیدلینگ پوست

فواید و مزایای میکرونیدلینگ

یک پژوهش علمی در سال 2018 نشان داد که میکرونیدلینگ یک روش ایمن و موثر برای جوان سازی پوست و درمان جای زخم و چین و چروک است. با اینحال محققان اذعان کرده اند، تعیین اینکه آیا میکرونیدلینگ یک گزینه درمانی مناسب برای همه موارد است، نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
در اطلاعیه اخیر آکادمی پوست آمریکا که به تازگی منتشر شده آمده است که این روش برای کاهش "ظاهر منافذ بزرگ ، خطوط ریز و چین و چروک ، زخم ها و علائم کشش" یک روش درمانی قطعی است.

خطرات و یا عوارض میکرونیدلینگ

علیرغم کمتر تهاجمی بودن، انجام میکرونیدلینگ برخی عوارض کوتاه مدت را به دنبال دارد. مهمترین عارضه تحریک پوست پس از انجام روش است.
  • ورم
  • احساس ناراحتی و درد کم
  • قرمزی پوست
  • کبودی
  • خشکی پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست
این روش معمولا خونریزی به همراه ندارد ولی گاهی در درمان های عمیق تر ناحیه دچار خونریزی محدودی خواهد شد. بنابراین در صورتی که شما داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید بایستی به پزشکتان اطلاع دهید. برخی از عوارض جدی تر این روش که به ندرت اتفاق می افتد عبارت است از عفونت و تغییر رنگ دانه های پوست. در صورتی که شما مراقبت های پس از آن را رعایت کنید و به توصیه های پزشکتان عمل کنید درگیر این عوارض نخواهید شد. متاسفانه یکی از دلایل اصلی عفونت پس از این روش استفاده از سوزن های غیر استریل است که در کلینیک های گمنام و یا غیر استاندارد استفاده می شود. این مساله بسیار مهم است چرا که می تواند شما را درگیر بیماری های خطرناکی مثل هپاتیت و یا ایدز نماید. بنابراین مراجعه به کلینیک ها و مراکز معتبر زیبایی توصیه اکید ما است.
امروزه افزایش تقاضای جامعه برای انجام خدمات پوست و مو باعث شده است که بعضا مراکز غیر استاندارد و بدون نظارتی راه اندازی شوند و خدمات ارائه دهند. مراکزی که همه نوع خدمات پوست و مو و لیزر موهای زائد را ارائه می دهند. با اینحال توصیه ما این است که سلامتی خودتان را به خاطر تبلیغات فریبنده و قیمت های ارزان چنین مراکزی قرار ندهید، چرا که آسیب ها بعضا واقعا جدی و خطرناک است.
 جوانسازی پوست

دستگاه میکرونیدلینگ خانگی

امروزه دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی هم تولید شده و به فروش می رسد. علیرغم هزینه پایین این دستگاه نسبت به جلسات میکرونیدلینگ با یک متخصص پوست، تفاوت های اساسی بین این روش ها وجود دارد.
  • سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ خانگی کوتاهتر است، بنابراین نفوذ عمیقی به پوست اتفاق نمی افتد. این بدان معنی است که یک درمان خانگی اثرات و نتایج محدودی خواهد داشت. با این حال ، حتی وسایل خانگی نیز جریان خون را افزایش می دهند ، که ممکن است به طور موقت پوست را روشن کند.
  • تمیز کردن این دستگاه ها دشوارتر است و استریل نکردن سوزن های دستگاه خانگی میکرونیدلینک می تواند خطر عفونت یا آسیب را افزایش دهد، به خصوص اگر سوزن ها به پوست نفوذ کنند.

عوارض جانبی روش خانگی بیشتر است، بنابراین شما برای نتیجه گیری بهتر و مصونیت از عوارض احتمالی مثل عفونت بهتر است این کار را در یک مرکز معتبر انجام دهید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز درباه میکرونیدلینگ
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:40 | بازدید : 391 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 در این مقاله راجب دستگاه میکرونیدلینگ و تاثیر آن به عنوان راهکاری برای جوان سازی پوست صحبت خواهیم کرد.

همه چیز درباه میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ که آن را با نام  قلم میکرونیدلینگ یا دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن و یا قلم میکرونیدلینگ دکتر پن نیز می شناسند ، یک دستگاه بسیار عالی و غیر تهاجمی و البته پر کاربرد در خصوص لیفت و جوان سازی پوست ، از بین بردن جای جوش و لکه های پوستی ، افزایش کلاژن سازی و الاستین و مهم تر از همه جذب سریع مواد مغذی و آبرسان به لایه های درم پوست ، باعث رفع خشکی و دهیتراتگی پوست نیز خواهد شد .

قلم میکرونیدلینگ در واقع با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به صورت کاملا غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی باعث ترمیم پوست ساختار پوست آسیب دیده شده و از همه مهم تر پوست را برای تولید پروتئین کلاژن و الاستین آماده می کند .

میکرونیدلینگ Micronideeling چیست ؟

میکرونیدلینگ (CIT) یکی  از بهترین روش های جوان سازی پوست است ، که با بهره گیری از سوزن میکرونیدلینگ و همین طور دستگاه میکرونیدلینگ شیارهای ریزی روی لایه های پوست صورت و بدن ایجاد کرده و پوست را برای جذب سریع مواد مغذی و آبرسان ها و همچنین بازسازی سلول های مرده کاملا آماده می کند .

در روش درمانی میکرونیدلینگ ، به وسیله دستگاه جوان سازی پوست میکرونیدلینگ ، پزشک یا تکنسین ، سوزن میکرونیدلینگ یا همان کارتریج میکرونیدلینگ بسیار ریز و ظریف را با تنظیم عمق و سرعت دستگاه وارد لایه دوم پوست یا همان لایه اپیدرم پوست کرده و باعث بازسازی سلول های مرده ، انتشار فاکتورهای رشد و از همه مهم تر جذب مواد مغذی و افزایش کلاژن و الاستین می شود .

میگرونیدلینگ

عملکرد دستگاه میکرونیدلینگ برای پوست :

  • جوان سازی و پاک سازی پوست
  • لیفینگ پوست - مستحکم کردن بافت های پوست
  • جذب سریع مواد مغذی شامل لوسیون ها و کپسول های آبرسان به لایه های اپیدرم پوست
  • تحریک پوست برای ساخت پروتئین کلاژن و الاستین 
  • از بین بردن جای جوش ، آکنه و لکه های پوستی
  • رفع افتادگی و شل شدن پوست
  • افزایش درخشندگی پوست
  • رفع آلودگی های پوستی 
  • لایه برداری ملایم پوست
  • ترمیم و بازسازی سلول ها
  • از بی بردن ترک های پوستی
  • از بین بردن چین و چروک ها
  • از بین بردن منافذ باز پوست
  • حذف ترک های پوستی
  • از بین بردن جای اسکار و کم رنگ کردن جای عمل های جراحی
  • رفع رنگدانه های پوستی 
  • از بین بردن جای سوختگی و ...

سوزن میکرونیدلینگ  - کارتریج میکرونیدلینگ:

سوزن میکرونیدلینگ که آن را با نام کارتریج میکرونیدلینگ هم می شناسیم ، در واقع یک سوزن کاملا غیر تهاجمی است که باعث ایجاد شیارهایی روی سطح پوست تا عمق لایه های اپدیرم پوست شده ، پوست صورت و بدن را لایه برداری کرده ، مواد مغذی و آبرسان را جذب لایه های اپیدرم پوست می کند . شایان ذکر است که بدانید به جای سوزن میکرونیدلینگ پس از یک هفته از روی سطح پوست محو می شود و به هیچ عنوان جای آن روی پوست مخواهد ماند . افزایش کلاژن سازی و بازسازی سلول های مرده و همچنین پاک سازی عمیق پوست از مهم ترین ویژگی های کارتریج میکرونیدلینگ می باشد .
نکته قابل توجه در خصوص قیمت و خرید سوزن میکرونیدلینگ 

انواع سوزن میکرونیدلینگ :

  • کارتریج میکرونیدلینگ A7 سی وشش سوزنه
  • کارتریج میکرونیدلینگ A7 دوازده سوزنه
  • میکرونیدلینگ مدل کارتریج ممبران نانو
  • میکرونیدلینگ مدل کارتریج نانو
  • میکرونیدلینگ درماپن مدل کارتریج 36 سوزنه
  • میکرونیدلینگ درماپن مدل کارتریج 12 سوزنه
  • میکرونیدلینگ مدل کارتریج ممبران دار 36 سوزنه
  • میکرونیدلینگ درماپن مدل کارتریج نانو
  • میکرونیدلینگ مدل کارتریج ممبران 12 سوزنه

سوزن های میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ و دستگاه میکرونیدلینگ :

هزینه میکرونیدلینگ بسته به میزان چین و چروک ، دهیتراتگی . افتادگی پوست شما بسته به تعداد جلسات مورد نیاز شما برای پوستتان کاملا متفاوت است . اما نکته قابل توجه در خصوص این روش درمانی این است که ، میکرونیدلینگ نسبت به عمل های جراحی گران قیمت و تهاجمی بسیار مقورن به صرفه و ارزان قیمت با بازدهی بسیار بالا می باشد ، به طوری که بیمار پس از یک جلسه درمانی شاهد نتایج شگفت انگیزی روی پوست صورت خود خواهد بود .

دستگاه میکرونیدلینگ چه عوارضی برای پوست دارد ؟

دستگاه میکرونیدلینگ نه تنها هیچ عنوان هیچ گونه عوارضی برای پوست نداشته بلکه  یک روش درمانی بسیار عالی جهت ساخت مجدد کلاژن برای پوست می باشد . تنها عارضه ای که ممکن است برای قلم میکرونیدلینگ برای پوست داشته باشد کمی قرمزی پوست است و شیارهای ریزی روی سطح پوست ، که پس از یک هفته شما شاهد محو شدن آن ها از روی سطح پوست صورت خود خواهید بود .

خرید دستگاه و سوزن میکرونیدلینگ از طب اسکین :

فروشگاه اینترنتی طب اسکین ، وارد کننده انواع محصولات و تجهیزات سلامت و زیبایی پوست ، تمامی تجهیزات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ، ضمانت اصالت کالا و قیمتی رقابتی ارائه می دهد .
جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه میکرونیدلینگ و قیمت سوزن میکرونیدلیک ، لطفا با مشاوران ما در طب اسکین از طریق وب سایت طب اسکین در ارتباط باشید .
 
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اصول شستشوی صحیح صورت بعد از میکرونیدلینگ
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:39 | بازدید : 387 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بعد از انجام میکرونیدلینگ برای جلوگیری از عفونت و آسیب های پوستی دیگر باید نکات ایمنی را رعایت کنید و پوست خود را با مواد مناسب شستشو دهید و مرطوب نگه دارید.

مراقبت از پوست و شستشو بعد از میکرونیدلینگ

تعداد زیادی از افراد برای تقویت سطح کلاژن و ترمیم آثار باقی مانده از آکنه در صورت خود تصمیم به انجام روش های درمانی میکرونیدلینگ در سالن های آرایشی و یا خانه می ‎گیرند .

شستشو بعد از میکرونیدلینگ

به طور کلی میکرونیدلینگ به عنوان روشی درمانی نسبتا بی خطر ، ساده و موثر در نظر گرفته می ‎شود اما با این حال جالب است بدانید که در صورت عدم رعایت مراقبت های لازم و نکات ایمنی ، خطر آسیب دیدگی پوست و بروز عفونت در آن وجود خواهد داشت . در این قسمت از سلامت پوست و موی نمناک به ارائه نکات ایمنی در این زمینه خواهیم پرداخت .

اگر دارای نوع پوست زیر هستید، از انجام درمان میکرونیدلینگ خودداری کنید

ممکن است یافتن اطلاعات ایمنی در رابطه با استفاده از غلتک درمانی میکرونیدلینگ در خانه مشکل باشد . برخی حتی ممکن است تصور کنند که استفاده از آن برای آثار آکنه اشکالی ندارد اما با این حال به نفع شماست که از انجام این کار صرف نظر کنید زیرا شما در معرض خطر عفونت های باکتریایی و سایر انواع آن هستید .

از استفاده مستقیم از این وسیله، در نواحی دارای لکه و آکنه خودداری کنید زیرا این امر می ‎تواند باعث تحریک پوست و التهاب آن شود . مطالعات علمی حاکی از آن است که افرادی که دارای شرایط پوستی زیر هستند، نباید تحت درمان میکرونیدلینگ قرار بگیرند :

افراد دارای :آکنه ، عفونت های موضعی مانند تبخال و زگیل ، اگزما متوسط یا شدید ، افراد دارای بیماری های ضد انعقادی ، افراد دارای شرایط پوستی کلوئیدی و بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار می ‎گیرند .

میکرونیدلینگ

مراقبت های لازم بعد از انجام میکرونیدلینگ

1. پوست خود را تمیز نگه دارید

تا 72 ساعت بعد از انجام روش درمانی میکرونیدلینگ ، صرت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم و آب شستشو دهید و از اعمال فشار به صورت خود در حین شستشو خودداری کنید و تا 1 هفته از براش های تمیز کننده برای شستشو دادن صورت خود استفاده نکنید و قبل از لمس صورت خود، از تمیز بودن دستان خود اطمینان حاصل کنید .

2. اهمیت استفاده از محصولات مرطوب کننده

بعد از انجام درمان میکرونیدلینگ استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان برای پوست بسیار حائز اهمیت است . در صورت عدم استفاده از این گونه محصولات بر روی پوست ، پوست خشک شده و دچار تحریک و خارش خواهد شد .

نوشیدن آب کافی نیز نقش به سزایی در مرطوب شدن پوست خواهد داشت .

کرم مرطوب کننده

3. استفاده از سرم های بتاکاروتن و آنتی اکسیدان

استفاده از سرم های مراقبتی حاوی بتاگلوکان بعد از اتمام درمان میکرونیدلینگ توصیه می ‎شود. این سرم در پوست نفوذ کرده و اثر تسکین دهنده طولانی مدتی را فراهم می ‎کند و در نتیجه قرمزی ناشی از درمان به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت .

یکی دیگر از مزایای برتر بتاگلوکان برای پوست، تحریک سلول های ایمنی بدن که مسئولیت سنتز کلاژن را بر عهده دارند است و در نتیجه سلول های پوستی ترمیم و بازسازی خواهند شد . سرم های آنتی اکسیدانی نیز در تسکین تحریکات پوستی نقش به سزایی دارند .

4. از استفاده از محصولاتی که باعث افزایش حساسیت پوستتان می ‎شود خودداری کنید

بسیاری از ترکیبات مراقبت از پوست وجود دارد که ممکن است باعث افزایش حساسیت پوست شوند . کرم رتینوئید ، لایه بردار ها و محصولات اسیدی ممکن است برای پوست های خشک شده تحریک کننده باشد و پس در صورت تمایل به انجام درمان میکرونیدلینگ توجه بیشتری به محصولات مراقبتی پوست خود داشته باشید و از استفاده از محصولات دارای اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید خودداری کنید . بهتر است 5 الی 7 روز قبل از انجام این درمان ، از محصولات ایمن و سبک استفاده کنید .

تا 24 الی 72 ساعت بعد از درمان میکرونیدلینگ نیز از استفاده از محصولات آرایشی خودداری کنید تا فرصتی مناسب برای نفس کشیدن پوستتان فراهم شود . از استفاده از براش های آرایشی کثیف نیز تا یک هفته پس از درمان خودداری کنید ، در غیر اینصورت احتمال بروز سوزش پوستی و عفونت در آن افزایش پیدا خواهد کرد .

از آنجایی که روش میکرونیلدینگ ، روشی شفابخش و جوان کننده برای پوست است ، بعد از انجام آن از استفاده از محصولاتی که باعث مسدود شدن منافذ پوستی می ‎شود خودداری کنید .

مراقبت پوست

5. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

همانطور که می ‎دانید ، محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مهم است . اگر تصمیم به درمان میکرونیدلینگ دارید، باید میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهید در غیر اینصورت با انجام درمان میکرونیدلینگ تعداد رنگدانه های پوستتان افزایش خواهد یافت .

بهترین راه این است که در صورت استفاده از روش درمانی میکرونیدلینگ تا جای ممکن در دوره نقاحت در منزل بمانید . در صورت لزوم برای بیرون رفتن از منزل ، از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید که به این ترتیب می ‎توانید از پوست خود در برابر آسیب های طولانی مدت خورشید محافظت کنید .

6. از استفاده از مواد لایه بردار خودداری کنید

بعد از انجام روش درمانی میکرونیدلینگ ، از استفاده از مواد ساینده مانند لایه بردارها و تونر های حاوی الکل خودداری کنید زیرا این مواد تنها باعث تحریک پوست و آسیب رسیدن به آن می ‎شوند . به خاطر داشته باشید که شما تنها مجاز به استفاده از محصولات تسکین دهنده برای پوست خود هستید .

7. از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید

تا 72 ساعت پس از انجام درمان میکرونیدلینگ از شنا کردن و انجام فعالیت های شدید که باعث تعریق می ‎شوند خودداری کنید .

8. از ماسک های خنک کننده استفاده کنید

برای تسکین التهاب و قرمزی ناشی از درمان میکرونیدلینگ از ماسک های خنک کننده استفاده کنید .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 جوشانده گیاهی قوی برای دفع سنگ کلیه + دستور
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:37 | بازدید : 378 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای دفع سنگ کلیه روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید با مصرف داروهای خانگی و گیاهی سنگ کلیه را در عرض چند روز در سریع ترین حالت ممکن دفع کنید.

دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو

سنگ کلیه بیماری بسیار دردناکی است که در مردان بیش از زنان است و خود را با درد در ناحیه پهلو نشان می دهد و می تواند سبب کاهش یا توقف ادرار در افراد شود.

دفع سنگ کلیه

سنگ های کلیه از باقیمانده املاح و مواد شیمیایی که فرد به همراه مواد غذایی یا مایعات مصرف می کند در مثانه یا کلیه ایجاد می شود.

بی توجهی به بیماری سنگ کلیه می تواند سبب نارسایی کلیه، درد شدید، خونریزی از کلیه، خارج نشدن مواد سمی از بدن توسط ادرار و تجمع سم در بدن و حتی مرگ شود.

به همین دلیل باید فرد مبتلا به سنگ کلیه اقدامات درمانی لازم را انجام داده و تحت نظر متخصص قرار داشته باشد.

دفع سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه بسیار دردناک است اما خوشبختانه می توان با خوردن مواد غذایی مناسب به دفع سنگ کلیه کمک کرد. در این بخش از نمناک به روش دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو و دیگر روش های طبیعی درمان می پردازیم.

انواع سنگ کلیه

سنگ های کلیه گونه های مختلفی دارند از جمله:

  • سنگ های اگزالات کلسیم
  • فسفات کلسیم
  • سنگ استرویت (struvite)
  • اسید اوریک و سیستین

انواع سنگ کلیه

مهم ترین دلایل تشکیل سنگ کلیه

  • رژیم غذایی سرشار از اگزالات و فاقد مواد مغذی
  • مصرف مکمل های کلسیم مصنوعی که بعضی اوقات نمی توانند به خوبی جذب شوند
  • کم آبی بدن
  • عوامل ژنتیکی
  • عدم تعادل pH بدن و اسیدی بودن آن
  • عدم تعادل الکترولیت ها
  • چاقی
  • برخی از داروها
  • کمبود مواد معدنی و مواد مغذی
  • عفونت ها
  • بی تحرکی
  • اختلالات تیروئید که سبب تولید مقدار زیادی هورمون پاراتیروئید و افزایش سطح کلسیم می شود.

چاقی و سنگ کلیه

درمان گیاهی سنگ کلیه

سنگ کلیه از بیماری های شایعی است که برای درمان و جلوگیری از این بیماری می توان از درمان های گیاهی استفاده کرد.

1. دفع سنگ کلیه با نوشیدن دلستر و آبلیمو

بسیاری از بیماران کلیوی می پندارند که نوشیدن آب به سلامت کلیه های آنها کمک می کند و شروع به نوشیدن آب زیاد می نمایند اما باید بدانید که میزان مصرف آب در افراد سالم در حد هشت لیوان کفایت می کند و نوشیدن آب زیاد در هنگامی که فرد دچار نارسایی کلیه باشد فشار مضاعفی را به کلیه های او وارد می کند و برای کلیه ها مضر است.

پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفتیم که درست است نوشیدن زیاد آب در جا به جایی سنگ کلیه به میزان اندک تاثیر دارد، اما هرگز نمی تواند هسته مرکزی سنگ را بشکند و سنگ را دفع کند.

برای دفع سنگ کلیه نوشیدن مایعات همراه آب لیمو به ویژه نوشیدن دلستر تلخ و آبلیمو بسیار موثر است زیرا مصرف آبلیمو سبب شکستن سنگ کلیه می شود و نوشیدن دلستر تلخ سبب می شود دفع بدنه شکسته شده سنگ و شن در کلیه ها می گردد.

درمان سنگ کلیه

2. دفع سنگ کلیه با عرق خارشتر

نوشیدن نصف لیوان عرق «خار شتر» در وعده های صبح و شب می تواند به از بین رفتن سنگ ایجاد شده کمک زیادی کند.

3. دفع سنگ کلیه با مصرف خربزه

مصرف خربزه کمک زیادی به از بین رفتن سنگ کلیه می کند. خربزه را به همراه دانه های آن در مخلوط کن بریزید و میکس کنید و به صورت مخلوط دو وعده در روز استفاده کنید.

4. دفع سنگ کلیه با مصرف روغن بادام

مصرف روغن بادام تاثیر بسزایی در دفع سنگ کلیه دارد. افراد می توانند با مصرف یک قاشق چای خوری روغن بادام به مدت 10 روز سنگ ایجاد شده را از بین ببرند.

روغن بادام

5. دفع سنگ کلیه با برگ توت فرنگی

برگ توت فرنگی به درمان سنگ کلیه کمک می کند. 40 گرم از برگ توت فرنگی را با یک لیتر آب به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانند. سپس، این محلول را هر 5 ساعت یک بار بنوشید.

6. دفع سنگ کلیه با آب کرفس

نوشیدن نصف استکان آب کرفس ترکیب شده با عرق بهارنارنج قبل از هر غذا به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

7. دفع سنگ کلیه با دانه خرمالو

یکی دیگر از درمان های سنگ کلیه استفاده از دانه بوداده خرمالو است ، اینگونه که دانه خرمالوی بو داده شده را آسیاب کنید و یک قاشق چای خوری از پودر آن در یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنید. خوردن این نوشیدنی به مدت 3 روز برای رفع سنگ کمک کننده است.

هسته خرمالو

8. دفع سنگ کلیه با پنیرک

افراد مبتلا به سنگ کلیه 100 گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از 2 تا 3 دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی بیافزایند و آن را قبل از هر غذا بنوشند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راز خانم هایی که همیشه دندان هایشان سفید و زیباست
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:36 | بازدید : 336 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 داشتن دندان هایی سفید و زیبا همانند هنرپیشه های هالیوودی کار چندان سختی نیست فقط کافی است از این راهکارهای ساده و سفید کننده های خانگی استفاده نمایید تا دندان هایی سفید و براق داشته باشید.

راز خانم هایی که همیشه دندان هایشان سفید و زیباست چیست؟

شاید متوجه شده باشید که برخی از خانم ها دندان های فوق العاده سفید و زیبایی دارند ؛ درست است که بخش مهمی از این زیبایی و سلامت دندان های آنها جنس محکم دندان هایشان است ولی هیچ دندان محکمی بدون مراقبت و نظافت صحیح نمی تواند زیاد دوام بیاورد پس راز و رموزی برای این زیبایی و سلامت دندان ها وجود دارد که در ادامه این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

دندان سفید

سفید کننده دندان گیاهی

روش سفید کردن دندان در خانه

 

چطور برخی از خانم ها دندان های سفید و زیبایی دارند؟

یکی از متخصصان دندان پزشک در بریتانیا با بیان نکاتی که باید برای داشتن دندان های سفید و سالم رعایت کنید پرده از راز خانم هایی که دندان های مرواریدی دارند برداشت ؛ vimal Arora می گوید خانم هایی که دندان های سفید و زیبایی دارند :

همیشه دندان های خود را دورانی مسواک می زنند این کار مانع آسیب لثه و مینای دندان آنها می شود.

دندان سفید

سفید کردن دندان با طب سنتی 

همیشه از مسواک با برس نرم استفاده می کنند :

حتما از برس با موهای نرم استفاده کنید. موهای سخت می توانند به لثه و مینای دندان آسیب بزنند. با آرام مسواک زدن با یک برس پلاستیکی نرم، می توانید از شر باکتری ها خلاص شوید و لایه طبیعی دندانها را حفظ کنید. 

هرگز نخ دندان کشیدن را فراموش نمی کنند :

کشیدن نخ دندان به کاهش باکتری موجود در میان دندان ها و لثه ها کمک می کند. این کار زمانی که روزانه نخ دندان بزنید بهتر عمل می کند.

دندان+سفید کننده

راز سفیدی دندان بازیگران 

نوشیدن زیاد آب قانون هر روز آنهاست:

آب بطور شگفتی در سلامت دندان موثر است و به جلوگیری از خشکی دهان کمک کند. دهان خشک منجر به رشد باکتری ها و قارچ ها می شود در نتیجه باعث پوسیدگی دندان و تنفس بد بو می شود. نوشیدن 7 - 8 لیوان آب روزانه کمک می کند از بوی بد دهان جلوگیری کنید. 

سفید کننده های طبیعی دندان را صحیح استفاده می کنند:

1-شستن دندان ها با لیمو ترش:

آنها هفته ای 2 بار دندان هایشان را با مقداری آب لیموترش تازه می سایند ؛ برای انجام این کار پیش از شستشو هم به آرامی دندان هایتان را مسواک می زنند .

دندان سفید بازیگران

 سفید کردن دندان ها با لیمو 

2- خاک رس و لیموترش را به جای سفید کننده های شیمایی استفاده می کنند :

لیموترش، خاک رس و جوش شیرین به مرواریدی شدن دندان هایتان کمک می کنند پس هر چند وقت یکبار از این روش خانگی استفاده کنید. 

3-شستشوی دندان با خاک رس:

برای شستشوی خاص دندان هایشان مسواک را به مقداری خاک رس سبز یا جوش شیرین آغشته می کنند ؛ بعد یک قطره عصاره ی روغنی لیموترش یا نارنگی روی آن ریخته و دندان ها را به آرامی با این ترکیب مسواک می زنند و بعد کامل آبکشی می کنند. 

4- دهانشویه نعناع استفاده می کنند :

از جوشانده نعنا به عنوان دهانشویه استفاده می کنند.
 
دندان سفید و براق

چطور دندان هایی سفید و زیبا داشته باشیم؟ 

5- جوش شیرین همیشه کنار باکس مسواک شان هست:

به آرامی مسواک زدن با مسواکی که آغشته به جوش شیرین تاثیر باورنکردنی دارد پس حتما یکبار هم که شده امتحان کنید. 

6- خوردنی های مفید برای دندان می خورند:

بعضی از غذاها مانند کرفس، سیب، گلابی و هویج باعث ایجاد مقدار بزاق میشوند که باعث می شود که مواد غذایی از بین بروند برای همین بعد از وعده های غذایی که مسواک در دسترس نیست با خوردن یکی از میوه ها و سبزیجات دندان هایشان تا حدودی را تمیز می کنند. 

7- از نوارهای سفید کننده با تجویز پزشک استفاده می کنند:

نوار های سفید کننده دندان کمک می کند تا از لکه های دندان خلاص شوید. این نوارها بسیار نازک و تقریبا نامرئی هستند و با یک ژل سفید کننده بر پایه پراکسید پوشش داده می شوند.
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با خاک رس پوست صورت را سفت و کشیده کنید + روش
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:34 | بازدید : 379 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 حفظ جوانی چهره برای خانم ها بسیار مهم و حائز اهمیت است، استفاده از خاک رس پوست شل و افتاده صورت را به حالتی کشیده و سفت نزدیک می کند.

