به مناسبت سالروز تولد نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با نژاد پرستی در آفریقای جنوبی
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 21:18 | بازدید : 465 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

به مناسبت سالروز تولد نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با نژاد پرستی در آفریقای جنوبی

 

 


موضوعات مرتبط: جملات بزرگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بدون شرح
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:41 | بازدید : 611 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واقعیتهای عجیب درباره بدن انسان
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:36 | بازدید : 544 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

واقعیتهای عجیب درباره بدن انسان 
___________________________
حتی با پیشرفت علم و گسترش دانش پزشکی هنوز تمام واقعیت های بدن انسان کشف نشده است. واقعیتهایی که بعضا دانستن آنها عجیب و غیر قابل باور است. 

شما توانایي بو کردن ترس را داريد 
===================
انسان توانايي احساس ترس ديگري را تنها با بو نمودن آن شخص دارد. آزمايش نشان داده است که هنگام ترس مواد شيميائي که از زير بغل دستهاي انسان خارج ميشود با وضعيت عادي تفاوت دارد. ترس شما را بوي بدن شما لو مي دهد. دانشمندان با وصل نمودن حسگرها زير بازوها و گرفتن نمونه عرق حاصل شده از دويدن بروي ترد ميل و بانجي جامپينگ آنها را به آزمايش شوندگان امتحان نمودند. قسمتي از مغز آزمايش شوندگان که در برابر ترس واکنش نشان مي دهد نسبت به بوي عرق بانجي جامپينگ مثبت بود. 

وضعيت قلب شما ارتباط مستقيم با لاله گوش شما دارد
================================
چين مورب بروي لاله گوش ميتواند نشان وضعيت سلامتي قلب شما باشد. باوجوديکه دانشمندان هنوزدر حال مطالعه اين ارتباط هستند اما اولين مطالعه در اين زمينه در سال ۱۹۹۲ نشان داد که بيماران با چين مورب در لاله گوش در معرض ابتلا به بيماري گرفتگي عروق مي باشند. در حقيقت اين مطالعه با درستي ۹۴ درصد نشان مي داد که دقيقا کدام بيماران بيمارستان تحت مطالعه گرفتار چنين بيماري هستند. 

اين ارتباط عجيب بين لاله گوش و قلب به پزشکان کمک مي نمايد تا بيماران در معرض خطر را شناسایي نمايند. تحقيقات جديد همچنين ارتباط بين لاله گوش با سکته قلبي منجر به مرگ را در ميان مردان تائيد مي نمايد. 


خميازه کشيدن مسري است اما بيشتر در زمستانها 
==============================
حتي ديدن عکس کساني که در حال خميازه کشيدن هستند نيز مسري است. در تحقيقاتي که در سال ۲۰۱۱ انجام گرديد نشان داد که از جمع ۸۰ نفري دانشجويان آزمايش شده در تابستان تنها ۲۴% از دانشجويان با ديدن عکس خميازه کشيده اند و از بين همين گروه در زمستان اين درصد به ۴۵ رسيده است. اما خميازه بر اساس نظر دانشمندان باعث خنک شدن مغز مي شود بنابراين دماي فضاي بيرون تاثير زيادي بروي خميازه کشيدن يا نکشيدن دارد. درحقيقت کشيدن خميازه باعث خنک شدن مغز و بهبود عملکرد مغز در موقع نيازمي گردد. 

بزرگترين اندام بدن به اندازه ۶ زمين تنيس است ، اما به قطر تنها يک سلول! 
======================================
اندوتليوم، قسمت نازک دروني رگهاي خوني بدن است که در کل ۱۰۰۰۰۰ کيلومتر رگهاي خوني انسان وجود دارد. سطح اندوتليوم اگر بيرون آورده شدو و مسطح گردد ميتواند ۶ زمين تنيس را پوشش دهد. اين غشا نازک در حقيقت مغز رگهاي خوني است و با فعاليت هوشمندانه تشخيص مي دهد که چه موادي ميتواند از درون خون وارد ديواره رگها شود. اندوتليوم در حقيقت کار تنظيم فشار خون، مبارزه با بيماريها و کنترل غلظت خون در بدن را به عهده دارد. 

