کندر برای تقویت حافظه و فراموشی مفید است
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 14:36 | بازدید : 105 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کندر برای حافظه و جلوگیری از فراموشی مفید است،تجویز کندر در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد موجب افزایش چشمگیر قابلیتهای یادگیری به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می شود.

خواص کندر برای حافظه

کُندُر گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می شود. صمغ کندر را معمولا با اسفنددانه می سوزانند.  کندر برای حافظه، قلب،صاف شدن صدا،ضد خلط خوب است. نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است.

کندر برای حافظه

جویدن کندر مانند آدامس لثه را محکم می کند و بوی دهان را می زداید وروایت شده برای قطع ادرار و بلغم می توانید از آن مصرف کنید. مصرف کندربویژه در زنان باردار و تأثیر آن روی حافظه نوزاد از قدیم الایام موردتأکید بوده است.

با توجه به تحقیقاتی که روی بیش از 100نفر از مادرانی که قبل اززایمان به مدت طولانی (3الی 4ماه) از کندر استفاده کرده اند معلوم شد که مصرف بیش از حد آن موجب بیش فعالی کودکان آنها شده اما مادرانی که به مدت یک ماه یا کمتر از کندر استفاده کرده اند کودکانشان بیش فعال نشده و همچنین از هوش بالایی برخوردارند.

کندر برای حافظه

تقویت حافظه با مصرف کندر


موارد منع مصرف کندر:

جهت مصرف در حین بارداری و شیردهی زیاد توصیه نمی شود.

سمیت:تا به حال هیچ نوع سمیتی گزارش نشده است.

تداخلات:هیچ موردی از تداخلات دارویی گزارش نشده است.

اثرات جانبی:به ندرت عوارض جانبی از قبیل اسهال، خارش پوستی و تهوع رخ می دهد که مشکل خاصی را ایجاد نمی کند و گذرا و موقتی است.

عوارض جانبی کندر :

زیاده روی در مصرف کندر موجب سوختن خلط های خون و بلغم
موجب سردرد در گرم مزاج ها و همچنین جنون و جذام و برخی بیماریهای پوستی می شود.

عوارض جانبی شامل سوزش پشت جناغی، تهوع، احساس پری شکم، درد اپیگاستریک، بی اشتهایی و درماتیت می باشد.

باید به بیماران مبتلا به گاستریت توصیه شود کندر را با احتیاط مصرف کنند.

مصرف خارجی صمغ کندر میتواند خارش خفیف پوستی ایجاد کند و به لحاظ داخلی یک ضد نفخ خفیف است.

بهترین راه مصرف کندر:

کندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و مصرف نمایید.

همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دستور ماسک مویی فوق العاده با موز و ...
یک شنبه 17 مرداد 1400 ساعت 14:21 | بازدید : 117 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اگر به دنبال روشی برای درخشندگی و از بین بردن خشکی مو می گردید قطعا یکی از مواد مورد نیاز شما برای تهیه ماسک ، موز است.

ماسک های خانگی موز مناسب برای انواع مو

اگر شما هم دنبال این هستید که با مواد طبیعی موهایتان را سالم کنید ، جای خوبی را انتخاب کرده اید. اکثر مردم از محصولات گران قیمت مو ، درمان ها و ماسک موهای زیادی استفاده می کنند و برخی حتی هر ماه به یک آرایشگاه جدید می روند ، اما آیا می دانید با استفاده از مواد طبیعی هم می توانید نتایج مشابهی بدست آورید که یکی از این مواد موز است.

ماسک مو موز

موز دارای خواص بی شماری است که می تواند در طی چند روز بافت ها و فولیکول های آسیب دیده مو را ترمیم کند و همچنین می تواند موهایتان را بسیار نرم و ابریشمی کند.

می توانید مواد مختلفی را با موز مخلوط کنید تا ماسک های شگفت انگیزی را به دست آورید. دراین قسمت از سلامت پوست و موی نمناک لیست بهترین ماسک های موی تهیه شده از موز را برایتان جمع آوری کرده ایم اما قبل از آن به معرفی برخی از مزایای موز خواهیم پرداخت. 

مزایای ماسک موز برای مو

موز سرشار از پروتئین ها ، ویتامین ها ، روغن های طبیعی ، بیوتین و منیزیم است و فوایدی را برای مو ها ایجاد می کند که عبارتند از :

  •  موها را نرم و بدون آسیب نگه می دارد.
  •  از شکستگی و چند شاخه شدن ساقه مو جلوگیری می کند .
  •   خاصیت ارتجاعی طبیعی موها را حفظ می کند .
  •  مو را تقویت و حجیم می کند. 

10 تا از بهترین ماسک های موز برای مو 

1. ماسک مو روغن زیتون و موز

روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است که شکنندگی مو ها و خرد شدن ساقه مو را به حداقل می رساند و همچنین سرشار از ویتامین های A و E و آنتی اکسیدان هایی است که شما می توانید با خیال راحت این ماسک مو را جایگزین نرم کننده خود کنید. 

مواد لازم :

  • 1 عدد موز رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری زیتون 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید تا هیچ گونه بافت اضافی باقی نماند و سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود و بعد، ماسک به دست آمده را با استفاده از شانه رنگ از ریشه تا ساقه موهایتان اعمال کنید تا کاملا مو و پوست سرتان را بپوشاند و در نهایت از یک کلاه رنگ استفاده کنید و بعد از نیم ساعت با آب سرد شستشو دهید و شامپو بزنید . 

ماسک موز

2. ماسک مو عسل و موز :

این ماسک مو برای موهای نازک بسیار مناسب است. عسل یک ماده رطوبت بخش طبیعی است. فولیکول های مو را تغذیه می کند و خاصیت ارتجاعی موهای شما را حفظ می کند و همچنین باعث کاهش شکنندگی موها خواهد شد و ودر کل برای تقویت مو فوق العاده است. 

مواد لازم :

  • یک دوم قاشق غذاخوری عسل
  • یک عدد موز رسیده 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید تا کاملا نرم و یکدست شود و سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

موهایتان را شامپو کنید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. 

3. ماسک مو روغن نارگیل و موز

نارگیل خاصیت درمانی دارد. اسیدهای چرب آن به راحتی به مو نفوذ کرده و آن ها را دوباره پر و حجیم می کنند. ترکیبی از موز و نارگیل درخشش و رطوبت طولانی مدت به مو می افزاید و به رشد و تقویت کمک خواهد کرد. 

مواد لازم :

  • 1 عدد موز رسیده
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری شیرنارگیل 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را له کنید و سپس با روغن نارگیل و شیرنارگل مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود .

موهایتان را شامپو کنید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

روغن نارگیل

4. ماسک مو آووکادو و موز

این ماسک برای موهای شکننده ایده آل است. حاوی مقادیر زیادی پروتئین است که به تقویت فولیکول های مو کمک می کند . آووکادو نیز حاوی ویتامین های A ، D ، E و B6 ، اسیدهای آمینه ، مس و آهن است که با افزودن رطوبت به موهای خشک و آسیب دیده ، بافت مو را بهبود می بخشد. 

مواد لازم :

  • نصف 1 عدد آووکادو رسیده
  • 1 عدد موز رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا آووکادو و موز را به خوبی له کنید تا هیچ گونه بافت اضافی باقی نماند و سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید و کاملا مخلوط کنید.

موهایتان را بشویید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. 

5. ماسک مو آلوئه ورا و موز

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A ، B ، C و E است که این ویتامین ها به از بین بردن سلول های مرده ای که در پوست سر شما جمع شده اند کمک می کند و رشد مو را تقویت خواهد کرد .. این ماسک همچنین از ریزش مو جلوگیری خواهد کرد. 

مواد لازم :

  • 2 عدد موز متوسط
  • 1 عدد برگ آلوئه ورا 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا خمیر آلوئه ورا را از آن خارج کنید و سپس به خوبی با موز ترکیب نمایید تا یک ماسک یکدست حاصل شود .

موهایتان را با شامپو شستشو دهید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن ها را تقسیم کنید و ماسک مو را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 2 ساعت با آب سرد و شامپو شستشو دهید. 

آلوئه ورا

6. ماسک مو ماست و موز

این ماسک برای موهای خشک بسیار مناسب است . موهایتان را حالت می بخشد و نرم و ابریشمی می کند و شکنندگی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. 

مواد لازم :

  • یک عدد موز رسیده
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را خرد کنید و درون مخلوط کن بریزد و ماست را به آن اضافه کنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست حاصل شود.

چنانچه در نمناک گفته ایم ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپوی معمول شستشو دهید. 

7. ماسک مو هویج و موز :

هویج به ضخیم شدن موها کمک و رشد مو را تقویت می کند ، ریزش مو را مهار می کنند و درخشش موها را حفظ خواهند کرد . همچنین گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشند. 

مواد لازم :

  • 1 عدد موز
  • 1 عدد هویج متوسط
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • یک دوم قاشق غذاخوری روغن زیتون 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

هویج و موز را به قطعات کوچک خرد کنید و آن ها را در آب بجوشانید و قطعات نرم شده را به همراه ماست و عسل درون مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید تا زمانی که یک ترکیب یکدست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 45 دقیقه با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید. 

8. ماسک مو روغن آرگان و موز :

روغن آرگان بسیار مغذی است زیرا حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است. این ماده به عنوان یک نرم کننده عالی عمل می کند و باعث تقویت رشد موها و نرم و ابریشمی شدن آن ها خواهد شد . به طور کلی این ماسک مو برای تقویت موهای شما و حفظ سلامت پوست سر ایده آل است. 