کرم قهوه و خاک رس برای درمان شلی پوست

یکی از مسائلی که خانمها همیشه در رابطه با آن نگران هستند پوست شل و سست است مخصوصا اگر در سنین پایین اتفاق بیافتد. این اتفاق معمولا در اثر فقدان کلاژن و الاستین رخ می دهد ، اگرچه به طور طبیعی این تغییر بر اثر افزایش سن رخ می دهد اما ممکن است در افراد جوان به دلیل کاهش ناگهانی وزن بی تحرکی هم اتفاق بیافتد. در این متن ما به شما کرمی را معرفی می کنیم که از قهوه و خاک رس تهیه می شود و برای کشیدن و سفتی پوست عالی است. 
خاک رس پوست

چگونه ماسک سفت شدن پوست را با قهوه و خاک رس درست کنیم؟

این کرم در منزل بدون هیچ گونه هزینه ای تهیه و از آسیب پوست جلوگیری می کنند و بهترین مکمل برای ورزش های روتین و تغذیه مناسب است ، مواد اولیه آن نیز در عطاری ها و مغازه ها موجود است. این مواد اگر چه در افراد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد اما مصرف منظم آن نتایج شگفت انگیزی به جا می گذارد پس پیشنهاد می کنیم اگر پوست حساسی ندارید حتما آن را امتحان کنید.
خاک رس پوست
مواد اولیه:
  • نصف فنجان آب
  • یک عدد چای کیسه ای
  • یک فنجان خاک رس سبز
  • 6 قاشق غذاخوری قهوه
  • پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 10 قطره عصاره یا همان روغن فندق
وسایل مورد نیاز:
  • لیوان شیشه ای
  • قاشق چوبی یا سیلیکونی

خاک رس برای پوست

طرز تهیه ماسک و کرم سفت کننده پوست صورت با خاک رس

آب را حرارت دهید تا بجوشد بعد به آن چای کیسه ای اضافه کنید.
10 تا 15 دقیقه اجازه دهید تا آب جذب شود ، مواد را تکان دهید و داخل لیوان شیشه ای بریزید بعد خاک را به آن اضافه و با قاشق چوبی ترکیب کنید.
اگر مواد خیلی پودری یا سفت بود به آن مقداری آب اضافه کنید.
وقتی حالت خمیری پیدا کرد به ان قهوه روغن زیتون عصاره فندق را بیافزاید یک ساعت استراحت دهید بعدروی صورت بمالید.
نحوه مصرف موضع مصرف را پاک کنید اگر ممکن است موضع پوست پوسته باشد تا مواد خوب جذب پوست شود مواد را به صورت دورانی ماساژ دهید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تاخنک شود بعد از این مدت موضع را با آب گرم و اسفنج بشویید موضع را خشک و در آخر کرم مرطوب کننده بزنید.
سریعا متوجه درخشندگی خنکی و تمیزی پوستتان خواهید شد.
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داروهایی که دندان ها را خراب می کنند !
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:32 | بازدید : 200 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 مصرف برخی از دارو های طی چندین مدت می تواند باعث پوسیدگی دندان ها و همچنین خشکی دهان شود که این اتفاق بسیار ناخوشایند است.

داروهایی که موجب پوسیدگی دندان و ضعیف شدن استخوان می شوند

50 درصد مردم دنیا یک یا چند مورد از این دارو ها را در طول یک ماه استفاده می کنند. داروهای مخصوص آسم، محرک های درمان کننده اختلال کمبود توجه و داروهای ضد افسردگی جزء رایج ترین آن ها هستند.

پوسیدگی دندان

در این قسمت از سلامت دهان و دندان نمناک داروهایی را به شما معرفی می کنیم که باعث خشکی دهان و پوسیدگی دندان می شود و به شما راهکارهای مختلفی را برای افزایش بهداشت دهانی در چنین شرایطی معرفی می کنیم تا بدن شما را سالم تر نگه دارند و عوارض جانبی و تاثیر منفی روی دهان و دندان تان نگذارند.

داروها در موارد نادری تاثیر مستقیم روی پوسیدگی دندان دارند. همه داروهایی که در بالا گفتیم، ممکن است عوارض جانبی مانند خشک کردن دهان را ایجاد کند. خشکی دهان می تواند بافت نرم داخل دهان شما را درگیر کند که عاملی برای التهاب و افزایش خطر ابتلا به عفونت می باشد. بزاق دهان نقش مهمی در محافظت از دندان ها در برابر باکتری ایفا می کند. بنابراین زمانی که دهان تان خشک است، خطر عفونت و پوسیدگی دندان افزایش پیدا می کند.

علت خشکی دهان

داروهایی که عامل خشکی دهان و پوسیدگی دندان می شود 

در این قسمت رایج ترین داروهایی را نام می بریم که می تواند عاملی برای خشکی دهان و پوسیدگی دندان باشد و سپس به شما خواهیم گفت که چه اقداماتی می توانید در این مورد انجام دهید.

داروهای ضد اسید

اسید و رفلاکس معده می تواند عاملی برای پوسیدگی دندان باشد . درمان این وضعیت ها با آنتی اسید ها ممکن است برای بهداشت دهان شما مضر باشد از آن جایی که ضد اسید ها احتمال آسیب دیدگی به دندان بر اثر اسید داخل دهان را کاهش می دهند اما می توانند باعث ضعیف شدن دندان و پوسیدگی آن شوند.

آنتی اسیدها همچنین حاوی قند هستند و شیرین کننده های مصنوعی دارند که عاملی برای تخریب دندان می باشد. ضد اسید های جویدنی مخصوصا برای دندان مضر می باشند و می توانند بین دندان تان گیر کنند و پوسیدگی آن را به وجود بیاورند.

داروهای مسکن

بیمارانی که درد مزمن را تجربه می کنند، اغلب از بیماری های دندانی و پوسیدگی دندان به دلیل خشکی دهان رنج می برند زیرا عوارض جانبی داروهای مسکن و اوپیوئیدها می توانند عاملی برای خشکی دهان و پوسیدگی دندان باشد.

آنتی هیستامین ها و داروهای ضد سرفه

آنتی هیستامین دریافت کننده های هیستامین را برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک مسدود می کند. اگرچه که اثرات جانبی یکسانی در نواحی دیگر بدن اتفاق می افتد که شامل دهان و دندان می شود.

آنتی هیستامین ها آزادسازی بزاق را مسدود می کنند که عاملی برای خشکی دهان است. داروهای ضدسرفه یکی دیگر از درمان های رایج برای آلرژی ها و سرماخوردگی ها می باشند.

داروهای ضد سرفه نیز عاملی برای خشکی دهان هستند. شربت سرفه می تواند سطح دیگری از آسیب را به دندان ها وارد کند زیرا میزان اسید بالایی دارد و مانند آنتی هیستامین ها می تواند موجب پوسیدگی و یا از بین رفتن رنگ دندان شود.

داروی فشار خون

بتا بلاکرها و بلاکر های کانال کلسیم ، داروهای ادرارآور، داروهای قلب و آنژیوتنسین ها باعث مسدود سازی آنزیم ها می گردند. در نتیجه برای درمان فشار خون بالا تجویز می شوند . این داروها همگی عوارض جانبی مثل خشکی دهان دارند و احتمال پوسیدگی دندان را بالا می برند.

 داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی اثرات منفی زیادی روی سلامت استخوان ها دارند که می تواند باعث افزایش احتمال پوسیدگی دندان، تنفس بدبو، بیماری های لثه، عفونت های مخمری دهانی و شکست درمان ایمپلنت شود. مهم تر از همه داروهای ضد افسردگی عاملی برای خشکی دهان هستند.

داروهای ضد افسردگی

آسپیرین

برخی داروهای پرمصرف مانند آسپیرین که برای رقیق شدن خون تجویز می شود، عوارض دندانی مانند خونریزی لثه به همراه دارد. اگر از قبل به التهاب لثه دچار باشید و به مدت طولانی برای بهبود ناراحتی های قلبی آسپیرین مصرف کنید، بیشتر دچار خونریزی از لثه که ناشی از مصرف آسپیرین باشد، می شوید. با قطع کردن این دارو خونریزی لثه درمان می شود اما این کار فوق العاده خطرناک است.

مکمل آهن

مصرف مکمل آهن به دلیل فقر آهن و کم خونی باعث سیاه شدن رنگ دندان می شود. با قطع مصرف دارو، سیاهی دندان از بین می رود . برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ، برای مصرف مکمل آهن از قطره چکان استفاده کنید و بعد از مصرف آب بنوشید. اگر دندانتان سیاه شده، مصرف مکمل آهن را سرخودانه قطع نکنید و به دستور پزشک معالج عمل کنید.

دهانشویه

استفاده از برخی از دهانشویه ها حاوی کلرهگزیدین سبب قهوه ای شدن رنگ دندان ها یا پروتزهای دندانی می شود. تغییر رنگ دندان ها معمولا بعد از گذشت 15 روز از استفاده ظاهر می شود، پس بیش از 10 روز از آنها استفاده نکنید و در صورت تغییر رنگ دندان از دهانشویه استفاده نکنید.

فلوئور

اگر برای محافظت از دندان هایتان از فلوئور استفاده می کنید ، مصرف این ماده می تواند به دندان ها آسیب برساند. استفاده زیاد از فلوئور در کودکان (بیش از 1٫5 میلی گرم در روز برای کودکان و 0٫1 میلی گرم بر کیلوگرم در نوزادان) به مینای دندان آسیب می رساندو سبب ایجاد لک های سفید و متخلخل روی دندان می شودکه به این حالت فلوئوروز می گویند. فلوئوروز بازگشت ناپذیر است و به دندان های در حال شکل گیری کودکان آسیب رسانده و حتی اگر جنین در زندگی رحمی با فلوئور مواجه باشد ، او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مینای دندان دوباره نمی تواند ترمیم شود و فقط به کمک روش های ترمیم زیبایی می توان لک های سفید روی دندان را از بین برد . آب و خمیر دندان ها خودشان حاوی فلوئور هستند پس لازم نیست به کودکان مکمل های خوراکی فلوئور دهیدو خمیر دندانی برای کودکان بخرید که میزان فلوئور آن کمتر یا حد بیشتر 50 میلی گرم فلوئور در 100 میلی گرم باشد. 

بیوفسفات ها

بیوفسفات ها که برای درمان پوکی استخوان و متاستاژ استخوانی در سرطان پستان، پروستات و ریه به کار می روند، روی دندان ها اثر مخرب دارندو باعث استئونکروز یا تخریب بافت استخوانی دندان که نقش محافظت کننده دارد، می شوند. استئونکروز بسیار دردناک است و موجب بروز عفونت می شود. ممکن است عوارض دندانی ناشی از مصرف بیوفسفات ها بازگشت پذیر یا دائمی باشد . قبل از آغاز درمان با مراجعه به دندان پزشک وضعیت دندان های خود را اصلاح کنیدو در زمان درمان با بیوفسفات ها خالی کردن دندان که سبب افزایش نکروز می شود، پرهیز کنید.

آنتی بیوتیک

در مطالب قبلی بخش سلامت نمناک هم اشاره داشتیم که مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها به خصوص تتراسایکلین و آموکسی سیلین ممکن است سبب زردی، قهوه ای شدن یا رنگ خاکستری دندان شود. مولکول های دارو در عاج و مینای دندان افراد به خصوص کودکان، زنان باردار فرو می رود. این نوع تغییر رنگ بازگشت ناپذیر است و برای برگشت رنگ طبیعی به آن می توان از روش سفید کردن دندان استفاده نمود.

چگونه آسیب این داروها را کاهش دهیم؟

این داروها را به طور منظم استفاده کنید . بهتر است که به شستشوی داخل دهان خود بیش از حد اهمیت دهید و راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  •  میزان آب مصرفی خود را افزایش داده و آن را حداقل به 8 الی 10 لیوان در روز برسانید.
  •  دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید.
  •  چکاپ های دندانپزشکی و پاکسازی داشته باشید.
  •  از اسپری های مرطوب کننده دهان استفاده کنید.
  •  میان وعده های آبرسان مثل کرفس بخورید.
  •  آدامس های بدون قند بجوید یا از شکلات های بدون قند استفاده کنید.
  • محصولات حاوی تنباکو استفاده نکنید و نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه چای را کاهش دهید.
  •  الکل ننوشید.
  •  از شوینده های آبرسان دهانی استفاده کنید.

مسواک زدن

درمان گیاهی بوی بد دهان 

برای از بین بردن نفس بد بو که یکی از نشانه های خشکی دهان می باشد، می توانید گیاهان زیر را بجوید :

  •  رزماری
  •  جعفری
  •  رازیانه

زمانی که از ضد اسید ها برای درمان سوزش معده یا رفلاکس معده استفاده می کنید، حتماً از انواع بدون قند استفاده کنید.

همیشه دندان های خود را مسواک بزنید:

در صورت از استفاده از آنتی اسیدها دندان خود را مسواک بزنید تا میزان آسیب رسی کمتر شود.

رژیم غذایی رفلاکس معده 

برای به حداقل رساندن آسیب به رفلاکس معده، از غذاهایی که رفلاکس معده را افزایش می دهنداجتناب کنید.

از مواد غذایی زیر اجتناب کنید:

  •  غذاهای تند

  •  الکل
  •  فلفل سیاه
  •  سیر
  •  مونیکا
  •  پیاز خام
  •  شکلات
  •  مرکبات و آب میوه ها
  •  قهوه و نوشیدنی های کافئین دار
  •  گوجه فرنگی

مواد خوراکی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا احتمال رفلاکس اسید و سوزش معده کاهش پیدا کند:

میوه

عوارض جانبی دیگر داروها بر روی دهان و دندان

 رشد بیش از حد بافت لثه

رشد بیش از حد بافت لثه بر اثر داروهای ضد سرع و دارو های مربوط به سیستم ایمنی اتفاق می افتد. مطالعات نشان می دهد که رشد بیش از حد بافت لثه را می توانید با بهداشت مناسب دهان کنترل کنید.

 واکنش بافت نرم داخل دهان

سوزش دهانی، التهاب و بی رنگ شدن بافت نرم داخل دهان می تواند بر اثر استفاده از داروهای فشار خون ، داروهای سیستم ایمنی و داروهای شیمی درمانی اتفاق بیفتد.

دندانپزشک برنامه بهداشت دهانی را برای جلوگیری از آسیب رسانی این داروها تنظیم می کند.

خونریزی غیر طبیعی

مشکلات انعقاد خون به دلیل مصرف داروهایی مثل آسپرین اتفاق می افتد. داروهایی که برای درمان سکته به ما تجویز می شوند، می توانند مشکلات خونریزی را مخصوصا جراحی های دندانی به وجود بیاورند .

 از بین رفتن رنگ دندان

مصرف محصولات تتراسایکلین عاملی برای لکه گیری دائمی دندان می باشد. جراحی های زیبایی مثل لمینت و روکش در بعضی از موارد این مشکلات را به وجود می آورد. 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تو پاییز و زمستون هم باید ضد آفتاب بزنیم؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:30 | بازدید : 180 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استفاده از کرم ضد آفتاب مهم ترین راه مراقبت از پوست می باشد اما سوال رایجی که وجود دارد این است که از ضد آفتاب در پاییز و زمستان هم باید استفاده کنیم یا نه؟

دلایل اهمیت استفاده از ضدآفتاب در پاییز و زمستان

یک مفهوم رایج و اشتباه در بین افراد وجود دارد که ضد آفتاب را فقط باید در تابستان استفاده کنید اما حقیقت این است که ما در کل طول سال باید از ضدآفتاب استفاده کنیم و فرقی ندارد که در چه فصلی قرار گرفته باشیم.

ضد آفتاب در پاییز

اشعه های فرابنفش خورشید در هر فصلی باعث اثرات مخرب می شوند. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که اکثر ما مرتکب می شویم، این است که هنگام سرد بودن هوا ضد آفتاب را کنار می گذاریم. اشعه های فرابنفش جزء مواد مضری هستند که باعث سوختگی می شود.

البته که در فصل پاییز و زمستان ضعیف تر عمل می کنند اما باز هم وجود دارند و باعث ایجاد اثرات پیری زودرس و ایجاد چین و چروک ها شده و حتی شاید میزان قدرت آن ها در ماه آبان به اندازه ماه فروردین باشد. پس بدن در هر فصلی ممکن است از اشعه خطرناک خورشید آسیب ببیند که اثرات آن جبران ناپذیر خواهد بود. پس نباید ضدآفتاب را در این فصل نادیده بگیرید.

کرم ضد آفتاب در پاییز

وقتی شدت آفتاب در فصل سرد بیشتر است

گاهی سوختگی ها در فصل پاییز و زمستان به خاطر شرایط خاص بیشتر اتفاق می افتد. دمای بیرون از منزل در اواسط ماه آبان شاید افت کند اما آیا می دانستید که بازهم خطر آفتاب سوختگی در چنین حالتی وجود دارد؟ علت آن هم اثرات مخرب سرما روی پوست است.

در فصل پاییز و زمستان میزان برف و بارندگی بیشتر است و همین باعث قدرت پیدا کردن اشعه فرابنفش در سطح زمین می شود بنابراین اگر می خواهید آخر هفته ها روی برف اسکی کنید یا در فصل زمستان در طبیعت باشید، پوست شما در معرض خطرات زیادی قرار می گیرد که یکی از آن ها آفتاب سوختگی شدید است.

هر چه قدر ارتفاع جایی که در آن حضور دارید بالاتر باشد، بیشتر به خورشید نزدیک هستید و در نتیجه بسیار مهم است که خودتان را در برابر آن محافظت کنید و دقیقاً همان قدر که در فصل تابستان به ضدآفتاب اهمیت می دهید، در این فصل ها هم باید به آن توجه کنید.

کرم ضد آفتاب در سرما

در تابستان و پاییز از یک اس پی اف استفاده کنید

دلیلی ندارد که شما سطح spf را به دلیل تغییر فصل تغییر دهید. بلکه باید به دنبال هر راهی برای محافظت بیشتر از پوست تان باشید. همان طور که در فصل تابستان از کلاه لبه دار استفاده می کنید، در فصل زمستان و پاییز هم باید لباس های آستین بلند و سویشرت بپوشید تا آفتاب کم تر به پوست شما برخورد کند. پس بهتر است که اس پی اف ضد آفتاب را در همان حد بالا نگه دارید.

مواد تشکیل دهنده کلیدی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم اس پی اف کافی نیست، باید برچسب ها و مواد تشکیل دهنده را در محصولات پوستی مثل ضد آفتاب بررسی کنید. هنگامی که فصل پاییز فرا می رسد، حتماً از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی آبرسان هایی مثل هیالورونیک اسید و گلیسیرین باشد.

بعد از این که از بیرون به منزل آمدید، از روغن های گیاهی استفاده کنید که حاوی گلیسیرین باشند و آبرسانی را انجام دهند و پوست شما را عمیقاً مرطوب کنند تا از پیری زودرس جلوگیری شود. همچنین آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در محصولات با اثرات مخرب خورشید مبارزه می کند که ویتامین c و ویتامین e جزء آن ها هستند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان

دلایل دیگر استفاده از ضد آفتاب در پاییز و زمستان

  1. در فصل های سرد رطوبت هوا کاهش و سرعت باد افزایش می یابد، بنابراین پوست در هوای سرد، خشک ترشده و رطوبت خود را از دست می دهد.
  2. در فصل سرد لایه ی اوزون در نازک ترین حد خود قرار دارد بنابراین اشعه های فرابنفش (UV) را از خورشید جذب کرده و آن ها را بازتاب می دهد.
  3. شرایط آب و هوایی فصول سرد سال اثربخشی ضدآفتاب را تضعیف می کند.
  4. در فصل پاییز و زمستان اشعه های UVA عمیق تر به پوست نفوذ می کنند و در معرض سرطان پوست ناشی از آسیب های خورشیدی قرار دارید.
  5. در فصل زمستان حتی با وجود خنک تر شدن هوا، کره ی زمین به خورشید نزدیک تر است و اشعه های UVA و UVB تاثیر منفی روی پوست می گذارد.
  6. برف و یخ در فصل زمستان شدت اشعه های خورشید و احتمال آسیب به پوست را افزایش می دهد.

خشکی پوست

نکات ضروری و مهم درباره استفاده از کرم ضد آفتاب

  1. ضدآفتاب به محافظت از پوست در برابر اشعه های فرانبفش کمک کرده و احتمال سرطان پوست را کاهش می دهد و سبب جوا ن تر شدن پوست می شود.
  2. ضدآفتاب هایی استفاده کنید که برچسب “طیف گسترده” را داشته باشد زیرا ضدآفتاب طیف گسترده، از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.
  3. از ضدآفتاب های با حداقل SPF 30 استفاده کنید زیرا ضدآفتاب دارای SPF 30 97 درصد اشعه های مضر خورشید را مهار کرده و میزان SPF بالاتر، اشعه های فرانبفش بیشتری را مهار می کند.
  4. ضد آفتاب دارای SPF 50، 98 درصد اشعه های مضر خورشید را مهار کرده و برای پوست های حساس مناسب تر است.
  5. برای هر بار پوشش بدن تان، به 30 گرم ضدآفتاب یا یک فنجان کوچک ضد آفتاب نیاز دارید.
  6. ضدآفتاب خود را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید.
  7. برای محافظت از پوست تان تنها به ضدآفتاب تکیه نکنید.
  8. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، تاول و سرطان پوست در کنار ضد آفتاب از وسایل محافظتی مانند بالم لب حاوی SPF 30 یا بالاتر، کلاه ساحلی ،عینک آفتابی ، لباس هایی با بافت متراکم و... استفاده کنید.
  9. در زمانی که آفتاب شدید است، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تقویت حافظه با روش های ساده اما موثر
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:29 | بازدید : 199 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 روش تقویت حافظه با تغذیه - ورزش و توصیه های امامان در حقیقت در یک جمله تمام راه و روش های تقویت حافظه ی بلند مدت و کوتاه مدت را می توانید در این بخش از سلامت نمناک بیابید.

روش هایی بسیار موثر برای تقویت حافظه

آیا می دانید با بهبود قدرت حافظه، سرعت یادگیری شما افزایش یافته و در سنین بالا از ابتلا به بیماری آلزایمر در امان خواهید ماند؟ برای حفظ کردن و به خاطر سپردن اطلاعات باید حافظه طولانی مدت به درستی کار کند. تحقیقات نشان می دهند، از دست دادن حافظه با شروع 20 سالگی آغاز می شود و با افزایش سن بیشتر و بیشتر می شود. اما جای نگرانی نیست.

تقویت حافظه

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید با چند راهکار بسیار ساده در طول روز می توانید همیشه هوشیار باشید. روشهای تقویت حافظه به طور کلی به سه دسته ی اصلی تقسیم می شود :تغذیه ی مناسب ، ورزش های مناسب و توصیه های پیشوایان اسلام. در این بخش از سلامت نمناک با روشهای تقویت ذهن آشنا می شوید.

روش تقویت حافظه

راه های تقویت حافظه در اسلام

حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) فرموده اند:ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش و تقویت حافظه می شود. همچنین پنج چیز، فراموشی و بلغم را از بین می برد و بر حافظه می افزاید :مسواک زدن، روزه گرفتن، قرائت قرآن، و خوردن عسل و کندر.

همچنین پیامبر (ص) فرموده اند:کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و به نقل از حضرت علی (ع) ، پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند و به زبان امروزی کدو برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز و قدرت مغز توصیه می شده است.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند :هر کس ناشتا بر خوردن مویز مداومت کند، فهم و حافظه و ذهن، روزی او میشود و بلغم او کاهش می یابد.

امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه می فرمایند :همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد.

امام صادق (ع) در رابطه با تقویت حافظه می فرماید :کدو علاوه بر درمان درد قولنج برای تقویت حافظه بسیار مفید است. همچنین انار را با پیه آن بخورید؛ چرا که معده را پاک می کند و باعث افزایش ذهن می شود .یکند.

روشهای تقویت حافظه

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسم مفید است، بلکه برای تقویت مغز و افزایش حافظه نیز ضروری است. بر طبق نظرات آکادمی عصب شناسی آمریکا، خوردن میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان ؛ مانند گوجه فرنگی، توت ها، اسفناج، مرکبات، هویج، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین می تواند تا 11 درصد احتمال سکته را پایین بیاورد.

پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در ذغال اخته و انواع میوه های جنگلی و انگور می تواند توانایی ارتباط سلول های مغزی را با یکدیگر بالا برده و خطر آسیب رسیدن به آنها را پایین آورد.

به جز میوه و سبزیجات، مواد دیگری مانند ویتامین های B مثل نیاکتین و اسید فولیک و همچنین کارکامین برای تقویت و افزایش حافظه موثر هستند و خطر ابتلا به آلزایمر را پایین می آورند.

تغذیه مناسب

جینکو بیلوبا

نام گیاهی بسیار مشهور که ازسالیان دور به عنوان دارویی سنتی برای تقویت حافظه استفاده می شد. متداول ترین کاربرد این گیاه افزایش حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر می باشد. این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و از آسیب رسیدن به رگ های خونی در مغز جلوگیری می کند. همچنین با افزایش جریان خون در مغز و حفظ قابلیت ارتجاعی رگ ها، می تواند اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها برساند.

ویتامین های B

ویتامین های B برای بسیاری از عملیات متابولیک بدن و سلامت آن بسیار ضروری هستند.

ویتامین B12 و اسید فولیک در رابطه با مغز و تقویت حافظه اهمیت بسیاری دارند . ویتامین B12 برای حفظ غلاف میلین ، ماده ی سفید چربی که غلاف برخی رگهای عصبی را می پوشاند و باعث عملکرد بهتر آنها می شود و اسید فولیک هم ماده ی بسیار موثری برای مغز است که باعث بهتر کار کردن انتقال دهنده های عصبی می شود. با کاهش میزان اسید فولیک در مغز ، احتمال از دست رفتن حافظه بیشتر می شود.

اسیدهای آمینه

اولین وظیفه آمینو اسیدها این است که به عنوان سدی برای پروتئین ها عمل کنند. اما انواع بخصوصی از آنها برای تقویت مغز هم کاربرد دارند. به طور مثال پیروگلوتامین L نیز برای متابولیسم سلول های عصبی کاربرد دارند ، تاورین L یک محافظ عصبی قوی است که از سلول های عصبی در مواجه به استرس و فشارها محافظت می کند و DMAE نیز باعث تقویت حافظه ی کوتاه مدت می شود.

قهوه

قهوه یکی از منابع سرشار از کافئین است. کافئین می تواند با بهبود عملکرد حافظه ی کوتاه مدت ، قدرت تمرکز و درنتیجه کارایی حافظه ی بلندمدت را افزایش دهد.

تخم مرغ و لبنیات ، انگور ، کشمش و عسل ، انجیر ،آب پرتقال ، انبه ، پیاز ، موز ، هندوانه ،مارچوبه ، روغنهای نارگیل و زیتون و شکلات تلخ از جمله مواد غذایی مناسبی هستند که موجب تقویت حافظه می شوند.

مصرف قهوه

ورزشهای مناسب برای تقویت حافظه

تمرینات استقامتی

در بخش تناسب اندام نمناک بارها اشاره کرده ایم که تمرینات دوره ای با شدت بالا یا تمرینات استقامتی به نحوی که با افزایش 80 تا 85 درصد ضربان قلب همراه باشد، سطح هورمون های وابسته به سلامت مغز را به بالاترین حد ممکن می رساند. انجام این تمرینات باید در 2جلسه 30 دقیقه ای باشد. در ورزش های گروهی مانند فوتبال علاوه بر ویژگی های ورزشی به دلیل ذات اجتماعی خود فواید بیشتری برای مغز خواهند داشت.