چشیدن کلمات و شنیدن رنگها 
=================
براي بسياري از ما ديدن، بویيدن و شنيدن حسهاي کاملا مجزايي هستند، ولي براي برخي با شرايط استثنائي که سينتزيا خوانده ميشود اينگونه نيست. 

اين افراد نسبت به کلمات احساس چشائي دارند و برخي وقتي رنگهايي را مي بينند صدا هايي مخصوص آن رنگ را مي شنوند. ميزان دقيق کلماتي که باعث تحريک حس چشائي ميشوند در افراد مختلف دچار سينتزيا متفاوت است، اما يک خانم که دچار اين مساله است نسبت به ۱۰۰ درصد کلماتي که مي‌شنود حس چشایي‌اش تحريک مي گردد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با iBeacon و Eddystone آشنا شوید!
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:34 | بازدید : 621 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

پلت فرم Beacon یک ساختار معماری برای ساختن گجت های مجهز به بلوتوث است. این ساختار به سازنده ها کمک میکنند تا برای تلفن های هوشمند و تبلت ها اپلیکیشن هایی را طراحی کنند که به نزدیک شدن گجت های دیگر حساس باشند. با فعالان این حوزه یعنی اپل و گوگل بیشتر آشنا شوید.

برای مثال این پلت فرم ساخت اپلیکیشنی را ممکن میسازد که به کاربران اجازه میدهد تا به محض نزدیک شدن به کسی که دارای (برای مثال) آیفون ۶ است از وجود وی در نزدیکی خود مطلع شود.

اپل (iBeacon): اپل مدتی است پیش تر از رقیبان اندرویدی به این حوزه وارد شده. اگر چه باید به این نکته هم اشاره کنیم که کاربرد آن در حال حاضر برای کاربران iOS بسیار محدود است و فقط به گجت های مبتنی بر iOS و قفل های بلوتوثی محدود می شود.

گوگل (Eddystone): ابزار هایی که گوگل در ساخت این پلت فرم برای طراحان در نظر گرفته همانند همیشه بسیار گسترده اند و به طراحان امکانات متعددی را ارائه می کنند. از جمله آنها میتوان به امکان شناسایی گجت های سایر پلت فرم ها اشاره کرد. این بدین معناست که به زودی گجت های اندرویدی به کاربر اجازه میدهند تا کلیه دستگاه های اطراف خود را از نظر سخت افزاری حتی بدون اجازه یا جفت شدن با آنها شناسایی نمایند. امکان رمز گذاری اطلاعات در این پلت فرم استفاده از تلفن همراه بعنوان کلید را هم فراهم میکند. یعنی شما میتوانید از تلفن خود بعنوان کلیدی که میتواند در خانه، قفل دوچرخه و یا قفل های دیگری را باز میکند نیز استفاده کنید. رمز گذاری اطلاعات همچنین استفاده از گوشی بعنوان یک تاکی واکی ایمن و بدون احتمال شنود را ممکن میکند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان بیماری هایی با موز
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:32 | بازدید : 594 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 درمان بیماری هایی با موز
____________________
درمان بیماری هایی با موزطبیعت بهترین درمان‌ها را به‌صورت مواد غذایی و گیاهان در اختیار ما قرار داده است که تأثیر زیادی در ارتقای سلامت دارند. موز نیز یکی از این هدیه‌ها است که برای درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها از برخی داروها بهتر عمل می‌کند.

بدون شک پس از خواندن این مطلب نگاهتان به موز تغییر خواهد کرد. طبیعت بهترین درمان‌ها را به‌صورت مواد غذایی و گیاهان در اختیار ما قرار داده است که تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارند. موز نیز یکی از این هدیه‌ها است که برای درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی بهتر از برخی داروها عمل می‌کند.

مزیت موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نیست و عوارض جانبی داروها را نیز ندارد. این میوه حاوی 3 نوع قند (فروکتوز، ساکاروز و گلوکز) است که انرژی را بالا برده و بدن را تقویت می‌کند.

در این مطلب بیماری‌هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند را عنوان می‌کنیم. 

