وقتی ناپولی قهرمان یورو لیگ شد.
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:21 | بازدید : 908 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 وقتی ناپولی 1988/89 با چیرو فررا، کارِکاو مارادونا قهرمان یورو لیگ شد.
مردم شهر ناپولی، هواداران باشگاه ناپولی ریختن تو شهر، خوشـحالی
کردن، پاکوبیدن و جشن گرفتن! یک یک در خونه هارو زدن، یک یک مردم
رو از خونه هاشون دراوردن و به جشن و پایکوبی دعوت کردن، زنـده ها
براشون کافی نبودن، سـراغ مرده ها هـم رفتـن، اونا فـانوس بدست به
بزرگترین قبرستان شهر ناپولی رفتن و با مرده ها حرف زدن، گریه کـردن
و فریاد زدن که کجایید تا ببینید که ناپولی قهرمان اروپا شده!


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , ورزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وین بهترین شهر جهان برای زندگی.. بغداد بد‌ترین
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:17 | بازدید : 820 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 شهر وین پایتخت اتریش، برای ششمین سال پیاپی، جایگاه خود را به عنوان بهترین شهر جهان برای سکونت حفظ کرد. 

بنا بر گزارش سالانه شرکت «مِر سر»، در این فهرست، بغداد پایتخت عراق نیز جایگاه خود را در قعر حفظ کرد. 

اما برخی از شهر‌ها، در آلمان و سوئیس، جایگاه خود را بهبود بخشیدند. شهرهای زوریخ، مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت آلمان در فهرست جدید جزو ۱۰ شهر صدر جدول هستند که بهترین شهرهای جهان را برای زندگی معرفی کرده است. 

اما وین که در صدر ایستاده، حدود یک میلیون و هفتصد هزار سکنه دارد. این شهر «محیط فرهنگی سر زنده، شبکه کارآمد و فراگیر بهداشتی و پزشکی و قیمت‌های مناسب برای سکونت و رفت و آمد» دارد. شایان ذکر است که وین در صدر شهرهای جهان ایستاده نه تنها پایتخت‌ها. 

از ۱۰ شهر نخست در جدول، ۷ شهر اروپایی هستند. ۳ شهر دیگر نیز خارج از این قاره و در کانادا، استرالیا و نیوزلند هستند. 

از سوی دیگر پایتخت عراق در جایگاه آخر فهرست «مِر سر» ایستاد. موج خشونت‌هایی که از سال ۲۰۰۳ بغداد را فرا گرفته است، یکی از مهم‌ترین عوامل در قرار گرفتن این شهر در این جایگاه است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


كشف بيماري از روي امضاء
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:15 | بازدید : 970 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 كشف بيماري از روي امضاء

____________________
زماني كه محققان و جرم‌شناسان متوجه شدند نقش خطوط انگشتان هر فرد در ميان افراد گوناگون متفاوت و هر شخصي داراي اثر انگشتي ويژه و خاص خود است، موجي از هيجان جامعه علمي را فرا گرفت و شايد بيش از هر كس جرم‌شناسان خوشحال شدند.

چرا كه سرنخي دردست داشتند و مي‌توانستند با كمك آن ردپاي مجرم را در صحنه رويداد پيگيري كنند. اما زمان زيادي لازم نبود تا دانشمندان دريابند تنها وجه تمايز انسان‌ها از يكديگر چهر‌ه و اثرانگشت نيست و بسياري از نشانه‌هاي ديگر نيز وجود دارد كه مي‌توان با كمك آنها نشانه‌هاي تفاوت افراد را جستجو كرد. اولين موردي كه بسياري از دانشمندان پس از اثر انگشت به سراغ آن رفتند، تفاوت نقش عنبيه چشم افراد بود.

ساختار عنبيه چشم با هزاران رشته عضلاني ظريف در آن تقريبا براي هر شخصي كاملا منحصربه‌فرد است و به همين‌دليل مي‌توان سيستم اسكن ويژه‌اي را بر مبناي اين تفاوت طراحي كرد. در اين سيستم يك باريكه نور طرح‌ ماهيچه‌ هاي ظريف عنبيه را به طور كامل تصويربرداري مي‌كند و آن‌را با بانك اطلاعاتي خود تطبيق و نتيجه را به عنوان كد شناسايي ارايه مي‌كند. پيشرفت علم، شك‌وشبهه‌ها را كمتر از قبل كرد و آزمايش‌هاي دقيق و كاملي كه مبني بر شناخت جديد ما از دنياي علم بود جانشين آن شد،‌ شايد آزمايش دي‌ان‌اي امروزه به‌عنوان دقيق‌ترين ردياب هويت‌ افراد به شمار مي‌رود.

اما تمام اين موارد تفاوت‌هاي فيزيكي و بيولوژيكي افراد گوناگوني بود كه بر مبناي برنامه‌ريزي كدهاي ژنتيكي آنها از پيش تنظيم شده و قابل تغيير نيست و شايد چندان هم مشهود نباشد. استفاده و رديابي هر يك از اين نمونه‌ها نيازمند ابزارهاي ساده يا پيشرفته‌اي است كه شايد در دسترس همه نباشد. اما برخي ديگر از تفاوت‌هاي افراد وجود دارد كه بسيار آشكارتر است و علاوه بر آنكه مي‌تواند باعث شناسايي افراد شود از آن متهم مي‌تواند نشانه‌هايي از ذهنيت‌هاي افراد و حتي تصوير‌ي از رفتارهاي عقلاني آنها و شبكه‌هاي پيچيده ذهني را منعكس ‌كند.

شايد يكي از بارزترين نمونه‌هاي چنين رفتاري را بتوان به نوع راه رفتن افراد نسبت داد. اگر شما هم در نوع رفتارها و رفت‌وآمد دوستانتان تامل كرده باشيد حتما به اين نتيجه رسيده‌ايد كه هر يك از آنها داراي نحوه حركت ويژه‌اي هستند، اگر از مواردي كه به نارسايي‌هاي جسمي و فيزيكي برمي‌گردد، بگذريم بايد تاثير شرايط رواني و حالات تفكري فرد و حتي تصويري از نوع ذهنيت‌هاي اين اشخاص را در اين حركات ارادي جستجو كرد. نمونه‌ بارز اين گونه بازتاب را مي‌توان در رفتارهاي افراد شيزوفرني يافت.

نوع رفتار و حركت‌هاي اين افراد به شدت از مشغوليت‌هاي ذهني و آسيب‌ هاي منجر به بيماري است كه درباره آنها به چشم مي‌خورد، حتي گاهي شايد بتوان نخستين نشانه‌هاي يك بيماري را از همين رفتارهاي به ظاهر عادي جستجو كرد، نمونه بارز اين موارد خيره‌شدن‌هاي بي‌دليل به يك نقطه است كه مي‌تواند نشانه‌اي از آغاز يك بحران باشد.

نمونه مشابه ديگر در اين خصوص را شايد بتوان در حركات دست و صورت افراد هنگام صحبت كردن با افراد ديگر جستجو كرد، اين عادت ويژه اگر چه امروزه بيشتر به عنوان يك مهارت به شمار مي‌رود اما در بسياري از موارد ردهاي رفتار‌هاي اوليه را از خود به جاي مي‌گذارد. اما يكي از موارد جالب ديگر در اين خصوص كه شايد كمتر مورد توجه قرار گرفته باشد، رسم‌ الخط‌ هاي ويژه افراد است، موضوعي جذاب كه علاوه بر ترسيم تصويري ويژه و زيبا از ذهنيات افراد مختلف در لحظات خاص، مي‌تواند رمزهاي زيادي از شخصيت اين افراد را باز بتاباند.

همه ما تجربه رسم‌ خطوط ويژه در هنگام بحث‌هاي خاص و شايد بارزتر از همه هنگام صحبت‌هاي تلفني يا در حين برگزاري جلسات رسمي را داشته‌ايم.

هنگامي كه به موضوعي خاص فكر مي‌كنيم يا مي‌خواهيم ذهن خود را بر يك موضوع متمركز كنيم و از آن مهم‌تر زماني كه در يك جلسه رسمي سرفصل‌ها و نكات هم صحبت خود را يادداشت مي‌كنيم تا در نوبت صحبت خودمان آنها را عنوان كنيم هر يك از ما از تكنيك‌هايي استفاده مي‌كنيم كه در ذهنمان شكل مي‌گيرد و تصويرنهايي خود را در اين خصوص به شكل نهايي اين خطوط به ظاهري بي ربط آشكار مي‌كند.

عده اي از محققان اخيرا با مروري بر روي نمونه‌هايي از يادداشت‌هاي افراد گوناگون به رابطه ميان نحوه يادداشت‌ برداري‌ها و شخصيت افراد پي برده‌اند، اين ويژگي‌ كه امروزه از لحاظ علمي مورد بررسي دقيق قرار گرفته است، به شما مي‌گويد كه اگر شما شخصيتي با ذهنيت پيچيده و تعدد موضوعات مربوط به تصميم‌گيري داريد يادداشت‌هاي شما و نحوه ارتباطي‌ كه بين نقاط مختلف رسم مي‌كنيد‌، كاملا پيچيده است و در مقابل شايد يك رسم خطي و برجسته كردن عالي، نشان از ذهن بي خطر و ساده و بدون پيچيدگي‌هاي ويژه دارد.