مواد لازم :

  • 2 عدد موز رسیده
  • 3 قاشق غذاخوری روغن آرگان 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را به خوبی له کنید و سپس روغن را به آن بیفزایید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

9. ماسک مو پاپایا و موز :

این ماسک مو نرم کننده پوست سر است و برای موهای آسیب دیده عالی است . پاپایا به تقویت موها کمک می کند و باعث کاهش شوره سر خواهد شد و موهای شما را در طول روز براق می کند .

در کل ، این ماسک مو به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و موهایتان را با هر بار استفاده نرم تر و براق تر خواهد کرد. 

مواد لازم :

  • 1 عدد موز
  • یک چهارم پاپایا رسیده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز و پاپایا را کاملا خرد و له کنید و سپس عسل را به آن بیفزایید و تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود، هم بزنید.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید. 

پاپایا

10. ماسک مو شیر و موز :

این ماسک مو بهترین و ساده ترین روش برای تغذیه موهای شما است . استفاده از این ماسک دو بار در هفته می تواند بافت موهایتان را بهبود بخشد . مواد مغذی ، پروتئین و ویتامین های موجود در شیر نیز به حفظ استحکام و درخشش موهای تان کمک خواهد کرد. 

مواد لازم :

  • 1 عدد موز
  • شیر (به میزان نیاز ) 

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا موز را خرد و بعد به خوبی له کنید و در نهایت شیر را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو شستشو دهید.

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش کوچک کردن سریع بینی در خانه با زنجبیل در 10 روز
شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 14:24 | بازدید : 157 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

کوچک کردن بینی با تمرینات و نسخه های خانگی 

از شکل بینی خود راضی نیستید؟ آیا می خواهید بینی خود را کوتاه کنید؟ در این بخش از تازه های سلامت نمناک با احترام به درخواست شما کاربران برخی از روش های آسان و طبیعی برای کوچک کردن بینی شما وجود دارد. چگونه بینی خود را کوچکتر کنیم؟ این تمرینات ساده و دستور العمل های طبیعی است ،که شما می توانید به راحتی در خانه انجام دهید در حال حاضر نیاز نیست به شکل زشت بینی خود فکر کنید ، شما می توانید آن را به طوری که می خواهید تصور کنید این مقاله در مورد چگونگی کاهش اندازه بینی به طور طبیعی مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد.
کوچک کردن بینی
کوچک کننده ی بینی
چگونه می توان بینی خود را با نکات ساده در یک شب، کوتاه نمود ؟

شکل دادن بینی شما: 

همه ما اندازه های مختلف و شکل های متفاوت از بینی را داریم، بعضی از مردم از شکل بینی خود راضی نیستند و می خواهند آن را کوچکتر و نازک تر کنندبرای رسیدن به این هدف، لازم نیست که جراحی زیبایی داشته باشید، گزینه های ساده و آسان وجود دارد که به شما چهره ی تازه می دهد.

چگونه بینی خود را کوچکتر کنیم؟

برخی از تمرین های طبیعی وجود دارد که باعث می شود بینی شما کوچکتر شود شما همچنین می توانید آرایش را با استفاده از یک روش ساده انجام دهید ،تا بینی خود را کوچک کنید. همراه با ورزش و آرایش، برخی از دستور العمل های طبیعی است، که کمک می کند تا بینی خود را کوچک تر و نازک تر به معرض دید دربیاورید  ؛ بینی تیز و کوچک ،نماد زیبایی است، شما می توانید شکل بینی را با روش های ساده و آسان تغییر دهید.
 
محلول کوچک کننده بینی
چگونه می توان بینی خود را با ورزش کردن کوچک کرد ؟ 

چگونگی کاهش اندازه بینی با ورزش :

در اینجا برخی از تمرینات ساده که بینی شما را کوچکتر میکند ، برای شما شرح می دهیم  این تمرینات ساده را میتوانید در زمان های کوتاهی انجام دهید . 
 
کاهش سایز بینی

کوتاه شدن بینی:

با گذشت زمان، بدن انسان شروع به ضعیف شدن میکند . به همان شیوه با سن، شکل بینی نیز به علت ضعف استخوان ها و غضروف بینی تغییر می کنداین تمرین ساده، استخوان ها و غضروف های بینی را قوی نگه می دارد.
انگشت اشاره را روی نوک بینی قرار دهید، آن را به آرامی فشار دهید. با نگه داشتن انگشت روی بینی، فشار را به سمت پایین متمایل کنید ، هر وقت که زمان داشتید می توانید این تمرین را هر روز در هر کجا انجام دهید.

کوچک کردن و تغییر شکل بینی:

این تمرین ساده بسیار مفید خواهد بود هر دو طرف بینی را با انگشت اشاره فشار دهید. با نیروی زیاد ، هوا را به بیرون بدمید .شما می توانید این حرکت را برای هر دو سوراخ بینی خود انجام دهید ؛ این کار را 10-15 بار تکرار کنید. این یک تمرین، ساده است که شما را قادر می سازد دقیقا همانطور که می خواهید بینی خود را شکل دهید.

تکان دادن بینی:

برای کوچک کردن بینی، روش های دیگری نیز وجود دارد این کار جهت ساخت عظلات بینی شما مفید خواهد بود. صورت خود را ثابت نگه داشته و بینی خود را بچرخانید. شما می توانید این تمرین را در هر زمان از روز انجام دهید اما برای رسیدن به نتایج بهتر، به طور منظم باید این کار را انجام دهید.

صاف کردن بینی:

این یک تمرین ساده برای داشتن بینی باشکل مناسب است ، برای این کار لبخند بزنید و بینی خود را با کمک انگشتان خود بکشید. این کار به ساخت عضلات در دو طرف بینی شما کمک خواهد کرد. برای داشتن نتایج بهتر، 20 بار در روز و برای چند ماه این کار راتکرار کنید.

ماساژ بینی:

این یک راه ایده آل برای کوچک کردن بینی است برخی از مزایای دیگر نیز وجود دارد، که می تواند سردرد را نیز درمان کند. بینی خود را از قسمت پل وسطی به طرفین ماساژ دهید و مراقب باشید که حتما انگشتان خود را بصورت دایره ای برروی بینی خود حرکت دهید ؛ با 5-7 بار تکرار در روز و در زمان بسیار کوتاه، شما نتایج را دریافت خواهید کرد. 
بینی زیبا بدون جراحی

ازبین بردن خط لبخند:

با گذشت سن ، خط و چین و چروک هایی در صورت و اطراف بینی ظاهر میشود، که یکی از آنها خط لبخند است این، یک تمرین ساده برای کاهش میزان خط لبخند بشمار میرود. هوا را به داخل بینی هدایت کرده و برای چند ثانیه نگه دارید، به طوری که در بینی خود حجم هوا را کاملا حس کنید . این کار را حداقل یک بار در روز برای داشتن نتایج بهتر، انجام دهید.

تنفس عمیق:

تنفس عمیق نیز ،یکی دیگر از ورزش های ساده است که کمک می کند تا بینی خود را کوچک تر کنید این تمرین ساده را هرروز انجام دهید. یکی از حفره های بینی خود را بسته و با حفره ی دیگر نفس بکشید ؛ پس از هر تنفس عمیق ، نفس خود را برای 3 ثانیه نگه دارید، در معرض عمق قرار گرفتن در هوا، سه ثانیه نگه داشتن هوا. حال برای حفره ی دیگر نیز این کار را تکرار کنید. این تمرین را سه بار در روز در پکیج های 10 تایی انجام دهید.

چگونه می توان بینی خود را با آرایش کردن کوچک نشان داد ؟ 

شما میخواهید به یک مهمانی بروید و میخواهید زیبا به نظر برسید ، اما از ظاهر بینی خود راضی نیستید ، با یک روش ساده در آرایش کردن میتوانید کاری کنید که بینی شما کوچکتر به نظر برسد. از روشن کننده هایی استفاده کنید که از رنگ پوست شما روشن تر هستند به همین ترتیب از رنگ تیره تر برای سایه انداختن.
مواد آرایشی را روی دو طرف بینی قرار دهید و آن را خوب مخلوط کنید به همین ترتیب، روشن کننده ها را بر روی نوک بینی اعمال کنید و آن را به خوبی ترکیب کنید این، باعث می شود بینی شما فورا کوچکتر به نظر برسد.
 
کوچک کردن بینی با آرایش

نسخه های خانگی جالب برای کوچک کردن بینی در خانه

 

چگونه می توان بینی خود را با یک دستور العمل طبیعی ساده کوچک کرد؟ 

برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند بینی شما را یک شبه کوچکتر کند ، در ادامه این بخش از نمناک برخی از دستور العمل های خانگی آسان برای داشتن بینی کوچکتر در خانه را به شما ارائه میکنیم : 

زنجبیل:

یک لایه چسبنده از پودر زنجبیل و آب درست کنید، آن را روی ناحیه ای که میخواهید کوچک شود قرار دهید و پس از 15 دقیقه بشویید.
این کار برای برخی از افراد که ممکن است دچار سوزش زیاد شوند توصیه نمیشود.
این دستورالعمل باورنکردنی را حتما به کار ببندید.
برای کوچک شدن بینی

یخ:چگونه با یخ بینی خود را کوچک کنیم ؟

یخ یکی از ساده ترین دستورالعمل هاست تا بینی شما کوچکتر شود.
یک مکعب یخ را در یک پارچه تمیز قرار دهید و برروی بینی خود قرار دهید.
هر روز این کار را به مدت چند دقیقه انجام دهید تا بینی کمتر پف کرده و به دلیل یخ و سرما کوچک می شود.
هشدار :هرگز و به هیچ وجه اگر دچار مشکلات سینوسی و دیگر مشکلات عفونی در هر قسمت از صورت خود هستید این روش را انجام ندهید . از طرفی این روش نباید به مدت طولانی انجام شود و در صورت مشاهده هر نوع ناراحتی باید انجام آن را متوقف کنید چراکه در صورت استفاده نامناسب و نابجای این روش ، عوارض جدی متوجه شما خواهد شد .

