آنچه اگر از ژاپن بدانید مغزتان سوت خواهد کشید
یک شنبه 9 فروردين 1394 ساعت 1:12 | بازدید : 849 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 *** آنچه اگر از ژاپن بدانید مغزتان سوت خواهد کشید ***
====<<< حتما بخوانید >>>====

1- آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .

2- آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق ژاپنی ها است.

3- آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟

4- آیا می دانید که ژاپن هیچ منابع طبیعی ندارد و سالانه با صدها زلزله مواجه میشوند اما این جلوی آنها را برای تبدیل شدن به بزرگترین های اقتصاد جهان نگرفته ؟

5- آیا میدانید هیروشیما بعد از افتادن بمب اتم در آن شهر فقط ده سال طول کشید تا به آنچه جنب و جوش اقتصادی قبل از افتادن بمب اتم در آن شهر بود باز گردد ؟

6- آیا می دانید که ژاپن جلوگیری میکند از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و اماکن سرپوشیده ؟

7- آیا میدانید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم ابتدایی باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند ؟

8- آیا میدانید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند باز هم هیچ خدمتکاری در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و کودکان خود هستند ؟

9- آیا میدانید از سال اول تا سوم مقدماتی هیچ نوع امتحانی وجود ندارد ؟ چون هدف از آموزش و پروش القای مفاهیم و ساختن شخصیت است و نه امتحان و اجبار .

10- آیا میدانید اگر به یک رستوران در ژاپن بروید ، متوجه خواهید شد که مردم به اندازه ای که نیاز دارند غذا میخورند، بدون هیچ زباله و اصرافی ؟

11- آیا میدانید که میزان تاخیر قطارها در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است ؟ آنها ارزش زمان را درک میکنند و در دقیقه و ثانیه وقت شناس هستند .

12- آیا میدانید کودکان در مدرسه بعد از یک وعده غذایی دندانهای خود را مسواک میزنند و تمیز میکنند ؟ آنها از سنین پایین به حفظ سلامتی خود اهمیت میدهند .

13- آیا میدانید دانش آموزان در ژاپن نیم ساعت طول میکشد تا وعده غذایی خود را تمام کنند به این دلیل که مطمئن شوند غذا به درستی هضم شده ؟ وقتی که درباره این نگرانی ها پرسیده میشود ، آنها میگویند که این دانش آموزان آینده ژاپن هستند !

 

برچسب‌ها: ژاپن , آیا میدانید ,


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بزرگترین سلول بدن انسان
جمعه 22 اسفند 1395 ساعت 22:34 | بازدید : 6905 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بزرگترین سلول بدن انسان ها، سلول تخمک ماده است که از کوچک ترین سلول یعنی سلول اسپرم نر، 175000 بار بزرگ تر است. 

 

 

 

 

 

چاپ

 

 

 

پوستر سه بعدی

 

 

و پرده زبرا

ارسال سریع به سراسر کشور 

در ابعاد دلخواه شما

به قیمت همکاری خرید کنید

مستقیم از چاپ خانه  بدون واسطه 

هزاران طرح و رنگ برای سلیقه های مختلف

چاپ عکس شخصی و کودک با بهترین کیفیت

بر روی پوستر و پرده زبرا

اتاق کودک 

پذیرایی

اتاق مستر

اتاق جوان و نوجوان

پوستر طبیعت

پوستر مخصوص تمامی مشاغل 

سریع ترین مرکز چاپ پوستر و پرده زبرا

 

سفارشات تلفنی :09357724318

وبسایت شرکت: www.arazdecori.ir

وبسایت تصاویر قابل چاپ : www.arazdecori3D.ir

پیج اینستاگرام سفارشات: www.instagram.com/arazdecori.ir

ارتباط با واتساپ موسسه: api.whatsapp.com/send

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواص شگفت انگيز آسپرین که نمی دانید
سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 1:58 | بازدید : 793 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 خواص شگفت انگيز آسپرین که نمی دانید

______________________________
آسپرین یک مُسکن محبوب در بین همه است اما این قرص دارای خواص شگفت انگیز بسیاری است که می توان به حذف لکه های لباس گرفته تا مبارزه با آکنه و شوره سر و محافظت از حیاتی ترین عضو بدن انسان اشاره کرد.