تب
==
اگر احساس می‌کنید بدنتان کمی داغ شده است موز را پوره کرده و میل کنید. البته حواستان باشد که در صورت تب شدید موز موثر نخواهد بود و حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای تب‌های جزئی می‌توانید به این میوه اعتماد کنید. در کشور تایلند خانم‌ها برای تقویت و کنترل دمای بدنشان هر روز موز می‌خورند.

خستگی
=====
اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می‌برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

کم‌خونی
=====
اگر آزمایش خون داده‌اید و مشخص شده است کمبود آهن دارید حتماً موز را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید. این میوه برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است. در واقع میزان بالای آهن موجود در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول‌های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم‌خونی کمک می‌کند.

سوزش معده
========
اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می‌برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

بیماری‌های قلبی
==========
شما باید همیشه مراقب قلبتان باشید تا خدای نکرده به مشکل برنخورید. نتایج پژوهشی که در The New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد موز باعث کاهش 40 درصدی خطر سکته‌ی قلبی می‌شود.

افسردگی
======
افسردگی تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج زمانه‌ی ما شده است که باید با آن مقابله کرد. خوشبختانه موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود 25 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق‌وخوی افراد دارد. به خاطر اینکه در تولید برخی از ناقل‌های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. 

اما حواستان باشد که این میوه‌ی مفید به‌ تنهایی در رفع افسردگی معجزه نمی‌کند چون تمام ترکیبات موثر برای این کار را ندارد. اما می‌تواند در بهبود علائم این مشکل موثر عمل کند. برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب‌معدنی‌های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق‌وخوی کمک زیادی می‌کنند.

مشکلات روده
========
موز حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است و اکثر این فیبرها می‌توانند روده را تحریک کنند. اما مزیت موز است که به‌ خوبی حتی برای افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود. به خاطر اینکه تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. تنها مشکلی که امکان دارد موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است. در این صورت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است.

سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان
==================
سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان دو نمونه از بیماری‌هایی است که می‌توان به‌سادگی از آن‌ها پیشگیری کرد. معمولاً در بدن همه‌ تعادل نامناسبی بین سدیم و پتاسیم است. به خاطر اینکه مواد غذایی شور بیشتری مصرف می‌کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون و همچنین احتباس آب بدن می‌شود. 

پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای کنترل فشارخون و پوکی استخوان است و می‌تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان‌ها مقابله کند. به عقیده‌ی محققان پتاسیم باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی نیز می‌شود. خوشبختانه موز حدود 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند و حدود یک‌ششم نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم برای افزایش میزان پتاسیم بدنتان از مصرف سیب‌زمینی، اسفناج، عدس و آووکادو نیز غافل نباشید.

اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

موز برای ورزشکاران
===========
خوردن موز قبل از ورزش باعث افزایش انرژی ورزشکاران می‌شود. این میوه حاوی قند و همچنین فیبرهای غذایی مفید است. اگر از موزهای کاملاً رسیده استفاده کنید انرژی‌تان را به مدت طولانی تأمین می‌کند. بعد از ورزش نیز دریافت پتاسیم موجود در موز برای جبران پتاسیم از دست‌ رفته از طریق تعریق مفید است. البته بهتر است موز را قبل از ورزش میل کنید به خاطر اینکه بعد از ورزش در بدن بیش از غذا به مایعات نیاز دارد. در نتیجه بهتر است بعد از ورزش بیشتر به سمت میوه‌های آبدار بروید.

موز برای ترک سیگار
============
بدون شک سیگار کشیدن مریضی نیست اما باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی‌دانید چگونه، بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین‌ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می‌شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.