خمیر دندان ، سرکه سیب و زنجبیل 

طرز تهیه این نسخه طبیعی کوچک کننده بینی ساده است، نسخه ای که تاثیر آن عالی است ، کافیست یک قاشق چایخوری خمیر دندان، یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی بینی خود قرار دهید فراموش نکنید که پیش از استفاده از محلول، بینی را با آب و صابون شسته و خشک کنید. بعد از گذشت مدت تعیین شده یعنی 30 دقیقه ترکیب روی بینی را توسط آب گرم از روی بینی خود پاک کنید و چنانچه احساس خشکی پوست در این قسمت از صورت خود کردید آن را با نرم کننده های طبیعی مرطوب کنید. اگر روزانه از این محلول استفاده کنید می توانید در عرض کمتر از ده روز تفاوت را در شکل ظاهری بینی خود احساس کنید.
خمیر دندان و کوچک کردن بینی
افرادی که در حین استفاده از آن متوجه سوزش یا قرمزی در بینی خود می شوند بایستی میزان زنجبیل را در ترکیب کم کنند. 

خط پایان:

اگر شما از شکل بینی خود راضی نیستید، لازم نیست نگران باشید ، گام های ساده و آسان وجود دارد ،که زمان زیادی را برای انجام دادن آن در خانه صرف خواهید کرد که باعث می شود بینی شما کوچکتر شود شما می توانید بینی خود را با برخی از تمرینات ساده و درمان های طبیعی کوچکتر کنید. شاید ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که از پارچه های تمیز و قالب های یخ استفاده کنید و آن را روی بینی قرار دهید، تا بینی شما کوچکتر شود. از سوی دیگر، آرایش، یک راه ایده آل برای داشتن یه ظاهر کوچکتر از بینی شما بشمار میرود.
 
 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین میوه ها و خوراکی های طبیعی برای درمان و کنترل کبد چرب
شنبه 16 مرداد 1400 ساعت 13:3 | بازدید : 167 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقوی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد.

درمان فوری کبد چرب

زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند؛ در ادامه این بخش از سلامت نمناک به معرفی چند میوه که برای پاکسازی و رفع مشکل کبد چرب بسیار مفید هستند خواهیم پرداخت.

درمان سریع کبد چرب

درمان سریع کبد چرب با چند میوه (خیلی فوری)

لیمو موثر در درمان فوری کبد چرب:

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی می توانید لیموی خرد شده نیز به آن، اضافه نمایید. به طور منظم از این آبمیوه بنوشیددر صورت دلخواه، می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

درمان سریع کبد چرب

درمان فوری کبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو:

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه را از فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی است.

آب لبو یکی از راه های طبیعیه درمان پوکی استخوان است. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو است.خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

نقش توت ها در درمان سریع کبد چرب:

توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می روند. این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان است و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

انگور برای درمان فوری کبد چرب:

یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

نکته:اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد.

انگور برای کبد چرب

درمان فوق العاده سریع کبد چرب با سیر:

سیر ،برای پاکسازی کبد عالی است. سیر به فعالسازی آنزیم هایی که کبد را از سموم پاک می کنند، کمک می کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی به نام های آلیسین و سلنیوم است ،که به فرآیند پاکسازی کبد کمک می کنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می دهد، که مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه به جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.

هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید و در پخت غذا نیز از آن استفاده کنید حتی می توانید بعد از مشورت با پزشک، از مکمل های سیر نیز استفاده کنید.

چغندر برای درمان کردن کبد چرب خیلی سریع:

چغندر نیز، یک غذای مفید دیگر برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است؛ به دلیل اینکه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن است، باعث می شود که عملکرد کلی کبد تحریک شود و بهبود یابد. به اضافه اینکه، چغندر، تصفیه کننده طبیعی خون نیز است، به راحتی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

با استفاده از 1 فنجان چغندر خرد شده یا رنده شده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیمو ، یک سالاد قوی برای پاکسازی کبد تهیه کنید همه مواد را مخلوط کنید و به مدت یک هفته هر روز، هر دو ساعت، دو قاشق از این سالاد بخورید.

درمان کبد چرب با لبو

درمان کبد چرب با آووکادو خیلی سریع:

آووکادو، حاوی مواد شیمیایی موثری است که می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون، ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد، است. برای چند ماه، هر هفته 1 یا 2 آووکادو بخورید، تا به رفع آسیب های کبدی کمک کنید.

تاثیر سیب در درمان کبد چرب خیلی فوری:

یک سیب در روز، راز سلامت کبد است. سیب سرشار از پکتین، یک فیبر محلول است و می تواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد جلوگیری می کند.

سیب برای کبد چرب

درمان و رفع سریع بیماری کبد چرب با گردو:

هرروز یک مشت گردو را به عنوان اسنک، بجوید هم چنین می توانید گردو را روی سالاد، غذاهای جانبی، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.

بروکلی برای درمان بیماری کبد چرب:

فیبر بالای موجود در بروکلی باعث بهبود گوارش نیز می شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین های محلول و چرب مانند ویتامین E است، که یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می باشد. سه بار در هفته، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

علاوه بر اینها میوه هایی همچون کران بری، تمشک و توت فرنگی، کیوی، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

بروکلی برای کبد چرب

آیا آبمیوه هم همان خواص میوه را برای درمان کبد چرب دارد؟

متاسفانه، آب میوه ها تمام خواص و فواید میوه کامل را ندارند، برخی پا را فراتر نهاده و می گویند آن ها به ناسالمی آب میوه های آماده در فروشگاه ها هستند، ولی نظر من اینگونه نیست ولی حقیقت این است که بیشتر فوایدی که با خوردن میوه کامل به دست می آید، در آب میوه ناپدید می شود. پالپ _ قسمتی از میوه که کل فیبر میوه در آن ذخیره می شود_ دیگر بخشی از این معامله نیست و به جای آن نوشیدنی سرشار از شکر می نوشید، که سالم نیز نیست.

اگر واقعا به دنبال تنوع هستید، یک اسموتی خوشمزه بخورید به دلیل اینکه پالپ موجود در میوه حفظ می شود، اسموتی سالم و مفید است و مانند این است که خود میوه را می خورید.

درمان کبد چرب با آبمیوه

 

 

 

 

 

چاپ

 

پوستر سه بعدی

و پرده زبرا

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهبود عملکرد جنسی با غذا
جمعه 5 ارديبهشت 1399 ساعت 20:5 | بازدید : 515 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )



ناباروری مردان, بهبود عملکرد جنسی با غذا, تغذیه سالم

تغذیه و رژیم غذایی نقش مهمی در عملکرد جنسی و قدرت باروری هر دو جنس دارد. الگوی تغذیه مناسب و دریافت مقادیر كافی ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین های گروه B، ویتامینE ،A و عناصر روی، منیزیم، سلنیوم و ... نقش مهمی در سلامت سیستم تناسلی، حفظ و بهبود قدرت باروری، تولید هورمون های جنسی، رشد و نمو دیواره رحم، تولید اسپرم و تشكیل سلول تخم دارند.

 

بر اساس مطالعه ای که در نشریه طب جنسی به چاپ رسید مشخص شد که مصرف غذاهای دریایی توسط زنان مبتلا به دیابت موجب می شود که این زنان عملکرد جنسی بهتری داشته باشند.

 

مصرف غذاهای دریایی در مردان نیز موجب بهبود توانایی نعوظ در آنان می شود. متخصصان معتقدند که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی می باشد، عملکرد جنسی را در هر دو جنس بهبود می بخشد. از سوی دیگر مصرف کافئین، الکل، سیگار و بی تحرکی موجب بروز اختلال در عملکرد جنسی می گردد.

 

ناباروری مردان, بهبود عملکرد جنسی با غذا, تغذیه سالم

 

بر اساس مطالعات ترکیب اسیدهای چرب موجود در اسپرم یکی از عوامل مهم و موثر بر باروری به شمار می رود. تحقیقات اخیر نشان می دهند که غلظت اسیدهای چرب امگا-3 موجود در اسپرم مردان نابارور کمتر از سایر مردان است. همچنین در مردان بارور نسبت اسیدهای چرب امگا- 3 به امگا- 6 بالاتر می باشد. بنابراین اسیدهای چرب امگا- 3 می توانند در مردان ناباروری که دچار اختلال در تعداد، حركت و شكل اسپرم هستند، به درمان ناباروری کمک کنند.

 

امگا- 3  نوعی اسید چرب غیر اشباع با چندین پیوند دوگانه است. این اسیدهای چرب در هر مرحله از زندگی ضروری اند و در تنظیم کلیه عملکردهای فیزیولوژیک بدن از جمله در سیستم قلبی - عروقی، تولید مثل، ایمنی، عصبی، بینایی، پوست و اسکلت به کارمی روند. سه اسید چرب معروف از خانواده امگا- 3 عبارتند از: آلفالینولنیک اسید (ALA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید  (EPA)و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA).