زمانی که متوجه شدیم که آسپرین به کاهش سرعت پیشروی سرطان کمک می کند، به دنبال دیگر خواص ضدالتهابی این مُسکن رفتیم. شاید برای شما هم جالب باشد که این داروی مُسکن می تواند برخی از لکه ها را پاک کند، با آکنه و شوره سر مبارزه می کند و البته سلامت قلب را تضمین می کند.

حذف لکه ها

پس از تعریق زیاد بدن، ممکن است که شاهد لکه های سفید روی لباس و لکه های زرد زیر بغل باشید. اما بهترین راه از بین بردن این نوع لکه ها استفاده از آسپرین است، برای این منظور کافی است که لباس خود را در آب با مقداری آسپرین چند ساعتی بخوابانید و پس از آن لباس را با برنامه شست و شوی معمولی ماشین لباس شویی، بشویید. در این لحظه شاهد از بین رفتن لکه ها خواهید بود.

کنترل شوره سر

هیچ چیزی به اندازه شوره های سر که روی لباس ریخته اند، خجالت آور نیست اما خوشبختانه آسپرین می تواند شما را از شر این پوسته های سفید نجات دهد. در حقیقت «سالیسیلیک اسید» موجود در آسپرین در شامپوهای ضدشوره به منظور کنترل شوره سر استفاده می شود.

برای این منظور کافی است که دو عدد آسپرین را به حالت پودر در آورید و با یک قاشق غذاخوری در شامپوی مصرفی خود ترکیب کنید و بعد سر خود را با این ترکیب شست و شو دهید تا شاهد از بین رفتن لایه های مرده پوست شوید.

درمان آکنه

آسپرین خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و می تواند در عرض چند دقیقه باعث کاهش التهاب نواحی ملتهب همانند جوش های روی پوست شود. برای این کار کافی است که قرص آسپرین را به شکل پودر درآورده و با مقداری آب ولرم آن را مخلوط کنید. سپس بر روی جوش ها بمالید و چند دقیقه ای اجازه دهید که روی پوست شما باقی بماند و بعد با آب نسبتا گرم آن را از روی پوست خود بشویید. سالیسیلیک اسید موجود در آسپرین به حذف این عارضه پوستی نیز کمک می کند.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

دیگر نیاز نیست که هزینه های گزافی برای جرم گیرهای توالت و حمام خود صرف کنید. اگر شما مقداری آسپرین در قفسه دارویی خود دارید می توانید از خاصیت لایه برداری این قرص استفاده کنید. در حقیقت با حل کردن دو قرص آسپرین بدون روکش در آب گرم می توانید توالت و حمام خود را عاری از هر گونه جرم و آلودگی کنید.

تسکین خارش ناشی از گزیدگی

خارش ناشی از گزیدگی حشرات برای یک مدتی بسیار غیرقابل تحمل است اما جالب است بدانید که با یک راهکار هوشمندانه می توانید در عرض چند دقیقه از شر این خارش خلاص شوید. برای تسکین این سوزش، کافی است که از آسپرین استفاده کنید، یک آُسپرین بدون روکش را با مقداری آب مرطوب کنید و روی نیش حشرات بمالید تا سوزش ناشی از این گزیدگی هر چه سریعتر تسکین پیدا کند.

شارژ باتری اتومبیل

اگر باتری اتومبیل شما دچار مشکل شده و ماشین شما روشن نمی شود اصلا نگران نباشید برای این کار کافی است که دو عدد قرص آسپرین را با آب مخلوط کنید و داخل باتری بریزید. اسید سولفوریک باتری با اسید استیل موجود در آسپرین واکنش انجام داده و شما را به نزدیکترین تعیرگاه می رساند.

محافظت از قلب شما

در برخی از افراد مصرف منظم آسپرین، روشی برای پیشگیری از عود برخی علایم ناراحتی های قلبی است. اگر در گذشته دچار حمله قلبی، حمله گذاری ایسکمیک یا آنژین قلبی عود کننده شده اید، ممکن است پزشک برای شما آسپرین تجویز کند.

همچنین نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است مصرف آسپرین از وقوع نخستین بار این اختلالات پیشگیری کند. آسپرین به جریان خون نیز کمک می کند و احتمال تشکیل لخته خون را کاهش می دهد. آسپرین از طریق کاهش فعالیت پلاکت ها در خون عمل می کند.