اين تصور در حالي رخت دانش به تن كرده است كه شايد در نگاه اول به نظر برسد هنگامي‌كه ورقه‌اي كاغذ سفيد در اختيار داريد و مي‌خواهيد موارد مهمي را در آن يادداشت كنيد فقط به دنبال فضاي سفيد خالي مي‌گرديد، اما اين‌گونه نيست انتخاب‌ فضاهاي خالي به‌صورت تصادفي انجام نمي‌شود بلكه با هدفمندي ذهني (و البته اكثر اوقات به شكل غيرارادي) اتفاق مي‌افتد.

اگر رابطه بين نگارش سرفصل بحث‌ها در هنگام گفتگو ويا جلسات و نوع رفتار و عملكرد ذهني آدم عجيب باشد از آن جالب‌تر رابطه‌ بين خطوط درهم و غيرارادي رسم شده در طول جلسات يا هنگام مكالمه يا فكر كردن به موضوع خاصي است كه خود را به شكل نمادهاي غيرارادي نشان مي‌دهد. اين خطوط درهم و برهم در بعضي ازموارد دستيار روانشناسان مي‌شود تا آنها را به لايه‌هاي عميق‌ ذهني افراد راهنماي كند. اين افراد حتي به دنبال كشف بيماري از روي امضا هم برآمده‌اند.

گروهي از روانشناسان اخيرا نمونه رابطه اين نمادهاي رسم شده ناآگاه را با آغاز برخي جريانات رواني پيگيري كرده‌اند و توانسته‌اند نمونه‌هاي جالبي از رابطه اين دو را بيابند. اين مطالعه گسترده كه به تازگي آغاز شده است، ريشه‌هاي قديمي دارد. افرادي مانند يونگ پيش از اين به طور جدي نقش‌هاي رمزي و بازتاب آنها در رفتارهاي مردمان را مرور كرده و اتفاقا به اسم اين خطوط ناخودآگاه پرداخته بود اما اين بار قرار است تااين نشانه‌هاي به ظاهر بي‌اهميت باعث برداشتن گام‌هاي جدي در شناخت دروني انسان شوند.

انسان موجودي پيچيده‌است كه ذهني پيچيده و ناشناخته رهبري آن را بر عهده گرفته است. اين، ذهنيت كشف نشده است كه مي‌تواند انعكاس‌ هاي غيرعادي فراواني داشته باشد بنابراين حتي نبايد از كوچك‌ترين رفتارهاي اين مغز پيچيده‌ نيز به سادگي عبور كرد. شايد در بين رفتارهاي روزانه‌ ما هزاران مورد از بازتاب ذهنيت‌هاي ما وجود داشته باشد كه تاكنون ناشناخته مانده است.‌

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گام های رسیدن به خودباوری !
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:13 | بازدید : 785 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گام های رسیدن به خودباوری ! 

_______________________

خودباوری تقریباً همان داشتن اعتمادبه‌نفس است اما من فکر می‌کنم خیلی از آن بیشتر است.

اعتماد‌به‌نفس چیست؟ اعتماد‌به‌نفس معمولاً با عزت‌نفس و اطمینان به خود مرتبط است. یعنی باور داشته باشید چیز بیشتری برای عرضه دارید و فردی ارزشمندید. قسمت عمده اعتماد‌به‌نفس با دستاوردها و موفقیت‌هایی که کسب می‌کنید و مقداری از آن هم با نظرات دیگران به دست می‌آید.

اعتمادبه‌نفس داشتن یعنی به خودتان اطمینان داشته باشید که می‌توانید از عهده هر موقعیتی که بر سر راهتان قرار می‌گیرد، بربیایید. این یعنی پیدا کردن آمادگی با کسب دانش و تجربه.

خیلی وقت‌ها برای اینکه به چیزهایی که می‌خواهیم برسیم، تلاشی نمی‌کنیم. دلیل آن این است که باور نداریم که توانایی انجام آن را داریم یا اینکه انگیزه‌ای برای انجام آن نداریم. ممکن است بخاطر ترس از شکست باشد که معمولاً بخاطر اعتماد نداشتن به توانایی‌های خودمان ایجاد می‌شود. انگیزه نیاز به اعتماد‌به‌نفس دارد.

این حق ذاتی و انسانی شماست که بدانید ارزشمندید. توصیه‌های زیر می‌تواند در این زمینه کمکتان کند.
۱. داوطلب شوید.

هیچ چیز بیشتر از کمک کردن به دیگران و بهتر کردن زندگی آنها احساس بهتری به شما نمی‌دهد. احساس مفید بودن و دوست داشته شدن به شما احساس اعتماد و ارزش می‌دهد. چیزهای جدیدی درمورد خودتان یاد می‌گیرید: چیزهایی که در آن مهارت دارید و کارهایی که به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

مهربانی کردن با بالا بردن تولید سروتونین در بدنتان روحیه‌تان را تقویت می‌کند. در هر دو حالت به نفعتان است!
۲. لیست تهیه کنید.

لیستی از همه کارهایی که در طول زندگیتان توانسته‌اید در آن موفق شوید، تهیه کنید. بعد می‌توانید هر بار که موفقیت جدیدی به دست آوردید، آن را به این لیست اضافه کنید.
۳. اطرافتان را با کسانی پر کنید که حمایتتان می‌کنند.

اگر دور و برتان آدم‌های عیب‌جو زیاد باشد، حرف‌های آنها می‌تواند بر درک شما از خودتان تاثیر منفی بگذارد. تازمانیکه نتوانید مسائل زیر را قبول کنید، بهتر است این افراد را از زندگیتان بیرون کنید یا ارتباطتان را با آنها کم کنید.

- اینکه بدانید حرف‌های آنها فقط نظر شخصی خودشان است.

- اینکه بدانید نظرات آنها برابر با واقعیت نیستند.

- اینکه یاد بگیرید همه چیز را به خودتان نگیرید.

آدم‌هایی با ارزش‌ها و علایق شبیه به خودتان پیدا کنید که از شما حمایت کرده و برای پیشرفت تشویقتان کنند. وقتی اطرافتان را با افرادی اینچنینی پر کنید، اعتماد و اطمینان آنها به شما و اینکه می‌دانید همیشه پشتتان هستند، به شما انگیزه و اعتمادبه‌نفس خواهد داد.
۴. اگر هنوز به چیزی که می‌خواهید نرسیده‌اید، خودتان را بپذیرید.

برای اینکه خودتان را باور کنید، اول باید خودتان را بپذیرید. چطور می‌توانید به چیزی اعتماد کنید که به طور کامل قبولش ندارید؟ اگر خودتان را قبول نداشته باشید، یعنی قسمت هایی از خودتان را رد کرده یا حتی از آن نفرت دارید. در چنین شرایطی باور قلبی ایجاد نمی‌شود.

بعضی باور دارند که خیلی راحت می‌توانید تصمیم بگیرید که خودتان را بپذیرید، اگر شما هم می‌توانید اینکار را بکنید، خیلی عالی است. اما برای همه به این سادگی‌ها نیست.

وقتی بچه بودیم، قسمت عمده‌ای از اعتمادبه‌نفسمان از حرف‌هایی که دیگران درموردمان می‌زدند ناشی می‌شد. اما برای خیلی‌ها اینطور نیست. خیلی‌ وقت‌ها حتی وقتی بچه هستیم نمی‌توانیم حرف دیگران را درمورد خودمان قبول کنیم و به همین خاطر مجبور می‌شویم خودمان یاد بگیریم که چطور خودمان را باور کنیم.
۵. تمرکزتان را تغییر دهید.

روی چیزی که در زندگیتان کم یا اشتباه است تمرکز نکنید. درعوض، سعی کنید برای چیزهایی که دارید و همه قسمت‌های خوب زندگی‌تان شکرگزار باشید.

هربار که احساس می‌کنید به چیزی منفی فکر می‌کنید، آن را با یک چیز مثبت و چیزی که برای آن شکرگزارید جایگزین کرده و لبخند بزنید!
۶. وارد چالش شوید.

فرصت‌هایی ایجاد کنید که بتوانید به خودتان ثابت کنید بیشتر از آن چیزی هستید که باور دارید. کسی که الان باور دارید هستید، احتمالاً توسط دیگران تعریف شده و نظر آنها بوده است.

می‌توانید از کم شروع کنید؛ در یک کلاس جدید ثبت‌نام کنید یا در کارگاهی شرکت کنید که چیزی به شما آموزش می‌دهد که در آن ضعف داشتید.

چیز بزرگ‌تری می‌خواهید؟ یک چیز کاملاً جدید یاد بگیرید. به تنهایی به یک سفر بروید. یک کار یا تجارت جدید را شروع کنید. کاری انجام دهید که شما را می‌ترساند.
۷. به یادگیری و رشد ادامه دهید.

هرچه بیشتر بدانیم و درک کنیم، بهتر می‌توانیم با موقعیت‌های مختلف کنار بیاییم. این شامل یادگیری درمورد خودتان هم می‌شود: به دست آوردن خودآگاهی.