 

ماهی ها به ویژه ماهی های چرب و روغنی، تخم کتان و گردو منابع غذایی امگا- 3 به شمار می روند.
منبع:salamatnews.com

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فواید هندوانه برای کودکان
جمعه 5 ارديبهشت 1399 ساعت 20:3 | بازدید : 536 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

خواص هندوانه برای کودکان,فواید هندوانه برای کودکان,ارزش غذایی هندوانه

هندوانه حاوی کلسیم می باشد که به رشد استخوان ها کمک می کند

 

بتاکاروتن موجود در هندوانه پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این باعث می شود کودک در برابر اختلالات چشم وابسته به سن محافظت شود.

تغذیه در ماه های اول زندگی، تاثیر مستقیمی بر آینده کودک دارد. بنابراین، والدین باید دقت کنند، بهترین مواد غذایی را برای فرزند خود مهیا کنند تا از رشد مناسب و سالم او مطمئن شوند. یکی از میوه‌هایی که معمولا کودکان دوست دارند  آشنا می شوید.


ارزش غذایی هندوانه در هر 100 گرم
-کالری : 30
-کربوهیدرات : 7.6 گرم

-چربی کلی : 0.2 گرم
-فیبر غذایی : 0.4 گرم
-قند : 6.2 گرم

-سدیم : 1 میلی گرم
-پروتئین : 0.6 میلی گرم
-ویتامین A: یازده درصد
-ویتامین ث : 14 درصد
-کلسیم : 1 درصد
-آهن : 1 درصد

 

خواص هندوانه برای نوزادان,فواید هندوانه برای کودکان,هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین‏ هاي گروه A است
 

خواص هندوانه برای کودکان
- هندوانه به سلامت قلب و استخوان ها کمک می کند
هندوانه حاوی لیکوپن است که عمدتاً برای سلامت قلب و عروق مفید است زیرا به بهبود فشار خون  کمک می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد که هندوانه به دلیل داشتن کلسیم برای سلامت استخوان ها نیز مفید است و احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد و همچنین سبب تقویت مفاصل کودکان می شود.

- هندوانه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند است
هندوانه ترکیباتی دارد که به کاهش التهاب کمک می کند و باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد می شود. حتما هندوانه رسیده را انتخاب کنید زیرا آنها حاوی ترکیبات  ضد التهابی هستند.


- هندوانه بینایی را بهبود می بخشد
بتاکاروتن موجود در هندوانه پس از ورود به بدن به ویتامین A تبدیل می شود. این باعث می شود کودک در برابر اختلالات چشم وابسته به سن محافظت شود و همچنین باعث ایجاد رنگدانه در شبکیه چشم ها شود. ویتامین A همچنین به حفظ سلامت پوست، دندان ها و استخوان های کودکان کمک می کند.

 

- هندوانه به خلاص شدن از مایعات اضافی بدن کمک می کند
هندوانه جریان ادرار را افزایش می دهد، اما بدون ایجاد فشار بر کلیه ها، هندوانه به خلاص شدن مایعات از بدن کمک می کند، این تضمین می کند که کودک شما به بهترین وجه از مایعات اضافی بدن خود خلاص شود.

 

خواص هندوانه برای نوزادان,فواید آب هندوانه برای کودکان,آب هندوانه

آب هندوانه برای درمان یبوست بسیار مفید است

 

- هندوانه سبب تقویت سیستم ایمنی می شود
هندوانه سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ویتامین ویتامین C همچنین به بهبود زخم ها کمک می کند. بنابراین ، اگر کودکتان سیستم ایمنی ضعیفی دارد می توانید با دادن هندوانه به او، به روش طبیعی سیستم ایمنی بدنش را تقویت کنید.

 

- هندوانه هضم غذا را بهبود می بخشد
هندوانه غنی از فیبر غذایی است. به همین دلیل به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی می کند. همچنین به درمان یبوست در کودکان و همچنین سندرم روده تحریک پذیر در کودکان کمک می کند.

چه زمانی می‌توانید به کودک خود هندوانه بدهید؟
متخصصان توصیه می‌کنند دادن هندوانه به کودک 6 ماهه یا بزرگتر در شرایط عادی مشکلی ایجاد نمی کند بیش از 90 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. بنابراین دادن هندوانه به کودک، یک روش عالی برای مرطوب نگه‌داشتن بدن کودک، به‌ویژه در هوای گرم تابستان است.

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چاپ پوستر 3 بعدی ارسال به سراسر کشور
سه شنبه 19 فروردين 1395 ساعت 13:28 | بازدید : 559 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با ادویه ها و خواص آن ها
یک شنبه 1 بهمن 1396 ساعت 1:27 | بازدید : 770 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

به یاد داشته باشید، مصرف به اندازه ادویه علاوه بر خوش‌عطر و طعم كردن خوراک، فواید زیادی برای بدن دارد كه تسهیل در هضم غذا، تنظیم قندخون و... از آن دسته اند.

 

 

ادامه مطلب مراجعه کنید



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با خواص پرتقال
یک شنبه 1 بهمن 1396 ساعت 1:14 | بازدید : 628 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 نحوه استفاده پرتقال : خوراکی

 

 

خواص پرتقال : پرتقال Orange

 

 

نام علمی پرتقال: Citrus sinensis

 

 

گياه شناسي : 

 

 

پرتقال درخت كوچكي است داراي برگهاي سبز و گلهاي سفيد پوست پرتقال نارنجي رنگ ، كمي ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شيرين و ترش ، زرد رنگ و يا قرمز مي باشد .

 

 

پرتقال يكي از قديمي ترين ميوه هايي است كه بشر از آن استفاده مي كرده است و در حدود 500 سال قبل از ميلاد مسيح كنفوسيوس از آن نام برده است .

 

 

در حال حاضر بيشتر از 200 نوع پرتقال در آمريكا كشت مي شود و آمريكا نصف كل محصول پرتقال دنيا را توليد مي كند .

 

 

پرتقال اوليه ، كوچك ، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربيت مهندسي ژنتيكي و همچنين انتخاب نوع بهتر و كود كافي درشت تر و شيرين تر شده است .

 

 

پرتقال ابتدا از چين به هندوستان برده شده و سپس از آنجا به نقاط ديگردنيا راه يافت .

 

 

خواص داروئي پرتقال :

 

 

خواص داروئی پرتقال

 


موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

 

 

1)دانشمندان سوئدي كشف كرده اندكه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي كند .

 

 

2)خوردن پرتقال كلسترول را پائين مي آورد .

 

 

3)پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازك بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي كاهش كلسترول خون است .

 

 

4)اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميكربي است .

 

 

5)پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .

 

 

6)پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم كننده سينه و ضد استفراغ است .

 

 

7)جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و كاهش درد مفيد است .

 

 

8)خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .

 

 

9)اسانس پرتقال را براي ضد عفوني كردن بكار مي برند .

 

 

10)پرتقال خون را تميز مي كند .

 

 

11)براي برطرف كرده چين و چروك صورت وشادابي آن قسمت خوراكي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از 15 دقيقه با آب بشوئيد .

 

 

12)از پرتقال براي كم كردن وزن مي توانيد استفاده كنيد . طرز استفاده بدين صورت است كه يك عدد پرتقال و 3 عدد ليموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسيم كنيد بعد آنرا داخل ديگي ريخته و بان نيم ليتر آب اضافه كنيد و بمدت 10 دقيقه بجوشانيد . سپس سه قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا بمدت 5 دقيقه بجوشانيد و آنرا صاف كنيد . از اين شربت 3فنجان در روز بنوشيد . تا وزن شما بمقدر ايده آل در آيد .

 

 

13)پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي كسانيكه گوشت زياد مصرف مي كنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .

 

 

14)براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است كه پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد كه اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي كند .

 

 

15)خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر ماركت ها اين خواص را ندارند .

 

 

 

خواص داروئی میوه پرتقال

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان بیماری هایی با موز
یک شنبه 28 تير 1394 ساعت 20:32 | بازدید : 604 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 درمان بیماری هایی با موز
____________________
درمان بیماری هایی با موزطبیعت بهترین درمان‌ها را به‌صورت مواد غذایی و گیاهان در اختیار ما قرار داده است که تأثیر زیادی در ارتقای سلامت دارند. موز نیز یکی از این هدیه‌ها است که برای درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها از برخی داروها بهتر عمل می‌کند.

بدون شک پس از خواندن این مطلب نگاهتان به موز تغییر خواهد کرد. طبیعت بهترین درمان‌ها را به‌صورت مواد غذایی و گیاهان در اختیار ما قرار داده است که تأثیر زیادی در ارتقای سلامتی دارند. موز نیز یکی از این هدیه‌ها است که برای درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی بهتر از برخی داروها عمل می‌کند.

مزیت موز این است که حاوی ترکیبات شیمیایی نیست و عوارض جانبی داروها را نیز ندارد. این میوه حاوی 3 نوع قند (فروکتوز، ساکاروز و گلوکز) است که انرژی را بالا برده و بدن را تقویت می‌کند.

در این مطلب بیماری‌هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند را عنوان می‌کنیم. 

تب
==
اگر احساس می‌کنید بدنتان کمی داغ شده است موز را پوره کرده و میل کنید. البته حواستان باشد که در صورت تب شدید موز موثر نخواهد بود و حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای تب‌های جزئی می‌توانید به این میوه اعتماد کنید. در کشور تایلند خانم‌ها برای تقویت و کنترل دمای بدنشان هر روز موز می‌خورند.