وقتی که پلاکت ها مقداری از حالت چسبندگی خود را از دست می دهد، احتمال تشکیل لخته خون کمتر می شود. همچنین ممکن است آسپرین سرخرگ ها را در برابر التهاب محافظت کند.

برای پاسخ به این پرسش که آیا مصرف آسپرین برای شما مفید است یا خیر، پزشک ابتدا یک ارزیابی اولیه انجام می دهد. پزشک سابقه پزشکی و خانوادگی، داروهای مصرفی از جمله ویتامین ها یا مکمل های گیاهی، حساسیت ها و احتمال بروز برخی عوارض جانبی خاص مانند خونریزی معده را در شما بررسی می کند.

سپس میزان خطر نسبی را در برابر منافع مصرف دارو می سنجد و مقدار (دوز)صحیح مصرف آسپرین را در شما تعیین می کند. اگر مبتلا به برخی از بیماری ها مانند اختلالات خونریزی دهنده، آسم،زخم ها و یا بیماری کلیوی هستید، ممکن است مصرف آسپرین برای شما مناسب نباشد.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عمیق ترین حفره جهان
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:29 | بازدید : 1075 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

 

در قسمت های مخصوصی از غرب روسیه، اگر به درستی بنگرید قطعات متلاشی شده بتنی و خورده پاره های فلزی را می بینید که خیلی هم هیجان انگیز نیستند. اما اگر زیر این سنگ ها را زیر و رو کنید، یک صفحه فلزی پیچ شده به زمین را خواهید دید. اما این صفحه فقط یک فلز قدیمی نیست بلکه درپوش جوش شده حفره ایست که بیش از ۱۲ کیلومتر به درون زمین حفاری شده است.

اما ۱۲ کیلومتر حدودا چقدر است؟ می توان گفت که از عمیق ترین نقطه اقیانوس بیشتر است و در واقع عمیق ترین حفره ای است که تا به حال در زمین حفاری شده است. نام این حفره سوراخ حفاری شده بسیار عمیق کولا و از نادر سوراخ هایی است که برای رسیدن به نفت یا گاز حفر نشده و هدف حفاری آن کاملا علمی است.

وقتی که شوروی در سال دهه 1970 شروع به کندن این حفره کرد، بیشتر این هدف مد نظر بود که از محتویات پوسته زمیناطلاعات بیشتری گردآوری شود. زیرا حقیقت این است که ما از ورای منظومه شمسی اطلاعات بیشتری داریم تا اینکه در زیر پایمان چه می گذرد. با اینکه در 24 سال پس از شروع پروژه دانشمندان به آن اندازه که فکر می کردند در اعماق زمین پیش نرفته بودند، اما موفق شدند که سوراخی ۱۲ کیلومتری در زمین ایجاد کنند. این رکوردیست که تاکنون شکسته نشده است!

اما ما از این تلاش عظیم چه یاد گرفتیم؟ در درجه اول متوجه شدیم که در عمق 12 کیلومتری در پوسته زمین آب وجود دارد، چیزی که دانشمندان حتی آن را ممکن نمی دانستند چه برسد که به چشم ببینند. علاوه بر این، در 7 کیلومتر پایین تر از سطح زمین نیز، فسیل های میکروسکوپی از 24 گونه ارگانیسم تک سلولی منقرض شده یافت شد.

همچنین دانشمندان به سنگ هایی رسیدند که 2.7 میلیارد سال عمر داشتند و با این که این موضوع خیلی شگفت انگیز بود، اما همین سنگ ها برای دانشمدان تبدیل به یک چالش غیر قابل رفع نیز شدند. چرا؟ برای اینکه دما در حدود 180 درجه سلسیوس، در واقع 80 درجه بیشتر از آن چه دانشمندان پیش بینی کرده بودند، بود.

آیا ما خواهیم توانست بیشتر از این به مرکز زمین نزدیک شویم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که از سال 1994 بسیار می گذرد و شاید اکنون فناوری به ما اجازه این کار را بدهد.

 

تمبر چاپ شده برای یادبود سوراخ حفاری شده بسیار عمیق کولا

برچسب‌ها: عمیق ترین , حفره , جهان , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که :
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 19:18 | بازدید : 910 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

آیا میدانستید که : 
______________

- ظروف پلاستیکی 50 هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

- 90% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

- 3 درصد وزن بدن انسان (بدون احتساب آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

- 11 درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

- از هر 10 نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

- 98 درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.