کار با وزنه

طبق نتایج تحقیقات دانشمندان برزیلی ثبت شده در ژورنال« علوم پزشکی و ورزش» ، تمرینات قدرتی به مدت 60 دقیقه و 3 بار در هفته به مدت 6 ماه باعث بهبود حافظه کوتاه و بلندمدت می شود. تحقیقات دانشمندان دانشگاه UCLA نیز مشخص کرده است برای بهبود حافظه نیاز به تمرکز بالا موقع کار با وزنه در حرکات مختلف است که باعث ایجاد یک چالش ادراکی در مغز می شود . دقیقا برعکس انجام یک حرکت تکراری و مداوم مثل دویدن.

ورزشهای هوازی

با 40 دقیقه ورزش هوازی به مدت 3 بار در هفته در یک سال ، سایز هیپوکامپوس یک فرد بالغ به اندازه 2 درصد افزایش پیدا می کند. بنابر نتیجه تحقیقات دانشگاه ایلینوی، انجام این مدل ورزش باعث بهبود چشمگیر حافظه می شود. دوچرخه سواری با شدت متوسط ، تند راه رفتن ،نرم دویدن و شنا نمونه هایی عالی از ورزش های هوازی هستند.

دویدن در مسافت های طولانی در تولید عصب های جدید در مغز موثر است. دویدن باعث آزاد شدن ماده ی خاصی در مغز و تولید نورون های جدید می شود و هرچه مسافت دویدن بیشتر باشد ، تعداد نورون های تولید شده بیشتر خواهد بود.

راه رفتن آرام در مدت زمان طولانی نیز موجب تولید این نورون ها در مغز می شود.

ورزش های هوازی

روشهای ساده دیگر برای تقویت حافظه

حفظ کردن شعر، داستان، فرمول، متن فیلم، لغات، یک ترانه، یادگیری یک ترفند و گوش دادن به موسیقی موسیقدانان بزرگ و… می توانند کمک شایانی به تقویت و فعالیت ذهن و حافظه شما کنند.

باغبانی یکی از روشهای ساده و موثر در تمرکز و تقویت حافظه است. برای شروع کار یک یا دو گلدان هم کافی است. به مرور زمان می توانید پرورش سبزیجات مختلف را به کار خود اضافه کنید.

حل جدول ، حل معما و طرح آن ، بازی با کلمات، حل جدول ، شبیه سازی و… به طور کل بازی های دسته جمعی شاد ذهن را به فعالیت وادار می کند.

دوری از مشروبات الکلی :از دست دادن موقت حافظه یکی از عوارض نوشیدن مشروبات الکلی می باشد. البته طبق نظر محققین ، این عوارض می تواند طولانی مدت نیز باشد و روی سلول های مغزی تاثیر بگذارد. تاثیر موقت این مشروبات با میزان نوشیدن آن ارتباط دارد. افزایش میزان مصرف برابر است با کندتر شدن حافظه.

خواندن مطالب مختلف ، نوشتن ، تغییر صدا و تقلی صداهای مختلف ، صحبت کردن به جای کاراکترهای فیلم و کتاب و نوشتن خاطرات روزانه و ... از جمله راه حلهای مناسب برای تقویت حافظه می باشند.

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اشتباهات رایج در استفاده از ضدعفونی کننده دست
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:28 | بازدید : 187 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استفاده از ضدعفونی کننده برای تمیز نگه داشتن دست ها یکی از بهترین روش ها برای محافظت در برابر کرونا می باشد، اما اغلب افراد در استفاده از این ضدعفونی ها دچار اشتباهاتی می شوند.

اشتباهات حین استفاده از ضدعفونی کننده های دست

در ماه های اخیر شاهد رواج استفاده از ضد عفونی کننده های دست بودیم زیرا یکی از بهترین راه ها برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن دست برای زمان هایی است که آب و صابون در دسترس نیست. تمیز نگه داشتن دست ها یک راه کلیدی برای محافظت در برابر ابتلا به ویروس کرونا است و به همراه داشتن یک بطری ضدعفونی کننده دست حاوی الکل یک راه عالی خواهد بود.

ضدعفونی کننده دست

اگرچه همیشه اسپری کردن این ضدعفونی کننده ها روی دست کافی نیست. برای اینکه اثرپذیری ضدعفونی کننده ها را به بالاترین حد برسانید، بسیار مهم است که استانداردهای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را رعایت کنید. مثلاً یکی از آن ها این است که این ضدعفونی کننده ها حداقل 60 درصد الکل داشته باشند و منقضی نشده باشند و همچنین باید مراقب باشید تا اشتباهات عنوان شده در این بخش از سلامت نمناک را مرتکب نشوید. 

ژل ضدعفونی کننده دست

اشتباهات استفاده از ضدعفونی کننده های دست 

1. کم استفاده کردن از ضدعفونی کننده دست

طبق اطلاعات موجود از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها مقدار مناسب استفاده از ضدعفونی کننده دست باید به قدری باشد که کل سطح دست را پوشش دهد. استفاده نکردن از این ماده به اندازه کافی روی کف دست یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که افراد مرتکب می شوند. استفاده از این محصولات باید به اندازه ای باشد که حتما دو طرف انگشتان دست، لابلای انگشتان و بیرونش را هم به این محصول آغشته کنید.

2. استفاده بیش از حد از ضد عفونی کننده دست

ضد عفونی کننده های دست نه تنها باکتری های بد را از بین می برند، بلکه ممکن است باکتری های خوب را نیز تخریب کنند و باعث حساسیت پوست و همچنین باعث خشکی پوست شوند. میزان خشک کنندگی آن ها بیشتر از آب و صابون است. پس نباید بیش از حد از آن استفاده کنید و بعد از استفاده حتما کرم مرطوب کننده بزنید.

استفاده از ضدعفونی کننده دست

3. منتظر نماندن برای خشک شدن ماده ضدعفونی کننده

زمانی که ضدعفونی کننده را روی دست می زنید، باید منتظر باشید تا خشک شود . قبل از خشک شدن هنوز باکتری ها روی دست شما غیر فعال نشدند و ویروس ها زنده هستند. باید دست هایتان را به مدت 20 ثانیه به یکدیگر بمالید تا احساس کنید این ماده کاملا خشک شده است. اگر این کار را انجام ندهید، ماده ضدعفونی کننده با لمس هر نقطه از سطوح از روی پوست دست برداشته می شود و نمی تواند موثر واقع شود.

4. فقط به ضد عفونی کننده دست اکتفا می کنید

همان طور که پیش تر هم گفتیم، ضدعفونی کننده دست یک جایگزین مناسب برای آب و صابون است. شستن دست ها قطعاً موثر ترین راه برای از بین بردن جرم ها و آلودگی هاست زیرا می تواند چربی و هرگونه آلودگی دست که بر اثر خوردن غذا، بازی کردن یا هر کار دیگری به وجود آمده است را از بین ببرد که ضدعفونی کننده ها قادر به انجامش نیستند. پس هرگز نباید ضدعفونی کننده ها را جایگزین آب و صابون و شوینده های دست کنید.

ضدعفونی کننده های دست

5. ضدعفونی کننده دست را به صورت کامل جایگزین شستشوی دستها کرده اید

شستن دست ها به مدت 20 ثانیه بهترین راه مبارزه با جرم ها و آلودگی هاست. استفاده نامناسب از ضدعفونی کننده دست، زمانی است که آن را جایگزین آب و صابون کنید. ضدعفونی کننده دست نباید بدون استفاده از آب و صابون به دست ها زده شود مگر اینکه آب در دسترس نباشد. هیچ چیز بهتر از آب و صابون دست های شما را تمیز نمی کند، پس آن را فراموش نکنید.

6. استفاده به روش غلط

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد هنگام استفاده از ضدعفونی کننده دست انجام می دهند، این است که به طور کامل دست خود را به این ماده ضدعفونی کننده آغشته نمی کنند، بلکه فقط روی کف دست و پشت دست را آغشته می کنند. پس هرگز نباید بین انگشتان، زیر ناخن ها و قسمت های دیگر را فراموش کنید. دقیقا همان طوری که دست های خود را با آب و صابون می شویید.

اشتباهات ضدعفونی کردن دست

7. استفاده از ضدعفونی کننده با غلظت پایین

ضدعفونی کننده دست حداقل باید 60 درصد الکل داشته باشد. غلظت بیشتر الکل، تاثیرپذیری آن را افزایش می دهد. پس نباید از ضد عفونی ای استفاده کنید که غلظت خیلی کمی دارد.

8. دسترسی کودکان به این ماده

افرادی که از ضد عفونی کننده دست استفاده می کنند، مخصوصاً از انواع معطر، باید آن را دور از دسترس کودکان نگه دارند زیرا ممکن است کودکان آن را بنوشند و مسموم شوند.

ضدعفونی دست ها

9. لمس کردن بطری

بطری ضدعفونی کننده ممکن است توسط صدها نفر لمس شده باشد و بنابراین دیواره آن پر از میکروب و باکتری است. پس بهترین راه این است که از مشت دست خود استفاده کنید و به آرامی آن را فشار دهید تا از آن بیرون بزند. پس هرگز بدنه بطری را لمس نکنید.

10. تهیه ضدعفونی کننده دست توسط خودتان

از آن جایی که این روزها ماده ضدعفونی کننده خواهان زیادی دارد و ممکن است کمتر یافت شود، پس ممکن است به این فکر بیفتید که خودتان آن را درست کنید. متخصصان اصلاً با این مورد موافق نیستند زیرا ممکن است به راحتی در ساخت آن دچار اشتباه شوید و به اندازه کافی ماده را برای کشتن جرم ها و آلودگی ها قدرتمند نسازید. اشتباهات هنگام استفاده از این مواد ممکن است عاملی برای بیماری ها و حتی مرگ افراد نیز باشد.

ضدعفونی کننده دست

11. خریدن بیش از حد

گاهی اوقات افراد مقدار زیادی از یک محصول را می خرند زیرا احساس می کنند در روزهای آینده دیگر نمی توانند آن را تهیه کنند. در مورد ضدعفونی کننده نباید این کار را انجام دهید زیرا همه به آن نیاز دارند.

**پس ضدعفونی کننده ها زمانی می توانند موثر واقع شوند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند که تمام استانداردها را رعایت کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نشانه ای که میگوید روحتان بیمار است نه جسم تان
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:27 | بازدید : 194 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خستگی روحی یک مشکل جدیست که باید هر چه سریعتر به برطرف کردن آن بپردازید زیرا به مرور زمان باعث بروز مشکلات ناخوشایند در شما می شود.

این نشانه ها یعنی روحتان بیمار است نه جسم تان 

اگر شما اکثر اوقات احساس خالی بودن و ضعف دارید، همین جا به شما میگوییم که تنها نیستید، یکی از هر 5 نفر احساس خستگی میکنند و متاسفانه خستگی در حال تبدیل شدن به یک عادت است، ریتم دنیای مدرن شامل کار دائم، استرس، تنش، کمبود خواب و ورزش منظم است و همه این ها بر روحیه تاثیر میگذارد، یک آسیب است و نیاز به کمک دارد.

خستگی روحی

ما در بخش سلامت روان نمناک میخواهیم درباره علائم خستگی روح که ناخوشایند به نظر می رسد و ناراحتی و مشکلات زیادی ایجاد میکند، صحبت کنیم با ما همراه باشید.

آیا می دانید خستگی روحی با شما چه می کند؟

1.پس از یک استراحت کامل شبانه، خسته هستید:

در حقیقت بیدار شدن و بیرون آمدن از تخت، صبح ها برای شما سخت است، حتی اگر تعداد ساعت مناسبی خوابیده باشید، که این میتواند اولین علامت باشد، در این حالت شما از نظر جسمی بهبود یافته اید اما روح شما با خواب به سختی بازیابی و ترمیم می شود، به عنوان یک نتیجه خستگی مزمن ظاهر میشود و شما تمام طول روز را در حال جنگیدن با خود برای انجام کارهای متفاوت هستید.

روح بیمار

2.خیال بافی و فرار از واقعیت:

اگر احساس میکنید که میخواهید از واقعیت فرار کنید و آرزوی یک زندگی متفاوت را دارید، نشاه ای از خستگی وح شما است، در این شرایط شما اغلب درباره گذشته فکر میکنید و نسبت به آینده وحشت دارید، نکته اصلی این است که شما لحظه ای را که در آن زندگی میکنید دوست ندارید و سعی می کنید که خودتان را از هرگونه واقعیت ممکن دور کنید، اما فرار از واقعیت ها میتواند به شما آسیب برساند، زیرا در حقیقت شما هنوز مجبور به انجام وظایف روزانه خود هستید و این باعث افزایش نارضایتی شما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی شما را بیشتر خواهد کرد. 

3.بی تفاوتی و عدم آرزو:

با توجه به اینکه شما دائما احساس خستگی میکنید، ممکن است بی میلی به چیز ها را تجربه کنید و نسبت به هر چیزی که در اطراف شما اتفاق می افتد، احساس بی تفاوتی داشته باشید و حتی علاقه ای به آن چه که قبلا دوست داشته اید را هم از دست میدهد و ممکن است در مورد کاری که انجام میدهید هیچ دیدگاهی نداشته باشید و به نتیجه عملکردتان بسنده کنید، این شرایط تنش های اضافی را ایجاد میکنند، زیرا شما هنوز هم باید وظایف و کارهای روتینتان را انجام دهید، حتی اگر انرژی و آرزو های لازم را نداشته باشید.

علائم خستگی روحی

4.تغییر و توقف ناگهانی در احساسات:

نارضایتی، خستگی و بی تفاوتی می تواند بر احساسات شما تاثیر بگذارد. چقدر عصبانی میشوید، چه چیز های کوچک و بزرگی شما را اذیت می کند یا شروع به گریه کردن یا خندیدن غیر منتظره و بدون هیچ دلیلی میکنید؟

اگر خلق و خوی تان مانند سوال ذکر شده مدام تغییر میکند، این ممکن است نشانه ای از روح خسته باشد، با این نوسانات عاطفی، زندگی سخت تر می شود و این باعث می شود که شما بیشتر برای دست یابی به صلح و درک دیگران نیاز داشته باشید. 

5.تظاهر به خوب بودن یا احساس خوب:

فکر نکنید که اگر درد خودتان را پنهان کنید و تظاهر به خوب بودن داشته باشید یک راه حل برای مشکل شما خواهد بود، که اگر این کار را بکنید به خود و دیگران درباره احساسات واقعی تان دروغ می گویید، در حالی که همه چیز در درون شما شکسته شده است، شما تلاش میکنید که لبخند بزنید و انرژی اضافی را صرف نکند تا زمانی که روح شما به گریه نیاز دارد توهم شادی ایجاد کنید، اما در واقع روح خسته است و قدرت وانمود کردن این که همه چیز خوب است را ندارد.

خوب بودن

6.احساس تنهایی:

اگر شما تمام خشم و توهین های خود را مستقیما به کسانی که در اطراف شما هستند اعمال کنید، روابطتان تنش زا خواهد شد و هنگامی که شما وانمود میکنید که احساس خوبی دارید هیچ کس وضعیت واقعی چیز ها را نمیداند و درک نخواهد کرد، این اتفاق میتواند باعث احساس تنهایی شما و تنها شدن با مشکلاتتان شود، شما شروع به فکر درباره این میکنید که هیچ کس درک تان نمیکند، هیچ کس قبولتان ندارد و هیچ کس نمیتواند به شما کمک کند، بنابراین سعی میکنید همه چیز را به تنهایی اداره کنید، با شرایط خود مبارزه کنید و روز به روز تنها تر شوید. 

7.تمایل به پنهان کاری از دیگران:

اگر تمایل دارید تا همه چیز را از اطرافیانتان پنهان کنید، این یک نشانه از روح خسته می باشد، شما ممکن است بخواهید در گوشه ای بنشینید و خودتان را از همه پنهان کنید یا حتی غیر قابل تشخیص باشید، اما چنانچه بخش سلامت نمناک اشاره کرده است از آنجا که شما نمیتوانید خودتان را در منزل زندانی کنید و ارتباط برقرار کردن را متوقف کنید، از طریق ارتباطات ناخواسته تحت فشار قرار میگیرید، زیرا شما هنوز هم باید مکالمات و معاشرت های روز مره خود را حفظ کنید و نزدیک به دیگران بمانید. 

8.منفی فکر کردن:

آیا شما چیز های دلپذیر و خوشایندی را متوجه میشوید، حوادث خنده دار را به یاد می آورید و سعی می کنید که لحظات شادی را ایجاد کنید؟

اگر این چنین نیست و بر تجربه های منفی و بد تمرکز کرده اید، ممکن است که روح تان در حال رنج بردن از خستگی باشد، شما روح تان را با انرژی مثبت شارژ نمیکنید و بر عکس آن را هدر می دهید و باعث می شوید که لحظات ناخوشایند دوباره تکرار شوندف این بر روحیه شما تاثیر میگذارد و احساس ناراحتی می کنید.

تفکرات منفی

راه های رفع خستگی روحی :

در مورد وضعیت سلامت روح و ذهن خود با پزشک مشورت کنید. از مشارکت در روابط سمی دوری کنید، محیط اطراف ما بر ما تاثیر میگذارد و اگردوست تان یا شرکاء شما بد رفتار کنند و منفی نگر باشند، روح شما نیز آسیب خواهد دید. 

به یک دوست عزیز و قابل اعتماد بگویید که چه چیزی باعث ناراحتی شما می شود، آنها میتوانند برای حل مشکل تان به شما کمک کنند. 

وضعیت تان را تغییر دهید، سفر کنید، داشتن تعطیلات میتواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. 

سعی کنید روی خاطرات مثبت تمرکز کنید و به چیز های خوبی که برای شما اتفاق می افتد توجه بیشتری داشته باشید، گاهی اوقات شما فقط باید نگاه دقیق تر و توجه به مهربانی و مثبت اندیشی داشته باشید. 

قدر دانی از آنچه که دارید، حتی چیز های کوچک بسیار مهم هستند.

 

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلایی که فقط دکلره می تواند روی مو بیاورد !
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:26 | بازدید : 186 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بسیاری از خانم ها برای زیبایی از دکلره کردن موها استفاده می کنند اما باید بدانند این مواد شیمیایی تغییراتی در مو ایجاد می کند که عوارض زیادی برای سلامت دارد.

عوارض دکلره کردن مو جدی تر از تصور شماست

دکلره اساسا فرآیندی است که رنگ موها را روشن می کند. هیدروژن پراکسید اغلب در ترکیب با آمونیاک و یک نرم کننده به کار می رود تا رنگ دانه ها و یا سایه موهای شما را تغییر دهد.

عوارض دکلره

در حالی که دکلره کردن می تواند به ایجاد هزاران رنگ مو مختلف کمک کند، ظاهر کلی و حتی چشم انداز شما را تغییر دهد، روند آن می تواند بر سلامت موهای شما تاثیر منفی بگذارد.در این بخش از نمناک به عوارض ناشی از دکلره کردن مو می پردازیم.

عوارض دکلره کردن مو :

کم شدن رطوبت:

فرآیند دکلره کردن مو می تواند رطوبت موها را از بین ببرد. هنگامی که محلول سفید کننده در تماس با شفت مو قرار می گیرد، باعث رشد مو و منجر به جدایی از پوست سر می شود.

در نتیجه رنگ مو تغییر می کند، در واقع نسبت به قبل مو متخلخل شده و این کار به طور اجتناب ناپذیری بر سطح رطوبت موها شما تاثیر می گذارد و باعث خشکی و آسیب مو می شود.

عوارض دکلره

سوختگی پوست:

غیرمعمول نیست که هنگام استفاده از دکلره سوزش را تجربه کنید، چون این ماده سفید کننده در تماس با پوست قرار می گیرد. اگرچه، ممکن است پوست واکنش منفی نشان دهد یا از سوزش شیمیایی ناشی از استفاده محصول رنج ببرید.

در هر شرایط، خارش به احساس سوختن تبدیل خواهد شد و ممکن است با قرمزی، خارش و زخم همراه باشد. صرف نظر از دلیل واکنش، محصول باید بلافاصله از پوست سر برداشته شود.

زخم پوست سر:

ممکن است دکلره کردن مو باعث زخم روی پوست سر شود.زخم ها به دلیل حساسیت پوست سر ایجاد می شوند، چند روز شامپو و محصولات مو را استفاده نکنید و روغن های طبیعی روی پوست بزنید تا زخم ها را مرطوب کنید .البته بیشتر به آن ها اجازه دهید به طور طبیعی رفع شوند و آن ها را با شامپو تمیز نکنید.

شکنندگی مو :

دکلره پتانسیل شکننده کردن مو را دارد. شکنندگی اغلب نتیجه ماهیت متخلخل مو بعد از دکلره است. از آنجا که این ماده باعث می شود لایه های پوست از هم جدا شوند، قرار گرفتن طولانی مدت در ماده دکلره منجر به ریزش و شکنندگی بیشتر می شود.

سوختن مو با دکلره

پف کردن مو :

صرف نظر از تغییر بافت طبیعی مو ، دکلره کردن مو باعث می شود موها کمی پف کرده به نظر برسند. دکلره کوتیکول مو را باز و تارموها را خشک می کند، به همین دلیل است که بعد از رنگ کردن و می تواند خشک شود. در عرض چند هفته، وقتی پوست شروع به بسته شدن می کند، نرم تر خواهد شد.

تغییر رنگ :

از آنجا که پوست سر اساسا از همان پروتئین های پایه مو ساخته شده است، احتمالا تغییر رنگ پوست در هر ناحیه از پوست سر را تجربه می کنید که با ماده سفید کننده ارتباط دارد. زمان به بازگشت رنگ طبیعی پوست کمک می کند.

آیا آسیب مو پس از دکلره همیشگی خواهد بود؟

رنگ و دکلره کردن مو به طور دائم باعث تغییر انسجام موی شما می شود. با این حال، اگر مطمئن باشید که موهایتان توسط یک فرد باتجربه دکلره می شود، آسیب به حداقل می رسد.

وقتی موهایتان را روشن کردید، بافت آن برای همیشه تغییر می کند . با این حال، شدت تغییر بستگی به مهارت آرایشگر دارد و آسیب دیدن مو باعث ریزش دائمی آن می شود، اما با استفاده از تکنیک های مناسب می توان از آن جلوگیری کرد.

مضرات دکلره مو

آیا می توانید موهای خود را مانند پیش از رنگ و دکلره حفظ کنید؟

یکی از راه های تضمین شده برای بازگرداندن موهای سالم به حالت قبل از رنگ زدن کوتاه کردن قسمت های رنگ و دکلره شده است اما اگر همچنان دوست دارید به رنگ کردن موها ادامه دهید راه هایی وجود دارد.

چطور موهای خود را پس از دکلره باز گردانی کنید ؟

در حالی که نمی توانید از لحاظ تکنیکی موی خود را مانند پیش از دکلره بازگردانید مگر اینکه موها رویش مجدد را شروع کنند.از شامپو ،نرم کننده و ماسک های مناسب مو دکلره استفاده کنید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگ کردن موی کودکان خطرناک است؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:24 | بازدید : 212 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اغلب والدین علاقه مند هستند که موهای دختر کوچک خود را رنگ کنند، اما بهتر است والدین پیش از انجام این کار با عوارض و مضرات رنگ کردن موی کودکان اطلاع کافی داشته باشند.

عوارض رنگ کردن موی کودکان

به عنوان یک مادر حتما بارها این جمله را از زبان کودکتان شنیده اید که من هم می خواهم موهایم را رنگ کنم. شاید با اصرار او کمی به شک افتاده باشید. در اکثریت موارد ، کودکان دختر تمایل دارند که موهایشان را به رنگ صورتی و یا رنگین کمان در بیاورند. اگر شما هم با این واکنش های دخترتان در کودکی مواجه شده اید در این قسمت از نمناک با ماه همراه باشید.

رنگ کردن مو

مشکل رنگ مو برای کودکان

شاید خرید رنگ مو و رنگ کردن سر کودکان یکی از آسان ترین راه ها برای راضی کردن آن ها باشد اما رنگ مو برای افراد جوان است ، نه کودکان. رنگ مو بیش از آنچه که فکرش را بکنید ، به کودک شما آسیب می زند. موهای کودکان از آغاز تولد تا سن بلوغ دچار تغییرات زیادی می شوند و نسبت به مواد شیمیایی حساس تر هستند. یکی از مشکلات رنگ مو، ایجاد آلرژی است که اغلب از سمی به نام ivy ایجاد می شود، این سم باعث خارش و قرمزی پوست در نواحی اطراف موی سر خواهد شد و همچنین پوست کودک را حساس تر از همیشه می کند.

رنگ کردن مو کودک

مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها مانند آمونیاک، هیدروژن پراکسید و پارا فنیلن دی آمین که در تولید رنگ های شیمیایی کاربرد دارند ، باعث ایجاد واکنش های آلرژیک بسیار شدید و جدی در کودکان می شوند. همچنین این مواد شیمیایی می تواند بافت موی کودکان را به کلی تغییر دهد. بنابراین قبل از رنگ کردن موی کودکان باید بدانید که آسیب بسیاری به پوست و موی آنها وارد می کنید همچنین در صورت ابتلای کودکان به آسم ، شرایط بدتر می شود.

جدا از واکنش سخت پوستی ، موهای کودک به سادگی آسیب می بیند و از طرفی قبل از استفاده از رنگ روشن برای موهای قهوه ای و مشکی باید مو را دکلره کرد که مواد شیمیایی دکلره بسیار آسیب زننده هستند و موهای نابالغ را بیش از همیشه دچار آسیب می کنند.

پوست کودک نیز بسیار حساس است و باعث واکنش پوستی خاص روی پوست سر او می شود.

رنگ مو کودکان

سن مناسب برای رنگ مو

درست است که موهای رنگ روشن نیازی به دکلره ندارند اما در هر حال برای رنگ کردن مو باید صبر کرد تا فرزندمان از سن کودکی خارج شود.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تا سن 13 سالگی نباید از رنگ مو برای دختران استفاده کرد اما اگر نتوانستید در برابر خواسته های مدام فرزندتان مقاومت کنید ، حتما از رنگ ها و مواد شیمیایی غیر دائمی استفاده کنید و آن را به ریشه مو و پوست سر او نزنید. رنگ های موقتی بعد از شستشوی سر با شامپو به راحتی از بین می روند و عموما امن هستند.

رنگ موی کودکان

استفاده از پودرهای میوه ای به جای رنگ مو

در بعضی از کشورها به جای رنگ مو برای کودکان از پودرهای میوه ای استفاده می کنند اما توجه داشته باشید که این پودرها کاملا ارگانیک و طبیعی نیستند و در نتیجه باید تمام موارد سلامتی و پزشکی کودک خود را مورد بررسی قرار دهید.

اگر در مقابل اصرار کودکان نمی توانید مقاومت کنید و یا خود شما به رنگ کردن موی فرزندتان علاقه مند هستید از روش رنگ کردن مو از روی کلاه البته نه در نوزادی استفاده کنید تا ریشه و پوست سر در امان بمانند. قبل از رنگ کردن نیز مقداری از رنگ را روی پوست کودک امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت و آلرژی زا بودن آن اطمینان کسب کنید. در صورت رنگ کردن توسط آرایشگر می توانید روش ، بالیاژ را به او پیشنهاد کنید تا موهای را فقط هایلایت کند و ریشه ها رنگ نشوند. این روش حساسیت و واکنش کمتری ایجاد می کند.

روش بعدی استفاده از گچ مو می باشد. گچ های رنگی ، رنگ موقتی بسیار مناسبی هستند که در صورت شستشو از بین می روند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , اطلاعات عمومی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترفندهای پرحجم و پرپشت شدن موها
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:17 | بازدید : 225 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای پرحجم شدن موهای کم پشت روش ها و ترفندهای آرایشی ساده ای وجود دارد که با رعایت آن ها به موهایی پرحجم و پرپشت خواهید رسید.

راه های پرحجم شدن موها

داشتن موهای کم پشت و کم حجم یکی از مشکلات اصلی خانم ها است و دوست دارند هرطور که شده موهایشان را پرپشت کنند و پرحجم نشان دهند، اگر کم حجمی موهایتان شما را اذیت میکند میتوانید از روش های زیر برای پرحجم شدن موها استفاده کنید.