خستگی
=====
اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می‌برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

کم‌خونی
=====
اگر آزمایش خون داده‌اید و مشخص شده است کمبود آهن دارید حتماً موز را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید. این میوه برای درمان کم‌خونی بسیار موثر است. در واقع میزان بالای آهن موجود در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول‌های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم‌خونی کمک می‌کند.

سوزش معده
========
اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می‌برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

بیماری‌های قلبی
==========
شما باید همیشه مراقب قلبتان باشید تا خدای نکرده به مشکل برنخورید. نتایج پژوهشی که در The New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد موز باعث کاهش 40 درصدی خطر سکته‌ی قلبی می‌شود.

افسردگی
======
افسردگی تبدیل به یکی از بیماری‌های رایج زمانه‌ی ما شده است که باید با آن مقابله کرد. خوشبختانه موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود 25 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق‌وخوی افراد دارد. به خاطر اینکه در تولید برخی از ناقل‌های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. 

اما حواستان باشد که این میوه‌ی مفید به‌ تنهایی در رفع افسردگی معجزه نمی‌کند چون تمام ترکیبات موثر برای این کار را ندارد. اما می‌تواند در بهبود علائم این مشکل موثر عمل کند. برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب‌معدنی‌های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق‌وخوی کمک زیادی می‌کنند.

مشکلات روده
========
موز حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است و اکثر این فیبرها می‌توانند روده را تحریک کنند. اما مزیت موز است که به‌ خوبی حتی برای افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود. به خاطر اینکه تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. تنها مشکلی که امکان دارد موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است. در این صورت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است.

سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان
==================
سکته‌ی مغزی و پوکی استخوان دو نمونه از بیماری‌هایی است که می‌توان به‌سادگی از آن‌ها پیشگیری کرد. معمولاً در بدن همه‌ تعادل نامناسبی بین سدیم و پتاسیم است. به خاطر اینکه مواد غذایی شور بیشتری مصرف می‌کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون و همچنین احتباس آب بدن می‌شود. 

پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای کنترل فشارخون و پوکی استخوان است و می‌تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان‌ها مقابله کند. به عقیده‌ی محققان پتاسیم باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی نیز می‌شود. خوشبختانه موز حدود 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند و حدود یک‌ششم نیاز روزانه به این ماده‌ی معدنی را تأمین می‌کند. توصیه می‌کنیم برای افزایش میزان پتاسیم بدنتان از مصرف سیب‌زمینی، اسفناج، عدس و آووکادو نیز غافل نباشید.

اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می‌کنید و تمرکزتان خدشه‌دار شده است به‌طور مرتب موز میل کنید تا انرژی‌تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات‌ها، آهن و پروتئین‌ها است.

موز برای ورزشکاران
===========
خوردن موز قبل از ورزش باعث افزایش انرژی ورزشکاران می‌شود. این میوه حاوی قند و همچنین فیبرهای غذایی مفید است. اگر از موزهای کاملاً رسیده استفاده کنید انرژی‌تان را به مدت طولانی تأمین می‌کند. بعد از ورزش نیز دریافت پتاسیم موجود در موز برای جبران پتاسیم از دست‌ رفته از طریق تعریق مفید است. البته بهتر است موز را قبل از ورزش میل کنید به خاطر اینکه بعد از ورزش در بدن بیش از غذا به مایعات نیاز دارد. در نتیجه بهتر است بعد از ورزش بیشتر به سمت میوه‌های آبدار بروید.

موز برای ترک سیگار
============
بدون شک سیگار کشیدن مریضی نیست اما باعث ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی‌دانید چگونه، بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین‌ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می‌شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.

منبع تبیان

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پنج غذایی که بوی بدن را ناخوشایند می کند
دو شنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 17:9 | بازدید : 730 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گاهی مواقع از بوی بد بدن خود متعجب می شود و دلیلی برای آن پیدا نمی کنید. اما دلیل آنرا باید در غذایی بجویید که خورده اید. غذا اساس صحت و سلامت جسم و بدن از درون و منشاء بوی بدن انسان از بیرون است.

پنج غذایی که باعث بوی بد بدن انسان می شوند بدون اینکه مضر باشند، عبارتند:

ا. سیر ... با خوردن سیر ترشحات و عرق بدن کسی که آنرا میل نموده باعث بوی ناخوشایند برای خودش و اطرافیانش می شود. برای رفع این بو نیز راه حل وجود دارد...و آن این است محل ترشح عرق بدن را با پنبه آغشته به سرکه بمالید، بوی ناخوشایند بر طرف می شود.

2. گوشت قرمز... گوشت قرمز که شامل گوشت گاو، گوسفند، گوساله و در مواردی شامل گوشت اسب، بز، شتر و شترمرغ نیز می شود. در تحقیقی که در سال 2006 روی مصرف این نوع گوشت ها انجام گرفت ثابت شد که مصرف این نوع گوشت ها نیز باعث بوی ناخوشایند بدن و جسم مصرف کننده می شود. برای پرهیز از بوی حاصل از گوشت قرمز، عادت غذایی خود را به سبزیجات و تخم مرغ تبدیل کنید.

3. کاری هندی و زیره سبز: این برای اکثر مردم شناخته شده است که مصرف این دو ماده باعث می شود که پوست مصرف کننده بوی ناخوشایندی را تولید کند. برای پرهیز از این بو می توانید مصرف آنها را با هل عوض کنید چون هل بوی ناخوشایندی تولید نمی کند.

4. مارچوبه: مارچوبه غذای خوشمزه ای است اما بوی جسم را هنگام ترشح عرق ناخوشایند می کند. برای دوری جستن از این بو آنرا با فلفل یا پاپریکا عوض کنید.

5. کلم و بروکلی: خوردن اکثر سبزیجات دارای فواید بیشماری است، اما اینها را در منزل مصرف کرده و سعی کنید از رفتن به بیرون خودداری کنید تا بوی ناخوشایند اینها دیگران را آزار ندهد. برای کاهش بوی ناخوشایند کلم و بروکلی، هنگام پخت به آنها قدری گیاهان معطر بیفزایید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تخم شربتی(شووَرَن): قهرمان کلسیم، همیار لاغری
چهار شنبه 12 فروردين 1394 ساعت 20:57 | بازدید : 565 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

تخم شربتی(شووَرَن): قهرمان کلسیم، همیار لاغری

ایرانی‌ها از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند. باید بدانید که این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این مطلب بر آن‌ها مرور کوتاهی می‌کنیم.

تخم شربتی همان دانه‌های ریز خوراکی و بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارد. از زمان‌های قدیم آزتک‌ها (یکی از تمدن‌های آمریکایی) از این دانه‌ها به همراه ذرت به عنوان ماده‌ی غذایی استفاده می‌کردند. سالیان سال است که مردم مکزیک به خواص مقوی این دانه‌های ریز پی برده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.
خوشبختانه ایرانی‌ها هم از طرفداران تخم شربتی هستند و برای رفع عطش از آن استفاده می‌کنند.

باید بدانید این دانه‌های ریز که در ترکیب با آب، لعاب‌دار می‌شوند خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این مطلب مرور کوتاهی بر آن‌ها می‌کنیم. لطفاً ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

دانه‌های به این ریزی و این همه خاصیت

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می‌باشد. در واقع حدود 20 درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسیدهای چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد. حتماً می‌دانید که تخم کتان نیز یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشد. اگر می‌خواهید بیماری‌های قلبی عروقی از شما دور باشد حتماً به خواص محافظتی این دانه‌های ریز اعتماد کنید.

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی کلسیم است به طوری که 5 تا 6 برابر بیشتر از شیر می‌باشد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که این دانه‌های ریز دو برابر بیشتر از موز پتاسیم و 3 برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند. از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند.

تخم شربتی همچنین منبع فوق‌العاده‌ی منیزیم، منگنز، مس، زینک(روی)، نیاسین(ویتامین ب3) و ویتامین‌های دیگر بوده و سرشار از فیبرهای محلول در آب می‌باشد. این دانه‌ها 9 تا 12 برابر وزن خود آب را به خود گرفته و لعاب مانند می‌شوند.
اگر می‌خواهید لاغر شوید به تخم شربتی اعتماد کنید؛ به خطر اینکه فیبر موجوددر آن‌ها باعث لعاب‌دار شدنشان شده و احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند

چه می‌کند این تخم شربتی؟
همین دانه‌های ریز سیاه رنگ می‌توانند میزان قند خونتان را تنظیم کنند؛ بنابراین شما را از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در امان نگه می‌دارند. 
اگر می‌خواهید لاغر شوید به تخم شربتی اعتماد کنید؛ به خطر اینکه فیبر موجود در آن‌ها باعث لعاب‌دار شدنشان شده و احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این تخم شربتی با دفع مواد زائد بدن از طریق روده‌ها به عملکرد خوب آن‌ها کمک می‌کند.

توجه توجه
* توجه داشته باشید که این دانه‌های ریز حاوی گلوتن هستند و اگر شما جزو افراد حساس به این ترکیب هستید در مصرف آن دقت کنید.
* تخم شربتی همچنین باعث کاهش فشارخون می‌شود برای همین سالمندانی که داروی ضدفشار مصرف می‌کنند باید حواسشان به مصرف آن باشد.
* مصرف این دانه‌ها برای افرادی که داروهای ضد انعقاد می‌خورند نیز توصیه نمی‌شود.
* اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید نیز بهتر است قبل از مصرف تخم شربتی با پزشک خود مشورت کنید.