- یک اسب در طول یک سال 7 برابر وزن بدن خود غذا مصرف میکند.

- سوسکها سریعترین جانوران 6 پا میباشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

- خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

- کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

- هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

- مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

- کانادا یک واژه هندی به معنی «روستای بزرگ» میباشد.

- رشد دندانهای سگ آبی هیچگاه متوقف نمیگردد.

- قلب والها تنها 9 بار در دقیقه میتپد.

- چیتا قادر است در حداکثر سرعت خود گامهایی به طول 8 متر بر دارد.

- شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند.

- مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

- یک خرس بالغ قادر است با سرعت یک اسب بدود.

- قلب یک جوجه تیغی در حالت عادی 190 بار در دقیقه میزند که در دوران خواب زمستانی به 20 بار در دقیقه کاهش می یابد.

- اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

- قلب میگو در سر آن واقع است.

- گونه ای از خرگوش قادر است 12 ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

- یک کوه آتشفشان قادر است ذرات ریز و گردوغبار را تا ارتفاع 50 کیلوکتری به فضای اطراف پرتاب کند.

- دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

- تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

- موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.

- مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

- جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

- 80 درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

- قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند 5 تا 7 سانتی متر بلندتر میگردد.

- بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

- جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

- درتمام انسانهای کره زمین 99.9 % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

- 98.5 % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

- لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

- تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیروی 1300 کیلو گرم ببندند.

- یک گاو بطور متوسط سالانه 2 هزار و 300 گالن شیر تولید میکند.

- 70% فقرای جهان را زنان تشکیل میدهند.

- ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشیهای خود را بفروش رساند.

- گربه های خانگی 70% وقت خود را در خواب سپری میکنند.

- پلنگها قادرند تا ارتفاع 5 متری به بالا بپرند.

- سم مارهای قهوه ای استرالیا تا حدی مهلک میباشد که 0.002 گرم از سم این مارها میتواند یک انسان را بکشد.

- اختراع پیچ گوشتی پیش از پیچ صورت گرفت
 
 
برچسب‌ها: آیا میدانستید که , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینی
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:45 | بازدید : 1139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 "تیــانهــه-2" قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینیــه و ایــن ابــر کامپیــوتر با "3 میلیون و 120 هزار هسته پردازشگر" میتــونه در هر ثانیــه 33.86 پتــافلاپــس محاسبــات رو انجــام بــده..

بایــد بدونیــد کــه هــر پتــافلاپ بــرابر "هــزار تریلیــون محاسبــه" س و همینطــور جالبــه بدونیــد "مغــز انســان" در هــر ثانیــه تــوان محاسباتــی معــادل 20 پتــافلاپ رو داره...


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مفاخر آذربایجان-لیلا محمدبیگوا
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:28 | بازدید : 921 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 لیلا محمدبیگوا ( Leyla Məmmədbəyova) خلبان آذربایجانی و نخستین خلبان زن مسلمان و اولین خلبان زن در تاریخ منطقهٔ قفقاز، جنوب و شرق اروپا و آسیای میانه بود. او اولین پرواز خود را در باشگاه حمل و نقل هوایی محمدبیگوا در سال ۱۹۳۱ در باکو انجام داد.
لیلا محمدبیگوا تحصیلات هوایی خود را سال ۱۹۳۲ در یک باشگاه هوانوردی در مسکو ادامه داد و در ۱۷ مارس ۱۹۳۴ میلادی با هواپیمای U2 روسیه موفق به پرواز شد. وی برترین خلبان زن در اتحاد شوروی پس از نینا کامنه وادان می‌باشد.

او به‌دلیل اینکه مادر چهار فرزند کوچک (در مجموع شش فرزند) بود از شرکت در جنگ جهانی دوم معاف شد. فرزند بزرگ او به نام فریدون در جنگ جهانی دوم و فرزند کوچک او خانلار عیسی در جنگ قره باغ حضور داشتند.

لیلا محمدبیگوا چندی بعد به تنها معلم خلبانی و آموزش هواپیما در قفقاز مبدل شد و در طول دوران تدریسش ۴۰۰۰ چترباز را آموزش داد که از میان این تعداد دو نفر موفق به دریافت نشان افتخار «قهرمان اتحاد شوروی» شدند.