پرحجم شدن موها

پرپشت شدن مو

روش های پرحجم شدن موها 

موهایتان را همیشه تمیز نگه دارید

هیچوقت نگذارید موهایتان چرب شوند زیرا وقت موها چرب میشوند نازک تر و کم حجم تر به نظر میرسند، میتوانید از شامپوهای حجم دهنده هم استفاده کند.

خشک کردن موها قلق دارد

برای پرپشت دیده شدن موها باید آن ها را برعکس خشک کنید به این صورت که سرتان را به پایین خم کنید و موهایتان را برگردانید، خشک کردن موها در این حالت باعت پرحجم شدن موها میشود.

حجیم شدن مو

روش خشک کردن موها برای حجیم شدن

ویو کردن موها را فارموش نکنید

اگر موهایتان خیلی کم پشت است بهتر است آن ها را ویو کنید، موهای ویو شده ضخیم تر به نظر می آیند. ویو کردن موها باعث میشود شما هم داشتن موهای پرپشت ار تجربه کنید.

موها را هایلایت کنید

هایلایت کردن موها هم باعث زیباتر شدن چهره میشود و هم موها پرپشت تر نشان میدهد، از هایلایت های روشن برای حجیم شدن موهایتان استفاده کنید.

هایلایت کردن مو

هایلایت کردن مو برای پرحجم شدن

از موس مو کمک بگیرید

مقدار مناسبی موس روی شانه تان بزنید و موهایتان را شانه کنید، موس به طرز گفت انگیزی موها را پرحجم نشان میدهد.

موهای خیلی کوتاه و خیلی بلند ممنوع

موهایتان را خیلی کوتاه نکنید و همچنین خیلی هم بلند نگه ندارید، از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را طوری کوتاه کند که پرحجم دیده شود.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش خانگی زنان چینی برای رشد سریع مو
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:16 | بازدید : 186 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آب برنج فواید و خواص بسیاری برای افزایش رشد مو دارد، همچنین روش زنان چینی برای افزایش رشد موی سر بسیار مفید است.

افزایش رشد موی سر با آب برنج به روش زنان چینی

یک قبیله در چین بنام Red Yao وجود دارد که در روستای Huangluo زندگی می کنند. زنان آنجا در سنین مختلف، از آب برنج برای شست و شو و تغذیه موهایشان استفاده می کنند، رکورد موهای زنان این روستا در گینس ثبت شده است و بلندترین موها را دارند. شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند. مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است. می توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره مند شوید.

آب برنج برای مو

مدتها گذشت و چنین ترفندهایی دهان به دهان به نسلهای بعد منتقل شد، اما شیوه های جدید زندگی ما را کمی از این عنصر های فوق العاده مانند آب برنج که برای تقویت و مراقبت از مو بسیار موثر است، دور کرد.

زنان در چین، ژاپن و آسیای جنوب شرقی مدت ها است که از آب برنج برای شستشو موهایشان استفاده می کنند، اما آیا آب برنج دارای مزایای زیبایی شناختی از نظر علمی است؟! آب برنج، آب نشاسته ای است که از برنج پخته و یا خیس شده به دست می آید و گفته می شود که به داشتن موهای صاف و براق و همچنین رشد سریع تر آن کمک می کند. در این بخش بسیار جالب و مفید از سلامت پوست و موی نمناک می خواهیم به بررسی مزایای زیبایی های مو توسط آب برنج بپردازیم:

آیا آب برنج برای مو خوب است ؟ بله، برای مو مناسب است.

چه چیزی در آن وجود دارد که باعث این اتفاق می شود؟ مطالعات نشان می دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود. آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می بخشد.

افزایش رشد مو

در مورد آب برنج ساده و آب برنج تخمیر شده - کدامیک موثرتر است؟

به نظر می رسد که آب برنج خیلی ساده است، اما دارای چند تنوع می باشد:در حال حاضر آب برنج ساده و مخمر آب رنج خوب و مفید شناخته شده است. در ادامه مقاله درباره اینکه کدام بهتر است توضیح خواهیم داد:

pH آب برنج ساده از موهای شما بیشتر است (5). مخمر آب برنج سطوح pH آب را به میزان موهای شما کاهش می دهد و باعث می شود، کوتیکول های مو را می بندد و از این طریق مو را محافظت می کند. مخمر آب برنج، موجب افزایش ویتامین های موجود و سطوح مواد مغذی می شود، که فولیکول مو را تقویت می کنند. این باعث رشد موهای سالم می شود و وضعیت کلی موهای شما را بهبود می بخشد.

همچنین در زمان تخمیر، ماده ای به نام پیترا در آب برنج تشکیل شده است و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه و اسیدهای ارگانیک است، همچنین برای ترویج ترمیم سلول و حفظ سلامت پوست و مو موثر است. آب برنج تخمیر شده اسیدی است، و هنگامی که موهای خود را با آن شستشو می کنید، pH موهای شما را ترمیم و متعادل می کند.

استفاده از آب برنج برای مو:

دانه های برنج حاوی 75-80 درصد نشاسته است. آب برنج، آب نشاسته ای است که بعد از خیساندن یا پختن برنج، باقی می ماند، تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. که عبارتند از:

  • آمینو اسید ها
  • ویتامین B
  • ویتامین E
  • مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان ها

آب برنج حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید و لازم برای حفظ زیبایی و هماهنگی بدن است بنابراین مزایای آب برنج یا عصاره برنج در سال های اخیر بسیار محبوب شده است، زیرا نه تنها برای پوست و مو بسیار مفید است، بلکه برای سلامتی هم پر از مزایا می باشد. برای مثال، به از بین بردن اختلالاتی مانند اسهال کمک می کند.

 آب برنج برای مو

روش های تهیه و آماده سازی آب برنج:

در بخش پوست وموی سلامت نمناک دو اصل و روش ساده برای آماده سازی آب برنج برای مو در خانه و نحوه استفاده از آن به طور موثر آورده شده است.

1. آب برنج پخته شده:

یکی از راه های به دست آوردن آب برنج، پختن برنج است. آب اضافی پس از پخت برنج ، آب برنج پخته شده است. این یک مایع متمرکز است که می توانید آن را به عنوان یک شستشوی صورت یا شستشو مو استفاده کنید.

چگونه می توان آب برنج پخته شده را بدست آورد؟

قابلمه را بردارید و آن را با برنج (سفید، قهوه ای) پر کنید، سپس مقداری آب به آن اضافه کنید به طوریکه به اندازه یک بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. زمانی که برنج می جوشد، می توانید آب اضافی را از لایه بالا بردارید یا منتظر بمانید تا برنج پخته شود و سپس آب اضافی را در بطری بریزید، و سپس از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از آب برنج پخته شده برای مو:

آب برنج پخته شده یک نرم کننده عالی است، بنابراین بیایید دریابیم چگونه از آن استفاده کنیم:

یک لیوان آب برنج پخته شده و چند قطره اسانس رزماری، اسطوخودوس یا روغن بابونه را به هم اضافه کنید سپس آن را به شامپوی معمولتان ترکیب کنید. بسته به زمان مورد نظر، آن را از 5 تا 20 دقیقه نگه دارید. در طول این زمان، به آرامی ماسک مو را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. بعد از انجام این کار، موهایتان را کاملا با آب معمولی بشویید. استفاده از آن حداقل یک بار در هفته برای دیدن بهبود در سلامتی و بافت مو مفید است.

فواید آب برنج برای مو

2. مخمر آب برنج یا آب برنج تخمیر شده:

آب برنج تخمیر شده، آب برنجی است که مدتها قبل از مصرف آن را تحریک می کند. تخمیر آب برنج آن را به یک مایع قوی تبدیل می کند که باید قبل از استفاده رقیق شود.

چگونه می توان آب برنج را تخمیر کرد؟

یک راه برای تهیه ‏ی آب برنج، جمع ‏آوری آن هنگام طبخ برنج است. هنگامی ‏که آب برنج خود را جمع ‏آوری نمودید، آن را در یک ظرف ریخته و به مدت 1 روز در دمای اتاق قرار دهید تا زمانی ‏که مزه ی آن کمی ترش شود و شروع به تخمیر کند. سپس آب برنج تخمیر شده را برای متوقف کردن فرآیند تخمیر بجوشانید. پس ‏از آن گاز را خاموش کنید تا آب برنج خنک شود. در پایان می ‏توانید 2 تا 3 قطره از اسانس درخت چای، اسطوخودوس یا اسانس رزماری به آن اضافه کنید. آب برنج را می ‏توانید در یخچال یا فریزر نگه داری کنید.

نحوه استفاده از آب برنج تخمیر شده بر روی مو:

بیایید در این مطلب نمناک باهم یاد بگیریم که چگونه با آب برنج تخمیر شده موهایمان را تقویت کنیم. بهترین نسبت برای استفاده از آب برنج برای شستشوی موها، مخلوط 1 فنجان آب برنج تخمیر شده و 10 تا 12 فنجان آب گرم است. تنظیم دقیق نسبت این مخلوط به نوع موی فرد بستگی دارد اگر موهای شما چرب ‏تر باشد، غلظت آب ‏برنج کمتر می ‏شود در هر صورت آب برنج بایستی همواره به صورت رقیق استفاده ‏شود.هنگام شستن موها با آب برنج آن را کم کم روی سر خود بریزید و موهای خود را ماساژ دهید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب و یک شامپوی ملایم بشویید.

در ادامه بهترین مزایای و فواید آب برنج برای موها را بررسی خواهیم کرد 

1. آب برنج برای بهبود رشد مو:

هیچ چیزی بهتر از آب برنج برای کاهش ریزش مو و کمک به افزایش موثر نخواهد بود. اسید آمینه هایی که در آب برنج وجود دارد، به ترمیم مو و رشد سریع مو کمک میکند.

آب برنج همچنین حاوی ویتامین های E، B و C است که رشد مو را تحریک می کند. بهترین راه استفاده از آب برنج برای رشد مو این است که موهای خود را با آن شستشو دهید و حداقل دو بار در هفته این روند را تکرار کنید، تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

آب برنج برای مو

2. آب برنج برای کاهش مو خوره:

برای جلوگیری از ایجاد موخوره، نیاز به پروتئین دارید که آب برنج به مقدار زیادی پروتئین دارد. علل اولیه مو خوره، نگهداری نامناسب و آلودگی است که منجر به نابودی کلی سلامت مو می شود. اسید های آمینه موجود در آب برنج نیز به شما کمک می کنند و این آسیب را ترمیم خواهند کرد.

به مدت 15 تا 20 دقیقه موهای تان را با آب برنج خیس کنید و سپس بشویید، این کار به تدریج باعث بهبود وضعیت موهای تان خواهد شد.

3. شستشوی مو:

شستن موهایتان با آب برنج بعد از استفاده از شامپو به جای یک نرم کننده ی عالی عمل خواهد کرد.

بافت موهای شما را افزایش می دهد، حجم آن را بیشتر می کند، همچنین باعث صاف شدن مو خواهد شد. بالاتر از همه اینکه موها را سالم و محکم نگه می دارد.

4. آب برنج مو را از آسیب محافظت می کند:

آب برنج موجب کاهش اصطکاک سطح و بهبود الاستیسیته مو می شود. کربوهیدراتی که در آب برنج به نام اینوزیتول است، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و به طور کلی از مو محافظت می نماید.

آنچه باعث متمایز شدن آب برنج از سایرین می شود، این واقعیت است که حتی پس از شست و شو نیز ویتامین های موی شما باقی می مانند و باعث محافظت بیشتر از مو می شود.

5. آب برنج برای تقویت ریشه مو و صاف شدن آن:

برنج غنی از اسیدهای آمینه است، این چیزی است که شما قبلا هم می دانستید. شگفت زده خواهید شد که بدانید علاوه بر مزایای زیادی که برای موهایتان دارد، آنها ریشه مو را نیز تقویت می کند و باعث براق شدن و صاف شدن و ابریشمی شدن مو میشود.

تقویت رشد مو

6. آب برنج برای درمان شوره سر:

شوره سر یک مشکل رایج و تهدیدی برای طاعون است که به سر حمله می کند و گاهی اوقات باعث خارش و سوزش میشود. آب برنج شما را از شر شوره سر محافظت می کند و با استفاده منظم از آن می توانید به طور کامل شوره سر را از بین ببرید. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید موهای خود را با آب برنج به طور منظم شستشو دهید.

7. آب برنج مو را ابریشمی و براق میکند:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به عنوان یک ماسک مو برای 20 دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس بشویید و در نهایت با یک شامپوی ملایم و نرم کننده شستشو دهید برای بهتر عمل کردن می توانید حتی مقداری گلاب نیز به محلول آب برنج خود اضافه کنید.

8. آب برنج برای از بین بردن شپش:

این موجودات کوچک آرامش شما را به هم می ریزد و خون شما را می مکند. نگران نباشید زیرا آب برنج به راحتی می تواند آنها را برطرف کند.

نشاسته ای که در آب برنج وجود دارد، می تواند فوراً شپش ها را بکشند. آب برنج باعث می شود قبل از اینکه این مشکل گسترش یابد و بدتر شود، از بین برود.

9. آب برنج به عنوان نرم کننده عمل می کند:

آب برنج یک نرم کننده خوب و مقرون به صرفه است. برای اضافه کردن عطر و بو، اسانس رزماری و اسطوخودوس را به آن اضافه کنید.

راه حل این است که آن را روی تمام موهای خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. آب برنج علاوه بر اینکه موهای شما را نرم می کند، باعث ترمیم و تقویت و افزایش الاستیسیته شدن آن می شود.

تقویت رشد مو ها

برخی راهنمایی ها برای شستن موها با آب برنج

آب برنج حاوی ساپونین های طبیعی است و می تواند به عنوان یک پاک کننده ملایم استفاده شود. افزودن چای سبز به آب برنج نیز عالی است، زیرا سبب بستن کوتیکول ها و تقویت مو می شود. همچنین ریزش مو را کاهش می دهد.

برخی سوال و جواب های رایج:

آیا می توانم آب برنج را شب تا صبح رو موهایم بگذارم؟

این کار لازم نیست، طول مدت 15-30 دقیقه به این دلیل است که کربوهیدرات در آب برنج در موها حتی پس از شستشوی آن برای محافظت از مو نیز باقی می ماند.

آیا می توان آب برنج را خورد؟

قطعا! آب برنج مزایای زیادی برای بدن شما دارد، همانطور که برای موهای شما مناسب است.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خصوصیات جالب ویتامین d و شرایط مصرف آن در بارداری
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:15 | بازدید : 203 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ویتامین d در بدن نقش بسیار چشم گیری را دارد که حتی در ریزش مو و سلامت دندان هم موثر می باشد.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D در زمره ی ویتامین های محلول در چربی( A,D,EوK) به شمار می رود، این بدان معناست که در چربی یا روغن حل می شود و می تواند برای مدت طولانی در بدن ذخیره گردد.
ویتامین d
در واقع 2 نوع اصلی از آن در مواد غذایی یافت می شود. 
ویتامینD3 ( کالی کلسیفرول):که در برخی مواد غذایی حیوانی از جمله ماهی های چرب و سفیده ی تخم مرغ یافت می شود.
ویتامینD2 ( ارگو کلسیفرول):که در گونه های نادری از برخی قارچ ها یافت می شود.
از این دو نوع، ما به D3 نیازی بیشتری داریم زیرا تاثیر آن در افزایش سطح ویتامین D خون دو برابر D2 است.
عوارض ویتامین d
عوارض ناشی از کمبود ویتامین d در بدن
 
هفت شکل از این ویتامین وجود دارد که عبارتند از :
  • ویتامین د1 :(a molecular compound of ergocalciferol and lumisterol)
  • ویتامین د2 :(ergocalciferol)
  • ویتامین د3 :(cholecalciferol, which is produced by 7-dehydrocholesterol in the skin)
  • ویتامین د4 :(22-dihydroergocalciferol)
  • ویتامین د5 :(sitocalciferol, produced by 7-dehydrositosterol)
  • ویتامین د6 :(pyridoxine, pyridoxal, and pyridoxamine)
  • ویتامین د7 :(ultraviolet light converts it to vitamin D3)

نقش ویتامین D در بدن چیست؟

ویتامین D ابتدا کاملا بی فایده است.فعال شدن آن مستلزم پیمودن دو مرحله تغییر است.ابتدا در کبد به کلسیفدیول یا ویتامین25(هیدروکسی) D بدل می شود. بدین شکل در بدن ذخیره می گردد.
سپس در اغلب مواقع در کلیه ها به کالسیترویل یا به ویتامین 1.25 ( هیدروکسی) D2 تبدیل می گردد. این همان شکل فعال یا به تعبیری هورمون استروئید از ویتامین D است.
کالسیترویل در سرتاسر بدن حرکت می کند و به هسته ی سلولی می رسد. در آنجا با گیرنده هایی موسوم به گیرنده های ویتامین D که تقریبا در تک تک سلول های بدن یافت می شوند، فعل و انفعالاتی دارد.
هنگامی که شکل فعال ویتامین D از سوی این گیرنده ها محصور شود، برخی ژن ها را به جریان انداخته و برخی دیگر را از کار می اندازد و منجر به تغییراتی سلول می گردد. عملکرد آن مشابه با عملکرد اغلبِ هورمون های استروئیدی دیگر است.
 
تاثیرِ ویتامین D بر سلول های مختلفی که مرتبط با سلامت استخوان هاست، بسیار مشهور است، زیرا به سلول های روده فرمان جذب کلسیم و فسفر را می دهد.
اما دانشمندان اخیرا دریافتند که که این ویتامین در تمام فرایندهای دیگری که در بدن اتفاق می افتد نیز دخالت دارد، از جمله عملکردسیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان.
بنابراین افرادی که با کمبود ویتامین D مواجهند، در واقع با کمبود کالسیترویل روبرو هستند( هورمون استروئید)، بدین ترتیب از کمبود یکی از هورمون های اساسی بدن رنج می برند.
 
فارماکوکینتیک:
ویتامین D3 به آسانی از دستگاه گوارش جذب می شود. جذب آن وابسته به وجود املاح صفراوی بوده و در بیماری های کبدی، صفراوی و اسهال چرب کاهش می یابد. این ویتامین به طور کلی در کبد ذخیره می شود. دفع آن عمدتاً صفراوی و مقدار ناچیزی از آن هم در ادرار یافت می شود.
 
مکانیسم اثر:
ویتامین D3 یک ویتامین محلول در چربی است که از منابع طبیعی مثل روغن کبد ماهی یا از تبدیل پروویتامین های موجود در مواد غذایی نظیر ارگوسترول و 7 – دهیدروکلسترول بدست می آید. یک واحد بین المللی ( IU ) از ویتامین D3 برابر با 025/0 میکروگرم ویتامین D3 می باشد. ویتامین D3 طی مراحلی در کبد و کلیه هیدروکسیله و فعال می گردد. این ویتامین همراه با هورمون پاراتیروئید و کلسی تونین، هموستاز کلسیم را بر عهده دارند. متابولیت های ویتامین D3، جذب کلسیم و فسفر را از دستگاه گوارش افزایش می دهند، سرعت جذب و رسوب مواد معدنی را در استخوان افزایش داده و منجر به بازجذب متفاوت از توبول های کلیوی می شوند. همچنین در هموستاز منیزیم نیز دخالت دارند.
 
کمبود ویتامین D3 می تواند باعث کاهش شنوایی، ریکتز (Rickets:نرمی استخوان ) در کودکان و استئومالاسی در بزرگسالان گردد. درصورتیکه تغییرات دائمی در استخوان ایجاد نشده باشد ویتامین D3، علائم ریکتز تغذیه ای یا استئومالاسی را برطرف می کند.

مقدار قرص ویتامین دی مصرفی

ویتامین دی هم بصورت قرص و هم بصورت تزریقی وجود دارد. مقدار و دوز آن بسته به جنس، سن و وزن متغییر خواهد بود.
معمولا برای سنین مختلف بصورت زیر است:
  • 600 واحد برای کودکان و بزرگسالان زیر 70 سال
  • 800 واحد برای بزرگسالان کمتر از 70 سال
  • 400 واحد برای نوزادان
اگر شما 3 بار در هفته و هر بار 10 تا 15 دقیقه مقابل آفتاب باشید ویتامین دی مورد نیاز شما تامین خواهد شد.
  • افرادیکه بالای 50 سال هستند.
  • افرادیکه خیلی کم دربرابر خورشید هستند.
  • افرادیکه مشکلات کلیه و یا سایر بیماری ها جذب مواد معدنی را برای آنها سخت کرده است.
  • افرادیکه پوست تیره ای دارند.
  • افرادیکه با مصرف لاکتوز مشکل دارند.
  • افرادیکه گیاهخوار هستند.
  • کودکانی که فقط شیرمادر دریافت می کنند.

علل کمبود

عواملی مثل مصرف برخی داروهای ضد تشنج مانند فنوباربیتال یا فنی توئین یا رشد سریع کودک یا برخی اختلالت در جذب این ویتامین در بدن یا نرفتن زیر نور آفتاب یا نخوردن غذاهای حاوی این ویتامین باعث کمبود ویتامین دی در بدن می شود.
ویتامین d در بدنسازی
منابع سرشار از ویتامین d
 
عوامل متعددی در ابتلا به کمبود این ویتامین نقش دارند؛ عواملی مانند:
 
• آلودگی هوا
• زندگی کردن در شهرهای بزرگی که ساختمان های بلندش جلوی نور خورشید را می گیرند.
• بیرون نیامدن از خانه به اندازه کافی.
• داشتن پوست تیره که مانع از جذب اشعه های خورشید می شود.
• شیردادن به نوزاد برای مدت زمان طولانی.
• چاق بودن که معمولا نیاز بدن به این ویتامین را افزایش می دهد.
• برخی افراد بدون توانایی پردازش ویتامین D متولد می شوند و بعضی ها دچار مشکلات و بیماری هایی هستند که از هضم مناسب ویتامین D جلوگیری می کند.

شاخص های آزمایشگاهی کمبود این ویتامین چیست؟

اگر سطح شاخص ویتامین d در بدن، کمتر از 20 نانومل بر لیتر (mmol/L) یا کمتر از 12 نانوگرم بر میلی لیتر (ng/ml) باشد، نشان دهنده کمبود ویتامین d است و منجر به نرمی استخوان در نوزادان و کودکان، و نرم استخوانی یا استئومالاسی در بزرگسالان می شود.
قرارگرفتن این شاخص در فاصله 30 تا کمتر از 50 نانومل بر لیتر یا 12 تا کمتر از 20 نانوگرم بر میلی لیتر، نشان دهنده این است که سطح این ویتامین به طور کلی برای سلامت استخوان و سلامت عمومی در افراد سالم، ناکافی است. برابر بودن سطح ویتامین d با 50 نانومل بر لیتر یا بالاتر از آن، به ما نشان می دهد سطح این ویتامین به طور کلی برای سلامت استخوان و سلامت عمومی در افراد سالم، کافی است. اگر این میزان بیشتر از 125 نانومل بر لیتر یا 50 نانوگرم بر میلی لیتر باشد، بیشتر از سطح عادی است و می تواند با عوارض جانبی همراه شود.
 
علائم کمبود ویتامین D :در کودکان
* جعبه ای شکل شدن سر
* پیشانی برجسته
* دیربسته شدن ملاج یا فونتانل ها
*دیردندان درآوردن
*پوسیدگی زودرس دندان ها
* ضخامت مچ دست
* بد شکل شدن لگن( این مسئله در دخترها، بعدها سبب تنگی لگن شده و به ناچار باید از طریق سزارین زایمان کنند)
*پرانتزی شدن ساق پاها، تمای له شکستگی در استخوان ها و نافرمی در ستون فقرات، ساق پاها و لگن که سبب کوتاهی قد می شود؛
* دیرنشستن
* دیر به راه افتادن
تشخیص این بیماری بر اساس علائم بالینی، تاریخچه مصرف ویتامین D، انجام رادیوگرافی و آزمایش خون از نظر بررسی سطح کلسیم، فسفر و آنزیم آلکالان فسفاتاز صورت می گیرد.
عوارض این بیماری علاوه بر موارد بالا شامل:ابتلا به عفونت های تنفسی، عفونت های روده ای و سل ریوی می باشد. هم چنین کم خونی ناشی از فقر آهن در این افراد شایع است.

منابع ویتامین دی

آفتاب:تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می شود که ماده ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل شود. افراد با پوست روشن تر نسبت به تیره ترها می توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده اند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کنند .تقریباً تمام ویتامینD3 مورد نیاز یک فرد، در مکانی که هوای آفتابی دارد از این طریق ساخته می شود.
- منابع گیاهی :غلات و برخی سبزیجات و میوه جات.
- منابع حیوانی :کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر ، ماهی ، پنیر،قارچ ،شیر،غلات صبحانه ،آب پرتغال ، ماست ،مارگارین ،نوشیدنی های سویا،حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند.
- دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی مثل کپسول و آمپول.
 
مزایای مصرف ویتامین D به مقدار فراوان
در سالها و دهه های اخیر توجهات قابل ملاحظه ای به ویتامین D معطوف گشته است.تحقیقات در این زمینه مستلزم صرف هزینه های کلانی می باشد و البته هزاران تحقیق در این زمینه صورت پذیرفته است.
 
در اینجا برخی از مزایای بالقوه ی مصرف ویتامین D به مقدار فراوان را برایتان برمی شماریم:
 
قرص ویتامین دی 50000 و کاهش وزن
تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند
 
قرص ویتامین دی 50000 و افسردگی
ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.
تحلیل استخوانی، زوال و شکستگی استخوان:مصرف این ویتامین به مقدار فراوان موجب پیشگیری از تحلیل، زوال و شکستگی استخوان در سالمندان می گردد.
قدرت بدنی:مصرف مکمل های ویتامین D هم قدرت فیزیکی بالاتنه و هم پایین تنه را افزایش می دهد.
سرطان:مصرف ویتامین D می تواند عامل پیشگیرانه ای در بروز سرطان قلمداد گردد. یکی از مطالعات در این زمینه نشان می دهد که مصرف 1100 واحد بین المللی از آن همراه با کلسیم خطر ابتلا به سرطان را تا 60٪ کاهش می دهد.
 
دیابت نوع1:در یکی از مطالعات نشان داده شد که مصرف 200 واحد ویتامین D در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 1 را تا 78٪ کاهش می دهد.
مرگ و میر:برخی از مطالعات دال بر آن است که مصرف مکمل های ویتامین D خطر مرگ و میر را در طول مدت مطالعه کاهش داد و مصرف مکمل ها عمر بیشتری به شرکت کنندگان در مطالعه بخشید.
 
سلامت روان و عملکرد مغز
رشد مغز در کودکان، سلامت روحی و روانی در مراحل مختلف زندگی، شکل دهی خاطرات و تصمیم گیری و حفظ عملکرد مغز در دوران سالمندی. کمبود ویتامین د ارتباط زیادی با بسیاری از بیماری های مغز و روان دارد، از افسردگی گرفته تا آلزایمر.
 
سیستم ایمنی و خود ایمنی بدن
مطالعه جدیدی در مورد نقش ویتامین D بر خودایمنی ِسیستم ایمنی صورت گرفته است که نشان می دهد برای حفظ سلامت ایمنی بدن عاملی حیاتی بوده و نقش مهمی در مقابل بیماری های خودایمنی دارد. مثلا کمبود این ویتامین ارتباط زیادی با نشانه های وخیم بیماری ام اس دارد و ویتامین D کافی می تواند روند این بیماری را کندتر کند.
 