 



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


خواص گیاه کنگر
دو شنبه 10 فروردين 1394 ساعت 1:16 | بازدید : 718 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خواص گیاه کنگر

____________
كنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم

کنگر اولین بار در اتیوپی کشت شد و بعد در نقاط مختلف دنیا گسترش پیدا کرده است. محل اصلی رویش این سبزی مدیترانه، جزایر قناری و آمریکای جنوبی است و البته در ایران بصورت وحشی و خودرو در کوهپایه های ایران رشد میکند.

در یونان و مصر باستان، این گیاه به دلیل نقش کمکی در هضم مواد غذایی مورد توجه قرار گرفت و در قرن 16 میلادی در اروپا یکی از سبزیجات معروفی بود که توسط اشراف مصرف می شد.

در طب سنتی اروپا، برگ های کنگر به عنوان ماده افزایش دهنده ادرار (دیورتیک) و محرک کلیه ها ، محرک ترشح صفرا از کبد و انقباض کیسه صفرا مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه غنی از پتاسیم بوده، ولی از لحاظ انرژی محدود است.

كنگر طبیعتی گرم و خشك دارد و به همین علت آن را با ماست نیز میخورند . كنگر منبع غنی پتاسیم است.

واد مغذی اصلی موجودد در 100 گرم کنگر خام
==========================
انرژی : 18 کیلو کالری
پتاسیم : 360 میلی گرم
آهن : 1 میلی گرم
فولات : 21 میکروگرم
کلسیم : 41 میلی گرم
پتنوتنیک اسید : 0.3 میلی گرم
ویتامیین ب یک : 0.11 میلی گرم
سدیم : 27 میلی گرم
بتاکاروتن : 39 میکروگرم
فیبر : 4 گرم

خواص درمانی در سلامت بدن
=================
* سرگل های این گیاه به عنوان سبزی مصرف می شود که برای دستگاه گوارش مقوی بوده و به هضم مواد غذایی کمک می کند.

* عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ ها مفید بوده و در درمان یرقان ، سوء هاضمه ، احساس ناراحتی در معده ، نفخ ، بی اشتهایی ، تهوع ، اسهال خفیف یا یبوست ، نارسایی کبد ، دفع مزمن آلبومین و کم خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می کند.

* در بعضی از کشورها به عنوان محرک تمایلات جنسی مصرف می شود.

* كنگر ضدعفونی‌كننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌كننده غذاست و درضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

* این گیاه و به‌خصوص برگ آن ادرارآور و نیروبخش است و در ضمن قلب را نیز تقویت می‌كند.

* كنگر در درمان یرقان، نارسایی كبد و كم‌خونی مؤثر بوده و از كبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌كند.

* سینارین و ماده دیگری که به عنوان اسید کافئیک شناخته شده است، کبد را در برابر عفونت حفظ می کند و به کبد کمک می کند تا بعد از تخریب قسمتی از آن دوباره خود را از نو بسازد. از آنجایی که کنگر محتوی کربوهیدرات پیچیده غیر قابل هضم به نان اینولین است، خاصیت مسهلی دارد. از طرفی اینولین موجود در کنگر باعث افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر در مدفوع می شود. در حقیقت باعث حفظ سلامتی روده شده و احتمالاً می تواند خطر سرطان روده باریک را کاهش دهد. آنتی اکسیدان موجود در کنگر، پوست را در برابر سرطان محافظت می کند.

* ماده سینارین که در عصاره برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید خون نیز می شود.

مقدار مصرف
=======
بزرگسالان برای بهره گیری از اثرات درمانی کنگر می توانند ،4-1 گرم برگ خشک یا خام آن را سه بار در روز مصرف کنند.

کسانی که نباید کنگر مصرف کنند
===================
- بهتر است زنان باردار، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری شدید کبدی یا کلیوی از مصرف برگ کنگر پرهیز کنند.

- از آنجایی که برگ های کنگر محرک انقباض کیسه صفراست، افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند نباید آن را مصرف کنند، چرا که افزایش انقباض کیسه صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می شود.

- هم چنین اشخاصی که نسبت به کنگر و یا خواص سینارین حساسیت دارند، باید از مصرف این گیاه پرهیز کنند.

منبع : ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

 

برچسب‌ها: خواص , گیاه کنگر , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توصیه های طب سنتی در روزهای آلوده
دو شنبه 10 فروردين 1394 ساعت 1:11 | بازدید : 636 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 توصیه های طب سنتی در روزهای آلوده 
____________________________
مصرف خوراکی و نوشیدنی هایی که خاصیت خنثی‌کنندگی و آنتی اکسیدانی دارند در هوای آلوده تجویز میشود. 

به همین دلیل مصرف سبزیجات تازه مانند اسفناج، کلم، کاهو، کرفس، گوجه‌فرنگی، جوانه گندم، سیر، پیاز، تره، شوید، جعفری و میوه هایی مانند لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار، انبه، سیب، طالبی و کیوی توصیه می شوند.

در روزهای آلوده هوا نیز بهتر است لبنیات ماست و شیر بیشتر مصرف شود.همچنین نان‌های سبوس‌دار مانند سنگک و جو یا آجیل مفید است چون جذب مواد سمی را کم می کنند.

دمنوش‌ها نیز به دفع مواد سمی و مضر کمک می کنند. 

دمنوش آویشن که از بروز مشکلات تنفسی جلوگیری می کند و دمنوش گل گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز آرامش‌بخش بوده و از بروز گرفتگی عروق قلب و سکته پیشگیری می کند.

مصرف انجیر، شربت خاکشیر، آب زرشک و انار نیز با خاصیت ضد یبوست در دفع مواد سمی کمک می کند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محافل تیره زیر چشم
پنج شنبه 6 فروردين 1394 ساعت 23:56 | بازدید : 782 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 در زیر چشم محافل تیره ناخوشایندی وجود دارد که بسیاری از افراد برای پنهان کردن آن ها از محصولات آرایشی و بهداشتی که دارای مواد شیمیایی است استفاده می کنند که این امر می تواند برای پوست حساس زیر چشم مضر باشد.

برخی از راه حل های موثر طبیعی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها این علایم را تا حد زیادی کاهش و از عوارض آن در آینده جلوگیری کنید.

-آب پرتغال و گلیسیرین:
این عمل علاوه بر از بین بردن حلقه های تیره چشم، باعث درخشش پوست به طور کلی می شود و پوست اطراف چشم را نیز نرم و صاف تر از قبل خواهد کرد.

- رب گوجه فرنگی:
یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیر چشم است.
شما می توانید در خانه با مخلوط یک یا دو گوجه فرنگی تازه یک قاشق غذاخوری آب لیمو کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه یک خمیر ضخیم آماده کنید و پس از ۱۰ یا ۲۰ دقیقه با آب تمیز آن را به آرامی بشوئید.
تکرار این فرآیند ۲ یا ۳ بار در هفته رنگ پوست اطراف چشم را به طور کامل از بین خواهد برد.

- خیار و سیب زمینی:
قرار دادن برشی از خیار تازه و سیب زمینی می تواند محافل تیره چشم را تا حد زیادی کاهش دهد هم چنین شما می توانید آب خیار تاره و سیب زمینی را با کمک یک چوپ پنبه در اطراف چشم خود اعمال کنید.

-روغن بادام:
روغن بادام یک عنصر طبیعی است که برای پوست های حساس و ظریف اطراف چشم بسیار مفید است.
روغن بادام شب قبل از خواب بر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید.
حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید، خواهید دید که حلقه های تیره زیر چشمتان تقریباً ناپدید می شوندنه تنها باعث تسکین چشم می شود بلکه حلقه های تیره دور چشم را نیز کاهش می دهد نعناع تازه خرد شده را به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه روی تیرگی قرار دهید و سپس به آرامی آن را با یک پارچه تمیز و سرد پاک کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص معجزه آسای سیر و لیمو
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 15:10 | بازدید : 1013 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

خواص معجزه آسای سیر و لیمو

سیر و لیمو در مداوای بیماری هایی قلبی، فشار بالا، پوکی استخوان و دیابت تاثیرات معجزه آسایی از خود نشان میدهد.

دوای هر دردی در طبیعت نهفته است. گیاهان شفابخشی که میتوانند نقش مهمی در بهبودی بسیاری از بیماریها از خود ایفا کنند، در عین حال میتوانند باعث طول عمر شوند.

مخلوط "لیمو و سیر" این دو گیاه شفا بخش نیز از تاثیرات معجزه آسایی برخوردار است.

مخلوط سیر و لیمو را میتوان اکسیر شفا بخش نامید.

ولی فراموش نکنید که قبل از استفاده از این اکسیر شفا بخش حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید!!!