در سال ۱۹۹۵ میلادی فیلمی به کارگردانی ناظم رحمان با عنوان «عصمت» دربارهٔ زندگی وی ساخته شد.
تصویر لیلا بر روی تمبر جمهوری آذربایجان به مناسبت گرامی داشت تولد 100 سالگی



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وین بهترین شهر جهان برای زندگی.. بغداد بد‌ترین
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:17 | بازدید : 806 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 شهر وین پایتخت اتریش، برای ششمین سال پیاپی، جایگاه خود را به عنوان بهترین شهر جهان برای سکونت حفظ کرد. 

بنا بر گزارش سالانه شرکت «مِر سر»، در این فهرست، بغداد پایتخت عراق نیز جایگاه خود را در قعر حفظ کرد. 

اما برخی از شهر‌ها، در آلمان و سوئیس، جایگاه خود را بهبود بخشیدند. شهرهای زوریخ، مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت آلمان در فهرست جدید جزو ۱۰ شهر صدر جدول هستند که بهترین شهرهای جهان را برای زندگی معرفی کرده است. 

اما وین که در صدر ایستاده، حدود یک میلیون و هفتصد هزار سکنه دارد. این شهر «محیط فرهنگی سر زنده، شبکه کارآمد و فراگیر بهداشتی و پزشکی و قیمت‌های مناسب برای سکونت و رفت و آمد» دارد. شایان ذکر است که وین در صدر شهرهای جهان ایستاده نه تنها پایتخت‌ها. 

از ۱۰ شهر نخست در جدول، ۷ شهر اروپایی هستند. ۳ شهر دیگر نیز خارج از این قاره و در کانادا، استرالیا و نیوزلند هستند. 

از سوی دیگر پایتخت عراق در جایگاه آخر فهرست «مِر سر» ایستاد. موج خشونت‌هایی که از سال ۲۰۰۳ بغداد را فرا گرفته است، یکی از مهم‌ترین عوامل در قرار گرفتن این شهر در این جایگاه است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیل گیتس باز هم ثروتمندترین فرد جهان شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:32 | بازدید : 880 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بیل گیتس در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار در راس فهرست ثروتمندان جهان بوده است

بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت برای شانزدهمین بار در صدر فهرست ثروتمندان افراد جهان قرار گرفته است.

در این فهرست که نشریه فوربز هر سال آن را منتشر می‌کند بیل گیتس بار دیگر از کارلوس اسلیم سرمایه‌دار و بازرگان مکزیکی پیش افتاد و در صدر این فهرست قرار گرفت.

ثروت خالص آقای گیتس بیش از ۳ میلیارد دلار رشد کرده و اکنون به ۷۹ میلیارد دلار رسیده است.

فوربز می‌گوید برای تهیه این فهرست اطلاعات ۱۸۲۶ میلیاردر جهان بررسی شده است.

آقای گیتس در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار در راس این فهرست قرار داشته است.

سرمایه‌دار آمریکایی وارن بافت بعد از بیل گیتس و کارلوس اسلیم، سومین ثروتمند جهان شناخته شده است.

________________________________________________________________________

فهرست ثروتمندترین‌های سال ۲۰۱۵ فوربز

۱- بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت با ۷۹ میلیارد دلار ۲- کارلوس اسلیم میلیارد مکزیکی سرمایه‌گذار در ارتباطات و ساختمان ۷۷ میلیارد دلار ۳- وارن بافت سرمایه‌گذار ۷۲ میلیارد دلار ۴- آمانسیو اورتگا صاحب شرکت زارا و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر در صنعت مد ۶۴/۵ میلیارد دلار ۵- لری الیسون صاحب شرکت تکنولوژی اطلاعات اوراکل ۵۴ میلیارد دلار ۶- چارلز کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار ۷- دیوید کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار ۸- کریستی والتون از صاحبان فروشگاه وال‌مارت ۴۱ میلیارد دلار ۹- جیم والتسون از صاحبان فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت ۴۰ میلیارد دلار ۱۰- لیلیان بتنکورت صاحب شرکت محصولات آرایشی لورئال ۴۰ میلیارد دلار ______________________________________________________________________

ثروتمندترین زن این فهرست کریستی والتون است که در شش سال گذشته پنج بار در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.

مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک که اکنون ثروتش به ۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود، با پنج پله ترقی به جایگاه شانزدهم رسیده است.

این اولین بار است که او در فهرست بیست ثروتمند جهان قرار می‌گیرد.

جوان‌ترین میلیاردر جهان ایوان اشپیگل ۲۴ ساله بنیان‌گذار نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است که ثروتش به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.

جوان‌ترین میلیاردر جهان، بنیان‌گذار ۲۴ ساله نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است

"سیلیکون ولی" پایگاه شرکت‌های تکنولوژی جهان امسال ۲۳ ثروتمند در فهرست فوربز دارد.

تراویس کالانیک و گرت کمپ بنیان‌گذاران شرکت کرایه خودرو اوبر هم در این فهرست قرار دارند.

الیزابت هولمز، بنیان‌گذار شرکت آزمایش خون ترانوس با ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت به عنوان جوان‌ترین زن خودساخته در این فهرست نام گرفته است.

۱۳۸ نفر از کسانی که سال گذشته در این فهرست قرار داشتند امسال بیرون افتاده‌اند که می‌توان از میان آنها به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین و سلطان شکلات جهان اشاره کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که؟
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:30 | بازدید : 1203 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 
پول غذای گردشگران ترکیه برابر کل درآمد گردشگری ایران:
گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار در این کشور پول غذا داده‌اند که این رقم قابل توجه، معادل کل درآمد گردشگری ایران از ورود مسافران خارجی است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواندنی‌های شگفت انگیز درباره طلا
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:23 | بازدید : 766 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

خواندنی‌های شگفت انگیز درباره طلا
__________________________
طلا از آن دسته عناصری است که در طیف گسترده ای از موارد به کار گرفته می شود، از ساخت ریزقطعات الکترونیکی گرفته تا سیستم های فضایی و حالا بد نیست نکاتی درباره آن بدانیم که بدون شک تعجب برانگیز است. 

به گزارش مهر، هرآنچه که به طلا مربوط شود، هیجان انگیز و خواندنی است از جمله آنکه تقریبا تمام طلایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد در طول تاریخ توسط دیگران استفاده می شده است و درحقیقت می توان گفت بشر همواره درحال بازیافت آن بوده است! 

نخستین فلز مورد استفاده انسان نخستین 
=========================
به احتمال فراوان طلا نخستین فلزی بوده که توسط انسان های نخستین مورد استفاده قرار می گرفته است. دست سازه های طلایی کشف شده در بلغارستان که به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح مربوط می شود گواهی بر این ادعاست. از این رو حتی می توان گفت عمر طلا در زمین با عصر سنگی برابری می کند. 

رواج در پزشکی 
=========
دانشمندان متوجه شده اند در قرن هفتم پیش از میلاد دندانپزشکانی در ایتالیا از طلا برای جاساز کردن دندان های مصنوعی در دهان استفاده می کردند. از آن گذشته در طول تاریخ استفاده از طلا به عنوان ماده پرکننده دندان رواج داشته است. 

کشف تصادفی در آمریکا
============== 
نخستین بار طلا در آمریکا در سال 1799 کشف شد و البته به طور کاملا تصادفی. خانواده ای در این کشور از تکه سنگ بزرگی به وزن حدود 8 کیلوگرم برای در زدن استفاده می کردند تا اینکه یک جواهر فروش محلی متوجه وجود طلا در آن شد! آنها این تکه سنگ را به قیمت ناچیز 3.5 دلار به جواهر فروش فروختند، بهایی کمتر از یک هزارم قیمت واقعی آن. در ادامه جواهر فروش شروع به استخراج طلا از آن کرد تا لقب نخستین استخراج کننده تجاری طلا در تاریخ آمریکا لقب بگیرد. 

انعطاف پذیری شگفت انگیز
================ 
طلا به طرز شگفت انگیزی خاصیت انعطافی و ضربه پذیری دارد به طوریکه هر اونس از آن را می توان به رشته باریکی به طول 80 کیلومتر تبدیل کرد که در این صورت رشته به دست آمده تنها یک دهم موی انسان قطر دارد! 

فناناپذیر 
=====
تقریبا می توان گفت طلا فناناپذیر است. بشر در طول تاریخ همواره آن را بازیافت کرده به طوریکه برآورد می شود 85 درصد کل طلای کشف شده همواره در حال استفاده است. 