استخوان و دندان سالم
ویتامین D به استخوان ها در جذب کلسیم کمک می کند. کمبود شدید این ویتامین منجر به بیماری ریکتز می شود اما کمبود آن در حد متعادل هم می تواند عامل استئوپوروسیس و شکستگی های استخوان در سنین بالا باشد. به عنوان مثال بسیاری از زنانی که به علت شکستگی لگن به بیمارستان مراجعه می کنند دچار کمبود مخفی ویتامین D هستند. بنابراین بهتر است قبل از بروز شکستگی به نشانه های کمبود این ویتامین توجه کنید.
مولتیپل اسکلروزیس:ویتامین «دی» بدن را در مقابل این بیماری حفظ می کند.
 
ویتامین «دی» همچنین در موارد زیر مفید است:
• کمک به پاراتیروئید فعال
• کاهش آسیب غضروفی در افراد مبتلا به آرتروز و کاهش شدت روماتیسم مفصلی
• در موفقیت درمان پسوریازیس.
• در افراد تحت درمان با داروهای ضد تشنج یا گلوکوکورتیکوئیدها.
کمبود ویتامین دی باعث این مشکلات می شود
 
درد و ضعف ماهیچه ها
ماهیچه ها برای داشتن عملکرد درست، به مقادیر معینی از ویتامین D نیاز دارند. وقتی ویتامین مورد نیاز تامین نمی شود، این کمبود می تواند منتهی به دردناک و ضعیف شدن ماهیچه ها شود. این همان حسی است که اغلب، زمانی آن را تجربه می کنید که به عفونتی ویروسی مانند آنفولانزا دچار شده اید. شدت این درد از نسبتا ملایم تا شدید متغیر است و اگر این کمبود ویتامین جبران نشود، در طول زمان بدتر می شود.
 
این نشانه به عنوان یکی از علائم فشار خون بالا رایج است، و معمولا کسانی که کمبود ویتامین D دارند، از فشار خون بالا شکایت می کنند. فشار خون بالا، «قاتل خاموش» نامیده می شود، زیرا با وجود اینکه عامل خطری برایسکته ی قلبی و مغزی است، ولی در برخی افراد هیچ علائم هشداردهنده ای وجود ندارد و آنها متوجه بالا بودن فشار خون خود نمی شوند. اگر سردرد و سرگیجه دارید و گمان می کنید که شاید فشار خون تان بالا باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
 
عفونت های مکرر
اگر متوجه شده اید که به عفونت های ادراری مکرر یا مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار می شوید، این احتمال وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما به اندازه ی کافی قوی نباشد. یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن کمبود ویتامین D است که در سلول های سیستم ایمنی، در غلظت بالا یافت می شود و برای عملکرد مناسب آنها ضروری است. در مطالعه ای مشخص شد که احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا در کودکانی که ویتامین D به میزان زیاد در سیستم ایمنی بدن آنها وجود دارد، کمتر است
 
مشکلات گوارشی
اگر وضعیت پزشکی خاصی مانند بیماری سلیاک یا بیماری التهابی روده (IBD) در مورد شما تشخیص داده شده است، یا اگر مشکلاتی مانند سوزش سر دل یا یبوست دارید، ویتامین D می تواند موجب کاهش سرعت عبور مواد غذایی در بدن شما شود. همچنین به خاطر داشته باشید که میان مشکلات گوارشی مانند سلیاک و سایر مشکلات سلامت، رابطه ای قطعی وجود دارد.
 
عرق بیش از حد
یکی از علایم کمبود ویتامین D، عرق کردن است. اگر متوجه شده اید که بیش از حد عرق می کنید، و هیچ دلیل واضحی مانند تب، هوای گرم یا تمرین ورزشی شدید، برای آن وجود ندارد، این مسئله را نیز باید با پزشک خود در میان بگذارید. هنوز مشخص نشده است که چرا کمبود ویتامین D منجر به این مشکلات می شود، ولی با این حال، این مسئله در تحقیقات پزشکی، تثبیت شده و قطعی است.
ویتامین d
ریزش مو به دلیل کمبود ویتامین d
 
کمبود ویتامین D و ریزش مو
بین کمبود ویتامین D و ریزش مو ارتباطی قوی وجود دارد. اگر سطوح ویتامین های بدن شما برای مدت زیادی کمتر از حد معمول باشد، مواد غذایی حیاتی مورد نیاز برای طی شدن یک چرخه طبیعی رشد به فولیکول های مو نمی رسد. کمبود این مواد غذایی باعث می شود موهای شما شکننده و حساس شوند یا دچار ریزش شوند، چرا که بدن شما توانایی کامل کردن چرخه ی رشد موها را ندارد.
ویتامین دی یکی از مواد مغذی است که روی رشد مو تاثیر می گذارد. اما در کنار آن ویتامین C و بیوتین هم نقش مهمی در تغذیه مو دارند و باعث می شوند مو قوت خود را حفظ کند و ریزش موها کاهش یابد. به طور خلاصه، نگه داشتن سطح این ویتامین ها در اندازه ی طبیعی خود، یکی از بهترین راه های مبارزه با ریزش مو بنا به دلایل تغذیه ای است.
 
شکستگی های تنشی استخوانی
(شکستگی ناکامل استخوان است که در اثر نیروهای کم اما تکرار شونده و در اثر خستگی استخوان اتفاق می افتد):این نوع شکستگی ها ناشی از کاهش تراکم استخوانی است. کلسیم و ویتامین D هر دو برای تقویت استخوان ها ضروری هستند. در واقع کلسیم برای استخوان سازی و ویتامین Dبرای کمک به جذب کلسیم در بدن ضروری است. بر اساس مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد در نیمی از بیماران مبتلا به شکستگی تنشی پس از انجام تست ویتامین معلوم شد که این افراد دچار کمبود ویتامین Dهستند.
 
درد مزمن
اگر دچار درد مزمن و دائمی و ضعف عمومی هستید که به درمان های انجام شده پاسخ نمی دهد احتمالا از کمبود ویتامین D رنج می برید. پزشکان دریافته اند که بین دردهای مزمن و کمبود این ویتامین ارتباط وجود دارد و با یک درمان کم هزینه می توان این مشکل را برطرف کرد.
 
ویتامین دی 50000 و اخطارها
ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.
 
هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

• فشار بالا و یا پایین خون

• سنگ کلیه و مشکلات کلیوی

• اختلالات سیستم ایمنی

• بیماری قلبی

• اختلالات شش ها

• مشکلات تیروئید

• بیماری کبدی

• سردرد های مکرر

• مشکلات معده

• اختلالات پوستی

• اختلالات اسکلتی-عضلانی

• مسمومیت با ویتامین دی 50000

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.
 
ویتامین دی 50000 و بارداری
در بارداری کمبود ویتامین دی شایع است. مطالعات اخیر نشان میدهد که مقدار بالاتر روزانه 4000 واحد در دوران بارداری با کاهش خطر دیابت بارداری و زایمان زودرس همراه است. ویتامین های پره ناتال تامین کننده این مقدار ویتامین دی است. قبل از مصرف هر گونه مکمل در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
 
در موارد زیر ویتامین Dبا احتیاط وزیر نظر پزشک مصرف شود :
١-تصلب شرائین، نارسائی قلبی٬زیادی کلسیم و فسفات خون ٬ حساسیت مفرط به ویتامین D ونارسائی کلیه.
٢-مصرف مقدار زیاد ویتامین «دی» (بیشتر از 1000 واحد روزانه) می تواند شما را بسیار بیحال و مریض کند. نشانه های آن شامل تشنگی بیش از حد، مزة فلزی در دهان، درد استخوانی، خستگی، چشم درد، خارش پوست، استفراغ، اسهال، نیاز به ادرار کردن، و مشکلات عضلانی است.( بیش از حد در معرض نور خورشید بودن، به شما ویتامین «دی« اضافی نمی دهد ).
٣-در صورت مصرف آنتی اسیدهای حاوی منیزیوم، گلیکوزیدهای دیژیتال، وراپامیل و دیورتیک های تیازیدی .
 
موارد منع مصرف :
زیادی کلسیم٬ زیادی ویتامین D ٬استئودیستروفی کلیوی همراه با زیادی فسفات خون.
ویتامین دی
ویتامین دی عوارض دارد ؟
 
عوارض جانبی :
هر دارو بموازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض نا خواسته گردد ٬ اگر چه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت تداوم هر یک از عوارض زیر مراجعه به پزشک لازم است:
 
علایم زودرس مسمومیت با ویتامین D همراه با زیادی کلسیم خون :
یبوست٬ تهوع یا استفراغ ( معمولا در کودکان ونوجوانان شایعتر هستند ) اسهال ٬سر درد ٬کاهش اشتها ٬ احساس طعم فلزی٬ تشنگی٬خشکی دهان وخستگی یا ضعف غیر عادی .
 
علایم دیررس مسمومیت با ویتامین D همراه با زیادی کلسیم خون :
درد استخوان ٬ کدورت ادرار ٬ فشار خون بالا ٬حساسیت به نور یا تحریک چشمها ٬ ضربان نامنظم قلب٬ خارش پوست٬ تغییرات خلق یا روان ٬ درد عضلانی تهوع یا استفراغ٬درد شدیدمعده٬ حملات تشنجی٬ تکرر ادرار بخصوص در شب یا افزایش حجم ادرار وکاهش غیر عادی وزن
 
تداخلات داروئی :
 
هر گونه دارو و یا مکمل را در صورت مصرف به پزشک خود اطلاع دهید مخصوصا با این داروهای معرفی شده:
  • کوتیکواستروئید ها مانند پردنیزون
  • اورلیستات
  •  داروهای دیابتی
  • داروهای فشار خون
  •  استاتین ها
  • داروهای تشنج مانند فنوباربیتال
  • مکمل کلسیم
  •  آنتی اسیدها
 مسمومیت :
در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک ٬ بیمار به بیمارستان یا مراکز درمان مسمومیت منتقل گردد.
معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.
مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.
 
خطرات
مصرف زیاد ویتامین D می تواند باعث از درست دادن اشتها، ادرار پی در پی و کاهش وزن شود. همچنین میزان زیاد ویتامین D می تواند باعث ایجاد مشکلات کلیوی و قلبی شود.
 
شرایط نگهداری :
- دور از دسترس اطفال نگهداری نمائید.
- در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد ،دور از نور٬ و رطوبت ودرون بسته بندی اصلی نگهداری شود.
- از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری نمائید.
 
هشدارها :
1- دارو را مطابق دستور پزشک مصرف نمائید٬ زیرا خطر مسمومیت با مصرف طولانی مدت ویا مقادیر زیاد ویتامین D وجود دارد.
٢- به علت حساسیت متفاوت افراد به اثرات این دارو ٬ مقدار مصرف ﺁن باید بر اساس پاسخ بالینی تنظیم گردد.
•سنگ کلیه و مشکلات کلیوی
•اختلالات سیستم ایمنی
•بیماری قلبی
•اختلالات شش ها
•مشکلات تیروئید
•بیماری کبدی
•سردرد های مکرر
•مشکلات معده
•اختلالات پوستی
•اختلالات اسکلتی-عضلانی
•مسمومیت با ویتامین دی 50000
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه و مقدار مصرف “بیزاکودیل”
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:13 | بازدید : 216 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 “بیزاکودیل” با تاثیر مستقیم بر روی عضله های صاف باعث بیشتر شدن حرکات پریستالتیک روده می شود.

عوارض و تاثیرات بیزاکودیل

 
بیزاکودیل
رده درمانی:ملین .
اشکال دارویی:قرص، شیاف کودکان و بزرگسالان

بیزاکودیل چیست؟

بیزاکودیل (Bisacodyl) با نام تجاری دولکولاکس (Dulcolax) یک ملین است که باعث تحریک حرکات روده می شود.
بیزاکودیل برای درمان یبوست و یا برای خالی کردن روده (تخلیه رکتوم و کولون ) قبل از عمل جراحی یا کولونوسکوپی ، اشعه ایکس و دیگر روش های پزشکی روده استفاده می شود .

مکانیسم اثربیزاکودیل

این دارو احتمالا با اثر مستقیم بر روی عضلات صاف روده باعث افزایش حرکات پریستالتیک روده می شود.
 
فارماکوکینتیک بیزاکودیل
اثر این دارو پس از 8-6 ساعت شروع می گردد.
 
بیزاکودیل
بیزاکودیل چه عوارضی دارد؟
 
موارد منع مصرف بیزاکودیل
بیساکودیل در صورت وجود آپاندیسیت یا نشانه های آن یا خونریزی مقعد و نیز در انسداد روده با علت نامشخص نباید مصرف شود. این دارو در صورت کولوستومی یا ایلیوستومی نباید مصرف شود.
 
مقدار و نحوه مصرف:
 
قرص :
کودکان بین 3 تا 13 سال :روزانه تا10 میلی گرم
افراد بالای 12 سال :روزانه 5 تا 15 میلی گرم
بالغین تا 20 میلی گرم روزانه قابل مصرف است .
 
شیاف :
کودکان زیر 2 سال :نصف شیاف 5 میلی گرمی در صورتی که پزشک تجویز کرده باشد .
کودکان 2 تا 11 سال :روزانه 1 تا 2 شیاف 5 میلی گرمی
بالغین روزانه 1 شیاف تا 10 میلی گرمی
 
استفاده از شیاف بیزاکودیل در کودکان
در صورت وجود مدفوع سفت در شکم کودک، نرم کردن مدفوع با تنفیه داروهای تجویز شده توسط پزشک (پارافین، لاکتولوز،…) به طور موقت مشکل حاد کودک را رفع می کند. مصرف میوه ها و سبزیجات به مقدار کافی و مداوم (به ویژه میوه هایی نظیر آلو، انجیر، انگور، توت، کیوی، گلابی و خشکبارهای مشتق شده از آنها، سالاد و …) از بازگشت یبوست پیشگیری می کنند. مصرف بیش از حد موز و شیر گاو در کودکان می تواند باعث تشدید یبوست شود. کودک مبتلا به یبوست باید روزانه بعد از صبحانه و شام به مدت 10 دقیقه در توالت بنشیند که این کار به تدریج منجر به بروز خودبخودی عمل دفع در آن زمان می شود. توالت های ایرانی در کودکان مبتلا به یبوست مفیدتر از توالت های فرنگی است. داروهای مختلفی ممکن است توسط پزشک برای درمان یبوست تجویز شوند که برخی از آنها عبارتند از:پودر اتیلن گلیکول (پیدرولاکس)، شربت لاکتوز، هیدروکسید منیزیم، ترکیبات مشتق شده از انجیر، شربت پارافین و روغن کرچک (مصرف این دو دارو در سن زیر یکسال و به مدت طولانی ممنوع است). در حال حاضر داروهای انتخابی برای درمان یبوست کودکان، پودر پیدرولاکس است. مقدار مصرف این دارو براساس وزن کودک توسط پزشک تعیین می شود. یک بسته پودر 70 گرمی باید در یک لیتر آب یا آب میوه حل می شود. البته همه یک بسته دارو لازم نیست که یکباره حل شده و آماده شود، بلکه هر بار می توان مقدار تجویز شده را در حجم مناسب آب یا آب میوه حل کرد و به کودک خورانید. مصرف طولانی مدت این دارو عارضه ای به همراه ندارد و در چند ماه اول عمر نیز می توان مصرف کرد. مصرف برخی داروها در درمان یبوست نظیر ترکیبات سنا (سناگل و …)، قرص و شیاف بیزاکودیل باید با احتیاط و حتماً با نظر پزشک متخصص کودکان باشد وگرنه می توانند عوارض جدی به دنبال داشته باشند. ضمناً پس از قطع مصرف طولانی مدت این نوع داروها، احتمال عود یبوست شدید به دلیل ایجاد وابستگی به آنها زیاد است. استفاده طولانی مدت و خودسرانه شیاف ها برای درمان یبوست به دلیل تحریک مقعد و ایجاد شقاق و التهاب موضعی توصیه نمی شود. رعایت محدودیت های سنی در دارو درمانی یبوست مهم است. به عنوان مثال مصرف قرص یا شیاف بیزاکودیل، حداقل تا دو سالگی و مصرف پارافین یا روغن کرچک در کودکان زیر یکسال توصیه نمی شود.
 
ملاحظات پرستاری:
 
پیگیری آزمایشگاهی:
 
ـ خون و الکترولیت های ادراری در صورتی که مریض دارو را مصرف کرده باشد.
ـ نسبت I&O یا دفع مایعات را ارزیابی کنید.
 
مصرف در دوران بارداری و شیردهی
 
FDA رده بندی بارداری :گروه B
 
انتظار نمی رود که آیا این دارو برای جنین شما مضر باشد٬ اما اگر شما باردار هستید یا قصد بچه دار شدن پزشک خود را در رابطه با مصرف این دارو در جریان بگذارید.
هنوز معلوم نیست که این دارو میتواند به شیر مادر عبور کند و یا میتواند به کودک شما آسیب برساند٬ در هر صورت قبل از مصرف این دارو در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید .
 
عوارض جانبی
از عوارض احتمالی این دارو می توان به آروغ زدن، کرامپ، اسهال، تهوع و تحریک پوستی در اطراف مقعد اشاره نمود.
 
تداخل های دارویی
مصرف بیش از حد این دارو باعث دفع املاح پتاسیم شده و اثر داروهای مدر در کاهش غلظت سرمی پتاسیم را کاهش می دهد.
مصرف همزمان داروهای ضد اسید و شیر با قرص های بیزاکودیل ممکن است باعث حل شدن سریع روکش قرص ها و در نتیجه بروز تحریک معده یا دوازدهه شود.
 
هشدارها:
 
قرص :
1 تا 2 ساعت قبل از مصرف قرص بیزاکودیل از مصرف شیر ، آنتاسیدها و آنتاگونیست های گیرنده H2 اجتناب کنید.
قرص را هنگام درد شکمی ، تهوع و استفراغ استفاده نکنید.
برای اثر سریع تر ، قرص بیزاکودیل را با معده خالی مصرف کنید .
این قرص بلعیدنی می باشد از جویدن آن خودداری کنید .
 
شیاف :
خون ریزی از مقعد یا نارسائی در حرکات روده بعد از مصرف شیاف بیزاکودیل نشان دهنده حالت جدی و خطرناکی است بنابراین با مشاهده چنین علائمی مصرف دارو بایستی قطع شود .
 
آموزش به بیمار و خانواده:
 
ـ قرص را به طور کامل ببلعید، از جویدن آن امتناع کنید.
ـ به علت از دست رفتن تون روده ای، از مصرف طولانی مدت دارو خودداری کنید.
ـ حرکات طبیعی روده معمولاً در طول روز دیده نمی شوند، در صورت وجود درد شکمی، تهوع، استفراغ دارو را مصرف نکنید.
ـ در صورتی که علائم یبوست برطرف نشد و یا نشانه های عدم تعادل الکترولیت ها مثل کرامپ عضلانی، درد، ضعف و گیجی ایجاد شد، پزشک را مطلع کنید.
 
توصیه های دارویی بیزاکودیل
1. از جویدن یا خرد کردن قرص های بیساکودیل یا از مصرف آن با داروهای ضد اسید خودداری گردد.
2. در صورت وجود آپاندیسیت و تا دو ساعت بعد از مصرف سایر داروها از مصرف این داروها خودداری گردد.
3. مصرف طولانی مدت این دارو ممکن است سبب وابسته شدن کار روده به آن گردد.
4. احتمال بروز بثورات جلدی و کرامپ به خصوص در صورت مصرف با معده خالی وجود دارد.

تاثیر بیزاکودیل در لاغری

ملین ها به دو دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم می شوند. از ملین های گیاهی معروف می توان به آلوبخارا، روغن زیتون، روغن کرچک و اسفرزه اشاره کرد. نمونه ای از ملین های شیمیایی نیز داروی بیزاکودیل است. ملین ها روده را پاک کرده و به تخلیه مواد داخل آن کمک می کنند. گفته می شود استفاده از ملین ها سبب بهتر شدن رنگ پوست و شادابی موها می شود.
گرچه ملین ها در کاهش وزن موثرند اما فراموش نکنید که آنها نه تنها سموم و کالری را دفع می کنند بلکه آب و املاح مورد نیاز بدن را هم دفع می کنند و استفاده سرخود از آنها می تواند موجب بروز کم آبی در بدن شود. از سوی دیگر در صورت مصرف طولانی مدت از ملین ها، بدن به آنها عادت می کند و در نتیجه هر بار باید دوز آنها را بالا برد. از طرفی، این مواد برای کسانی که ناراحتی های رود ه ای یا سرطان دارند مناسب نیست.

عوارض استفاده از ملین برای لاغری

 
از دست دادن آب
 
برای دفع ضایعات بدن، روزی 2 بار قرص ملین مصرف می شود. ملین ها سموم را از بدن دفع می کند و با تاثیر بر روده ها گاز معده را تخلیه می کند. اما پزشکان سراسر دنیا معتقدند که این راه برای کاهش وزن خیلی موثر نیست. مصرف ملین ها برای مدت طولانی در متابولیزم کلی و روند هضم اختلال ایجاد می کند و باعث دفع آب زیاد از بدن می شود. در این شرایط انرژی بدن نیز کاهش می یابد. با دفع زیاد مایعات احتمال مرگ ناگهانی و آسیب دیدن اعضای حساس و مهم بدن و از کارافتادگی کبد نیز وجود دارد.
 
تاثیر کوتاه مدت و درازمدت ملین ها:
 
ملین ها می تواند تاثیرات کوتاه مدت و درازمدت بگذارد. این تاثیر از یک فرد به فرد دیگر و بر حسب شیوه زندگی و میزان تغذیه متفاوت است. عوارض کوتاه مدت مصرف ملین ها شامل حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. درد شکم در زنان نیز به علت مصرف ملین است بنابراین برای پیش گیری از وخیم تر شدن علایم قاعدگی، از مصرف آن ها صرف نظر کنید. علایم شایع و درازمدت مصرف ملین ها نیز شامل اختلال در کار روده ها و کبد است. علاوه بر آن به علت کاهش میزان آب بدن، فرد دچار کک و مک، جوش و چروک می شود. همچنین به علت دفع الکترولیت های بدن روی پیام رسانی عصبی در بدن تاثیر منفی می گذارد.
 
جایگزین های طبیعی:
 
1 - آب:برای کاهش سریع وزن به میزان نیاز آب مصرف کنید. آب سرعت هضم را افزایش می دهد.
 
2 - آلو بخارا:منبع غنی ویتامین A و پتاسیم است. درمان عالی رفع یبوست است زیرا روند هضم را تنظیم می کند. آلو را ناشتا مصرف کنید تا مانع یبوست شود.
 
3 - آب نارگیل:در رفع یبوست موثر است.
 
4 - گیاهان بنشنی:این گیاهان غنی از فیبر را می توان به طور روزانه در وعده صبحانه مصرف کرد.
 
5 - چغندر قرمز و کلم برگ:به سالاد چغندر و کلم برگ و کرفس اضافه کنید زیرا برای تنظیم روند هضم مفید است. مصرف روزانه آب هر یک از این گیاهان در کاهش وزن نیز موثر است.
 
* ملین های گیاهی مانند ملین های شیمیایی می تواند برای سلامت مضر باشد.
 
بایدهای مصرف ملین:
 
* در صورت رعایت برنامه غذایی متعادل می توان برای کاهش وزن به مدت کوتاه (کمتر از 5 روز) از ملین استفاده کرد.
 
* ملین ها را تنها برای رفع یبوست و با تجویز پزشک می توان مصرف کرد.
 
* خواب و استراحت کافی برای حفظ انرژی بدن لازم است.
 
* در زمان مصرف ملین بدن را گرم نگه دارید تا جریان خون باعث تاثیرگذاری ملین در تمام بدن شود.
 
بیزاکودیل
دستور مصرف بیزاکودیل
 
نبایدهای مصرف ملین:
 
1 - مصرف منظم آن می تواند اعتیادآور باشد.
 
2 - مصرف ملین برای زنان باردار و افرادی که تخمدان های پلی کیستیک دارند، ممنوع است.
 
3 - مصرف ملین برای کودکان اکیدا ممنوع است. زیرا می تواند باعث حرکت بیش از حد روده و مرگ ناگهانی شود.
 
4 - هرگز نباید ملین ها را با داروهای دیگر مخلوط کرد.
 
5 - مصرف ملین برای کاهش وزن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

دارو های هم گروه بیزاکودیل

  • Plantago ovata Foesk
  • Castor Oil
  • Docusates
  • Polyethylene Glycol
  • Sorbitol
  • Glycerin
  • Liquid Paraffin
  • Magnesium Hydroxide
  • Cassia Angustifolia
  • Magnesium

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نسخه اورژانسی برای تخلیه فوری و قطعی یبوست + دستور
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:10 | بازدید : 207 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای درمان مشکل روده یا بهتر بگوییم تخلیه یبوست در شرایط عادی که احساس می کنید نیازی به مراجعه به پزشک نیست می توانید از نسخه هایی استفاده کنید که تاثیر آن ثابت شده است.

تخلیه سریع روده و درمان یبوست با معجون خانگی و طبیعی

یبوست یکی ازبیماری هایی است که بیشتر افراد حتی نوزادان از آن رنج می برند واقعیت این است وقتی دچار یبوست می شوید احساس درد و سنگینی در شکم می کنید که به دلیل تجمع مدفوع در روده است و این اصلا برای سلامتی خوب نیست پس باید برای تخلیه یبوست و مدفوع تجمع شده در این عضو حساس راهی اصولی وجود داشته باشد . 

تخلیه یبوست

به طور کل مدفوع در روده بزرگ تجمع پیدا می کند عضوی که هضم را تسهیل کرده بنابراین بستگی به بدن ما دارد که سیستم گوراش چگونه عمل کند. هنگامی که روده بزرگ پاکسازی نشده است، ما برخی از علائم مانند خستگی، بوی بد دهان، سردرد، یبوست، التهاب شکم، سیستم ایمنی ضعیف، درد معده، کاهش اشتها، اسهال، تهوع و سرگیجه را در خود مشاهده می کنیم ، دراین

شرایط روده باید مراقبت و پاکسازی شود بنابراین نسخه ای که بسیاری افراد از آن بهره برده اند و در دفع مدفوع موثر و نیازی به هزینه زیادی ندارد چون طبیعی است را در اختیارتان خواهیم گذاشت ؛ در این بخش از نمناک به شما نسخه موثری که بسیار کمک کننده است و باعث دفع مدفوع می شود را معرفی می کنیم تا پس از این هر بار دچار چنین مشکلی شدید از آن استفاده کرده و با آرامش بیشتری به زندگی ادامه دهید .

تخلیه یبوست

توصیه ی طبیعی برای درمان و تخلیه یبوست

نسخه فوری برای تخلیه روده از یبوست

مواداولیه :

2ق غ ژل آلوورا

1عدد لیمو

1لیترآب

عسل (اختیاری)

نحوه آمادگی معجون ضد یبوست :

تخلیه یبوست

استفاده از ترکیب لیمو و آلوورا برای درمان وتخلیه یبوست روده

لیمو را فشاردهید و آب آن را در ظرفی بریزید 

ساقه آلورا را باز کرده و به کمک قاشق 2ق ژل آن راخارج کنید

آلوورا ،لیمو و 2 لیوان آب را داخل مخطوط کن بریزید

وقتی آماده شد بابقیه مواد مخلوط شده را با آب ترکیب کنید

اگر طعم آن را دوست ندارید باعسل میل کنید .

نحوه استفاده نسخه خانگی تخلیه یبوست :

این شیک را باشکم خالی و با فاصله ی30 دقیقه پس از غذاخوردن بنوشید ؛ به خاطر داشته باشید که باید حتما نیم ساعت از مصرف غذا زمان گذشته باشد و تقریبا محتویات معده از حالت سنگینی خارج شده باشند .

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یبوست شدید دارم ، برای درمان فوری چی بخورم؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:6 | بازدید : 203 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خیلی از افراد به علت تحرک کم و تغذیه نادرست دچار یبوست های شدیدی می شوند که عدم درمان آن باعث بروز عارضه های دیگری در بدن می شود.