و اما فواید اکسیر سیر و لیمو:

درمان تصلب شرایین

پیش گیری از فشار خون بالا

کاهش کلسترول

سوزاندن چربی های اضافی و ایجاد سهولت در کاهش وزن

سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن

اشتها آور

حفظ تعادل قند خون بدن

مفید برای پانکراس

ذوب کردن سنگهای کلیه و صفرا

ادرار آور

جلوگیری از ورم

جلوگیری از زخم معده و اثنی عشر

جلوگیری از دردهای مفصلی

تجدید سلول های فرسوده

افزایش سرعت رفلکس

کاهش سکته مغزی

تقویت سیستم دفاعی بدن

بهبودی در آلرژی های پوستی

پیش گیری از سرطان

 

مواد لازم برای تهیه اکسیر سیر و لیمو

٥۰ عدد لیموی آبدار را با ٤۰ حبه سیر له شده در یک ظرف شیشه ای دربسته قرار داده و در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه داری کنید.(از استفاده از ظروف پلاستیکی خودداری کنید)

طرز تهیه اکسیر سیر و لیمو

آب لیموها را گرفته و داخل ظرف شیشه ای بریزید.سپس سیرهای له شده را به آن اضافه کنید. به مدت ۲٥ روز این مواد را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر روز چند بار شیشه را تکان دهید. از تابش مستقیم نور خورشید به شیشه خودداری کنید. پس از ۲٥ روز، صبح ها نیم ساعت قبل از صبحانه یک قاشق مرباخوری از این اکسیر را میل کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با چاق کننده ترین آجیل شب عید آشنا شوید
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:43 | بازدید : 781 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 با چاق کننده ترین آجیل شب عید آشنا شوید
________________________________
آجیل‌ها از نظر ارزش غذایی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه، گفت: میزان کالری آجیل‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه‌ی آنها کالری بالایی دارند و اختلاف کالری‌شان در هر 100 گرم حدود 60-70 کالری است. انوشه، در ادامه افزود: پسته در 100گرم، 580 کالری که در رده‌ی کم کالری‌ترین آجیل‌ها قرار دارد و فندق در 100 گرم آن حدود 620 کالری دارد که جزء پر کالری‌ترین آجیل‌هاست و چاق کننده است. بادام نیز مانند فندق کالری بالایی دارد.

وی اضافه کرد: آجیل‌ها از جمله مغزی‌ها و میوه‌های خشک از غذاهای سالم به شمار می‌آیند ولی در روز باید با اعتدال مصرف شود. به طور میانگین در روز 50 گرم مغزی که معادل 20 الی 25 عدد آن است می‌تواند مفید باشد. همچنین در مورد میوه‌های خشک مانند کشمش، توت و انجیر خشک می‌توان گفت هر قاشق از آنها معادل یک واحد میوه یعنی 60 کالری محسوب می‌شوند.

انوشه، تصریح کرد: در صورت رعایت اعتدال در مصرف آجیل‌ها، این مواد می‌توانند منبع غنی‌ از پروتئین‌ها، اسیدهای چرب مفید، ویتامین‌های محلول در چربی و کلسیم برای افراد باشند. وی در ادامه تصریح کرد: ورزشهای هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی هاست، ورزش هایی از جمله پیاده روی‌های با سرعت، بازی‌های دسته جمعی در فضای باز و ایروبیک ورزش های مفیدی به شمار می‌آیند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بوی سیر جذب خون می‌شود
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:15 | بازدید : 856 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بوی سیر جذب خون می‌شود
_____________________
کارشناس گیاهان داروئی گفت: مصرف سیر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

محمد رضا دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بوی سیر که برای برخی افراد زننده است، جذب خون می‌شود و در نتیجه از طریق تنفس و حتی پوست، فرد به مشام می‌رسد.

وی افزود: سیر یک گیاه علفی دوساله و چند ساله است که خواص دارویی زیادی دارد. تحقیقات پزشکی نشان داده که سیر می‌تواند بسیاری از انواع باکتریها، برخی ویروسها، عفونتهای قارچی و حتی انگلهای روده‌ای را از بین ببرد. سیر همچنین بطور سنتی جهت درمان سرماخوردگی، سیاه‌سرفه و آسم ناشی از برونشیت مصرف می‌شود.

دوستی با اشاره به بهترین راه مصرف سیر گفت: بهترین راه مصرف سیر، استفاده از دانه خشک شده آن به میزان 2 تا چهار گرم به صورت سه بار در روز است. کارشناسان گیاهان دارویی در سراسر جهان، این گیاه را به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی دانسته و مصرف آن را برای حفظ سلامتی افراد و بالابردن ایمنی بدن توصیه می‌کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی یادآور شد: سیر، اولین بار در آسیای مرکزی کشت شده است و قرن‌ها است که به عنوان ادویه، سبزی و گیاه دارویی در مناطق مدیترانه‌ای تا آسیای مرکزی استفاده می‌شود. مصرف خارجی آن باعث تحریک و سوزش پوست بدن شده و ممکن است باعث ایجاد التهاب و تاول شود.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ریزش‌ مو را متوقف کنید!
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:8 | بازدید : 920 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ریزش‌ مو را متوقف کنید!

__________________
یک متخصص داروسازی سنتی، استرس و وراثت را از جمله عوامل دخیل در ریزش‌ مو عنوان کرد و گفت: در دو طب سنتی ایران و هند استفاده از برخی گیاهان دارویی موجب تقویت و پیشگیری از ریزش‌ مو می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین فرزایی عوامل زمینه‌ای متعددی از جمله استرس، تنش‌های عصبی، وراثت، تغییرات هورمونی بدن، استفاده از ترکیبات شیمیایی آرایشی و بهداشتی و سوء تغذیه را در ریزش مو دخیل دانست.

وی اظهار کرد: در جوامع امروزی به دلیل افزایش تنش‌ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و همچنین استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی در غالب فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی (میوه و سبزیجات) مسئله ریزش‌ مو و ضعیف‌ شدن فولیکول مو به امری شایع تبدیل شده است.

فرزایی اظهار کرد: در طب سنتی سرزمین‌های مختلف جهان به منظور تقویت رویش‌ مو و جلوگیری از ریزش موها گیاهان متعددی طی سالیان طولانی مورد مصرف قرار گرفته که اثرات دارویی بسیاری از این گیاهان و ترکیبات موثره آنها در مطالعات علمی‌ حال حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در طب سنتی هند (آیورودا) رژیم‌غذایی و سبک‌زندگی دو عامل اساسی ریزش مو عنوان شده و در همین طب استفاده از روغن حاصل از برگ‌های گیاه بهیرنگراج (Bhringraj) برای بهبود سیکل رویش موی سر و جلوگیری از ریزش مو توصیه شده است.

فرزایی افزود: همچنین در این طب گیاه "سس" یا "افتیمون" از جمله دیگر گیاهانی است که جهت تقویت رشد مو و بخصوص جلوگیری ریزش موها با الگوی مردانه اثربخشی دارد.

وی تصریح کرد: در طب سنتی کشور هند همچنین روغن حاصل از میوه‌های هندوانه ابوجهل (حنظل) نیز باعث بهبود سیکل رشد مو شده و در ایجاد فولیکول‌های جدید در قسمت‌های دچار ریزش‌ مو اثر مثبت دارد.

فرزایی اظهار کرد: عصاره دانه درخت "ساج" نیز در طب سنتی هند به منظور تسریع رویش مو و همچنین تقویت فولیکول‌های مو اثرات بسیار چشمگیری دارد و میوه‌های گیاه شیکاکی (Shikakai) هم از جمله داروهای طبیعی است که عصاره آن در کشور هند به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش‌ مو مصرف طولانی داشته است.

این متخصص داروسازی سنتی به استفاده از گیاهان دارویی مختلفی به منظور بهبود رشد و تقویت مو و همچنین کمک به رویش مو در طب سنتی ایران اشاره کرد و افزود: بسیاری از این گیاهان موثر و بدون عوارض فرآورده‌های شیمیایی است که از جمله آن می‌توان به برگ‌های گیاه حنا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در طب سنتی ایرانی برگ‌های این گیاه را خرد کرده و به صورت عصاره آبی به سطح موها مالیده و ماساژ داده می‌شود و این کار باعث تقویت فولیکول مو شده و همچینین می‌تواند به رویش موهای جدید کمک کند.

فرزایی، گزنه را از دیگر گیاهان دارویی موثر در بهبود سیکل رشد مو و جلوگیری از ریزش‌ مو در طب سنتی ایران عنوان کرد و افزود: اندام هوایی این گیاه پس از تهیه آسیاب شده و عصاره‌گیری روی آن انجام می‌شود و به صورت موضعی در درمان ریزش مو مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شامپو و فرآورده‌های بهداشتی متعددی در بازار دارویی کشورهای اروپایی و امریکایی و همچنین ایران از این گیاه وجود دارد.

این متخصص داروسازی سنتی همچنین گیاه "مورد" را یکی از گیاهان موثر و شاخص در بهبود رویش مو و جلوگیری از ریزش مو عنوان کرد و افزود: عصاره این گیاه نیز به صورت موضعی بر روی پوست سر مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روغن کنجد و روغن زیتون نیز از جمله گیاهانی هستند که بر اساس منابع طب سنتی ایران در تقویت رشد مو و درمان ریزش موی سر موثر هستند.

فرزایی افزود: از جمله دیگر گیاهان دارویی که در فرآورده‌های بهداشتی و دارویی در کارخانجات دارویی کشورهای اروپایی بصورت لوسیون‌های موضعی (با عنوان تونیک موی سر) و همچنین شامپوهای دارویی بهبود ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به گیاه رزماری، بابونه، دم اسب و آویشن اشاره کرد.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


12 غذایی که برای چربی سوزی مفید است
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 1:8 | بازدید : 880 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 12 غذایی که برای چربی سوزی مفید است

در میان غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید غذایی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و چربی سوز‌های عالی محسوب می‌شوند در اینجا به 12 مورد آنها اشاره‌ای خواهیم داشت.
لیست غذاهایی که به عنوان چربی سوز عالی محسوب شده‌اند از قرار زیر است.
یادتان باشد که هنگام خرید این نوع خوراکی‌ها در سبد خریدتان فراموش نشود.