برای این منظور باید زیاد بخوانید، کلاس‌های مختلف بروید و در سمینارها و کارگاه‌های مختلف شرکت کنید. نوشتن خاطرات روزانه هم ابزارهایی عالی برای کشف خودتان است.

کشف کنید که شما چطور کار می‌کنید و آدمها به طور کل چطور کار می‌کنند. این دانشتان را بالا برده و می‌توانید از این دانش در موقعیت‌های مختلف زندگی استفاده کنید. با این کار تجربه کسب می‌کنید و تجربه نیز علم و خرد شما را بالا می‌برد. این علم و آگاهی هم اعتماد‌به‌نفستان را بالا می‌برد.
۸. هدف تعیین کنید.

هدف‌هایی کوچک، قابل دستیابی و کوتاه‌مدت برای خود تعیین کنید تا به خودتان ثابت کنید که می‌توانید به آنچه در ذهنتان است و برای آن تلاش می‌کنید، برسید.
۹. با توقعات خودتان زندگی کنید، نه توقعات دیگران.

خیلی اوقات، نداشتن اعتمادبه‌نفس از این واقعیت ناشی می‌شود که به دنبال اهداف دیگران برای خودمان هستیم، نه هدف‌های اصلی خودمان. این وظیفه شما نیست که انتظارات دیگران از خودتان را برآورده کنید. وظیفه شما این است که برای توقعات خودتان زندگی کنید، آرزوهای خودتان را دنبال کنید و از استعدادها، مهارت‌ها و نعمت‌هایی که دارید برای خدمت به دنیا استفاده کنید.
۱۰. از مقایسه کردن خودتان با دیگران دست بکشید.

ظاهر، موفقیت‌ها، داشته‌ها و همه چیزهای دیگر، برای خودتان است. شما همه ابزارهای لازم برای رسیدن به اهداف خودتان را دارید، نه اهداف دیگران.

برای باور کردن خودتان، بهترین‌ها را برایتان آرزو می‌کنیم. مطمئن باشید تلاش برای به دست آوردن این باور، بسیار ارزشمند است.

وقتی خودتان را باور داشته باشید، همه چیز ممکن می‌شود!

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا آشنا شوید
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:17 | بازدید : 799 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 با کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا آشنا شوید

یکی از محصولات جدید «اینتل» در زمینه کامپیوترهای شخصی، همان‌طور که در عکس می‌بینید، کامپیوتری است که می‌تواند لقب کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را از آن خود کند. این محصول در سال ۲۰۱۵ برای استفاده عموم وارد بازار می‌شود و به احتمال زیاد قیمتی خیلی ارزان (در حدود ۱۵۰ دلار)، خواهد داشت.

این کامپیوتر که در حدود ۱۰ سانتی‌متر طول دارد از طریق فیش "HDMI" به هر نمایشگری، مانند تلویزیون، متصل شده و آن را به مانیتور یک کامپیوتر شخصی با سیستم عامل ویندوز یا لینوکس تبدیل می‌کند. سیستم عامل ویندوز ۸.۱ یا لینوکس از قبل بر روی این کامپیوتر نصب شده و تنها با اتصال به یک صفحه نمایشگر مانند یک کامپیوتر کامل کار می‌کند. احتمالا برای استفاده از این کامپیوتر تنها به یک کیبورد و موس بی‌سیم احتیاج خواهید داشت.

این کامپیوتر کوچک به‌گونه‌ای طراحی شده که پاسخ‌گوی هر نوع نیازی از کاربران شخصی و خانگی گرفته تا استفاده‌های تجاری باشد. اینتل در این دستگاه از پردازشگر اتم خود که بسیار کوچک و قدرتمند است، استفاده کرده که سرعت و کیفیت عملکرد کامپیوتری در این حد و اندازه را تا حد بسیاری بالا برده است. این کامپیوتر علاوه بر حافظه داخلی، قابلیت اتصال به کارت‌های حافظه میکرو را نیز دارد و از این طریق هم می‌توان گفت حافظه آن قابل ارتقاء است.

البته ذکر این نکته هم لازم است که توزیع و فروش این دستگاه فعلا به خاطر ایراداتی قانونی توسط کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده متوقف شده و به قول شرکت اینتل فروش آن تا زمان رفع این ایرادات ممکن نیست و معلوم نیست این روند تا چه زمانی به طول انجامد، پس باید امیدوار و منتظر ماند و دید نهایتا کِی این کامپیوترهای انگشتی در بازار و برای استفاده عمومی عرضه می‌شوند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بوی سیر جذب خون می‌شود
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:15 | بازدید : 871 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بوی سیر جذب خون می‌شود
_____________________
کارشناس گیاهان داروئی گفت: مصرف سیر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

محمد رضا دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بوی سیر که برای برخی افراد زننده است، جذب خون می‌شود و در نتیجه از طریق تنفس و حتی پوست، فرد به مشام می‌رسد.

وی افزود: سیر یک گیاه علفی دوساله و چند ساله است که خواص دارویی زیادی دارد. تحقیقات پزشکی نشان داده که سیر می‌تواند بسیاری از انواع باکتریها، برخی ویروسها، عفونتهای قارچی و حتی انگلهای روده‌ای را از بین ببرد. سیر همچنین بطور سنتی جهت درمان سرماخوردگی، سیاه‌سرفه و آسم ناشی از برونشیت مصرف می‌شود.

دوستی با اشاره به بهترین راه مصرف سیر گفت: بهترین راه مصرف سیر، استفاده از دانه خشک شده آن به میزان 2 تا چهار گرم به صورت سه بار در روز است. کارشناسان گیاهان دارویی در سراسر جهان، این گیاه را به عنوان یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی دانسته و مصرف آن را برای حفظ سلامتی افراد و بالابردن ایمنی بدن توصیه می‌کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی یادآور شد: سیر، اولین بار در آسیای مرکزی کشت شده است و قرن‌ها است که به عنوان ادویه، سبزی و گیاه دارویی در مناطق مدیترانه‌ای تا آسیای مرکزی استفاده می‌شود. مصرف خارجی آن باعث تحریک و سوزش پوست بدن شده و ممکن است باعث ایجاد التهاب و تاول شود.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سارکوما، نوعی سرطان استخوان
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:14 | بازدید : 935 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 استخوانی که در معرض سارکوما، نوعی سرطان استخوان بوده است.

سطح ناهمواری که می بینید به خاطر استخوان سازی اضافی در قسمت هایی از جمجمه است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اولین سلفی فضایی تاریخ - 1966
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:12 | بازدید : 885 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 اولین سلفی فضایی تاریخ - 1966
Edwin Eugene Aldrin



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ریزش‌ مو را متوقف کنید!
پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 13:8 | بازدید : 935 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ریزش‌ مو را متوقف کنید!

__________________
یک متخصص داروسازی سنتی، استرس و وراثت را از جمله عوامل دخیل در ریزش‌ مو عنوان کرد و گفت: در دو طب سنتی ایران و هند استفاده از برخی گیاهان دارویی موجب تقویت و پیشگیری از ریزش‌ مو می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین فرزایی عوامل زمینه‌ای متعددی از جمله استرس، تنش‌های عصبی، وراثت، تغییرات هورمونی بدن، استفاده از ترکیبات شیمیایی آرایشی و بهداشتی و سوء تغذیه را در ریزش مو دخیل دانست.

وی اظهار کرد: در جوامع امروزی به دلیل افزایش تنش‌ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و همچنین استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی در غالب فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی (میوه و سبزیجات) مسئله ریزش‌ مو و ضعیف‌ شدن فولیکول مو به امری شایع تبدیل شده است.

فرزایی اظهار کرد: در طب سنتی سرزمین‌های مختلف جهان به منظور تقویت رویش‌ مو و جلوگیری از ریزش موها گیاهان متعددی طی سالیان طولانی مورد مصرف قرار گرفته که اثرات دارویی بسیاری از این گیاهان و ترکیبات موثره آنها در مطالعات علمی‌ حال حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در طب سنتی هند (آیورودا) رژیم‌غذایی و سبک‌زندگی دو عامل اساسی ریزش مو عنوان شده و در همین طب استفاده از روغن حاصل از برگ‌های گیاه بهیرنگراج (Bhringraj) برای بهبود سیکل رویش موی سر و جلوگیری از ریزش مو توصیه شده است.

فرزایی افزود: همچنین در این طب گیاه "سس" یا "افتیمون" از جمله دیگر گیاهانی است که جهت تقویت رشد مو و بخصوص جلوگیری ریزش موها با الگوی مردانه اثربخشی دارد.

وی تصریح کرد: در طب سنتی کشور هند همچنین روغن حاصل از میوه‌های هندوانه ابوجهل (حنظل) نیز باعث بهبود سیکل رشد مو شده و در ایجاد فولیکول‌های جدید در قسمت‌های دچار ریزش‌ مو اثر مثبت دارد.

فرزایی اظهار کرد: عصاره دانه درخت "ساج" نیز در طب سنتی هند به منظور تسریع رویش مو و همچنین تقویت فولیکول‌های مو اثرات بسیار چشمگیری دارد و میوه‌های گیاه شیکاکی (Shikakai) هم از جمله داروهای طبیعی است که عصاره آن در کشور هند به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش‌ مو مصرف طولانی داشته است.