استفاده در مأموریت تاریخی آپولو
=================== 
در مأموریت تاریخی آپولو به ماه، از ورقه نازک طلا به عنوان بخشی از پوشش حفاظتی فضاپیما استفاده شد تا فضانوردان از پرتوهای مخرب کیهانی در امان باشند. همچنین لایه ای بسیار نازک از این فلز در عینک مخصوص فضانوردان به کار گرفته می شود تا آسیبی به چشم آنها وارد نشود. 

کاربرد در قالب فناوری سبز 
================
استفاده از طلا در ساخت پنجره ساختمان ها را می توان نوعی "فناوری سبز" به شمار آورد چون به بازتابش نور خورشید در تابستان و جذب بهتر آن در زمستان کمک می کند. با این حال استخراج آن فرآیندی آسیب رسان به محیط زیست است. تنها در سال 2000 و در جریان یک حادثه که با نشت مواد شیمیایی مورد نیاز برای استخراج آن به آب همراه شد، حجم قابل توجهی از آب منطقه آلوده و غیرقابل استفاده شد. برآورد می شد این میزان آب برای رفع نیاز 2.5 میلیون تن کافی بود! 

سیارک هایی که معدن طلا هستند 
=====================
مقادیر قابل توجهی طلا در فضا و در سنگ های فضایی وجود دارد. دانشمندان برخی سیارک ها را معادن عظیم طلای سرگردان در فضا می دانند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با کهکشان همسایه کهکشان راه شیری، بنام کهکشان
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:20 | بازدید : 764 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  آشنایی با کهکشان همسایه کهکشان راه شیری، بنام کهکشان "آندرومدا" (Andromeda)

کهکشان آندرومدا یا M۳۱، کهکشانی در فاصله ۲.۳ میلیون سال نوری از زمین است که نزدیک‌ترین همسایه کهکشان راه شیری محسوب می‌شود؛ دورافتاده‌ترین سازه کیهانی که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح تماشا کرد.

اگرچه چند كهكشان كوچك ديگر در فاصله‌اي نزديك‌تر به كهكشان راه شيري وجود دارند، اما كهكشان اندرومدا، نزديكترين كهكشان بزرگي است كه در همسايگي كهكشان زمين مي‌توان يافت. به استثناي ابرهاي ماژلاني بزرگ و كوچك كه از عرض‌هاي جغرافيايي شمالي قابل مشاهده نيستند، كهكشان اندرومدا كه با نام مسيه 31 نيز شناخته مي‌شود،‌درخشان‌ترين كهكشان در سرتاسر آسمان و همچنين دورافتاده‌ترين پديده كيهاني است كه مي‌توان با چشم غير مسلح مشاهده كرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جویدن آدامس برای این بیماران ممنوع!
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 1:1 | بازدید : 831 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جویدن آدامس برای این بیماران ممنوع!

متخصصان استرالیایی دریافتند جویدن آدامس موجب تشدید سردردهای میگرنی می شود.
برای انجام این تحقیق ۳۰ داوطلب مبتلا به میگرن که عادت به جویدن آدامس داشتند، انتخاب شدند. از انها خواسته شد یک ماه به طور کامل از جویدن آدامس خودداری کنند. نتایج نشان داد در ۲۶ نفر از آنها بهبودی قابل توجهی ایجاد شده است.

