نحوه صحیح پوشیدن ماسک صورت N95
نحوه صحیح پوشیدن ماسک صورت N95
چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 ساعت 21:2 | بازدید : 412 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )
 
دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

پوشیدن ماسک صورت N95

اگر در منطقه ای هستید که هوای آلوده ای دارد ، یا اگر یک بیماری عفونی به وجود آمده است ، پوشیدن ماسک صورت N95 راهی عالی برای محافظت از ریه ها و سلامت کلی شما است.

 

ماسک N95 ساخته شده است برای فیلتر کردن ذرات خطرناک ، روشی سبک و نسبتاً ارزان برای تنفس هوای پاک و پیشگیری از بیماریها است.

 

انتخاب ماسک مناسب :

برای فیلتر کردن ذرات موجود در هوا ، ماسک صورت N95 را انتخاب کنید. ماسک های صورت N95 برای محافظت از ریه های شما از ذرات موجود در هوا گزینه ای عالی است که می تواند بخارهای فلزات (مانند موارد ایجاد شده در جوشکاری) ، مواد معدنی ، گرد و غبار یا ذرات بیولوژیکی مانند ویروس ها باشد. شما می توانید از ماسک های N95 در هنگام وقوع شیوع آنفولانزا ، کرونا یا اگر آلاینده ها یا آتش سوزی باعث شده کیفیت هوا ضعیف شود استفاده کنید. این ماسک ها از جنس فوم ساختاری و سبک ساخته شده و بر روی بینی و دهان شما مناسب هستند. 

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

روش صحیح پوشیدن ماسک N95

 

 نسخه های خاص ساخته شده نیز برای افراد مشاغل صنعتی در دسترس هستند و ماسک های جراحی N95 برای جراحان حرفه ای در دسترس هستند.

 عدد 95 به درصد ذراتی که ماسک می تواند فیلتر کند اشاره دارد. ماسک N95 می تواند 95٪  از گرد و غبار و ذرات را فیلتر کند.

 در صورت وجود ذرات معلق نفتی و روغنی در هوا از ماسك N95 استفاده نشود ، زيرا روغن به فيلتر آسیب وارد مي كند. "N" در واقع مخفف عبارت "Not resistant to oil" به معنی در برابر روغن مقاوم نیست .

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

دستورالعمل استفاده از ماسک n95

 

اگر در معرض جو روغنی قرار دارید از ماسک R یا P استفاده کنید. در مواردی که در معرض روغنهای معدنی ، حیوانی ، گیاهی یا مصنوعی قرار دارید ، به دنبال ماسک مشخص شده R یا P باشید. "R" مخفف "مقاوم در برابر روغن" است ، به این معنی که شما را برای مدت زمان مشخص شده روی بسته بندی ، از بخارات روغن محافظت می کند. "P" مخفف "ضد روغنی یا بسیار مقاوم" است. 

 این ماسک ها همچنین با طبقه بندی اعداد مانند P100 و R 95 همراه هستند. این تعداد درصد ذره ای است که فیلتر می کنند.

 اگر در معرض گازها یا بخارهایی هستید که بیشتر از حد مجاز این ماسک ها هستند ، به دنبال دستگاه تنفسی باشید که از قوطی های مخصوص یا کارتریج های مخصوص استفاده می کند تا هوا به طور موثرتری فیلتر شود.

 

اندازه مناسب ماسک را انتخاب کنید : بسته به نوع ماسک N95 خاصی که انتخاب می کنید ، اندازه های موجود از کوچک تا متوسط ​​و بزرگ متغیر است. اطمینان حاصل کنید که ماسک احساس راحتی دارید.

 

در صورت بروز بیماری تنفسی یا قلبی با پزشک خود مشورت کنید. ماسک صورت N95 می تواند تنفس را دشوارتر کند ، به خصوص اگر شما یک بیماری مزمن قلبی یا تنفسی دارید. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید چه اقدامات احتیاطی دیگری را می توانید انجام دهید. شاید بتوانید از مدلی با دریچه های بازدم استفاده کنید ، که می تواند تنفس را راحت کند و حرارت را در ماسک کاهش دهد ، اگرچه در صورت نیاز به حفظ محیطی استریل مانند اتاق عمل ، نباید از این نسخه ها استفاده کنید. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید: 

مشکلات تنفسی

آمفیزم

بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)

آسم

مشکلات قلبی - ریوی

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

ماسک صورت فیلتردار N95

 

قبل از قرار دادن ماسک ، دستان خود را به خوبی بشویید. از صابون و آب استفاده کنید و دستان خود را به خوبی خشک کنید تا ماسک مرطوب نشود. این کار باعث می شود تا پیش از قرار دادن ماسک ، به طور تصادفی آلوده نشوید. 