درمان های موثر برای رفع یبوست شدید با خوراکی های طبیعی

یبوست یک اختلال گوارشی بسیار رایج است که افراد در سنین مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست به صورت پزشکی یعنی حرکت روده سه بار یا کمتر در یک هفته ، در یبوست شدید، حرکت روده به یک بار و کمتر در هفته کاهش می یابد.

درمان یبوست شدید

این اتفاق به علت مشکل در عبور مدفوع است به این دلیل که کولون آب بیشتری از غذا در روده بزرگ جذب کرده و مدفوع بسیار خشک و سخت است و این حالت فرد را به فشار بیش از حد برای خالی کردن مدفوع خیلی سختش مجبور می کند.

همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت برخی از علل اصلی یبوست عبارتند از رژیم غذایی ضعیف با مصرف کم فیبر، مصرف آب کم، عادت بی نظمی دفع مدفوع، عدم فعالیت بدنی، بارداری، پیری، تغییرات روتین زندگی، ضعف عضلات شکمی، هموروئید، استرس، مصرف داروهای خاص، سوءتغذیه کمکی و شرایط خاص بیماری ها. این مشکل می تواند بسیار ناخوشایند باشد و باعث ناراحتی فرد می شود.

بسیاری از درمان های خانگی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان یبوست وجود دارد ؛ این روش ها بسیار آسان و بسیار قدرتمند هستند و ما لیستی از موثرترین های آنها برای درمان سریع یبوست شدید در ادامه آورده ایم.

درمان یبوست

درمان یبوست شدید با انواع داروهای خانگی و مواد طبیعی

سریع ترین درمان های خانگی برای یبوست شدید:

1. درمان یبوست شدید با لیمو:

روش اول :

  • آب نصف لیمو را به لیوان آب گرم اضافه کنید.
  • شما همچنین می توانید کمی سنگ نمک یا نصف قاشق چای خوری نمک و کمی عسل را نیز اضافه کنید.
  • این نوشیدنی را باشکم خالی بنوشید.
  • شما همچنین می توانید یک لیوان از نوشیدنی خوشمزه را در شب هم بخورید.
  • برای درمان یبوست طی چند روز، این روش را روزانه دنبال کنید.

روش دوم :

  • یک یا دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را همراه با کمی نمک به مدت چند روز به مدت طولانی بخورید تا از یبوست تسکین رهایی پیدا کنید و سیستم خود را پاک کنید.

لیمو برای یبوست

تاثیر لیمو روی درمان یبوست شدید 

2. درمان یبوست شدید با انجیر :

  • دو تا سه بادام و انجیر خشک را چند ساعت در آب بگذارید. پوست بادام را بگیرید و با انجیر له کنید.
  • این خمیر را به همراه یک قاشق عسل در شب بخورید. 

3. روغن کرچک برای درمان یبوست شدید:

  • یک تا دو قاشق چایخوری از این روغن کرچک مفید را با معده خالی بخورید.
  • برای بهبود طعمش، می توانید آن را با آب میوه مانند آب پرتقال مصرف کنید.

در عرض چند ساعت شما متوجه خواهید شد که پیشرفت زیادی در وضعیت شما بوجود آمده است. 

توجه:

  • روغن کرچک هنگامی که در دوزهای زیاد مصرف می شود، سمی می شود.
  • هنگام تحریک جنبش روده می تواند موجب شکاف شکمی شود.
  • شما نباید این دارو را برای مدت طولانی بخورید، زیرا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

روغن مناسب یبوست

درمان یبوست شدید با روغن های گیاهی 

چگونگی درمان یبوست شدید با میوه و سبزیجات

4. درمان یبوست شدید با عسل: 

  • مصرف دو قاشق چای خوری عسل سه بار در روز مفید است.
  • شما همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح با معده خالی بخورید.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1/2 یا 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید.
  • برای آماده سازی سیستم گوارش هضم آن را 15 تا 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید.

عسل برای یبوست

درمان یبوست شدید با عسل ارگانیک 

5. درمان یبوست شدید با تخم کتان:

روش اول:

  • 1 قاشق غذاخوری تخم کتان را در یک قهوه خرد کن، خرد کنید.
  • تخم کتان پودری را با 1-2 فنجان آب مخلوط کرده و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.
  • قبل از رفتن به رختخواب، روزانه این محلول را بخورید.
  • در صبح، حرکت روده ای شما خیلی بهتر خواهد شد. 

روش دوم:

  • شما به سادگی می توانید دو تا سه قاشق غذاخوری تخم کتان خام را با یک لیوان آب بخورید. 

توجه:هنگام خوردن تخم کتان، لطفا مقدار زیادی آب بنوشید زیرا ممکن است باعث ناراحتی شکمی شود.

درمان یبوست با تخم کتان

تخم کتان مناسب برای درمان یبوست شدید

6. آلو خشک برای کمک به درمان یبوست شدید: 

  • اگر آلو خشک ندارید روزانه 1-2 عدد آلو را بخورید و اگر دارید روزانه 3-4 عدد آلوخشک بخورید.
  • 2-3 عدد آلوخشک را در کمی شیر بادام قرار دهید و در شب برای گرفتن فیبر اضافی و تسکین یبوست بخورید.
  • 3-4 عدد آلوخشک شده را تکه تکه کنید و و روزانه با یک فنجان ماست بخورید.

درمان یبوست با موز

درمان یبوست شدید با مصرف آلو و آلو خشک 

ترفندهای خانگی با مواد طبیعی برای درمان یبوست شدید

7. درمان یبوست شدید با منیزیم: 

  • شما می توانید نیاز روزانه منیزیم را از منابع غذایی رژیمی مانند بادام، آوکادو، سبزیجاتی مانند بروکلی، اسکواش و سبزیجات برگ سبز یا حبوباتی مانند لوبیا سیاه دریافت کنید.
  • همچنین منیزیم می تواند در قالب مکمل های منیزیمی مانند سیترات منیزیم مصرف شود.
  • قرص های منیزیم سیترات (300 میلی گرم)، یک ملین بزرگ است. روزانه یک قرص را مصرف کنید. 

احتیاط:

  • منیزیم خوراکی منیزیم ایمن است. بیش از 350 میلی گرم منیزیم را برای بزرگسالان مصرف نکنید.
  • قبل از مصرف و برای دریافت دوز مناسب و مدت زمان، با پزشک خود مشورت کنید. کسانی که دارای اختلالات خونریزی، مشکلات کلیوی، سندرم پای بی قرار، باردار، کودکان، سالخوردگان و غیره نباید بدون توصیه پزشک به مکمل مگنسیوم مصرف کنند.

منیزیم برای یبوست

منیزیم مفید برای درمان یبوست شدید 

8. درمان یبوست شدید با اسفناج:

برای از بین بردن یبوست، باید اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • بسته به اینکه چگونه آن را دوست دارید، شما می توانید آن را خام یا پخته مصرف کنید.
  • در صورت داشتن یبوست شدید، مخلوطی از یک لیوان آب اسفناج و نیم لیتر آب را دو بار در روز بنوشید.

در عرض چند روز بهتر خواهید شد.

سبزی برای یبوست

تاثیر اسفناج برای درمان یبوست شدید 

9. شیره موثر درمان یبوست شدید: 

  • قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق چای خوری شیره بلک استرپ را بخورید.
  • اگر طعمش را دوست ندارید، می توانید آن را با شیر، آب میوه یا آب آلبالو مخلوط کنید. اگر مشکلتان باقی ماند، دوز را به یک تا دو قاشق غذا خوری افزایش دهید.

یکی دیگر از درمان ها این است که دو تا سه قاشق غذاخوری شیره را با مقدار مساوی کره بادام زمینی مخلوط کرده و آن را در صبح بخورید. شیره دارای کالری زیادی است و نباید از این روش به صورت روزانه استفاده کنید. 

یبوست های شدید را چگونه درمان کنیم؟

10. آب و فیبر برای درمان یبوست شدید: 

  • هنگامی که از یبوست رنج می برید، بسیار مهم است که مایعات کافی بخورید.
  • حتما حدود 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید.
  • برای به حداکثر رساندن وضعیت بهبودیتان، آب را یک شب در ظرف مسی قرار دهید و اول صبح آن را بخورید.
  • این کار جنبش روده را تحریک می کند و در چند روز به شما نتایج خوبی خواهد داد.
  • همراه با آب، شما همچنین می توانید آب میوه های تازه سبزیجات و را در طول روز بنوشید.
  • از نوشیدنی های الکلی و کافئین دار جلوگیری کنید، زیرا هر دو باعث کم آبی بدن می شوند و می توانند وضعیت شما را بدتر کنند.

آب درمانی

آب درمانی برای یبوست شدید 

11. درمان یبوست شدید با رازیانه: 

  • یک فنجان دانه رازیانه را بو داده کنید.
  • سپس آنها را خرد و الک کنید. این پودر خوشمزه را در یک کوزه نگه دارید.
  • نصف قاشق چای خوری از این پودر را روزانه با آب گرم بخورید. 

12. درمان یبوست شدید با انگور: 

  • روزانه یک کاسه کوچک انگور یا نیم لیتر آب انگور تازه بخورید.
  • روشی دیگری، 10 تا 12 انگور خشک بدون دانه را در شیر قرار دهید و آنها را برای چند دقیقه جوش داده و این مخلوط را در شب بخورید. این دارو مخصوصا برای کودکانی که دارای یبوست هستند، عالی عمل می کند.
  • اگر انگور تازه در دسترس نیست، کشمش را برای یک یا دو روز در آب نگه دارید. شما باید کشمش خیس شده را در صبح با معده خالی بخورید. 

توجه:انگور گزینه خوبی برای کسانی که میزان قند بالایی دارند و دچار دیابت هستند مناسب نیست. قبل از مصرف، انگور را به طور کامل با آب و سرکه شستشو دهید، زیرا می توانند شامل آفت باشند. بهتر است از انگورهای آلی استفاده شود. 

به یاد داشته باشید که چندین بار باید این راههای درمان را دنبال کنید تا بتوانید بهترین نتایج را ببینید. با این حال، اگر مشکلتان با این درمان های طبیعی حل نشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

انگور برای یبوست

تاثیرات انگور روی درمان یبوست شدید 

راه و روش درمان یبوست شدید با خوراکی های طبیعی

13. ورزش مناسب درمان یبوست شدید: 

  • ورزش می تواند عضلات قسمت پایینی سیستم گوارش را تحریک کنند. اینجا بخشی از روده است که مواد دفع بدن در قالب مدفوع خارج می کند.
  • پیاده روی سریع و یا دیگر گزینه ها انتخاب کنید، زیرا ورزش می تواند حرکت روده را تسریع کند.
  • ناتوانی در دفع مدفوع روزانه می تواند استرس زا باشد. سعی کنید آرام باشید و صرف زمان کافی می تواند کمک به شما کند. زور زدن یا تلاش برای دفع مدفوع اصلا سالم نیست.
  • بالا بردن زانوها در بالای باسن می تواند دفع را راحت تر کند.

ورزش یبوست

درمان یبوست شدید با ورزش های تاثیر گذار 

14. درمان یبوست شدید با سنا: 

سنا یک گیاه است و برگ و میوه آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود و به طور گسترده ای در دسترس است.

این گیاه حدود 8 ساعت طول می کشد تا کار کند. اگر فردی تصمیم بگیرد قبل از خواب از آن استفاده کند، نصف شب عمل خواهد کرد. این به این معنی است که آنها می توانند در صبح حرکت روده ای داشته باشند. 

14.کیوی برای درمان یبوست شدید:

میوه کیوی دارای فیبر زیادی هستند و تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد نشان داد که آنها می توانند هضم را تسکین دهند. این بدان معنی است که این میوه یک ملین مفید طبیعی است.

کیوی برای یبوست

تاثیرات کیوی روی درمان یبوست شدید  

15. قهوه مفید درمان یبوست شدید:

برخی از تحقیقات قدیمی نشان می دهد که قهوه می تواند به افراد کمک کند که حرکت روده ای بهتری داشته باشند.یک مطالعه منتشر شده در سال 2006 نشان داد که زنانی که مبتلا به یبوست بودند، قهوه کمی مصرف می کردند. 

تحقیقات اخیر کمی در این زمینه وجود دارد، اگر چه مطالعات سال 2015 نشان می دهد که قهوه بدون کافئین با زمان کاهش یافته به حرکت روده بعد از عمل جراحی روده ارتباط دارد.روشن نیست که چرا قهوه این اثر را دارد، اما نوشیدن یک فنجان ممکن است به به دفع مدفوع کمک کند. 

قهوه برای یبوست

قهوه مناسب درمان یبوست شدید  

درمان یبوست شدید با استفاده از میوه و ها و سبزیجات موثر

16. درمان یبوست شدید با گلابی:

گلابی دارای مقدار کافی فیبر غیر محلول است که برای فرآیند هضم خوب است. گلابی یکی از بهترین منابع فیبری است که کمک می کند تا از یبوست خلاص شوید. گلابی حاوی بسیاری از مواد زیستی مانند پکتین، سوربیتول و غیره، در درمان یبوست مفید هستند. می توان به منظور جلوگیری از یبوست کودکان، به آنها گلابی داد. 

17. درمان یبوست شدید با پاپایا:

پاپایا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک مانند پاپائین و چیپاپائین است که هضم را بهتر و تسهیل می کند و به عنوان داروی طبیعی برای یبوست استفاده می شود. درصد بالای فیبر غذایی نیز باعث کاهش علائم و نشانه های یبوست می شود. همچنین پیشنهاد می شود که سیب و پاپایا را باید با معده خالی خورده شود تا نتیجه خوبی داشته باشند.

پاپایا برای یبوست

پاپایا مناسب برای درمان یبوست شدید 

18. پرتقال برای درمان یبوست شدید:

پرتقال برای فیبر زیادش شناخته شده است، که در مدیریت مشکلات مرتبط با یبوست موثر است و هضم را آسان می کند. 

19. سیب برای درمان یبوست شدید:

همه این ضرب المثل را می شناسند " خوردن روزانه یک سیب شما را از پزشک دور نگه می دارد". سیب در درمان و مدیریت بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ماهیت فیبری زیادش، حرکت روده را بهبود می بخشد.

سیب برای یبوست

تاثیر سیب روی درمان یبوست شدید  

درمان یبوست شدید با تغذیه صحیح و سالم

20. درمان یبوست شدید با آب آناناس:

آب آناناس حاوی برملائین است که برای هضم و عملکرد صحیح دستگاه گوارش مفید است. آن را برای حل مشکل سوء هاضمه و نیز کنترل اسیدیته بیشتر در معده کمک می گیرند. بنابراین، این کمک می کند یبوست را کاهش دهید. 

21. پیاده روی صبحگاهی مناسب درمان یبوست شدید:

نوشیدن آب ولرم در پیاده روی صبحگاهی می توانپ مانند پاناساکت برای یبوست عمل کند. اگر کسی در صبح راه برود یا تند راه یرود می تواند حرکات روده اش را بهبود ببخشد.

درمان سریع یبوست

درمان یبوست شدید با پیاده روی های اول صبح 

22. شیر برای درمان یبوست شدید:

شیر همچنین می تواند یبوست را کاهش دهد. برای گرفتن نتیجه خوب، شیر را باید بعد از شام در شب بخورید. 

23. یوگا مفید درمان یبوست شدید:

برای مدیریت موثر و درمان مشکلات یبوست و مناسب است. یوگاهایی مانند بوه یانسانانا، پکن مکتسانا، هالازانا، نواکاسانا، تریکوناسانا، کافالفاتی و پرانایاما در درمان یبوست بسیار مفید هستند. 

24. روغن نارگیل برای درمان یبوست شدید:

روغن نارگیل در رژیم غذایی یکی از موارد خوب برای از بین بردن یبوست است و آب این میوه نیز در این شرایط مفید است.

روغن مناسب یبوست

درمان یبوست شدید با مصرف روغن نارگیل  

درمان یبوست شدید با مصرف داروهای خانگی و طبیعی

25. درمان یبوست شدید با خوردن آب از ظرف مسی:

ظرف آب مسی باید یک شب در آب نگهداری شود زیرا برای یبوست سودمند است.

26. سبزیجات سبز و برگ سبز برای درمان یبوست شدید:

سبزیجات سبز و برگ سبز تازه در درمان یبوست بسیار مفید هستند. این سبزیجات تازه دارای مقدار فراوانی فیبر و مواد زیری هستند که هضم آن را آسان می کنند و به درمان یبوست کمک می کنند.

سبزیجات سبز

درمان یبوست شدید با سبزیجات سبز رنگ

27. موز مفید در درمان یبوست شدید:

به علت وجود پکتین به عنوان هیدروکلوئید و مقدار زیادی از فیبر، موز کمک می کند تا حرکت روده آسان شود و به این ترتیب یبوست درمان شود.

 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واریس با چه قرصی درمان می شود؟
دو شنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:4 | بازدید : 203 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 درمان واریس پا با روش های مختلفی انجام می پذیرد یکی از آن ها استفاده از قرص و پماد است هر چند این داروها نیز عوارضی دارند که باید به آن ها توجه کرد.

فهرست اسامی قرص ها و پمادهای واریس

واریس و همورویید از شایع ترین نارسایی های مزمن وریدی می باشند که بر اثر عوامل مختلف مانند سن ، ژنتیک ، تغییرات هورمونی ، بارداری و فشار ایجاد می شوند و به مرور زمان با کاهش قابلیت ارتجاعی دیواره سیاهرگ و نقص در عملکرد دریچه های لانه کبوتری ، بازگشت خون از طریق سیاهرگ ها دچار اختلال شده و خون مدت بیشتری در سیاهرگ های آسیب دیده باقی می ماند که به نوبه خود باعث فشار بیشتر به دیواره ورید ، گشاد شدن و پیچ و خم دار شدن ورید ها ، التهاب ، سنگینی ، درد و تورم پا و در نهایت حتی زخم می گردد . 

قرص واریس

این اختلال چنانچه در ناحیه رکتوم صورت گیرد منجر به همورویید و شقاق می گردد و اگر در پا اتفاق افتد به واریس سیاهرگ های پا معروف است که با گرفتگی عضله ساق پا ، درد و سنگینی ، خارش و ورم در پاها ( به خصوص مچ پا ) آغاز می گردد و اگر تحت درمان قرار نگیرد علاوه بر محدود کردن فعالیت های فرد ، می تواند منجر به عوارض شدید تر شود.

Varicose

داروهای درمان واریس؛ اسامی قرص های واریس

ابتلا به واریس می تواند در روند زندگی هر فردی اختلال ایجاد کند. درمان واریس با روش های مختلفی انجام پذیر است که مصرف قرص واریس نیز یکی از آن هاست.در ادامه موارد مصرف و منع مصرف و عوارض جانبی برخی از داروهای واریس را برای شما آورده ایم. 

قرص ونوویتال: 

قرص ونوویتال دینه حاوی عصاره دانه شاه بلوط هندی است. این قرص گیاهی تورم و التهابات سیاهرگ در بیماری های واریس و همورویید را برطرف می کند. همچنین موجب تقویت دیواره عروق و پیشگیری از تضعیف آن می شود.

در نتیجه سیاهرگ ها قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را باز می یابند. روزی 2 بار (صبح و عصر)، هر بار 1 قرص همراه غذا با حداقل یک لیوان آب بهتر است این دارو با رعایت فاصله زمانی با سایر داروها مصرف شود. مصرف آن در بیماران کلیوی مزمن و کودکان زیر 12 سال توصیه نمی گردد. در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد،دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

قرص ونوویتال 

عوارض جانبی قرص واریس ونوویتال: 

با رعایت دوز درمانی ارائه شده ، هیچ عارضه جانبی مشاهده نمی گردد . فقط به ندرت ممکن است در افراد حساس به عوارض گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ ایجاد شود ( برای جلوگیری از این حالت ، توصیه می گردد دارو با معده پر مصرف شود ) . 

قرص ونوگل برای واریس: 

ماده موثره اصلی قرص ونوگل عصاره شاه بلوط هندی است که در درمان واریس پا و فلبیت سطحی در پاها مورد استفاده قرار می گیرد. آاسین موجود در عصاره شاه بلوط هندی با آزاد کردن پروستاگلاندین F2a تونیسیته وریدها را افزایش داده، نفوذپذیری عروق را نسبت به پروتئینهای با وزن مولکولی پایین، الکترولیتها و آب به درون فضاهای بین بافتی کاهش می دهد و ادم(ورم) همراه با التهاب را بهبود می بخشد. 

موارد مصرف 

  • درمان واریس سطحی و عمیق وریدی
  • درمان فلبیت
  • برطرف کننده درد و احساس سنگینی ناشی از نارسایی مزمن وریدی
  • درمان کمکی هموروئید

پماد واریس ونوگل 

منع مصرف قرص درمانی واریس

برای بیماران کبدی و بیماران با سابقه بیماری کلیوی هم نباید تجویز شود .

تجویز همزمان و استفاده با قرص وارفارین و دیگر داروهای ضد انعقاد می تواند مشکل ایجاد کند.

مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

عوارض جانبی ونوگل: 

مشکلات گوارشی ، تهوع و خارش پوستی در موارد نادری گزارش شده است.

عوارض داروی واریس

درمان واریس با قرص فیتوون: 

قرص فیتوون حاوی عصاره دانه گیاه شاه بلوط هندی میباشد که برای درمان علائم نارسایی مزمن وریدی مانند واریس احساس سنگینی و درد در پاها ،گرفتگی عضلات ساق پا ، خارش و ادم پا.درمان اب آوردن بافت های بدن مصرف مصرف میشود.

این دارو همچنین برای درمان التهاب عضلات صاف متعاقب صدمه و جراحی و جراحات دردناک کاربرد دارد. مقدار مصرف آن دو بار در روز صبح و عصر هر بار یک قرص بعد از غذا به مقدار کافی آب میل شود. 

توضیحات: 

عصاره خشک دانه های گیاه شاه بلوط هندی محتوی ترکیبات موثر شامل گلیکوزیدهای تری ترپنوئیدی از جمله ائسین، فلاونوئیدها، آنان ها ، میمونها و استرولها می باشد .

اثردرمانی نارسایی مزمن وریدی این دارو مربوط به گلیکوزیدهای تری ترپنوئیدی خصوصاً ائسین می باشد ائسین سرعت تراوش مایعات از دیواره ملتهب و آسیب دیده عروق را از طریق مهار آنزیم های لیزوزمی و در نتیجه ممانعت از تخریب گلیکوکالیکس دیوارهای مویرگی کاهش می دهد همچنین با کاهش نفوذپذیری عروق از نشت پروتئین ها با وزن مولکولی پایین الکترولیت ها و آب درون فضای میان بافتی جلوگیری می کنند و با افزایش تونیسته وریدها، بازگشت خون به قلب را بهبود می بخشد.

قرص فیتوون  

پرفروش ترین داروی واریس ؛ قرص دافلون: 

قرص دافلون (Daflon)یکی از موثرترین و پرفروش ترین داروهای تجویز شده در درمان بیماری واریس و دیگر مشکلات وریدی از جمله هموروئید می باشد. 

بیماری واریس در حدود 30 درصد از زنان و کمتر از 20 درصد از مردان را در جوامع مختلف گرفتار می کند. میزان بروز واریس روند رو به رشدی را در زندگی امروزی با مشاغل پشت میز نشینی و کم تحرکی در پیش گرفته و عوارض واریس هم بیش از گذشته به چشم می خورد. محدودیت حرکتی و درد و سنگینی پاها باعث می شود تا فرد مبتلا به واریس نتواند مثل گذشته زندگی فعالی را دنبال کند همینطور ظاهر این رگها روی اعتماد بنفس و زیبایی اثر منفی دارد. 

در کنار روش درمان قطعی واریس یا همان لیزر درمانی واریس پا پزشکان برخی دارو ها را برای مهار روند پیشرفت بیماری واریس و کمک به بدن برای بهبود وضعیت پیش آمده تجویز می کنند. داروی دافلون از جمله داروهایی است که به خوبی توانسته نظر پزشکان را جلب کند و اثرات مفیدی را برای پیشگیری از پیشرفت بیماری و کاهش علایم بیماری به همراه داشته است.

خارج از دنیای مکانیسمها و اثراتی که به صورت علمی و آزمایشگاهی از مصرف قرص دافلون انتظار می رود ، مطالعات روی بیماران و پیگیری آنها در سالیان گذشته دافلون را به داروی جهانی برای بیماران مبتلا به واریس تبدیل کرده است. البته لازم است اشاره کنیم این دارو هنوز تاییدیه FDA ندارد. 

واریس مچ پا

عوارض جانبی قرص دافلون برای واریس

از عوارض جانبی گزارش شده برای این دارو بروز علائم گوارشی است تهوع، ناراحتی معده، اسهال و استفراغ از جمله عوارض ناخواسته این دارو هستند. 

همینطور سردرد، طعم غیر عادی در دهان، اشکال در تنفس یا بلع، تورم، خارش پوست، و کهیر جزو عوارضی است که برای این دارو گزارش شده اند. 

کرم ونوویتال 30 گرم موثر در درمان واریس پا:

این پماد از عصاره خشک دانه های شاه بلوط هندی تهیه شده و برای درمان واریس های سطحی و بهبود واریس پیشرفته کاربرد دارد، همچنین از این کرم برای تسکین درد، خارش، احساس سنگینی و ادم در پاها و درد عضله ساق پا استفاده میشود. کرم ونوویتال در درمان هماتوم دردناک و کبودشدگی نیز موثر است. 

مقداری از کرم را حداقل در دو نوبت صبح و عصر، به مدت 6 الی 8 هفته برروی پا، مچ و قوزک پا، قسمت داخلی ران ها، پشت زانوها و سایر مناطق درگیر ماساژ دهید.جهت درمان واریس، مصرف همزمان داروی خوراکی محتوی اسین (قرص ونوویتال) و داروی موضعی (کرم ونوویتال) توصیه می شود.

کرم ضد واریس

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر داروی واریس: 

براساس آزمایشات به عمل آمده، عصاره دانه شاه بلوط هندی با اثرکاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی وکاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن موکوپلی ساکاریدهای دیواره مویرگها گردیده و از تشکیل کیسه های سیاهرگی هموروئید و واریس جلوگیری به عمل می آورد و با ممانعت از انتقال پروتئین، الکترولیت ها و آب به فضای میان بافتی، مانع ایجاد ادم در بافت ها می گردد.

بنابراین در ترومای شدید مغز و جمجمه، جراحت تروماتیک سر و جلوگیری و درمان ادم بعد از تروما و جراحی کاربرد دارد. مطالعات همچنین تاثیر چشمگیر عصاره دانه این گیاه در بهبود و درمان فلبیت، ترومبوفلبیت و فلبوترومبوز را نشان می دهند. 

این عصاره با تقویت مویرگ ها و رگ های خونی نه تنها از ابتلا به بیماریهایی مانند واریس و هموروئید جلوگیری می نماید بلکه با بازسازی جراحات و التهابات عروق و استحکام دیواره رگهای ضعیف، موجب تسریع در درمان می گردد. 

موارد منع مصرف : 

تاکنون موارد منع مصرف، احتیاط و هشدار خاصی گزارش نشده است. 

عوارض جانبی : 

با مصرف مناسب مقادیر توصیه شده درمانی هیچگونه عارضه ای مشاهده نشده است. 

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 نسخه قوی برای درمان واریس در مدت کوتاه
سه شنبه 9 شهريور 1400 ساعت 1:39 | بازدید : 295 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برای درمان واریس اگر قصد استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی را دارید بهتر است بهترین ها را بشناسید و با استفاده درست خیلی سریع سیاه رگهای واریسی را رفع کنید.

بهترین و ساده ترین نسخه های خانگی برای درمان واریس

سیاهرگ های واریس همان خطوط ریزی که زیبایی پوست به خصوص پاهایتان را مختل کرده است با استفاده از روش های طب سنتی قابل درمان هستند، برای این منظور این بخش از نمناک را دنبال کنید.