منبع تبیان

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دیالوگ های به یاد ماندنی- اسب حیوان نجیبی است
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:31 | بازدید : 494 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سروان شكيبا (رضا عطاران): اون تو چ خبره؟
پسر جوان (اشكان خطيبي): داريم بازي مي كنيم.
- چي بازي؟
- بطري بازي! ... جوونيم ديگه سركار!
- والله ما جوون بوديم مي جنگيديم.
- ما هم مي جنگيم.
- كو؟ با كي؟
- همين ديگه اگه بود مي جنگيديم ... نيست كه!!
اسب حیوان نجیبی است ـــ عبدالرضا کاهانی

 


موضوعات مرتبط: دیالوگ های به یاد ماندنی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات بزرگ- ژوان هریس
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:27 | بازدید : 598 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آدم هایی که از رابطه های طولانی میان بیرون خطرناکن،
چون اونا می فهمن می شه یه چیزایی رو از دست داد وُ 
نمُرد.

- ژوان هریس

 


موضوعات مرتبط: جملات بزرگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جمجمه ساخته شده توسط پرینت سه بعدی، جان دختر ۳ ساله چینی را نجات داد
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:23 | بازدید : 558 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

جمجمه ساخته شده توسط پرینت سه بعدی، جان دختر ۳ ساله چینی را نجات داد

پزشکان چینی موفق شدند با استفاده از جمجمه ای تیتانیومی که توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده، جان یک دختر ۳ ساله چینی را طی یک عمل ۱۷ ساعته نجات دهند.

هان هان، از یک بیماری خاص به نام Hydrocephalus رنج می برد. این بیماری باعث جمع شدن آب در سر می شود و سبب می گردد تا سر بیمار ابعادی بسیار بزرگتر از حالت طبیعی پیدا کند.

پزشکان بیمارستان Second People در چین، برای درمان هان هان، ابتدا اسکنی سه بعدی را از سر وی تهیه کردند و سپس بر اساس آن، جمجمه ای از جنس تیتانیوم را با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید نمودند.

در مرحله بعدی و با آغاز عمل جراحی، پزشکان ابتدا پوست سر بیمار را جدا کردند و سپس با برداشتن قسمت بالایی جمجمه، نسبت به تخلیه آب داخل مغز اقدام نمودند. آن ها در نهایت با جا گذاری جمجمه تیتانیومی عمل خود را به پایان رساندند.

عمل مذکور بالغ بر ۸۰ هزار دلار هزینه داشته که این رقم توسط کمپین های مردمی در اختیار خانواده هان هان قرار گرفته است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلاش اپل و سامسونگ
شنبه 27 تير 1394 ساعت 16:52 | بازدید : 581 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

دو شرکت اپل و سامسونگ می گویند قصد دارند سیم کارت الکترونیک را جایگزین سیم کارت فیزیکی کنند که از دو دهه پیش در تلفن های همراه به کار گرفته می شود.

این دو شرکت در حال مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه هستند تا با کمک یکدیگر استانداردهای جدیدی را برای استفاده از سیم کارت ها وضع کنند.با این کار، سیم کارت ها به شکل فعلی وجود نخواهند داشت و این پدیده تنها ماهیتی الکترونیک پیدا می کند و لذا تغییر اپراتور تلفن همراه برای کاربران نیز بسیار ساده تر می شود.

«embedded SIM» یا «e-SIM» به گونه ای طراحی می شود که تغییر اپراتور تلفن همراه را با اعمال برخی تغییرات بر روی سیم کارت از طریق یک رابط کاربری نرم افزاری ممکن می کند. انتظار می رود این فناوری از سال 2016 در دسترس باشد.

اپل اولین شرکتی است که در این زمینه فعال شده و سال گذشته آی پدهای تازه ای را عرضه کرد که دارای «Apple SIM» بودند و با استفاده از آنها می توان به سادگی اپراتور موبایل را تغییر داد
 

منبع:تابناک

برچسب‌ها: تلاش , اپل , سامسونگ , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات بزرگ- ژان پل سارتر
شنبه 27 تير 1394 ساعت 16:48 | بازدید : 485 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 لازم است گاهی در زندگی بعضی آدم ها را گم کنید،
تا خودتان را پیدا کنید.