 

ماسک را با یک دست نگه دارید و آن را روی دهان و بینی خود قرار دهید. ماسک را طوری قرار دهید که بالای ماسک بر روی پل بینی قرار گیرد و پایین باید درست زیر چانه شما باشد. 

سعی کنید فقط قسمت بیرونی و لبه های ماسک را لمس کنید.

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

 روش صحیح استفاده از ماسک N95

 

بند های پایین و بالا را روی سر خود بکشید. اگر ماسک شما دو بند دارد ، قسمت پایین آن را بالای سر خود بکشید و آن را دور گردن خود ، درست زیر گوش خود ، محکم کنید. در ادامه ماسک را با دست دیگر محکم نگه دارید. سپس بند بالا را به سمت بالا بکشید و آن را بالای گوش خود قرار دهید.

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

نحوه صحیح استفاده از ماسک صورت N95

 

قطعه بینی را در اطراف پل بینی خود قالب بزنید. با نوک انگشتان خود هر طرف گیره فلزی بالای ماسک خود را تنظیم کنید. انگشتان خود را در دو طرف نوار بکشید ، آن را در امتداد پل بینی خود بکشید.   

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

نحوه صحیح پوشیدن ماسک صورت N95

 

به دنبال راه حل های جایگزین برای کودکان باشید. ماسک های N95 برای کودکان طراحی نشده اند و به درستی روی صورت آنها قرار نمی گیرند. در عوض ، اگر کیفیت هوا ضعیف است ، کودکان را تا حد ممکن در خانه نگه دارید. در مورد شیوع آنفولانزا ، کرونا و... اقدامات احتیاطی اضافی انجام دهید ، مانند اینکه بچه ها قبل از غذا و بعد از عطسه یا سرفه ، دست خود را بشویند. همچنین می توانید از ماسک هایی که مخصوص کودکان ساخته شده است استفاده کنید ، اگرچه آنها از نوع N95 نیستند.

از ماسک N95 در بچه های کمتر از 17-18 سال استفاده نکنید.

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

ماسک صورت N95

 

بررسی ماسک:

از طریق ماسک نفس بکشید و آزمایش کنید. هر دو دست را در برابر ماسک قرار دهید و نفس بکشید تا مطمئن شوید که ماسک در صورت شما درست قرار گرفته است. اگر احساس نشت هوا از ناحیه بینی دارید ، گیره بینی را مجدداً قالب بزنید. اگر از لبه های ماسک آمده است ، بندها را در طرفین سر خود تنظیم کنید.  

 

با کشیدن بندهای بالای سر خود ، ماسک خود را بردارید. بدون دست زدن به قسمت جلوی ماسک ، بند پایین را بالای سر خود بکشید ، سپس بند بالایی را به سمت بالا بکشید.  

می توانید ماسک را دور ریخته و یا آن را در یک ظرف تمیز و بسته نگه دارید.

از لمس کردن خود ماسک خودداری کنید ، زیرا ممکن است آلوده باشد.

 

دستورالعمل استفاده از ماسک n95, ماسک صورت N95

روش صحیح پوشیدن ماسک N95

 

اگر از ماسک در محیط پزشکی استفاده کردید ، ماسک خود را دور بیندازید. اگر از ماسک خود تماس با بیمار یا به عنوان راهی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری در شیوع بیماری استفاده کرده اید ، قسمت بیرونی ماسک شما احتمالاً آلوده شده است. دفع آن به درستی تضمین می کند که با ذرات آلوده در تماس نخواهید بود. با استفاده از بندها ، ماسک را با دقت نگه دارید و آن را درون سطل زباله بیندازید.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 



موضوعات مرتبط: آموزش , پزشکی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 623
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 2092
بازدید ماه : 10708
بازدید کل : 337014
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 623
:: باردید دیروز : 209
:: بازدید هفته : 2092
:: بازدید ماه : 10708
:: بازدید سال : 25522
:: بازدید کلی : 337014