این متخصص داروسازی سنتی به استفاده از گیاهان دارویی مختلفی به منظور بهبود رشد و تقویت مو و همچنین کمک به رویش مو در طب سنتی ایران اشاره کرد و افزود: بسیاری از این گیاهان موثر و بدون عوارض فرآورده‌های شیمیایی است که از جمله آن می‌توان به برگ‌های گیاه حنا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در طب سنتی ایرانی برگ‌های این گیاه را خرد کرده و به صورت عصاره آبی به سطح موها مالیده و ماساژ داده می‌شود و این کار باعث تقویت فولیکول مو شده و همچینین می‌تواند به رویش موهای جدید کمک کند.

فرزایی، گزنه را از دیگر گیاهان دارویی موثر در بهبود سیکل رشد مو و جلوگیری از ریزش‌ مو در طب سنتی ایران عنوان کرد و افزود: اندام هوایی این گیاه پس از تهیه آسیاب شده و عصاره‌گیری روی آن انجام می‌شود و به صورت موضعی در درمان ریزش مو مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شامپو و فرآورده‌های بهداشتی متعددی در بازار دارویی کشورهای اروپایی و امریکایی و همچنین ایران از این گیاه وجود دارد.

این متخصص داروسازی سنتی همچنین گیاه "مورد" را یکی از گیاهان موثر و شاخص در بهبود رویش مو و جلوگیری از ریزش مو عنوان کرد و افزود: عصاره این گیاه نیز به صورت موضعی بر روی پوست سر مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روغن کنجد و روغن زیتون نیز از جمله گیاهانی هستند که بر اساس منابع طب سنتی ایران در تقویت رشد مو و درمان ریزش موی سر موثر هستند.

فرزایی افزود: از جمله دیگر گیاهان دارویی که در فرآورده‌های بهداشتی و دارویی در کارخانجات دارویی کشورهای اروپایی بصورت لوسیون‌های موضعی (با عنوان تونیک موی سر) و همچنین شامپوهای دارویی بهبود ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به گیاه رزماری، بابونه، دم اسب و آویشن اشاره کرد.

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل در بارسلونا: بزودی یک اپراتور همراه بین المللی خواهیم بود
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 23:7 | بازدید : 795 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

پس از نزدیک به یک سال انتشار شایعات مختلف پیرامون گوگل و تبدیل شدنش به یک اپراتور تلفن همراه، نهایتا ساندر پیچای، مدیر عامل این شرکت در کنفرانس اختصاصی اپراتور های همراه در بارسلونا این موضوع را بصورت مفصل با هواداران شرکتش مطرح کرد. این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرد که اپراتور خود را بین بصورت بین المللی پایه گذاری خواهد کرد.

در صدد تلاش این شرکت برای افزایش مانور شرکتش بر روی رقابت هایی در زمینه تلفن همراه این شرکت حال قصد دارد طی فاز هایی به تولید و پایه گذاری یک اپراتور تلفن همراه بین المللی بپردازد. در فاز اول این شرکت قصد دارد پلن های دیتا، تماس تلفنی و پیامک خود را از طریق اپاتور های مطرح دیگر ارائه کند و در واقع بصورت مجازی سرویس دهی نماید. در فاز بعدی نیز این شرکت طی گفته مدیر عاملش قرار است به رواج و پیش روی فیزیکی پوشش دهی خود در تمامی کشور ها بصورت همزمان بپردازد. 

پیچای همچنین آمار کشور های در حال توسعه را پیرامون نحوه دسترسی به اینترنت با هواداران در میان گذاشت و اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد از مردم جهان هنوز دسترسی سریع به اینترنت ندارند و این در حالیست که دسترسی این افراد به برخی وبسایت ها نیز محدود شده است و این با استاندارد های گوگل مغایر است.  گوگل قصد دارد این محدودیت ها را برطرف نماید. 

گوگل همچنین یکی از پارتنر های فیسبوک برای پیاده سازی پروژه Internet.org میباشد. این پروژه قصد دارد دسترسی سریع به وبسایت های ضروری و همچنین خود فیسبوک را برای مردم کشور های در حال توسعه به ارمغان بیاورد. با توجه به همکاری نزدیک بین فیسبوک و گوگل با توسعه اپراتور تلفن همراه گوگل تا چند سال آینده در همه کشور ها احتمال میرود که این شرکت راهکار عملی فیسبوک برای رساندن این پروژه به دست مردم عادی باشد. با آمدن چنین اپراتوری احتمالا هزینه های تماس بین المللی و رومینگ تا حد زیادی کاهش یافته و اغلب اپراتور های همراه با چنین راهکاری مخالف خواهند بود. به نظر شما نتیجه آمدن این اپراتور در ایران چه خواهد بود؟



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لحظه سواری راسو بر روی دارکوب
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 23:5 | بازدید : 784 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 راسویی در حال شکار یک دارکوب که یکدفعه دارکوب به پرواز درمیاید...

این عکس های جالب با دوربین آماتور گرفته شده

لحظه سواری راسو بر روی دارکوب یا شکار او؟


 

موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیرترین زن دنیا ۱۱۷ ساله شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:58 | بازدید : 767 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

تولد ۱۱۷ سالگی میسائو اوهکاوا، همراه با پسر ۹۲ ساله اش جشن گرفته شد.

میسائو اوهکاوا پیرترین زن دنیا، ۱۱۷ ساله شد.

سالروز تولد اوکهاوا، همراه با پسر ۹۲ ساله و نوه ارشدش جشن گرفته شد.

 تاکهیرو اوگورا در سالروز تولدش هدیه دریافت کرد.

میسائو اوهکاوا تا قبل از این راز عمر طولانی خود را در خواب منظم و تغذیه مناسب عنوان میکرد ولی اینبار اعلام کرد که در این مورد عقیده ای ندارد!

مسن ترین زن دنیا، تا کنون با مشکل جسمانی مهمی مواجه نشده و تنهای برای اینکه تعادل خود را از دست نداده و به زمین نخورد با صندلی چرخدار حرکت میکند.

میسائو اوهکاوا پس از جیروئمون کیمورا که در سال ۲۰۱۳ و در ۱۶ سالگی درگذشت، به عنوان پیرترین زن دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت گردید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ریزنگاری از سلول ها
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:56 | بازدید : 916 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 عکس ریزنگاری از سلول ها و ساختار های مختلف در شبیکه چشم که شما را قادر می سازند تا ببینید!

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:54 | بازدید : 803 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد؟

__________________________

عضو انجمن متخصصین پوست ایران، به متقاضیان بوتاکس توصیه کرد جهت دچار نشدن به عوارض تزریق بوتاکس به متخصصين پوست مراجعه كرده و از رفتن به مراكز غير مجاز و افراد غير متخصص خودداری کنند.

دکتر محمد ایمانی متخصص پوست، مو و زیبایی، افزود: تزريق بوتاكس به طور معمول براي بهبود زيبايي صورت با صاف كردن خطوط ناشي از اخم و فعاليت عضلات، در قسمت بالای صورت بکار مي رود و به عنوان شايعترين عمل زيبايي در آمريكا شناخته مي شود. در كشور ما نيز براي بهبود زيبايي در سطح وسيعي بکار می رود.

وی ادامه داد: علت هزينه بالاتر تزريق بوتاكس و يا ژل توسط متخصص پوست، استفاده از مواد استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت است كه طبيعتا به علت گرانی ماده اوليه است.

ایمانی با عنوان این مطلب که در حال حاضر دو نوع بوتاكس در ايران دارای مجوز وزارت بهداشت است، افزود: ذكر اين نكته حائز اهميت است كه عده ای با ذكر عناويني غير علمی از جمله "دارای مدرك زيبايي از اروپا و كانادا، عضو انجمن ليزر ايران و يا مدرك زيبايي با كد بين المللی، و يا مدارك و گواهی دال بر گذراندن دوره های يك روزه يا دو روزه در انجمن های مختلف، سعي در جذب بيماران به مراكز درماني و دخالت در امور پوست و زيبايي مي نمايند.

وی تاکید کرد: تمامي اين مدارك فاقد اعتبار علمي بوده و داشتن آن مجوزی براي دخالت در انجام كار تخصصی پوست و زيبايي نيست و برای جلوگيری از ايجاد عوارض لازم است كه مردم به ذكر عنوان "متخصص پوست و زيبايي"، دقت نمايند.

بوتاكس چيست

دانشمندان اولين بار در سال 1987 موقع استفاده از سم بوتولينوم در درمان بلفارواسپاسم (انقباض خود به خودي پلک) متوجه شدند كه خطوط اخم بيمار صاف شده است و با ادامه تحقيقات اولين گزارش در درمان اخم با بوتاكس در سال1992منتشر شد.

بوتاكس در واقع سم باكتري كلستريديوم بوتولينوم است كه با مهار آزادسازی استيل كولين در محل اتصال عصب و عضله باعث شل و ضعيف شدن عضلاتی می شود كه انقباض آنها موقع خنديدن و اخم كردن و...، با گذشت زمان باعث ايجاد چروكهاي فعال يا ديناميك مي شود.