- ژان پل سارتر


موضوعات مرتبط: جملات بزرگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سن سیز اولماق
شنبه 27 تير 1394 ساعت 16:44 | بازدید : 682 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سن سیز اولماق، هر گون، گونش سیز بیر گونه اویانماق کیمی دیر...
Sənsiz olmaq, hər gün, günəşsiz bir günə oyanmaq kimidir

 

برچسب‌ها: سن سیز اولماق ,

موضوعات مرتبط: اشعار تورکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات بزرگ- ارنست همینگوی
شنبه 27 تير 1394 ساعت 16:42 | بازدید : 489 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 نیازی نیست انسانها را امتحان کنید، کمی صبر کنید 
خودشان امتحانشان را پس می دهند.

- ارنست همینگوی 


موضوعات مرتبط: جملات بزرگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسراری از زندگی بیل گیتس که از آن ها بی خبرید !
شنبه 27 تير 1394 ساعت 10:43 | بازدید : 508 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

ثروتمندترین مرد روی زمین در حال حاضر، یعنی بیل گیتس، زندگی پر از نکات جالب توجه داشته و دارد. تا کنون بارها در باره جنبه های عمومی زندگی گیتس سخن ها گفته شده و در مورد روشها و تاکتیک های وی در مایکروسافت نیز بسیار بحث و مجادله بوده است. اما جنبه هایی از زندگی گیتس وجود دارد که کمتر کسی از آنها مطلع است.

بیل گیتس از کالج اخراج شد. ثروت خود را که امروز بالغ بر 79 میلیارد دلار است با بنیان گذاشتن مایکروسافت به همراه پل آلن در 1975 و در 20 سالگی بدست آورده. از سال 2008 زندگی خود را وقف امور خیریه و بشر دوستانه کرده و تا کنون بیش از 30 میلیارد دلار به شکل مستقیم صرف این امور کرده است.

اما در مورد گیتس نکات و برخی افسانه ها نیز وجود دارد که اساسا بی پایه هستند و همچنین نکات و مسائلی در مورد زندگی وی هست که کمتر از آنها اطلاعات در دست است. بگذارید نگاهی به این جنبه خاص از زندگی این مرد ثروتمند داشته باشیم:

بر خلاف باور عمومی، بیل گیتس یک زندگی از فقر به ثروت نداشته است. پدر وی یک وکیل با درجه بالا بوده است و جد بزرگ وی بنیانگذار بانکی بوده است که بعد از وی به جد بیل میرسد و پدر بزرگ گیتس برای نوه اش میلیون ها دلار پس انداز کنار گذاشته بوده است:

وقتی سال دوم دانشگاه بود یک مسئله ریاضی پیچیده را حل کرد که توسط یک ژورنال آکادمیک به چاپ رسید و تا 30 سال بعد به عنوان بهترین راه حل برای آن مسئله شناخته میشد.

بیل گیتس علاقه دارد تا ظرف های شام را شخصا بشوید. وی یکجا توضیح داده است که: معمولا دیگران در کار ظرفشویی من داوطلبانه کمک میکنند اما من دوست دارم به روش خودم آنها را بشویم:

در روزهایی که در مایکروسافت به سر میبرد، مشهور به بد دهانی و بدگویی به دیگران در ایمیل ها و ملاقات ها بود. اما هیچ گاه این بدگویی ها کسی را مخاطب قرار نمیداد. شخصی که از نزدیک با وی آشنا است میگوید: بیل گاهی حرف های تندی میزد اما هیچ گاه این حرف ها شخص خاصی را مخاطب قرار نمیداد و همواره روی به ایده ها و فکرها داشت:

علاقه زیادی به پورشه سواری با سرعت بالا داشت. طی روزهای اول خود در مایکروسافت به قدری جریمه سرعت داشت که مجبور به گرفتن وکیل برای حل و فصل قضیه شد. یکبار در پارکینگ با اتومبیل یکی از کارمندان برخورد کرد و کارت ویزیت خود را بر روی اتومبیل کارمند خود قرار داد و برای او نوشت: Send the bill to Bill (صورتحساب تعمیرات رو بفرست واسه بیل). این جمله تا مدتها در سیاتل شهرت داشت.

 

در اوایل جوانی به شدت نترس و جسور بود. یکبار که به همراه آلن به هواپیمای خود در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو نرسیدند بیل شروع به فشردن دکمه های کنترل Jetway کرد. جالب آنکه به جای دستگیر شدن، هواپیما برگشت و آنها را سوار کرد!