گریپ‌فروت
ویتامین سی به سوخت و ساز کامل چربی‌ها کمک می‌کند، غذاهای غنی از ویتامین C انتخاب بسیار خوب برای سوزاندن چربی است.
خوردن نیمی از گریپ‌فروت در صبحانه حدود 30 دقیقه قبل از غذا به شما کمک می‌‌کند تا احساس سیری کنید و مانع پرخوری می‌شود.

فلفل سیاه
پیپرین، ماده مهم در فلفل سیاه است که نشانه‌هایی از کاهش تشکیل سلول‌های چربی در بدن شما را دارد. فلفل سیاه همچنین به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

دارچین
دارچین به کاهش دهنده سطح قند خون شناخته است. این ماده به سرکوب کردن اشتها مانند یک هیولا کمک می‌کند. اضافه کردن دارچین به چای، قهوه و ماست از روش‌های ساده‌ای است که بدن شما دریافت می‌کند.

تخم‌مرغ
خوبی تخم‌مرغ در این است که این ماده در رژیم غذایی کم کالری و حاوی 7 گرم پروتئین که برای بدن بسیار مفید است.
تحقیقات نشان داده است که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه میزان کالری که شما ممکن است بخواهید بعدا در روز مصرف کنید را کاهش می‌دهد.
اگر چه کلسترول زرده تخم‌مرغ بالا است، اما بسیار مفید است و مصرف آن با اعتدال توصیه می‌شود.
سیب
میوه‌ها دوستان شما هستند که آنها در از دست دادن وزن مفید هستند؛ آنها مزایای بی شماری دارند.
از فواید سیب این است که برای دندان‌های شما بسیار مفید است و قند موجود در آن به دندان‌ها آسیب نمی‌رساند.
زمانی که سیب را با پوست میل می‌کنید میزان فیبر موجود در آن و آب به اساس سیری در شما کمک می‌کند.

چای سبز
چای سبز در مبارزه با چربی بدن بسیار حائز اهمیت است. ترکیبهای موجود در چای سبز، به سرعت متابولیسم بدن شناخته شده است.
اضافه کردن عسل و لیمو به چای سبز نه تنها به سلامتی اضافه می‌کند، بلکه به طور فوق‌العاده منجر به خوشمزه شدن آن می‌شود.

زغال‌اخته
این ماده خوشمزه سرشار از فیبر نامحلول و آنتی اکسیدان است که با افزودن در نصف فنجان در چای به اندازه 40 کالری بسیار موثر است. شما می‌توانید با افزودن آن به سالاد آن را میل کنید که در امر کاهش چربی‌ها بسیار معجزه می‌کند.

بادام
با اینکه آجیل به طور کلی در از دست دادن چربی بدن کمک می‌کند، بادام در میان آجیل جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود و حدود 23 عدد بادام در یک وعده غذایی به شما بسیار کمک می کند.

فلفل‌قرمز
فلفل قرمز به دلیل داشتن ماده کپسایسین که به ماده سرکوب کننده اشتها شناخته شده است، می‌تواند گزینه مناسبی برای سوزاندن چربی‌ها محسوب شود.

قهوه
محبوب‌ترین نوشیدنی در جهان است و در مطالعات نشان داده شده است که قهوه (عمدتا کافئین) سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.
قهوه در زمانی که بدون هر افزودنی‌‌ مانند شکر و خامه مصرف کنید می‌تواند در امر سوخت و ساز چربی‌ها مفید باشد اما یادتان باشد که مصرف کافئین بیش از حد می‌تواند اثرات بسیار مضر بر روی بدن داشته باشد.
پس مصرف آن را در حدود یک تا 3 فنجان در روز در نظر بگیرید.

کوینولا
یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد کربوهیدرات است که شما باعث افزایش وزن می‌شود. اما در واقع این ماده کربوهیدراتی نیست که منجر به افزایش وزن شما شود بلکه حاوی فیبر و پروتئین بالاست که به شما احساس سیری می‌دهد. بر خلاف سایر غلات، در شاخص قند خون پایین است. این بدان معنی است که با مصرف این نوع کربوهیدارت قند خون شما افزایش پیدا نخواهد کرد.

سبزیجات
اگر شما برای سوخت و ساز چربی‌ها به سبزیجات فکر نمی‌کنید کاملا در اشتباه هستید. چرا که تغذیه با سبزیجات بسیار شگفت‌انگیز عمل می‌کند.
توصیه می‌شود که روزانه حداقل 2 تا 3 فنجان سبزیجات در روز بخورید.
افرادی که از خوردن سبزیجات امتناع می‌ورزند بهتر است که آن با انواع سوپ مخلوط کنند و میل کنند (منظور از مخلوط کردن خود سبزی است نه آب آن).



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قهوه سبز معجزه می‌کند؟
پنج شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 16:56 | بازدید : 918 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 قهوه سبز معجزه می‌کند؟
*******************
اخیرا مصرف قهوه سبز برای کمک به کاهش وزن مرسوم و شناخته شده است.
به نقل از ایسنا، دکتر «شایما ظهیر»، متخصص تغذیه در مورد قهوه سبز و تاثیرات آن بر بدن می‌گوید: قهوه سبز، دانه قهوه پیش از بو دادن آن است. مهمترین نوع قهوه سبز که حاوی اسید کلروژنیک است برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که پروسه بو دادن از مقدار این اسید موجود در دانه‌های قهوه تا 70 درصد می‌کاهد، بنابراین قهوه سبز بیش از قهوه معمولی و بو داده، حاوی این اسید است.
امروزه تصور می‌شود که این اسید در قهوه سبز برای مقابله با بیماری قلبی، دیابت، چاقی و برخی امراض دیگر مفید است اما در مورد عوارض جانبی مصرف مداوم این نوع قهوه و افزایش مقدار اسید کلروژنیک در بدن، مطالعات کافی صورت نگرفته و متخصصان سلامت در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.
گروهی از متخصصان تغذیه معتقدند قهوه سبز را می‌توان به شکل قرص و نیم ساعت پیش از وعده غذایی یا به شکل قهوه آماده مصرف کرد که البته داروهای حاوی قهوه سبز برای کاهش وزن موثرترند. همچنین از فوائد مصرف قهوه سبز می‌توان به وجود اسید کلروژنیک در آن به منظور کنترل قندخون به هنگام خوردن کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.
این متخصصان می‌گویند: علاوه بر کاهش وزن، قهوه سبز همچنین به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند. مطالعه انجام شده در سال 2012 حاکی از مفید بودن قهوه سبز برای بیماران دیابتی است.
با وجود این، پزشکان هنوز در مورد عوارض احتمالی این ماده خوراکی برای بدن تردید دارند و به افراد توصیه می‌کنند که پیش از اقدام به مصرف قهوه سبز با پزشک خود مشورت کنند. همچنین این توصیه بیشتر برای بیماران دیابتی است چرا که این ماده به پایین آمدن قندخون می‌انجامد. بنابراین به هنگام مصرف آن باید میزان دریافت دارو یا انسولین تغییر کند. همچنین مبتلایان به فشارخون یا بیماری‌های قلبی باید به میزان فشارخون خود بیشتر توجه کنند چرا که قهوه سبز حاوی درصدی از کافئین بوده و ممکن است روی فشارخون تاثیر بگذارد.
به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، علاوه بر این مصرف قهوه سبز به افراد مبتلا به اختلال‌های گوارشی نظیر سندرم روده تحریک‌پذیر (آی‌بی‌اس) توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند موجب تشدید بیماری‌شان شود. زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف آن خودداری کنند.
با این همه فراموش نکنید که هرگز هیچ قرص جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد که به شما کمک کند بدون اصلاح تغذیه و الگوی زندگی خود به سرعت وزن کم کنید بلکه برای رسیدن به وزن ایده‌آل دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب، تحرک کافی و اصلاح الگوی زندگی در کنار استفاده از مکمل‌های سالم با مشورت پزشک ضروری است.

برچسب‌ها: قهوه سبز , کاهش وزن , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنايي با خواص آناناس
دو شنبه 20 بهمن 1393 ساعت 23:30 | بازدید : 1021 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آشنايي با خواص آناناس

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.


خواص‌خوراکي‌ها- در حالي كه روز به روز تعداد ميوه‌هايي كه خاصيت ضد سرطاني دارند، افزايش مي‌يابد، دانشمندان آناناس را نيز جزء ميوه‌هاي ضد سرطان طبقه‌بندي كرده‌اند.


اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

 

دانشمندان مي‌گويند در آناناس نوعي ماده وجود دارد كه عملكرد پروتئيني را كه در 30 درصد سرطان‌ها دخيل است، متوقف كرده و قادر است سيستم ايمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول هاى سرطانى تحريك كند.


اين خاصيت آناناس به ويژه در مورد سرطان سينه، ريه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسيده است. گفتني است آناناس حاوي کربوهيدرات ، پروتئين ، چربي و آب است .


همچنين کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، پتاسيم، سديم و منگنز از ديگر املاح و مواد معدني تشكيل دهنده آناناس به شمار مي‌آيند. آناناس منبع غني از ويتامين C بوده و حاوي ويتامين A و B1 و B2 است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 242
بازدید دیروز : 178
بازدید هفته : 1682
بازدید ماه : 10298
بازدید کل : 336604
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 242
:: باردید دیروز : 178
:: بازدید هفته : 1682
:: بازدید ماه : 10298
:: بازدید سال : 25112
:: بازدید کلی : 336604