با استفاده از اثر بوتاكس و شل شدن عضلات، خطوط ناشي از افزايش فعاليت عضله از بين رفته و طرح صورت و گردن تغيير يافته و چروك ناشي از انقباض عضلات صاف مي گردد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروك های غيرفعال يا استاتيك كه ناشي از تغيير در محتوای كلاژن لايه زيرين پوست است و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود مي آيد، تحت تاثير بوتاكس قرار نمي گيرد.

بوتاكس در واقع روشي آرام و كم دردسر و غيرجراحي براي رفع چين و چروك صورت و گردن است.

خطوط هيپركنتيك مثل خطوط اخم،‌ حاصل انقباض هاي مكرر عضلاتي است كه به صورت عمود بر چين ها قرار گرفته اند . ضعيف كردن و يا به حالت استراحت درآمدن عضلات توسط بوتاكس (سروتيپ A) مي تواند خطوط را صاف كند. اين خطوط شامل خطوط افقي پيشاني (ناشي از انقباض عضله فرونتاليس يا عضله پيشاني) خطوط افقي روي بيني (ناشي از انقباض عضله پروسروس) خطوط پنجه كلاغي اطراف چشم و خطوط اطراف دهان و خطوط خارجي پلك تحتاني است.

بيماران بين 30 تا 51 سال بيشترين پاسخ را به درمان با بوتاكس مي دهند و امروز درمان با بوتاكس در اين گروه سني يكي از جنبه هاي مهم زيباسازي است.

اثرات بوتاكس در عرض يك تا دو روز قابل مشاهده است و در عرض چند هفته كامل مي شود و 3 تا 4 ماه باقي مي ماند و ممكن است 6 ماه يا بيشتر هم باقي بماند.

محل تزريق با کیسه يخ سرد مي شود تا ميزان ناراحتي ناشي از تزريق كاهش يابد و گاهي محل تزريق 15 تا 30 دقيقه قبل از تزريق با پماد موضعي بي حس مي گردد. با تزريق بوتاكس علاوه بر كاهش خطوط اخم و پيشاني، دور چشم و دور لب و گردن مي توان به ابرو شكل داد و به بالا بردن ابرو كمك كرد. در اثر افزايش سن افتادگي ابرو اتفاق مي افتد كه باعث ايجاد يك ظاهر عصباني و اخمو مي شود كه با تزريق صحيح بوتاكس توسط پزشك مجرب مي توان عضلات پايين كشنده ابرو را غيرفعال كرده كه باعث بالا رفتن ابرو مي شود و تا 12 هفته بعد از درمان به حداكثر خود مي رسد.

استفاده هاي ديگر بوتاكس

بوتاكس در بسياري از بيماران به عنوان درمان كمكی و همچنين طولاني كردن نتايج ساير اعمال زيبايي به كار مي رود. استفاده از بوتاكس قبل جراحي و فلج كردن عضلات خاص ميتواند دستكاري بافت حين جراحي را كمتر كند و تصحيح جراحي بیشتری ايجاد كرده و مخفي كردن خط برش آسانترشود. همچنين ميتواند كشش عضلات را روي زخم يا برش جراحي كمتر كند كه باعث روند بهبود بهتر زخم با اسكار كمتر ميشود.

با مطالعات متعدد دريافته اند كه تركيب ليزر جوانسازي با بوتاكس منجر به اثرات ماندگارتر و طولاني تري نسبت به يك روش به تنهايي مي شود.

تركيب بوتاكس با تزريق چربي و يا تزريق ژل به طور شايع استفاده مي شود كه با كمتر كردن انقباض عضلات از جابجايي ژل و يا چربي جلوگيري كرده و باعث بهبود زيبايي بيشتر و دوام طولاني تر ژل و يا چربي ميگردد. توصيه مي شود كه بوتاكس حداكثر يك هفته قبل تزريق ژل و يا چربي تزريق شود.

درمان با بوتاكس قبل از عمل جراحي بلفاروپلاستی یا همان ترمیم پلك با روش جراحي، باعث شل شدن عضلات حلقوي چشم شده و برآورد درستي ازمقدار پوستي كه بايد برداشته شود به دست ميدهد و همچنين باعث انتخاب بهتر محل برش مي شود كه توسط حاشيه چشم پوشيده شود.

مراقبت هاي بعد از تزريق بوتاكس

براي جلوگيري از پخش شدن بوتاكس به عضلات غيرهدف بايد بيمار حدود 2 تا 4 ساعت به صورت نشسته يا ايستاده باشد و از ماليدن و دستكاري محل محل تزريق تا 24 خودداري كند. از بيمار خواسته مي شود كه 2 تا 3 ساعت بعد از تزريق عضلات هدف را منقبض و منبسط كند.

عوارض بوتاكس

هيچ عارضه جانبي طولاني مدت با تزريق بوتاكس گزارش نشده است. استفاده آسان،‌ تهاجم اندك و تحمل خوب بيمار و خطرات بسيار كم آن از مزايای درمان با بوتاكس است و آن را تبديل به يك جزء اجتناب ناپذير از درمان های زيبايي كرده است كه به تنهايي يا در تركيب با جراحي و تزريق ژل و چربي و جوانسازي با ليزر به كار مي رود.

درمان و تزريق درست آمپول بوتاكس يك علم و هنر است كه با استفاده از تكنيك دقيق تزريق به عضلات هدف، ايجاد عوارض را به حداقل مي رساند. اگر تكنيك تزريق صحيح نباشد عضلات غيرهدف يا بافت هاي غددي اطراف تحت تاثير قرار گرفته و باعث عوارض مانند افتادگي پلك، شل شدن پلك پايين، اشك ريزش، دو بيني، افتادگي پلك، شل شدن پلك پايين، اشك ريزش، دوبيني،‌ افتادگي ابروها و كاهش قدرت بستن چشم ها مي شود. بهبود افتادگي پلك ها و ابروها گاهي تا 3 ماه طول مي كشد.

كبودي موضعي گذرا، خشكي چشم، دو بيني و افتادگي صورت و لبخند نامتقارن از ديگر عوارض نادر و گذرای بوتاكس است. واكنش هاي آلرژيك به بوتاكس گزارش شده كه بسيار نادر است. در كشور ما بيشترين عوارض ناشي از تزريق بوتاكس شامل استفاده از مواد ارزان و غير مجاز و تزريق توسط افراد غير مجاز و غير متخصص و آموزش نديده، از جمله در آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي و...، است. افراد زيادی از طريق تبليغات اينترنتی و پيامك و ايميل و شبكه هاي اجتماعی، به سمت مراكز غير مجاز از جمله آرايشگاه ها و سالن هاي زيبايي كشانده شده و توسط افراد غير متخصص پوست و آموزش نديده، داروي غير استاندارد و ارزان براي بيماران تزريق مي گردد.

 

برچسب‌ها: بوتاکس , عوارض , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتظار وقوع بارش های بیش از نرمال در بهار 94
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:49 | بازدید : 916 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

انتظار وقوع بارش های بیش از نرمال در بهار 94

کارشناسان سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کردند که بهار پربارش و سردی در انتظار نیمه شمالی ایران خواهد بود.

به گزارش قدس آنلاین؛ مطابق با پیش بینی این کارشناسان که طی هفته گذشته اعلام شد به دلیل عبور مسیر استورم تراک(جریانات ناپایدار تراز میانی جو) شرق اروپا- چین در فصل بهار از بخش های شمالی ایران، انتظار وقوع بارش های بیشتر از نرمال در استان های واقع در نیمه شمالی ایران از آذربایجان تا خراسان رضوی، در بازه زمانی 10 اسفند 1393 تا 20 اردیبهشت 1394 دور از انتظار نخواهد بود. این بارش ها در نواحی کوهستانی و مرتفع مناطق مذکور می تواند بصورت بارش های پی در پی برف صورت پذیرد.

در عین حال این گروه از کارشناسان، وضعیت دمایی بهار سال آینده را به دلیل ریزش هوای سرد عرض های شمالی به سمت منطقه شرق مدیترانه؛ در نواحی غربی خاورمیانه؛ سردتر از نرمال برآورد کردند. این در حالی است که وضعیت دمایی ایران در نواحی منتهی الیه جنوب شرق، تمایل به گرمتر از نرمال؛ در نواحی شمال غرب ایران، تمایل به سردتر از نرمال و در سایر نواحی در حدود نرمال برآورد شده است.

همچنین کارشناسان فوق اذعان نمودند به دلیل ریزش هوای سرد به نواحی غربی خاورمیانه و گرادیان شدید فشاری و دمایی در بازه زمانی مذکور، افزایش سرعت وزش باد در بخش هایی از جنوب سوریه، شمال عراق، ایران و افغانستان منجر به شکل گیری هسته های گرد و خاک خواهد گردید!
 
 

موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رنگین کمانِ دوتایی
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 22:42 | بازدید : 832 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 این رنگین کمانِ دوتایی 8 کیلومتر طول دارد و در ارتفاع 2.5 کیلومتر بالاتر از سطح دریا پدیدار شده است.