درمان واریس

درمان واریس با خاک رس

آلودگی ها را ازپا پاک کنید و با مالیدن خاک رس واریس را کاهش دهید. از این خاک رس به عنوان کمپرس درمانی استفاده کنید چون باعث انقباض رگهای گشاد خونی و بالا رفتن گردش خون می شود ابتدا خاک را با آب ترکیب و قبل از خواب روی پا بمالید وقتی صبح بلند شدید با آب گرم بشویید و خشک کنید.

درمان واریس با سرکه سیب

یک راه موثر دیگر برای درمان واریس استفاده از سرکه سیب است. سرکه را به طور مستقیم روی موضع بمالید و به آرامی ماساژ دهید این کار را 2 تا 4 ماه قبل از اینکه به رختخواب روید و همین که از خواب بیدار شدید انجام دهید حتما نتایج خوبی می بینید
راه دیگر استفاده از سرکه اضافه کردن دو قاشق چای خوری سرکه به یک لیوان آب و خوردن این ترکیب دو بار در روز حداقل به مدت یک ماه است.
درمان واریس با سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان واریس 

گوجه سبز میوه ای برای درمان واریس

مقداری گوجه سبز تهیه کنید و بشویید و سپس نصف کرده وروی رگ های واریسی قرار دهید اگر فردی هستید که جنب وجوش دارید تکه های گوجه را با باند ببندید وقتی پاشروع به سوزش خارش کرد طرح های تکه های گوجه را بردارید و با آب سرد بشویید برای نتیجه بهتر این کار را 5 بار در روز انجام دهید بعد از کامل شدن دوره درمان گوجه ورم های بزرگ رنگ های تیره تورم در ناپدید می شود.

درمان واریس با فلفل قرمز 

بسیاری افراد از خاصیت فلفل قرمز غافل هستند فلفل قرمز نه تنها حاوی ویتامین است بلکه گردش خون را بهبودمی بخشد.برای درمان واریس یک قاشق چایخوری فلفل قرمز را به یک فنجان آب گرم بیفزایید و خوب ترکیب کنید این نوشیدنی را سه بار در روز به مدت دو ماه یا تا زمانی که نتیجه بگیرید بنوشید.
 
فلفل قرمز برای درمان واریس

استفاده از فلفل قرمز برای درمان واریس

روغن درخت سرو واریس را درمان می کند

4 قطره از این رو غن رابا 2 قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب وگامهای بالا یعنی ماساژ مناسب را اجرا کنید.

روغن زیتون برای درمان واریس

روغن زیتون برای گردش خون کاهش درد توروم و رگ های واریسی عالی است 5 دقیقه روغن زیتون گرم و روغن ویتامین ی را روی موضع ماساژ دهید این کار را روزانه دو بار به مدت دو ما انجام دهیم نتایج دلخواه را خواهید دید.
روغن زیتون برای واریس

درمان واریس با استفاده از روغن زیتون 

درمان واریس با ماساژ با نارون کوهی

گیاه بسیار قوی برای از بین بردن لک های زیر چشم درمان گلو درد تقویت رگ های خونی است حداقل 15 دقیقه دستمالی را در نارون کوهی خیس کنید و مستقیم روی موضع قرار دهید.
برای واریسهای شدید این کار را سه بار در روز حداقل دو ماه انجام دهیم همچنین می توانید وان حمام را با آب گرم پر کنید و 20 قطره نارون کوهی در آن بریزید و پاها را 15 تا 30 دقیقه در آب خیس کنید و با آب سرد بشویید و خشک کنید این کار را یک بار در روز یک یا دو ماه انجام دهید.

درمان واریس با جوشانده جعفری

در کنار استفاده رایج جعفری به عنوان تزیین برای درمان عالی است این گیاه کوچک حاوی فراوانی ویتامین 3 و مویرگ ها را تقویت و درد را کاهش می دهد می توانید جعفری را خام یا پخته بخورید یک مشت جعفری خرد شده را در یک فنجان آب بجوشانید مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود و به آن یک قطره روغن همیشه بهار اضافه کرده و داخل فریزر بگذارید و روزانه موضع درد را با پنبه حداقل 3 ماه بمالید.
 
 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسکلروتراپی راه رهایی از رگهای عنکبوتی و واریسی
سه شنبه 9 شهريور 1400 ساعت 1:36 | بازدید : 270 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

اسکلروتراپی

 

 

 اسکلروتراپی یکی از روش های درمان واریس یا رگ های عنکبوتی بد شکل می باشد که با تزریق دارو به رگ ها انجام می شود.

اسکلروتراپی چیست؟

اسکلروتراپی روشی است که در آن پزشک دارو را به رگ های خونی و یا رگ های لنفاوی تزریق می کند که باعث کوچک شدن رگ ها می شود و عموما برای درمان واریس یا همان رگ های عنکبوتی به کار می رود.

اسکلروتراپی

این روش غیر جراحی تنها نیاز به تزریق دارد هم چنین می تواند برای درمان اختلالات رگ های خون و لنفاوی که باعث شکل گیری رگهای بدشکل می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکلروتراپی مستقیما به رگ یا رگ لنفاوی تزریق و باعث ورم رگها می شود. این تورم جریان خون یا مایع لنفاوی را قطع می کند و منجر به کوچک شدن رگها می شود.شکل های مختلفی از اسکلروتراپی از قرن نوزدهم به وجود آمده اند اما در دهه های اخیر روش ها اصلاح شده اند.

اسکلروتراپی چه بیمارانی را درمان می کند ؟

واریس به عنوان نارسایی مزمن وریدی شناخته می شود و اسکلروتراپی اغلب برای درمان واریس بکار می رود . چنانچه بارها در مطالب مختلف در بخش سلامت نمناک گفته ایم واریس زمانی روی می دهد که رگ ها معمولا در پاها ورم کرده و برآمدگی دارند این به خاطر دیوارهای ضعیف رگ است که به نوبه خود رگ ها را تضعیف می کنند.

در نتیجه، خون در رگ ها جمع می شود و موجب تورم و ظاهر متفاوت آن می شود.واریس ممکن است دردآور باشد و موجب مشکلات پوستی از جمله خارش پوست شود. با کوچک شدن رگ ها، اسکلروتراپی اثرات آسیب رگ و درد را کاهش می دهد.

اسکلروتراپی همچنین برای درمان برخی بیماری های دیگر از جمله:

بد شکلی رگهای لنفاوی :اینها رگهایی هستند که مایع لنفاوی یا لنف را حمل و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با عفونت ها مبارزه کند.

هموروئید :اسکلروتراپی ممکن است زمانی که درمان های دیگر جواب ندهد مورد استفاده قرار گیرد. هموروئید زمانی رخ می دهند که رگ های خونی، راست روده، متورم و منقبض می شوند و موجب درد و ایجاد ناراحتی در روده می شود.

ورم بیضه : ورم بیضه جریان ناسالم مایعات در حفره بدن است و در بیضه معمول هستند.

اسکلروتراپی

چه زمانی به اسکلروتراپ مراجعه کنید؟

هر فرد مبتلا به رگ های عنکبوتی یا بیماری دیگر نمی تواند با اسکلروتراپی درمان شود زیرا باید روندی را طی کند. افراد باید در مورد علایم و گزینه های درمان با پزشک خود صحبت کنند.

درمان های دیگر ممکن است مقرون به صرفه تر و کم خطرتر باشند. برای مثال، هموروئید اغلب با ملاحضاتی مانند تغییرات سبک زندگی مانند مصرف فیبر بیشتر و تقلا نکردن در هنگام حرکت روده درمان می شود.

افراد مبتلا به رگهای عنکبوتی در صورت دیدن برخی علائم باید به پزشک مراجعه کنند:

  • درد رگها
  • درد پاها و یا احساس سنگینی
  • تکه تکه و خشک شدن پوست پاها
  • جوش نزدیک رگها

از اسکلروتراپی چه انتظاری دارید؟

اسکلروتراپی نیازمند مشورت با پزشک برای ارزیابی مشکلات رگ خونی یا لنفاوی است و معمولا در مطب متخصص پوست و یا متخصص رگ انجام می شود.

این روش معمولا به بی هوشی و یا هرگونه آمادگی ویژه نیاز ندارد. افراد باید قبل از عمل جراحی دستورات پزشک را انجام دهند زیرا باید از استعمال روغن یا لوسیون قبل از اسکلروتراپی و اصلاح خود داری شود علاوه بر این تا زمان بعد از تزریق صبر کنید تا موضع مورد نظر بهبود یابد و در این مدت لباس گشاد و راحت بپوشید.

در طول درمان، فرد به پشت دراز می کشد و پاها را بالا می گیرد. پزشک ناحیه مورد را تمیز می کند و سپس یک سوزن کوچک را داخل رگ وارد می کند. پزشک محلول را به رگ تزریق می کند و فرد ممکن است احساس سوزش، خارش، یا هیچ چیز دیگر نداشته باشد.

وقتی تزریق کامل صورت گرفت، پزشک موضع را ماساژ می دهد تا از ورود مجدد خون به رگ جلوگیری کند. فرد باید پد و یا جوراب های فشرده شده بپوشد.

در اغلب موارد، فرد نیاز به درمان کامل دارد زیرا اگر چندین واریس وجود داشته باشد، ممکن است درمان های متعدد تنها راه درمان آن ها باشد.

بعد از درمان، افراد باید فعال بمانند تا از تشکیل لخته خون جلوگیری کنند. بیشتر آن ها همچنین باید قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنند زیرا می تواند باعث ایجاد لکه های تیره در موضع درمان شود.

برخی افراد در محل تزریق کبودی را تجربه می کنند، اما بهبود نسبتا آسان صورت می گیرد.

تزریق اسکلروتراپی

خطرات اسکلروتراپی :

برخی عوارض جانبی ممکن است در محل تزریق رخ دهند عبارتند از:

  • کبودی
  • بیشتر شدن قرمزی موضضع
  • زخم های پوستی کوچک
  • تیره شدن پوست به شکل خطوط یا لک
  • رگ های خونی کوچک

این عوارض جانبی معمولا ظرف چند روز تا چند هفته از بین می رود. برخی عوارض جانبی می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا به طور کامل ناپدید شود.

عوارض جانبی که ممکن است به درمان نیاز داشته باشند:

عوارض دیگر کم تر رایج هستند اما ممکن است به درمان نیاز داشته باشند. این موارد عبارتند از:

التهاب :

این معمولا خفیف است و شاید باعث ورم، گرما و ناراحتی در اطراف محل تزریق شود. ممکن است پزشک استفاده از مسکن را پیشنهاد کند مانند آسپرین یا ایبوپروفن تا التهاب را کاهش دهد.

لخته خون:

یک تکه خون لخته شده ممکن است در رگ درمان شده شکل بگیرد که به تخلیه نیاز دارد. به ندرت، لخته خون به رگ های عمیق تر در پا (ترومبوز )حرکت می کند.

ترومبوز یک خطر انسداد جریان خون ریوی ( پیچیدگی بسیار نادراسکلروتراپی )دارد که موقعیت اضطراری است و در آن لخته از پا به ریه ها می رود و سرخرگ حیاتی را مسدود می کند. اگر در تنفس دچار مشکل می شوید و درد قفسه سینه و یا سرگیجه دارید و یا خون سرفه می کنید، به دنبال درمان فوری پزشکی باشید.

حباب های هوا :

حباب های کوچک ممکن است در جریان خون افزایش پیدا کند. اینها همیشه باعث بروز علائم نمی شوند، اما معمولا، علائم اختلالات بینایی، سردرد، غش و حالت تهوع را در بر دارند. این علائم به طور کلی از بین می روند، اگر مشکلاتی را در حرکت دست و پا بعد از عمل احساس کردید به پزشک مراجعه کنید.

واکنش آلرژیک :

این امکان وجود دارد که واکنش آلرژیک به محلول مورد استفاده برای درمان داشته باشید، اما چندان رایج نیست.

رگ های عنکبوتی پا

اقدامات قبل از اسکلروتراپی :

پزشک باید از سابقه بیماری فرد مطلع شود :

  • بیماری های اخیر یا بیماری موجود، مانند وضعیت قلبی یا سابقه لخته خون
  • داروها و مکمل های غذایی ، به خصوص آسپرین، ایبوپروفن ، ...)، ناپروکسن سدیم ، رقیق کننده خون، مکمل های آهن یا مکمل های گیاهی
  • آلرژی
  • درمان قبلی واریس و نتایج درمان

اگر آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم و یا رقیق کننده خون می خورید، پزشک می تواند به شما بگوید چگونه دارو را قبل از درمان مصرف کنید تا احتمال خونریزی را کاهش دهید.

فراصوت :

بسته به این که کدام رگ ها درگیر هستند، ممکن است پزشک تصویربرداری فراصوت رگ های پا را تجویز کند. فراصوت روشی بدون درد است که از امواج صوتی برای ایجاد تصویر ساختار در داخل بدن استفاده می شود.

بعد از اسکلروتراپی :

می توانید به زودی پس از اسکلروتراپی بلند شوید و راه بروید زیرا راه رفتن و حرکت دادن پاها برای جلوگیری از تشکیل لخته خونی مهم است.

معمولا پزشک از شما می خواهد جوراب های فشرده را تا حدود دو هفته استفاده کنید.

اکثر مردم در همان روز به فعالیت های معمول خود باز می گردند ولی پزشک توصیه می کند که از ورزش شدید به مدت دو هفته بعد از اسکلروتراپی خودداری کنید.

دیگر درمان های جایگزین اسکلروتراپی:

تغییرات در سبک زندگی می تواند مانع از بدتر شدن رگ ها و جلوگیری از رشد رگ های جدید واریس شود. سایر استراتژی های درمان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرما درمانی و منجمد کردن رگها
  • لیزر درمانی و استفاده از نور برای از بین بردن رگها
  • قطع رگ با استفاده از حرارت روی رگهای بدشکل
  • بستن رگها با جراحی
  • و در موارد شدید جراحی برداشتن رگ

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خطرات جدی دوران قاعدگی یا پریود را می شناسید؟
سه شنبه 9 شهريور 1400 ساعت 1:35 | بازدید : 260 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برخی از خانم ها در دوران قاعدگی و پریود دچار مشکلات و خطرات جدی می شوند که علل خاصی دارد و نشان دهنده یک اختلال در بدن می باشد.

عوارض و خطرات دوران قاعدگی یا همان پریود

دوران قاعدگی خانم ها ، برای برخی دروانی است پر از دردهای شکمی و خونریزی های زیاد. این دوران خطراتی را به همراه دارد که دانستن علت این مشکلات و دردهای دوران قاعدگی برای حفظ سلامت بدن ضروری است. سیکل قاعدگی اغلب باعث بروز علائم ناراحت کننده مختلفی میشود که در نهایت به قاعدگی (پریود) منتهی می شود.

خطرات دوران قاعدگی

سندردم پیش از قاعدگی (PMS)، باعث برخی از علائم میشود که شایع ترین آنها عبارتند از:گرفتگی خفیف و خستگی مکرر، اما این علائم معمولا زمانی از بین میروند، که دوره قاعدگی شروع میشود با این حال،مشکلات جدی دیگری نیز ممکن است در این دوره رخ دهد.

دوره قاعدگی و پریود که بسیار سنگین و یا بیش از حد سبک و سطحی باشد و یا به طور کل یک چرخه وجود نداشته باشد. نشان دهنده بسیاری از مشکلات دیگر است که نشان میدهد مسائل دیگری هم وجود دارند که این چرخه غیر طبیعی را بوجود آورده اند.

فراموش نکنید که یک چرخه قاعدگی نرمال و طبیعی به معنای چیزی متفاوت برای هر زن است. چرخه ای که برای شما مناسب و منظم است، ممکن است برای زن دیگری غیر طبیعی باشد.

بسیار مهم است که بدن خود را به خوبی بشناسید و در صورتی که متوجه تغییرات مهمی شدید،حتما به پزشک مراجعه کنید. چنانچه در این بخش مهم از سلامت نمناک برای زنان می خوانید چندین مشکل وجود دارد که ممکن است شما در این باره تجربه کنید.

خطرات دوران قاعدگی

خطرات دوران قاعدگی و پریودی که نمی دانید

1.سندرم پیش از قاعدگی (PMS):

این بیماری یک تا دو هفته قبل از شروع دوره رخ خواهد داد. برخی از زنان مبتلا به این سندروم، انواع علائم جسمی و عاطفی را تجربه میکنند.

سایر نشانه هایی که تجربه میکنند،عبارتند از؛

  • نفخ
  • تحریک پذیری (کج خلقی_زود رنجی)
  • کمر درد
  • سر درد
  • سینه دردناک
  • آکنه
  • هوس های مختلف غذایی
  • خستگی بیش از حد
  • افسردگی
  • اضطراب و نگرانی
  • کم خونی
  • ییوست
  • اسهال
  • گرفتگی خفیف شکم

همچنین ممکن است هر ماه علائم مختلفی داشته باشید و شدت و میزان آنها نیز تغییر کند و متفاوت باشد.سندروم پیش از قاعدگی، ناراحت کننده و گاهی دردناک است. اما به طور کلی جای نگرانی نیست،مگر اینکه در فعالیت های عادی زندگی شما اختلال ایجاد کند.

2. دوره ها و پریود های سنگین:

یکی دیگر از مشکلات رایج و معمول دوران قاعدگی ، داشتن یک دوره پریودی سنگین است که منوراژی نامیده میشود. که باعث خونریزی سنگین میشود. همچنین ممکن است یک دوره بیش تر و طولانی تر از 5 تا 7 روز داشته باشید. منوراژی عمدتا به دلیل عدم تعادل سطوح هورمونی، به خصوص پروژسترون و استروژن است.

سایر علل خونریزی سنگین و یا نا منظم بودن ،عبارتند از:

عوارض قاعدگی

خطرات سیکل قاعدگی یا پریود کدامند؟

3. از دست دادن دوره پریودی:

در برخی موارد،زنان ممکن است دوره پریودی خود را از دست بدهند و نشوند، که آمنوره نامیده میشود. آمنوره اولیه زمانی رخ میدهد که شما حدودا در سن 16 سالگی پریود نمیشوید.

این ممکن است، ناشی از مشکل در غده هیپوفیز ، نقش مادرزادس در سیستم تولید مثل و یا تاخیر در رسیدن به دوره بلوغ باشد. آمنوره ثانویه نیز زمانی رخ میدهد که به مدت 6 ماه یا حتی بیشتر دوران های پریودی منظم خود را از دست بدهید.

علل شایع آمنوره اولیه و ثانویه در نوجوانان عبارتند از:

اما زمانی که یک بزرگسال، پریود نمی شود، علل شایع آنها اغلب منفاوت خواهد بود، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نارسایی تخمدان
  • بیماری التهابی لگن (یک عفونت در باروری)
  • بارداری
  • شیر دادن
  • دوران یائسگی

یک دوره از دست رفته نیز میتواند به معنی باردار بودن باشد.اگر مشکوک به حاملگی هستید، حتما تست بارداری انجام دهید. بی بی چک های موجود در داروخانه، کم هزینه ترین روش می باشند.

4. پریود ها و دوره های خطرناک:

دوره علاوه بر سنگین و سبک بودن ، میتواند دردناک هم باشد. گرفتگی ها در طول سندردم پیش از قاعدگی طبیعی و نرمال هستند، و با شروع پریودی به پایان می رسد. با این حال پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفته شد که برخی از زنان در طول دوره هم درد و گرفتگی را تجربه میکنند، که دسیمنررهی نامیده میشود.

قاعدگی بسیار دردناک است و احتمالا به یک مشکل اساسی پزشکی مرتبط باشند، که عبارتند از:

  • فیبرو یدها
  • بیماری التهابی لگن
  • رشد غیر طبیعی بافت در رحم یا خارج از رحم

خطر پریود نشدن

عوارض جدی و خطرات دوران پریودی و قاعدگی

5. میگرن های قاعدگی:

میگرن های قاعدگی غیر معمول نیستند. حدود 20 درصد زنان از سر درد های قبل از پریودی رنج می برند. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، سعی کنید از کنترل تولد هورمونی استفاده کنید که میتواند باعث تسکین علائم شود یا با پزشک خود درباره دارو های موجود مشورت کنید.

6. عفونت های مخمری:

تغییرات سطح PH واژن در طول دوره قاعدگی شایع و معمول است. از آنجایی که این نوع از عدم تعادل میتواند باعث رشد مخمر شود، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به عفونت در دوران قاعدگی و پریودی قرار گیرد.

7. درد دهان:

درست قبل از دوران پریودی، بدن با افزایش پروژسترون روبرو است. این هورمون ها گاهی باعث زخم های دهلیزی و شرایط دهان مانند گینگیویت میشود، که با قرمزی، ورم و یا حتی خونریزی لثه در ارتباط است و این گونه مشخص میشود. مهم است که در تمام طول این دوران مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید.

مشکلات دوران قاعدگی

تشخیص مشکلات و خطرات دوره قاعدگی و پریود :

گام اول برای تشخیص این مشکلات، ملاقات با پزشکتان است. پزشکتان میخواهد در مورد نشانه های شما و آنچه که تجربه کرده اید، بدانید. یادداشت کردن چرخه قاعدگی و علائمی که تجربه کرده اید، میتواند به او کمک کند.

علاوه بر این؟ معاینه فیزیکی ( لگنی) هم میتواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد. این تست کمک میکند تا پزشکتان اندام های تناسلی و اینکه گردنه رحم یا واژن ملتهب است یا خیر را بررسی کنید.

همچنین تست پاپ اسمیر برای تشخیص احتمال سرطان و یا سایر شرایط اساسی است. آزمایش خون هم میتواند عدم تعادل هورمونی را که باعث مشکلات قاعدگی شده است، تشخیص دهد. اگر فکر میکنید باردار هستید، آزمایش خون میتواند مطمئن باشد.

سایر آزمایشاتی که ممکن است پزشکتان برای تشخیص، تجویز کند، عبارتند از:

  • بیوسپی اندومتریال ( برای استخراج نمونه ای از پوشش و بافت رحم که برای تجزیه و تحلیل بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد)
  • هیستروسکوپی ( یک دوربین کوچک وارد رحم میشود تا در تشخیص هرگونه ناهنجاری به پزشک کمک کند)

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: آموزش , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استرس اکسیداتیو چیست و چه اثری در بدن دارد ؟
دو شنبه 8 شهريور 1400 ساعت 22:46 | بازدید : 277 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استرس اکسیداتیو به طور طبعی رخ می دهد و بر اثر عدم تعادل میان رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن به وجود می آید و بر روند پیری تاثیر می گذارد.

هر آنچه لازم است در مورد استرس اکسیداتیو بدانید 

استرس اکسیداتیو عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن است که می تواند منجر به آسیب سلول و بافت شود. استرس اکسیداتیو بطور طبیعی رخ می دهد و در روند پیری نیز نقش دارد. تعداد زیادی از شواهد علمی نشان می دهد که استرس اکسیداتیو طولانی مدت در توسعه طیف وسیعی از شرایط مزمن نقش دارد. چنین شرایطی شامل سرطان، دیابت و بیماری های قلبی می باشد. در این بخش از نمناک، ما تاثیر استرس اکسیداتیو در بدن و چگونگی کاهش آن را بررسی می کنیم.  

استرس اکسیداتیو

استرس اکسیداتیو چیست؟ 

استرس اکسیداتیو می تواند زمانی ایجاد شود که عدم تعادل میان رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن وجود داشته باشد. سلول های بدن در طی فرآیندهای طبیعی متابولیک رادیکال های آزاد تولید می کنند. از سوی دیگر با تولید آنتی اکسیدان هایی ، این رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. به طور کلی بدن قادر است تعادل بین آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد را حفظ کند. چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته شده است عوامل متعددی در استرس اکسیداتیو و تولید بیش از حد رادیکال آزاد نقش دارند. این عوامل می تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • رژیم غذایی
  • سبک زندگی
  • شرایط خاص
  • عوامل محیطی مانند آلودگی و تابش نور خورشید

 ایمنی طبیعی بدن می تواند استرس اکسیداتیو را به طور موقت تحریک کند. این نوع استرس اکسیداتیو باعث ایجاد التهاب خفیف می شود که پس از مبارزه با سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت یا ترمیم جراحت انجام می شود.استرس اکسیداتیو کنترل نشده می تواند روند پیری را تسریع کند و ممکن است به پیشرفت تعدادی از شرایط کمک کند.

نور خورشید 

رادیکال آزاد چیست؟ 

رادیکال های آزاد، از جمله گونه های اکسیژن واکنش پذیر , مولکول هایی با یک یا چند الکترون بدون جفت هستند. نمونه هایی از رادیکال های آزاد شامل موارد زیر است: 

  • سوپر اکسید
  • رادیکال هیدروکسیل
  • اکسید نیتریک رادیکال 

سلول ها حاوی ساختارهای کوچکی به نام میتوکندری هستند که برای تولید انرژی به شکل آدنوزین تری فسفات (ATP) کار می کنند. میتوکندری ها اکسیژن و گلوکز را ترکیب می کنند تا دی اکسید کربن، آب و ATP تولید کنند. رادیکال های آزاد بعنوان محصول جانبی این فرایند متابولیک بوجود می آیند. مواد خارجی مانند دود سیگار ، سموم دفع آفات و ازون نیز می توانند باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن شوند. 

آنتی اکسیدان چیست؟ 

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که رادیکال های آزاد را با دادن یک الکترون خنثی می کنند یا از بین می برند. اثر خنثی کننده آنتی اکسیدان ها، به بدن در مقابل استرس اکسیداتیو کمک می کند. نمونه هایی از آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین های A ، C و E هستند. آنتی اکسیدان ها مانند رادیکال های آزاد از چندین منبع مختلف سرچشمه می گیرند. سلول ها به طور طبیعی آنتی اکسیدان هایی مانند گلوتاتیون را تولید می کنند. رژیم غذایی فرد نیز منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها است. غذاهایی مانند میوه و سبزیجات آنتی اکسیدان های اساسی زیادی را به شکل ویتامین ها و مواد معدنی فراهم می کنند که بدن به تنهایی قادر به ایجاد آن نیست. 

تأثیر استرس اکسیداتیو 

اثرات استرس اکسیداتیو متفاوت است و همیشه مضر نیست. به عنوان مثال، استرس اکسیداتیو که ناشی از فعالیت بدنی است ، ممکن است اثرات مفید و نظارتی بر بدن داشته باشد. ورزش باعث تشکیل رادیکال آزاد می شود که می تواند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو موقت در عضلات شود. با این حال، رادیکال های آزاد ایجاد شده در طول فعالیت های بدنی رشد بافت را تنظیم می کنند و تولید آنتی اکسیدان ها را تحریک می کنند. استرس اکسیداتیو خفیف ممکن است بدن را از عفونت و بیماری ها نیز محافظت کند. در یک مطالعه 2015، دانشمندان دریافتند که استرس اکسیداتیو ،گسترش سلول های سرطانی ملانوما در موش ها را محدود می کند. 

با این حال، تولید استرس اکسیداتیو به صورت طولانی مدت به سلول ها، پروتئین ها و DNA بدن آسیب می رساند و به روند پیری کمک کند ، همچنین ممکن است نقش مهمی در توسعه طیف وسیعی از شرایط ایفا کند. 

ما در متن زیر برخی از این شرایط را مورد بحث قرار می دهیم: 

التهاب مزمن 

استرس اکسیداتیو می تواند باعث التهاب مزمن شود. عفونت ها و صدمات باعث پاسخ ایمنی بدن می شوند. سلول های ایمنی به نام ماکروفاژها ضمن مبارزه با میکروبهای مهاجم، رادیکال های آزاد تولید می کنند. این رادیکال های آزاد می توانند به سلول های سالم آسیب رسانده و منجر به التهاب شوند. در شرایط عادی، التهاب پس از بین بردن سیستم ایمنی بدن عفونت یا ترمیم بافت آسیب دیده از بین می رود. 