بیل گیتس همچنین بسیار شوخ طبع است. برای مثال یکبار ویدئویی را بر روی شبکه یوتیوب قرار داد که در باره شبکه اجتماعی Reddit بود که سراسر جوک ها و لطیفه های برنامه نویسی بود. یکی از این جوک ها اشاره به کد رنگ قرمز برای اشاره به رنگ چشم داشت:


تخمین زده میشود که در طول زندگی خود حدود 100 میلیارد دلار را در امور خیریه به شکل مستقیم و غیر مستقیم صرف کرده است:

همه این اعمال خیریه از مسیر بنیاد خیریه گیتس صورت نگرفته است بلکه وی شخصا تمایل و علاقه به برخی پروژه هایی دارد که بیش از همه مربوط به تولید انرژی پاک برای ملت ها و جوامع فقیر است:

هرچند سالیانه مبالغ بسیاری را صرف امور خیریه میکند، اما وضعیت کسب و کار وی به گونه ای است که بیش از خرج خود پول در می آورد و ثروتمندتر میشود. وی خود را بزرگترین خیر تاریخ نمیداند. بلکه در نظر وی آنها که هیچ ندارند و باز با این همه به خیرات میپردازند شایان قدردانی و لایق ستایش و تحسین هستند.

در حال حاضر دیگر مایکروسافت بزرگترین منبع درآمد وی نیست. برای سالهای متمادی است که وی در حال فروش سهام خود از این شرکت و سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر است. مایکل لارسن، مدیر کسب و کار گیتس را به عنوان اسلحه سری وی در این خصوص میدانند:

 

همچنین گیتس دیگر بزرگترین سهامدار مایکروسافت نیست. فروش متمادی سهام این شرکت منجر به آن شد که در 2014 استیو بالمر به عنوان بزرگترین سهامدار مایکروسافت معرفی شود.

 

منبع:Tabnak



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات بزرگ-گابريل گارسيا ماركز
شنبه 27 تير 1394 ساعت 10:39 | بازدید : 491 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زمان نمى گذرد،
بلكه فقط خود را تكرار مى كند...