 



موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حافظــه میکــرو اس دی با ظــرفیــت "200 گیگـابایــت"
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:15 | بازدید : 703 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سـَـن دیســک کــارت حافظــه میکــرو اس دی با ظــرفیــت "200 گیگـابایــت" تولیــد کــرده، جالبـه بدونیــد قیمــت ایــن کــارت حافظــه "400 دلـاره"..



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پــروژه شهــر خورشیــدی
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:6 | بازدید : 1003 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گــوگــل قــراره 300 میلیــون دلـار در پــروژه شهــر خورشیــدی ســرمایه میکنــه

جالبــه بدونیــد پــروژه "شهــر خورشیــدی" بـا بودجــه 750 میلیــون دلــار و در 14 ایالــت بــه شهــرونـدان آمــریکــایی انــرژی خورشیــدی و سبــز ارائــه میکنــه...

 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گربهٔ وحشی یا گربهٔ دشتی (Felis silvestris)
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:3 | بازدید : 787 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 
گربهٔ وحشی یا گربهٔ دشتی (Felis silvestris) عضوی از خانوادهٔ گربه‌سانان، سردهٔ گربه‌ها است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا زندگی می‌کند. 
گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد. این گونه نیای گربه های اهلی می‌باشد.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک پروفسور باکتری ها را رنگ کرده تا ار آنها عکسهایی سرگیجه آور بگیرد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:53 | بازدید : 783 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

اِشل بِن جیکوب، استاد فیزیک دانشگاه تل آویو، با رنگ کردن کلونی هایی از باکتری های سازگار پذیر و عکس گرفتن از آنها آثار هنری سرگیجه آوری خلق کرده است. بن جیکوب در مصاحبه ای با سایت Fast Co. Design شرح داد «علم و هنر هر دو نمونه ای از طبیعت را به جهان نشان می دهند، اما هنگام مطالعه ی باکتریها به عنوان یک دانشمند، همه ی آزمایشهایم باید قابل باز آفرینی باشند. هنگامی که این کار را به عنوان هنر انجام می دهم، آزادم با همه جور شرایطی سر و کار داشته باشم، بدون اینکه بابت تأیید کارم توسط دانشمند دیگری نگران باشم. اما هر دو این حیطه ها می توانند الهام بخش یکدیگر باشند.» در اینجا نمونه هایی از این عکسها را میتوانید ببینید.

موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


5 سال فعالیت های خورشیدی در 3 دقیقه
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:50 | بازدید : 933 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

ناسا داده های جمع آوری شده و عکسهای گرفته شده از خورشید درطول 5 سال را در این ویدیوی کوتاه گردآوری کرده است.

 

این ویدیو نگاهی خیره کننده به میزان تغییرات ستاره ی مجاور ما در منظومه ی شمسی در یک دوره ی زمانی بسیار کوتاه است - زمانی که در نظر ما همیشه یکسان به نظر می رسد!

 

ویدئو

برچسب‌ها: ناسا , منظومه ی شمسی , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اژدهایی کوچک در اندونزی کشف شد!
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:46 | بازدید : 798 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

اژدهایی کوچک در اندونزی کشف شد!

این موجود که دارکو وُلانز یا اژدهای پرنده نام دارد از رسته مارمولک های اژدهایی بالدار است و می تواند تا ۸ متر از درختی به درخت دیگر بپرد.

بال های اژدهای پرنده به قفسه سینه اش متصل است که به کمک آن می پرد. اما مانند سایر خزندگان از توانایی پرواز محروم است و فقط به پریدن اکتفا می کند. بال های این جانور به رنگ نارنجی روشن همراه با خال های قرمز و آبی است تا هنگامی که بال ها بسته اند شرایط را برای استتار و مخفی شدن فراهم کند.

طول اژدهای پرنده به 19 تا 23 سانتی متر می رسد و رژیم غذایی او شامل مورچه ها و دارزی است.

 

موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سنسور اختراع شده توسط این نوجوان به بیماران آلزایمری کمک می کند
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:44 | بازدید : 938 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 به گزارش انجمن آلزایمر، از میان حدود 5 میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری، حدود 60 درصد آنها به دلیل حواس پرتی بی هدف پرسه می زنند - و اغلب گم می شوند و در معرض خطر قرار می گیرند.

کِنت شینوزوکا(Kenneth Shinozuka) به زودی وارد کلاس یازدهم می شود. او یک سنسور فشار را اختراع کرده که وقتی در کف پا قرار داده شود یا روی جوراب قرار بگیرد، هنگامی که بیمار مبتلا به آلزایمر از روی صندلی یا تخت خود بلند می شود و راه می رود این سنسور افزایش فشار را حس کرده و بصورت وایرلس به تلفن همراه فرد مراقبِ بیمار پیام هشدار می دهد.

این اختراع یک جایزه ی 50000 دلاری و جایزه ی «علم در عمل» از سوی مجله ی Scientific American را برای او به همراه داشته است. او همچنین قرار است در نمایشگاه علوم گوگل، که ماه سپتامبر در کالیفرنیا برگزار می شود، شرکت کند. اما او فراتر از این به آینده می نگرد: وی امیدوار است در آینده دانشمند عصب شناس و متخصص در مهندسی و علوم کامپیوتر بشود.

شینوزوکا می گوید: «من دوست دارم به بعضی از اسرار ناشناخته ی مغز انسان پی ببرم و پرده از آنها بردارم و ابزاری را برای کمک به درمان آلزایمر و سایر بیماریهای روانی که جمعیت مسن ما از آن رنج میبرند، ابداع کنم.»



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اولین هتل دنیا که کارمندان آن ربات هستند
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:40 | بازدید : 777 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

یک هتل در شهر ناکازاکی در ژاپن، به رویای استفاده از ربات‌ها برای خدمت به انسان ها تحقق بخشید. نام این هتل هِننا Henn-na به معنی هتل عجیب است. بخشی از کارمندان این هتل شامل: مسئول پذیرش، خدمه نظافت، مسئول اشیای با ارزش، و پیشخدمت‌ها ربات هستند.

همه ربات‌های این هتل عجیب در دانشگاه اوساکا ژاپن طراحی و در شرکت رباتیک کوکورو ساخته شده‌اند. از نظر ظاهری، بیشتر این ربات‌ها شبیه یک خانم جوان ژاپنی هستند و می توانند به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی صحبت کنند. همچنین این ربات ها قادرند چشمان خود را حرکت دهند، یا با دستان خود شکلک درست کنند.

هتل رباتی بخشی از پارک تفریحی هویس هن بوش است که مانند دهکده های آلمانی ساخته شده است. جالب است بدانید که هتل هِننا یک هتل هوشمند است و مهمانان برای ورود به اتاق های خود باید به جای کلید از نرم افزار تشخیص چهره استفاده کنند.

به گفته سخنگوی پارک، اگر پروژه هتل رباتی موفقیت آمیز باشد، یک هتل دیگر در سال 2016 ساخته خواهد شد. هم اکنون قیمت اتاق های این هتل از شبی 60 دلار شروع می شود که از قیمت هتل های دیگر درون پارک تفریحی، که قیمت آن ها شبی 170 دلار تا 225 دلار است، کمتر است. در واقع، به دلیل استفاده از ربات ها و انرژی های تجدید پذیر، هزینه اجرایی این هتل پایین است.

همچنین هتل هِننا 10 پرسنل انسانی دارد تا مهمانانی که ترجیح می دهند در طول اقامتشان با کارمندان انسان در ارتباط باشند نیز بتوانند از این هتل استفاده کنند و لذت ببرند.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امروز یاهو 20 سالگی خود را جشن گرفت !
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:37 | بازدید : 698 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 امروز یاهو 20 سالگی خود را جشن گرفت !

برچسب‌ها: یاهو , 20 سالگی , جشن , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دندان عقل را به حال خود رها نکنید !
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:35 | بازدید : 730 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 دندان عقل را به حال خود رها نکنید !

____________________________
دندان عقل نیز مانند دندان‌های دیگر است و از لحاظ کارکرد با آنها متفاوت نیست. در زندگی انسان‌های اولیه در هر ردیف چهار دندان آسیای بزرگ وجود داشته که با تغییر رژیم‌های غذایی مردم، این دندان‌ها تحلیل رفته و در حال حاضر سه دندان آسیای بزرگ وجود دارد.

 

تحلیل رفتن دندان‌ها همچنان ‌ادامه دارد و به مرور از دندان‌های آسیا کاسته می‌شود.

 

البته این تحلیل در همه افراد شرایط یکسانی ندارد و ممکن است دندان عقل در آرواره پایین تشکیل شود، ولی در آرواره بالا نباشد که این وضعیت مشکلاتی را در جویدن ایجاد می‌کند.

 

برخی مواقع نیز دندان عقل به صورت ناقص رشد می‌کند و گاهی نیز شکل طبیعی ندارد و محل آن نیز مساعد نیست. در این مواقع دندان عقل می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که باید کشیده شود، ولی در حالتی که وضعیت دندان عقل نرمال باشد و جایگاه آن نیز مشکلی نداشته باشد، نیازی به کشیدن ندارد.

 

دندان عقل در عمیق‌ترین جای دهان بوده و دسترسی به آن سخت است. به همین دلیل تمیز نگه داشتن آن مشکل بوده و پوسیدگی در آن زیاد مشاهده می‌شود.