با این حال، استرس اکسیداتیو همچنین می تواند پاسخ التهابی را ایجاد کند، که به نوبه خود، رادیکال های آزاد بیشتری تولید می کند که می تواند منجر به استرس اکسیداتیو بیشتر شود و یک چرخه ایجاد کند. التهاب مزمن به دلیل استرس اکسیداتیو ممکن است منجر به شرایط مختلفی از جمله دیابت، بیماری قلبی عروقی و آرتروز شود.

 بیماری های عصبی

اثرات استرس اکسیداتیو ممکن است به چندین بیماری عصبی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون منجر شود. مغز به ویژه در برابر استرس اکسیداتیو آسیب پذیر است زیرا سلول های مغزی به مقدار قابل توجهی اکسیژن نیاز دارند. براساس بررسی سال 2018، مغز 20 درصد از کل اکسیژن بدن را برای سوخت رسانی به خود نیاز دارد. سلول های مغزی از اکسیژن برای انجام فعالیت های متابولیک شدید که رادیکال های آزاد تولید می کنند استفاده می کنند. این رادیکال های آزاد به حمایت از رشد سلول های مغزی، نوروپلاستی و عملکرد شناختی کمک می کنند. در حین استرس اکسیداتیو، رادیکال های آزاد اضافی می توانند به ساختارهای داخل سلول های مغزی آسیب وارد کرده و حتی باعث مرگ سلولی شوند که این امر می تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

آلزایمر

شرایط مرتبط با استرس اکسیداتیو 

استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد طیف وسیعی از شرایط، از جمله موارد زیر مرتبط باشد:

خطرات استرس اکسیداتیو 

عواملی که ممکن است خطر استرس اکسیداتیو طولانی مدت شخص را افزایش دهد عبارتند از:

  • چاقی
  • رژیم های غذایی پر چربی، قند و غذاهای فرآوری شده
  • قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید
  • سیگار کشیدن یا سایر محصولات دخانی
  • مصرف الکل
  • داروهای خاص
  • آلودگی
  • قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی صنعتی

سیگار کشیدن

مدیریت و جلوگیری از استرس اکسیداتیو 

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض رادیکال آزاد و استرس اکسیداتیو کاملاً غیرممکن است. با این وجود مواردی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن تأثیر استرس اکسیداتیو بر روی بدن خود انجام دهید. اصلی ترین کاری که می توانید انجام دهید افزایش سطح آنتی اکسیدان ها و کاهش شکل گیری رادیکال های آزاد است. 

یکی از روش های جلوگیری از استرس اکسیداتیو اطمینان از به دست آوردن آنتی اکسیدان کافی در رژیم غذایی است. خوردن پنج وعده در روز از انواع میوه ها و سبزیجات بهترین راه برای تأمین نیاز بدن به بدن برای تولید آنتی اکسیدان است.

نمونه هایی از میوه و سبزیجات عبارتند از:

  • انواع توت ها
  • گیلاس
  • میوه های خانواده مرکبات
  • آلوها
  • سبزیجات برگ تیره
  • کلم بروکلی
  • هویج
  • گوجه فرنگی ها
  • زیتون 

نمونه های دیگر از منابع آنتی اکسیدانی رژیم غذایی عبارتند از:

سایر گزینه های زندگی سالم نیز می توانند از استرس اکسیداتیو جلوگیری یا کاهش دهند.

سیر و پیاز

در اینجا چند انتخاب سبک زندگی وجود دارد که به شما کمک می کند: 

یک تمرین معمولی و متوسط. این تمرین با سطح آنتی اکسیدان طبیعی بالاتر و کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو همراه است. با ورزش منظم به مدت طولانی تر، اثرات پیری کمتر و خطر ابتلا به سرطان و بیماری کاهش می یابد. سیگار نکشید و همچنین از قرار گرفتن در معرض دود آن نیز خودداری کنید. با احتیاط از مواد شیمیایی استفاده کنید که شامل استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه های غیرضروری و آگاهی از منابع دیگر مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند سموم دفع آفات مورد استفاده در مواد غذایی یا باغبانی است. 

از لحاظ محیطی آگاه باشید. ابتکارات سازگار با محیط زیست ، به کاهش تولید رادیکال آزاد برای شما و جامعه شما کمک می کند. از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب مانع از آسیب نور ماوراء بنفش به پوست شما می شود. میزان مصرف الکل را به صفر برسانید. 

به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی برای حفظ تعادل در کلیه سیستم های بدن بسیار مهم است. عملکرد مغز، تولید هورمون، تعادل آنتی اکسیدانی و رادیکال آزاد و تعداد زیادی از موارد دیگر در خواب تأثیر می گذارند. 

از پرخوری خودداری کنید. مطالعات نشان داده است که پرخوری و خوردن مداوم بدن را بیشتر از مواقعی که در فواصل مناسب غذا می خورید، در معرض استرس اکسیداتیو قرار می دهد و بخش های کوچک یا متوسط را می خورید.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علائم اصلی بیماری لوپوس
دو شنبه 8 شهريور 1400 ساعت 22:43 | بازدید : 263 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 لوپوس یک بیماری خود ایمنی می باشد که در صورت عدم پیشگیری از این بیماری، منجر به بروز مشکلات مختلفی موضعی و غیر موضعی در ما خواهد شد.

هر آنچه از علل ، علائم و راههای درمان بیماری لوپوس باید بدانید

سیستم ایمنی ،نقش مهمی در حفظ سلامتی ما ایفا می کند و مانند یک سپر مانع ورود مواد خارجی به بدن ما و ایجاد مشکلات می شود. در حالت عادی سیستم ایمنی قادر است تفاوت سلول های خارجی از سلول های خودش را تشخیص دهد اما در بیماری خودایمنی، سیستم ایمنی قسمتی از بدن (مثل مفصل ها یا پوست) را به عنوان عنصر خارجی اشتباه می گیرد و به آن حمله می کند. لوپوس یکی از انواع بیمارهای خود ایمنی است که در نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن به بافت ها و اندام های خودی ایجاد می شود. در این بخش از سلامت نمناک توضیحات کاملی در مورد بیماری لوپوس برایتان جمع آوری کرده ایم که اطلاعات کامل در مورد علائم و عوارض و راههای درمان خانگی برای شما خواهد داشت.

بیماری لوپوس

بیماری لوپوس چیست و چند نوع دارد ؟

بیماری خودایمنی اصطلاحا به شرایطی می گویند، که سیستم ایمنی نمی تواند بین بافت ها و مواد خارجی تفکیک ایجاد کند و باعث حمله به بافتها می شود.لوپوس در زنان شایع تر است و انواع مختلفی دارد، یکی از رایج ترین بیماری های سیستمیک سرخک است . این بیماری می تواند بخش های مختلف بدن، از جمله اندام های داخلی مانند قلب، ریه ها، کلیه ها...  و قسمت خارجی مانند پوست، و حتی مغز را  تحت تاثیر قرار دهد.

بیماری لوپوس برای برخی از مردم ممکن است مشکل زیادی ایجاد نکند و بر زندگی آنها اثر نگذارد اما  برخی دیگر ممکن است با یک سری نشانه های جدی مبارزه کنند.قابل توجه است که تشخیص لوپوس از دیگر مشکلات مشابه مانند بیماری لایم یا اختلالات تیروئید سخت است و در بسیاری از موارد، تشخیص دقیق ممکن است سالها طول بکشد.

لوپوس چیست

علت بیماری لوپوس چیست؟

دلیل دقیق لوپوس مشخص نیست اما محققان به فاکتورهای محیطی مانند تأثیر پرتو فرابنفش ، عفونت ها و قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی یا حلال ها مشکوک شده اند. همچنین خوردن غذاهایی با چربی و قند بالا و استفاده از مواد فراوری شده سبب ایجاد التهاب در بدن شده و می تواند موجب از کارافتادن واکنش دفاعی در بدن شود. دلیل دیگر این است که استفاده از واکسن ها و مواد ضدعفونی، سبب شده که افراد زیاد در معرض جرم ها و میکروب ها قرار نگیرند و این فقدان  منجر به واکنش بیش ازحد سیستم دفاعی در برابر مواد بی ضرر شود.

به جز این موارد عامل ژنتیک اغلب علت اصلی لوپوس است . برخی از عواملی که ممکن است خطر ابتلا به لوپوس را افزایش دهد؛ عبارتند از:

  • خانواده شما که از اعضایی هستند که از لوپوس یا برخی اختلالات خودایمنی رنج می برند.
  • افراد 15 تا 45 ساله.
  • قرار گرفتن در معرض سموم.
  • استفاده از رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی .
  • حساسیت غذایی.

علائم بیماری لوپوس

علائم لوپوس متفاوت است و گاهی شدید و گاهی خفیف است. یکی از ویژگی های رایج در میان بیماران لوپوس، فلاش است یعنی هر بار که علائم بدتر می شود، به دنبال آن یک دوره کاهش یا بدون علائم است.

نشانه های رایج بیماری لوپوس

  • تب و خستگی
  • تورم و درد در مفاصل
  • راش (بثورات پوستی) از جمله بثورات پروانه ای روی صورت
  • حساسیت پوستی که در زیر نور خورشید بدتر می شود
  • پدیده رینود که مشکل انگشتان پا و انگشتان دست است
  • رنگ پوست که به رنگ آبی یا سفید هنگامی که سرد یا استرس زا است تغییر می کند.
  • داشتن تنفس سریع و کوتاه
  • داشتن چشمهای خشک
  • درد در قفسه سینه
  • سردرد با گاهی سردرگمی
  • گاهی  از دست دادن حافظه

بیماری لوپوس

درمان های خانگی برای کاهش علائم و التهابات لوپوس

در واقع، تشخیص لوپوس دشوار است زیرا چارچوب خاصی برای آن وجود ندارد. علاوه بر این، افرادی که لوپوس دارند هنوز هم می توانند زندگی خود را به طور طبیعی ادامه دهند. به منظور درمان لوپوس، شما می توانید از روماتولوژیست ها کمک بگیرید.

نکته:لطفا بلافاصله در صورت بروز تحریک های ناشناخته مانند تب مزمن با درد بدنی و خستگی با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

توجه :در اینجا درمان های خانگی ساده برای لوپوس وجود دارد،که شما به راحتی می توانید در خانه برای کاهش علائم لوپوس و جلوگیری از بدتر شدن آنها انجام دهید ، البته فقط و فقط با اجازه و مشورت پزشک .

زرد چوبه

کورکومین موجود در زردچوبه ،به املاح ضد التهابی معروف است که برای مبارزه با بیماریهای خود ایمنی مانند،لوپوس مفید میباشد.بنابراین،زردچوبه یکی از بهترین داروهای خانگی برای بیماری لوپوس است.به سادگی یک فنجان شیر را با یک قاشق چای خودی زرد چوبه ترکیب کنید و بجوشانید.سپس مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید و روزانه 1 الی 2 بار از این ترکیب بنوشید.اگر درمان بالا مورد علاقه شما نیست، میتوانید قرص های مکمل زرد چوبه 400 تا 600 میلی گرم را 3 بار در روز استفاده کنید.

نکته: کسانی که مشکلات کیسه صفرا دارند، باید از زرد چوبه پرهیز کنند زیرا یکی از اثرات جانبی زرد چوبه این است که مشکلات صفرا را افزایش میدهد.

زرد چوبه

خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس

آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی زنجبیل در کاهش علائم لوپوس مانند تورم و درد مفاصل، مفید است.این ماده را در وعده های غذایی خود بیفزایید و یا میتوانید مقداری، ریشه زنجبیل را به آب میوه های تازه اضافه کنید. برای استفاده از قرص های مکمل زنجبیل میتوانید از پزشک خود مشورت بگیرید.

سرکه سیب

افرادی که مبتلا به لوپوس هستند، اغلب کمبود اسید هیدروکلریک دارند که این ماده در سرکه سیب موجود است.علاوه بر این سرکه سیب میتواند بدن را سم زدایی کند و توان جذب مواد مغذی را افزایش دهد.

بدون شک، سرکه سیب یکی از مهمترین دارو های خانگی برای لوپوس است. با مشورت پزشک و متخصص طب سنتی ، یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چای خوری سرکه ترکیب کنید و سپس نصف قاشق غذا خوری آب لیمو به آن بیفزایید و این ترکیب را 3 بار در روز ، 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

سرکه سیب

روغن نارگیل

این روغن، سیستم ایمنی را بهبود میبخشد و پاسخ های منفی این سیستم بدن را کنترل میکند.روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل مصرف کنید.از آن در آشپزی روزانه استفاده کنید و یا به آب میوه ها و اسموتی های خود اضافه کنید.

نمک اپسوم

با حمام کردن در آبی که حاوی نمک سولفات است به کاهش خستگی، درد، و التهاب در مفاصل کمک کنید. این نمک ، یک منبع عالی از منیزیم است و برای سم زدایی بدن بسیار موثر میباشد. نمک اسپوم یکی از محبوب ترین درمان های خانگی لوپوس است، چرا که در بسیاری از آشپزخانه ها در سراسر جهان یافت میشود.یک فنجان نمک سولفات را در وان حمام بریزید و حداقل 15 الی20 دقیقه درون آن بمانید.این درمان را چندین بار در طول هفته تکرار کنید.

نکته: افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا دارای مشکلات کلیوی میباشد، از این درمان اجتناب کنند.

نمک اپسوم

ریحان

این گیاه با آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی برای کاهش فشار و استرس و خستگی بسیار مفید است و عملکرد های بدن را بهبود میبخشد.یک قاشق چای خوری ریحان خشک شده یا تازه را به مدت 5 تا 10 دقیقه، به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بعد کمی عسل به آن بیفزایید. این ترکیب را 2 الی 3 بار مصرف کنید.

یکی دیگر از گزینه های کاهش لوپوس با ریحان این است که برگ های تازه آن را بجویید.

دانه کتان

این دانه ها برای کاهش علائم التهاب لوپوس و بهبود عملکرد کلیه ها بسیار مفید است با این حال مراقب نفخ یا درد شکم ناشی از مصرف دانه کتان باشید.

دانه کتان

اسید های چرب امگا3 

اسید های چرب امگا3 با داشتن خواص ضد التهابی، میتوانند بطور قابل توجهی علائم لوپوس را کاهش دهند و همچنین باعث بهبود عملکرد رگ های خونی شوند.مصرف غذاهای که حاوی اسید های چرب امگا3 هستند مانند؛ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، یا دانه های چیا، به صورت روزانه در بهبود درمان بسیار موثر هستند.همچنین میتوانید از مکمل های روغن ماهی بعد از مشورت با پزشک استفاده کنید.

پرو بیوتیک ها

پرو بیوتیک ها، باکتری های ضروری هستند که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک میکنند. بنابر این باعث تسکین و یا کاهش علائم لوپوس میشوند. با مصرف غذا های حاوی پرو بیوتیک ، میزان پروبیوتیک ها را در بدن افزایش دهید. همچنین میتوانید با مشورت پزشک از مکمل های پرو بیوتیک استفاده کنید.

کنترل طبیعی لوپوس با تمرین و ورزش کردن 

علاوه بر درمان های طبیعی خانگی، افراد به ورزش کردن نیاز دارند، زیرا به کاهش خستگی و همچنین سفت شدن مفاصل کمک میکند.ایروبیک، یکی از ورزش های توصیه شده میباشد که میتواند به سلامت قلبی و عروقی کمک کند و قدرت عضلات را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.ورزش کردن، خلق و خوی شادی در شما را نیز افزایش میدهد و کیفیت زندگی را بهبود میبخشد و هر گونه اثر منفی از درمان های پزشکی را کاهش میدهد.

ورزش کردن

ویتامین D

ویتامینDرا با مصرف غذا هایی، مثل:غلات با شیر ،ماهی یا پنیر جذب کنید و همچنین میتوانید بعد از مشاوره با پزشک از مکمل های ویتامین D نیز استفاده کنید.

نکته: آفتاب گرفتن یک گزینه عالی برای بدست آوردن ویتامین D است اما با این حال،افراد مبتلا به لوپوس نباید این کار را انجام دهند چرا که اغلب علائم حساسیت به نور خورشید دارند.

ویتامین A

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که در ویتامین A یافت میشود، میتواند علائم در ریه ها ، روده ها، و پوست را کاهش دهند.غذا های مانند ،شیر، یا جگر، که سرشار از ویتامین Aهستند، از بهترین درمان های خانگی برای لوپوس محسوب میشود.علاوه بر این، بتاکاروتنی که در سبزی های رنگارنگ وجود دارند ،منبع عالی از ویتامین A می باشند.

ویتامن آ

ماساژ

افراد مبتلا به لوپوس ،معمولا درد مزمن در مفاصل و ماهیچه ها را تجربه میکنند.بنابراین ماساژ یکی از مفید ترین درمان های خانگی برای لوپوس است، چرا که باعث کاهش این درد ها میشود.با این حال ، افرادی که به لوپوس با علائم پوستی دچار هستند، باید از ماساژ بیش از حداجتناب کنند زیرا میتواند به پوست آسیب برساند.در صورت تمایل به استفاده از این درمان ، باید با ماساژورهای حرفه ای مشورت کنید.

کایروپراکتیک

این ماده برای کاهش درد و بهبود انعطاف پذیری در مفاصل مفید است. با این حال این درمان پیچیده است که نیاز به تمرین زیاد دارد.در نتیجه آن را در پایین لیست درمان های خانگی برای لوپوس قرار دهید.

درمان و کاهش علائم لوپوس با طب سوزنی

با عملکرد های مشابه کایروپراکتیک، یکی از درمان های موثر خانگی است که به کاهش علائم لوپوس کمک میکند اما به دلیل پیچیدگی آن باید با درمان گران حرفه ای مشورت کرد.

نکات مهم درباره بیماری لوپوس

  • به طور مداوم علائم و وضعیت درمان خود را با پزشک چک کنید.
  • از استرس و فشارهای فیزیکی و ذهنی خود را دور نگه دارید.
  • از روش های دیگری مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید که میتواند به کاهش علائم شما کمک کند.
  • در مورد حساسیت به نور خورشید،قبل از خروج کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از غذاهای که باعث ایجاد آلرژی میشوند ، اجتناب کنید.
  • از چربی های حیوانی و پروتئین ها بپرهیزید، در عوض قرص های مکمل ویتامین B12 را استفاده کنید.
  • برای بهبود علائم در قلب و ریه ها از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  • حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا لوپوس به سیستم ایمنی بدن مرتبط است و اگر به موقع درمان نشود، سیستم ایمنی را ضعیف میکند و در آینده مشکلاتی را دربر خواهد داشت.قبل از ملاقات با پزشک باید برخی از اطلاعات اولیه در مورد وضعیت و همچنین تاریخچه پزشکی خود را آماده کنید.اگر یکی از اعضای خانواده شما از هر گونه اختلالات خود ایمنی رنج میبرد بهتر است با پزشک خود در میان بگذارید زیرا ژنتیک تاثیر بسزای در بیماری لوپوس دارد.

در بیماری لوپوس از چه چیز های باید اجتناب شود

بسیاری از غذا ها به عنوان دارو های خانگی،برای لوپوس، بسیار عالی عمل میکنند اما برخی دیگر نیز ممکن است برای درمان مفید نباشند.بنابراین بسیار ضروری است که یاد بگیرید از چه غذاهای باید اجتناب شود:

  • گلوتن
  • مصرف بیش از حد الکل و کافئین
  • چربی ترانس دار
  • غذاهای با سدیم بالا
  • شکر اضافه شده
  • برخی از حبوبات

استفاده از شکر

چگونه از لوپوس جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به لوپوس یا بروز علائم آن چندین روش را می توان در پیش گرفت ، روش هایی شامل :

یک رژیم غذایی ضد التهابی

به طور کلی اگر شما تصمیم جدی برای جلوگیری از لوپوس دارید بهتر است از این غذا ها به طور مرتب استفاده کنید:

  • ماهی هایی مانند ماهی تن ،ساردین یا سالمون که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا3 هستند، برای مبارزه با درد و التهاب مفید میباشند. بشما باید برای نتیجه بهتر ،روزانه 8 الی 16 انس ، از این غذاها را استفاده کنید که به طور کلی سلامت بدن را افزایش میدهد.
  • سبزیجات خام باعث تحریک آلکالاین در بدن میشود که به جلوگیری از التهاب و آسیب سیستم گوارشی بدن کمک میکند.غذاهای با آنتی اکسیدان های بالا،مانند میوه ها و سبزیجات  تاثیرات باور نکردنی بر روی مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و کاهش خستگی دارد.شما میتوانید از آووکادو ، توت ها،سیر، یا سبزیجات با برگ های سبز استفاده کنید،استراحت کنید و به اندازه کافی بخوابید.

داشتن خواب شبانه کافی

8 الی 9 ساعت خوابیدن برای کسانیکه دچار بیماری لوپوس هستند ،مناسب است و باعث حفظ سطح انرژی آنها می شودو در نظر داشته باشید که بیماری لوپوس، باعث بی خوابی می شود.بنابراین در اینجا چند نکته برای افزایش کیفیت خواب، وجود دارد:

  • به خوابیدن، قبل از ساعت 10 شب عادت کنید. این عادت را حفظ کنید تا بدن شما این ریتم روزانه را دنبال کند و به شما امکان دهد که راحت تر بخوابید.
  • در اتاق تاریک و سرد  بخوابید.
  • صبح روز بعد، 10 الی 15 دقیقه نفس عمیق بکشید.
  • روز خود را با فعالیت های مانند پیاده روی شروع کنید.
  • مصرف نوشابه های گازدار و کافِئین را متوقف کنید.

مراقبت از سلامت و ایمنی پوست

لوپوس می تواند باعث مشکلات بسیاری در پوست مانند:بثورات ، خارش شدید و قرمزی در پوست شود.

برای محافظت از پوست

  • از یک کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.
  • بین ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر ، از نور مستقیم خورشید دور باشید.و قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، عینک آفتابی و کلاه نیز مفید هستند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • پوست خود را با آب گرم شستشو ندهید.
  • از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی هستند، مانند :عطر ، مام و غیره و یا لوازم آرایشی دور بمانید.

محافظت از پوست

هشدار

مثل همیشه خاطرنشان می سازیم که هیچ یک از روش های پیشنهادی به عنوان راه حل بدون مشورت با پزشک نباید مورد استفاده قرار گیرند چرا که پزشک معالج شما تنها فردی است که شرایط و وضعیت دقیق بدنی شما را می داند و میتواند بهترین درمان و نسخه را برایتان تجویز کند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علائمی برای تشخیص آنژیوادم ارثی
دو شنبه 8 شهريور 1400 ساعت 22:42 | بازدید : 311 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آنژیوادم ارثی به دلیل کمبود آنزیمی است که فعالیت سیستم ایمنی بدن را کنترل می کند و بیماری آنژیوادم ارثی باعث التهاب و ورم دردناک در بافت زیر پوست می شود.

آنژیوادم ارثی چیست و چرا ایجاد می شود؟

آنژیوادم ارثی به دلیل کمبود بازدارنده C1 ( آنزیمی است که فعالیت سیستم ایمنی را تنظیم می کند ) ایجاد می شود. آنژیوادم یک وضعیت ژنتیکی است که باعث التهاب و ورم دردناک در بافت زیرین پوستی  و غشای مخاطی می شود و حتی در بعضی از قسمت های داخلی بدن هم ایجاد می شوند. گاهی اوقات این بیماری ژنتیکی زندگی فرد را تهدید می کند؛ مخصوصاً اگر ریه ها را درگیر کند. 

آنژیوادم ارثی

آنژیوادم ارثی

انواع آنژیوادم ارثی 

دو نوع آنژیوادم ارثی وجود دارد:

نوع اول  (نوع اول رایج ترین نوع موجود است) :

درآن سطح پروتئین بازدارنده C1 کاهش پیدا می کند. این پروتئین بازدارنده ، سیستم کامل کننده ایمنی را برای جلوگیری از فعالیت برانگیخته سیستم ایمنی تنظیم می کند و همچنین یک پل بین ایمنی ذاتی و اکتسابی می باشد که به بدن کمک می کند تا در برابر عفونت ها مقاوم  شود.

نوع دوم :

نوع دوم باعث اختلالاتی در پروتئین بازدارنده C1 می شوند.

چه چیزی باعث تحریک بیماری آنژیوادم ارثی می شود ؟

عواملی مثل آسیب دیدگی خفیف، بیماری ویروسی، خوردن غذاهای خاص، در معرض استرس قرار گرفتن، در معرض سرما قرار گرفتن عامل تحریک این وضعیت هستند. 

بیماری آنژیوادم ارثی

علائم آنژیوادم ارثی 

اولین علائم آنژیوادم ارثی:

اولین علائم این بیماری ارثی معمولاً در دوران کودکی یا نوجوانی اتفاق می افتد. در سنین بالاتر و زمانی که بیماران چنین اختلالی را داشته باشند، کمبود این ماده بازدارنده ممکن است به دلیل موارد زیر ایجاد شود:

  • نقص سیستم کامل کننده برای یک اختلال نئوپلاستیک
  • آنتی بادی هایی که بر ضد بازدارنده C1  تولید می شوند و در بیماری های خود ایمنی مثل لوپوس اتفاق می افتند.

 علائم دیگر آنژیوادم ارثی:

علائم این وضعیت بسیار شبیه به علائمی هستند که در آنژیوادم های مختلف ایجاد می شوند، مثل موارد زیر: 

  • ورم دردناک و ناقرینه در صورت، لب و زبان 
  • ورم پشت دست، پا و آلت تناسلی 
  • مسدودیت روده 
  • این وضعیت معمولاً عامل ایجاد کهیر یا خارش نیست 
  • حالت تهوع، استفراغ 

حالت تهوع

تشخیص آنژیوادم ارثی 

در تشخیص این وضعیت پزشک برای شما آزمایش می نویسد و سطوح کامل کننده سرم را اندازه گیری می کند. مثلاً برای غلظت  C4،  بازدارنده C1 و C1q اندازه گیری می شوند که از اجزای C1  هستند:

  • نوع 1 و نوع 2 آنژیوادم ارثی. کاهش سطوح C4
  • نوع 1 کاهش سطوح بازدارنده C1  و سطوح طبیعی C1q 
  • نوع 2  آنژیوادم ارثی سطوح نرمال یا بالای بازدارنده C1 و سطوح نرمال C1q 
  • کمبود بازدارنده C1 سطوح کم C1q 

بنابراین اگر ورم ربطی به کهیر روی بدن نداشته باشد و هیچ علت خاصی برای آن پیدا نکنید، احتمالاً پزشکان به آنژیوادم ارثی یا کمبود بازدارنده c1 مشکوک می شوند.

انواع آنژیوادم ارثی

گزینه های درمان آنژیوادم ارثی

  • اپی نفرین گلوکوکورتیکوئید آنتی هیستامین ها برای این موارد اثرگذار نیستند. 
  • حملات حاد خطرناک که ریه ها را درگیر می کنند باید توسط متخصص بررسی شوند که احتمالا برای درمان آن از پلاسمای انسانی حاوی بازدارنده C1 استفاده می کنند. 
  • جلوگیری در بلند مدت. درمان این وضعیت بر اساس بازدارنده C1 است. اگر هر کدام از داروهای قبلی در دسترس نباشند ، ترانکسامیک اسید پیشنهاد می شود. 
  • دانازول . همه دارو ها در این شرایط برای پیشگیری استفاده می شوند. ترکیب هپاتیک  بازدارنده C1 در این شرایط تحریک می شود.
  • گاهی اوقات در آسیب دیدگی ها و حملات حاد و شدید ممکن است از جراحی استفاده کنند که این درمان کوتاه مدت است. 
  • برای از بین بردن علائم بعضی از پزشکان از مسکن، آنتی بیوتیک و آبرسانی استفاده می کنند.

 

 

 چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 

موضوعات مرتبط: پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 304 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 656
بازدید دیروز : 778
بازدید هفته : 1434
بازدید ماه : 7613
بازدید کل : 333919
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 656
:: باردید دیروز : 778
:: بازدید هفته : 1434
:: بازدید ماه : 7613
:: بازدید سال : 22427
:: بازدید کلی : 333919