به عقیده پزشکان جویدن مداوم آدامس به مفصل فکی گیجگاهی فشار وارد کرده و حرکت مداوم و بیش از حد این مفصل موجب سردرد به ویژه در مبتلایان به میگرن می گردد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اطلاعات عمومی در مورد گربه ها
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 1:0 | بازدید : 1122 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اطلاعات عمومی در مورد گربه ها
________________________
• قدرت دید گربه درشب ۶ برابر قدرت دید انسان است.
• سبیل ها و موهای اطراف گونه و چانه گربه، به گربه در تخمین در اندازه گیری معبر عبور کمک میکنند .
• اکثر گربه های سفید که دارای چشمهای آبی هستند کر بدنیا می آیند. گربه سفیدی که یک چشمش آبی باشه و یکی سبز… گوشی که نزدیک چشم آبی رنگ است کر خواهد بود. به این گونه از گربه ها که بیشتر در شهر وان ترکیه به دنیا می آیند، گربه وان گفته میشود.
• گربه ها ۱۶ ساعت در روز میخوابند. یعنی بیشتر از پستانداران دیگر.
• گربه ها میتوانند به یکدیکر خون بدهند.
• گربه ها رنگ را تشخیص میدهند.
• گربه ها از اینکه اسمشان را صدا کنید و با آنها صحبت کنید خیلی لذت میبرند.
• از نظر علمی ثابت شده که نوازش گربه فشار خون را پائین میاورد.
• گربه ها حافظه خوبی دارند. افرادی را که رفتاری دوستانه با آن ها داشته یا کسانی را که به آن ها حمله و اذیت کرده را به خاطر می آورند.
• گربه می تواند کارهایی را یاد بگیرد از جمله: باز کردن در یا به صدا در آوردن زنگ خانه. برخی از گربه ها میتوانند شیر آب را باز کنند و پس از آزمایش حرارت آن با چنگال خویش ، آن را بنوشند گربه ها بالغ اغلب از انجام بازی ها و شوخی های احمقانه خودداری می کنند.
• در غذای گربه ها باید حتما”‌مقداری چربی وجود داشته باشد برای اینکه بدنشان خود بخود نمیتواند چربی بسازد.
• قرص های ضد درد انسان از جمله استامینوفن (تیلنول) برای گربه ها سمی میباشند. شکلات هم برای گربه ها سمی میباشد.
• گربه ها از قارچ و موز متنفرند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عقرب ها تخم نمی گذارند
پنج شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 16:59 | بازدید : 1891 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 برخلاف دیگر عنکبوتیان عقرب ها تخم نمی گذارند بلکه بچه ها را به دنیا می آورند. 

از آنجایی که بچه عقرب ها قادر به دفاع از خود و غذا پیدا کردن نیستند عقرب مادر آن ها را بر روی پشت خود حمل می کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حلزون از جنس آهن سولفید
دو شنبه 27 بهمن 1393 ساعت 22:15 | بازدید : 1067 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

شاید باور نکنید اما صدف این حلزون از جنس آهن سولفید است!

محل زندگی این جانور در کنار حفره های گرمابی پوسته زمین است که به خاطر مجاورت با ماگمای زمین گرم می شوند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که؟ اپــل...
جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 22:1 | بازدید : 867 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 جالبــه بدونیــد "ارزش سهــام اپــل" (بـا 716.7 میلیــارد دلار) از مجمــوع سهــام دو شــرکت "گوگــل" (بـا 365.46 میلیــارد دلار) و "مـایکــروسافت" (بـا 349.89 میلیــارد دلار) بیشتــره...

انگــار "اپــل" همچنــان داره بـه رشــد چشمگیــر خــودش ادامــه میــده و همچنــان قــراره عنــوان "بــا ارزش تریــن شــرکــت جهــان" رو بــه دوش بکشــه..

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که؟
چهار شنبه 22 بهمن 1393 ساعت 1:6 | بازدید : 1150 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آیا میدانستید ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻓﺮﺩﻱ

ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻲﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﻗﻠﺒﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻪ، ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﺯ ﻣﻐﺰ ﻓﻌﺎﻝ
ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺳﻮﺧﺘﮕﻲ ﺩﺳﺖ ﻓﻌﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪﺷﺪ . ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺱ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻠﻤﺒﯿﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﺩﻭﺩﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺷﮑﺴﺖ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻗﻠﺐ
ﺷﮑﺴﺘﻪﺍﺳﺖ،ﺑﻪﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﻓﺮﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺴﮑﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﻨﻔﯽ
ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩاد.

موضوعات مرتبط: آیا میدانستید که؟ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا میدانستید که آمازون نیمی از اکسیژن جهان را تولید میکند؟
چهار شنبه 22 بهمن 1393 ساعت 1:3 | بازدید : 1144 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 آیا میدانستید که آمازون نیمی از اکسیژن جهان را تولید میکند؟


موضوعات مرتبط: آیا میدانستید که؟ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 475
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 1944
بازدید ماه : 10560
بازدید کل : 336866
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 475
:: باردید دیروز : 209
:: بازدید هفته : 1944
:: بازدید ماه : 10560
:: بازدید سال : 25374
:: بازدید کلی : 336866