- گابريل گارسيا ماركز


موضوعات مرتبط: جملات بزرگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راه رفتن مرتاضان با پاهای برهنه روی ذغال گداخته
شنبه 27 تير 1394 ساعت 10:37 | بازدید : 529 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بسیاری از مردم ، راه رفتن مرتاضان با پاهای برهنه روی ذغال گداخته، بدون آن که دچار سوختگی‌ شوند را دلیلی بر وجود نیروهای غریب و ناشناخته می دانند.
عموماً تصور می کنند مرتاضان با پشت سر گذاشتن ریاضت های جسمانی و کسب قدرت های عجیب معنوی، قادر به انجام اعمالی خارق العاده نظیر راه رفتن روی ذغال داغ می شوند.
خلاصه ماجرا این است که راه رفتن با پاهای برهنه روی ذغال گداخته نه تنها مستلزم بهره مندی از نیروهای ناشناخته معنوی نیست بلکه به سادگی با تشریح یک پدیده فیزیکی کاملاً شناخته شده قابل توجیه است. در این رابطه همه چیز به ظرفیت گرمایی‌ کف پاهای انسان باز میگردد.
می دانیم بافت بدن انسان به طورعمده از آب تشکیل شده است، از این رو ظرفیت گرمایی‌ ویژهء‌ نسبتاً زیادی‌ دارد.
بنابراین، برای‌ تغییر قابل ملاحظه دمای‌ پا، الزاماً باید مقدار زیادی‌ انرژی‌ از ذغال به کف پا منتقل شود.
این پدیده در فیزیک به اثر لایدن فراست (Leidenfrost effect) مشهور است.
اثر لیدن فراست به پدیده ای گفته میشود که به قطره های آب اجازه می دهد روی یک جسم داغ مانند یک ماهیتابه ی داغ به مدت نسبتاً طولانی بلغزند بدون آنکه تبخیر شوند. علت این پدیده آن است که ناحیه ای از قطره که در تماس با سطح داغ قرار دارد تبخیر شده و لایه ای از گاز (بخار) به وجود می آید این لایه مانع از انتقال گرما به بقیه قطره میشود و به قطره امکان می دهد تا برای مدت بیشتری روی سطح داغ باقی بماند زمانی رسانه های خبری ازجادوگری گزارش می دادند که روی ذغال داغ قرمز با فریاد خوشحالی و به طرز اسرارآمیز و نامعقول گام بر می دارد.
و ادعا بر این است که (حواسی فراتر از ماده) او را از سوختگی شدید در امان می دارد.
در واقع ، فیزیک پاهای او را در هنگام گامهای پیروزمندانه محافظت می کند. به ویژه این واقعیت اهمیت دارد که اگر چه سطح ذغال ها کاملاً داغ است ولی در نهایت شگفتی، انرژی کمی دارند.
اگر جادوگر یا مرتاض با گامهای متوسط آن را طی کند گامها چنان سریع است که انرژی کمی از ذغال ها به پاها انتقال می یابد. البته راه رفتن آرامتر پذیرش سوختگی است چون تماس طولانی به گرما اجازه می دهد تا از درون ذغال ها به پا رسانده شود.
اگر پاها پیش از قدم زدن خیس باشند، مایع می تواند به محافظت آنها کمک کند. برای خیس کردن پاها جادوگر می تواند درست پیش از رسیدن به ذغال های گرم ، روی چمن مرطوب راه برود. به جای آن به دلیل حرارت ذغال ها یا هیجان اجرا، پاها را می توان فقط کمی خیس کرد.
لحظه ای که مرتاض روی ذغال هاست، مقداری از حرارت مایع روی پاها را بخارمی کند و حرارت کمتری برای انتقال به گوشت باقی می ماند. افزون بر آن ممکن است نقاط تماسی وجود داشته باشد که مایع لایهء جوش تشکیل دهد که به واسطهء آن محافظت مختصری از ذغالها فراهم می آید.
جرل واکر فیزیکدان مشهور دانشگاه کلیولند و یکی از نویسندگان کتاب مشهور فیزیک هالیدی، دراین خصوص می گوید:
“من در پنج موقعیت روی ذغالهای داغ راه رفته ام. در چهار بار به خاطر ترس زیاد پاهای خود را به اندازه کافی خیس کرده بودم ولی در بار پنجم طوری از ایمنی کار اطمینان یافته بودم که پاهایم خشک بودند. زخمهایی که برداشتم خیلی زیاد و به شدت دردناک بودند و تا چند هفته بهبود نیافتند. 
شکست من ممکن است ناشی از نبود لایهء جوش روی پاها بوده باشد.
اما من یک عامل ایمنی دیگر را نیز فراموش کرده بودم. در روزهای دیگر از نظر احتیاط، کتاب مبانی فیزیک را موقع قدم زدن بعنوان پشتگرمی عقاید خود در فیزیک، محکم به سینه گرفته بودم. افسوس در روزی که به شدت سوختم کتاب را فراموش کرده بودم! مدتهاست عقیده دارم که برنامه های اعطای مدرک باید شامل “آتش پیمایی” بعنوان آزمون آخر باشد! رئیس جلسه باید خیلی دورتر از بستری از ذغالهای داغ سرخ بایستد. متقاضی مدرک باید روی ذغالها راه برود. و اگر داوطلب به فیزیک تا حدی معتقد باشد که مطمئن شود پاهایش صدمه ای نمی بیند رئیس جلسه به داوطلب مدرک فارغ التحصیلی بدهد!”



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جلوی اصراف آب رو بگیریم ...
پنج شنبه 18 تير 1394 ساعت 17:57 | بازدید : 411 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جلوی اصراف آب رو بگیریم ...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 778
بازدید هفته : 915
بازدید ماه : 7094
بازدید کل : 333400
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 137
:: باردید دیروز : 778
:: بازدید هفته : 915
:: بازدید ماه : 7094
:: بازدید سال : 21908
:: بازدید کلی : 333400