 

دندان عقل را نه به حال خود باید رها کرد و نه از آن ترسید، بلکه تنها با یک عکس رادیوگرافی می‌توان از وضعیت آن آگاه شد.

 

باقی ماندن غذا در بین دندان ها و پوسیدگی نیز از عواملی هستند که می‌توانند موجب بوی بد دهان شوند.
گاهی برای خارج کردن دندان عقل نیاز به برداشتن بافت نرم (لثه) یا سخت (استخوان) است. در این صورت به کشیدن دندان عقل، جراحی دندان عقل گفته می شود

گاهی نیز به دلیل رشد بد دندان عقل، ممکن است دیواره‌های دهان گاز گرفته شده و همین عامل موجب عفونت در دهان شود.

 

دندان عقل بین 17 تا 24 سالگی می‌روید که البته در برخی افراد نیز زودتر یا دیرتر از این رشد می‌کند که هر چه سن فرد بیشتر باشد، کشیدن دندان عقل سخت‌تر است.

 

بهتر است افراد در همین سن دندان عقل خود را نزد دندانپزشک چک کنند تا اگر مشکلی داشته باشد به راحتی بتوانند آن را بکشند.

 

7 پرسش و پاسخ درباره دندان عقل

1- آیا جراحی دندان عقل درد دارد؟

خیر. با ایجاد بی حسی عمیق این جراحی درد ندارد. اگر قبل از تمام شدن بی حسی طبق نظر دندانپزشک از داروهای مسکن مناسب استفاده کنید، دردی نخواهید داشت.

البته باید گفت درد جای جراحی مانند هر زخم دیگری تا بهبودی کامل خواهد بود.

 

2- عوارض ناشی از کشیدن دندان عقل چیست؟

حفره خشک: اگر لخته خون در حفره ناشی از کشیدن دندان تشکیل نشود و یا پس از تشکیل از بین برود، در ناحیه کشیده شدن دندان یک حفره خالی دردناک همراه با بوی بد ایجاد می‌شود. برای درمان این عارضه که اغلب 3 تا 4 روز بعد از خارج شدن دندان اتفاق می‌افتد، به دندان‌پزشکتان مراجعه کنید. علت این عارضه مشخص نیست، اما گفته می‌شود کشیدن سیگار پس از جراحی دهان ممکن است در ایجاد این عارضه موثر باشد.

 

پارستزی: از عوارض نادر جراحی دندان‌های عقل پایین پارستزی است. این عارضه به معنای ایجاد بی‌حسی‌ موقتی در ناحیه زبان، لب پایین و یا فک پایین است که ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. به ندرت اتفاق می‌افتد که این بی‌حسی برای همیشه باقی بماند.
دندان نهفته

3- دندان عقل نهفته اگر درآورده نشود چه عوارضی دارد؟

دندان های نهفته مشکلات عدیده‌ای را می‌توانند در آینده ایجاد نمایند:

- عفونت لثه: لثه دندان نهفته‌ای که مقداری از آن به محیط دهان باز شده، بطور مکرر دچار عفونت و التهاب شده و دردناک می‌گردد.

 

- عفونت استخوان : اگر عفونت لثه درمان نشود، به استخوان رسیده و باعث تخریب دندان و استخوان می‌گردد.

 

- آبسه و سلولیت: اگر عفونت از استخوان بگذرد و به بافت های نرم گونه، گردن، حلق و زیر زبان سرایت کند، آبسه و یا ورم منتشر بافت نرم را که سلولیت نامیده می‌شود ایجاد می‌کند که توام با درد، تب، ورم ، قرمزی و مشکل در باز کردن دهان خواهد بود.

 

- صدمه به دندان های مجاور: دندان نهفته با فشار بر ریشه دندان مجاور ممکن است باعث تحلیل ریشه آن شود.

 

- ایجاد کیست: کیسه نازکی تاج دندان رویش نیافته را در استخوان فک در برگرفته است که بعد از رویش دندان از بین می رود. اگر دندان رویش نیابد، ممکن است بزرگ شده و تبدیل به کیست گردد. کیست‌ها تدریجا بزرگ شده و سبب تخریب و تضعیف استخوان و مشکلات بعدی می‌گردند.

 

- درد: یک دندان عقل نهفته می‌تواند ایجاد دردهای با علت نامشخص و منتشر به نواحی سر و گردن نماید.

 

- حرکت دندانی: ممکن است فشار ناشی از این دندان ها سبب بی نظمی در ردیف دندان ها شود.

 

4- آیا دندان عقل را باید بکشیم؟

در مواردی که دندان عقل جایی برای درآمدن نداشته باشد و یا به صورت افقی به دندان مجاور فشار وارد کند یا به صورت افقی در استخوان فک باشد، باید جراحی شود.

 

5- جراحی دندان عقل چیست؟

گاهی برای خارج کردن دندان عقل نیاز به برداشتن بافت نرم (لثه) یا سخت (استخوان) است. در این صورت به کشیدن دندان عقل، جراحی دندان عقل گفته می شود.

 

6- زمان مناسب درآوردن دندان های عقل چه موقع می‌باشد؟

این دندان ها تا جایی که قادر به رویش باشند، به طرف سطح حرکت می‌کنند و معمولا در سطح پشتی دندان های آسیای بزرگ دوم گیر می‌افتند و جلوتر نمی‌روند. این حالت معمولا در سنین 16 تا 17 سالگی اتفاق افتاده و بهترین زمان برای درآوردن آنهاست. در این سن به دلیل وجود کیسه رویشی بزرگی که تاج دندان را در بر گرفته و همچنین به این علت که ریشه دندان هنوز رشد نکرده و کوتاه می باشد، کشیدن آنها آسان است. ضمن اینکه از بروز عوارض فوق‌الذکر و عوارض حین جراحی نیز پیشگیری می‌شود.

 

7- عوارض کشیدن دندان عقل چیست؟

در بعضی افراد ریشه‌های کامل شده، مجاور کانال عصبی بوده و کشیدن دندان ممکن است باعث بیحسی کوتاه مدت و گاهی طولانی شود.

همچنین سینوس فک بالا یک حفره بزرگ و طبیعی است. بر اثر شکل‌گیری و طویل شدن ریشه دندان عقل بالا، ممکن است مجاورت ریشه با سینوس خیلی نزدیک شده و در حین کشیدن، حفره سینوس باز شده و یا عفونی گردد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیل گیتس باز هم ثروتمندترین فرد جهان شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:32 | بازدید : 899 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بیل گیتس در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار در راس فهرست ثروتمندان جهان بوده است

بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت برای شانزدهمین بار در صدر فهرست ثروتمندان افراد جهان قرار گرفته است.

در این فهرست که نشریه فوربز هر سال آن را منتشر می‌کند بیل گیتس بار دیگر از کارلوس اسلیم سرمایه‌دار و بازرگان مکزیکی پیش افتاد و در صدر این فهرست قرار گرفت.

ثروت خالص آقای گیتس بیش از ۳ میلیارد دلار رشد کرده و اکنون به ۷۹ میلیارد دلار رسیده است.

فوربز می‌گوید برای تهیه این فهرست اطلاعات ۱۸۲۶ میلیاردر جهان بررسی شده است.

آقای گیتس در ۲۱ سال گذشته ۱۶ بار در راس این فهرست قرار داشته است.

سرمایه‌دار آمریکایی وارن بافت بعد از بیل گیتس و کارلوس اسلیم، سومین ثروتمند جهان شناخته شده است.

________________________________________________________________________

فهرست ثروتمندترین‌های سال ۲۰۱۵ فوربز

۱- بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت با ۷۹ میلیارد دلار ۲- کارلوس اسلیم میلیارد مکزیکی سرمایه‌گذار در ارتباطات و ساختمان ۷۷ میلیارد دلار ۳- وارن بافت سرمایه‌گذار ۷۲ میلیارد دلار ۴- آمانسیو اورتگا صاحب شرکت زارا و برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر در صنعت مد ۶۴/۵ میلیارد دلار ۵- لری الیسون صاحب شرکت تکنولوژی اطلاعات اوراکل ۵۴ میلیارد دلار ۶- چارلز کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار ۷- دیوید کوچ کارخانه‌دار ۴۲ میلیارد دلار ۸- کریستی والتون از صاحبان فروشگاه وال‌مارت ۴۱ میلیارد دلار ۹- جیم والتسون از صاحبان فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت ۴۰ میلیارد دلار ۱۰- لیلیان بتنکورت صاحب شرکت محصولات آرایشی لورئال ۴۰ میلیارد دلار ______________________________________________________________________

ثروتمندترین زن این فهرست کریستی والتون است که در شش سال گذشته پنج بار در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.

مارک زوکربرگ مالک فیس‌بوک که اکنون ثروتش به ۳۳ میلیارد دلار بالغ می‌شود، با پنج پله ترقی به جایگاه شانزدهم رسیده است.

این اولین بار است که او در فهرست بیست ثروتمند جهان قرار می‌گیرد.

جوان‌ترین میلیاردر جهان ایوان اشپیگل ۲۴ ساله بنیان‌گذار نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است که ثروتش به یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌رسد.

جوان‌ترین میلیاردر جهان، بنیان‌گذار ۲۴ ساله نرم‌افزار پیامک اسنپ‌چت است

"سیلیکون ولی" پایگاه شرکت‌های تکنولوژی جهان امسال ۲۳ ثروتمند در فهرست فوربز دارد.

تراویس کالانیک و گرت کمپ بنیان‌گذاران شرکت کرایه خودرو اوبر هم در این فهرست قرار دارند.

الیزابت هولمز، بنیان‌گذار شرکت آزمایش خون ترانوس با ۴ میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت به عنوان جوان‌ترین زن خودساخته در این فهرست نام گرفته است.

۱۳۸ نفر از کسانی که سال گذشته در این فهرست قرار داشتند امسال بیرون افتاده‌اند که می‌توان از میان آنها به پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین و سلطان شکلات جهان اشاره کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نگران از بین رفتن درختان نباشید!
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:26 | بازدید : 804 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

نگران از بین رفتن درختان نباشید!
________________________
خزانۀ "روز قیامت" در درون کوهی در قطب شمال ساخته شده است. در اینجا بذرهای گیاهان خوراکی ذخیره‌سازی می‌شوند تا در صورت بروز یک فاجعۀ طبیعی مورد استفاده قرار گیرند. این خزانه، اولین محمولۀ درختان را دریافت کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، به تازگی، بذر صنوبر نروژی و کاج اسکاتلندی وارد خزانۀ منجمد شده‌اند. این خزانه در سِوالبارد، مجمع الجزایری متعلق به نروژ که در شمال این کشور قرار دارد، واقع شده است. سازمان‌هایی که بانی این خزانه بوده‌اند، امیدوارند بذرهای بیشتری از کشورهایی غیر از کشورهای شمال اروپا نیز به آن وارد کنند.

خزانۀ جهانی بذر سوالبارد، در حال جمع‌آوری و مطالعۀ نمونه‌هاست تا به کمکشان تغییرات جنگل‌های طبیعی را بررسی کند. آنها همچنین، این بذرها را نگاه می‌دارند، تا در صورتی که هر یک از این گونه‌ها منقرض شوند آن را احیا نمایند.

ساختِ این خزانه که در میانۀ راه نروژ به قطب شمال قرار دارد، پنج میلیون یورو هزینه برده و 12 ماه زمان برده است. این خزانه در سال 2008 افتتاح شد و به صورت مشترک توسط دانمارک، سوئد، فنلاند، ایسلند و نروژ اداره می‌شود و تلاشی است برای حفظ گیاهان کرۀ زمین.

در حالیکه اغلب از ذخیرۀ گونه‌های مختلف بذرها، به عنوان هدف این خزانه ذکر می‌شود، اما دانشمندان بیشتر مشتاقند تا با بهره‌گیری از این بذرهای چگونگی تغییرات ارگانیسم‌های مختلف را مطالعه کنند.

ماری روسانن، پژوهشگر یکی از گروه‌های منابع ملی که مدتی از این خزانه مراقبت کرده می‌گوید: "برای من به شخصه، مسئلۀ مقابله با فاجعه انگیزۀ اصلی نیست. چیزی که بیشتر برای من مهم است این است که ای نمونه‌ها در آینده فرصتی را فراهم می‌آورند تا بتوانیم تغییرات طولانی مدتی که در ترکیب ژنتیکی جنگلهای طبیعی روی می‌دهد را بررسی کنیم."

در مجموع 218 بذر مختلف به این خزانه وارده شده است که قدیمی‌ترین آن‌ها، بذری مربوط به سال 1938 است.

برچسب‌ها: خزانۀ , روز قیامت , بذر , ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معجزه سلامتی در عصاره قلم
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:23 | بازدید : 812 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 معجزه سلامتی در عصاره قلم
______________________
پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود. این عصاره سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

متخصصان تغذیه انگلیس می گویند، عصاره قلم گاو ، گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری هلث، سیان پورتر سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس می گوید: این عصاره حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها است و با مصرف آن فوایدی بیش از گوشت این حیوانات نصیب انسان می شود.

همچنین یک فنجان عصاره قلم حاوی 86 کالری است و در نتیجه می تواند یک وعده نهار لاغر کننده نیز محسوب شود.

این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.

آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می شد؛ اما اکنون بیشتر پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند.

پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود.

همچنین این عصاره سرشار از ماده مغذی است که به تقویت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند.

این عصاره سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد. همچنین از آن جا که دندان غنی از کلسیم است، این عصاره دندان ها را تقویت و مانع از پوسیدگی آنها می شود.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل پلی امروز 3 ساله شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:21 | بازدید : 846 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گوگل پلی امروز 3 ساله شد 
==================
گوگل پلی امروز سه سالگی خود را جشن گرفت ،به همین مناسبت گوگل بسیاری از برنامه های پولی خود را با تخفیف ارائه کرده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سحابی اسپاگتی
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:17 | بازدید : 888 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

سحابی اسپاگتی که باز مانده یک ابرنواختر در کهکشان راه شیری است، در مرز بین صورت فلکی کالسکه چی و ثور قرار دارد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


IKea در حال راه‌اندازی خط تولید مبلمانی که موبایل و تبلت شمار را بی سیم شارژ کند!
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:9 | بازدید : 761 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 IKea در حال راه‌اندازی خط تولید مبلمانی که موبایل و تبلت شمار را بی سیم شارژ کند!
========================================
روز یکشنبه در کنگره جهانی موبایل، کمپانی سوئدی Ikea، از راه اندازی اولین خط تولید خود با نام Home Smart خبر داد که به ساخت وسایلی میپردازد که امکان شارژ بی سیم گجتها را فراهم میکند. این وسایل که شامل میز، آباژور و عسلی میشوند دارای پدی است که از تکنولوژی شارژ بی سیم Qi بهره می‌برد. شایان ذکر است تنها تلفن ها و تبلت‌هایی میتوانند از این طریق شارژ شوند که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاوير کوچک‌ترين موجود زنده
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:29 | بازدید : 1209 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 دانشمندان آزمايشگاهی در برکلی توانستند تصاوير کوچک‌ترين موجود زنده را تا به امروز ثبت کنند. 

در تصاوير ويديويی و عکس‌هايی که از سوی آزمايشگاه برکلی و در يک تحقيق علمی ثبت شده است، تصاوير اين باکتری ديده می‌شود.

اندازه اين باکتری بسيار کوچک ۰.۰۰۹ ميکرون مکعب است. با کنار گذاشتن ۱۵۰ هزار از اين باکتری کنار هم می‌توان حجمی به اندازه نوک يک تار مو ايجاد کرد. 

به گزارش سایت «مادر بورد»، محققان پروژه یاد شده می‌گويند اين کوچک‌ترين شکل ثبت شده حيات زنده تاکنون است که تمامی توانايی‌های سلولی هم دارد. 

«جيل بنفيلد» از محققان اين پروژه می‌گويد: «تاکنون درک ما از اين گونه کوچک از حيات خيلی کم بود و حالا وارد دوران جديدی شده‌ايم».

وی افزود: «اين باکتری‌ها نقش زيادی در اکوسيستم زندگی ميکروبی دارند و ما هنوز از کارکرد واقعی آن‌ها مطلع نيستيم».

پژوهشگران توانستند اين باکتری را از آب‌های زيرزمينی که از «کلرادو» استخراج شده بود و طی سه مرحله جدا کنند. سپس با استفاده از دوربين‌های دو و سه بعدی، تصوير آن را ثبت کنند.

اين تحقيق می‌گويد هيچ اجماعی وجود ندارد که کوچکترين شکل از حيات در چه اندازه‌ای است. اين باکتری، کوچک‌ترين اندازه‌ای است که تا به امروز پيدا و ثبت شده است. 

تصاویر ثبت شده از این باکتری بسیار کوچک (ویدئو صدا ندارد):



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بشر (هموسپیانس) با کمک گرگها گونه نئاندرتال‌ را منقرض کرد
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:26 | بازدید : 976 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بشر (هموسپیانس) با کمک گرگها گونه نئاندرتال‌ را منقرض کرد
________________________________
بشر با اهلی کردن گرگ و پرورش سگ توانست نسل نئاندرتال‌ها را در اروپا منقرض کند.

پروفسور پت شیپمن، استاد دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، می‌گوید بشر با کمک سگها، در رقابت برای شکار از نئاندرتال‌ها پیش افتاد که در نهایت حدود چهل هزار پیش نسل آنها را منقرض کرد.

به گفته شیپمن: "ما با گرگها متحد شدیم و این پایان کار نئاندرتال‌ها بود."

نظریه پروفسور شیپمن برخلاف دیدگاه فعلی کارشناسان است که اهلی شدن گرگ‌ها را به ده هزار سال پیش نسبت می‌دهند، همزمان با آغاز عصر کشاورزی.

اما پروفسور شیپمن بر این باور است که بشر هفتاد هزار سال پیش که برای نخستین بار از آفریقا به اروپا مهاجرت کرد پرورش و اهلی کردن گرگ‌ها را آغاز کرد.

نظریه پروفسور شیپمن معمای انقراض نئاندرتال‌ها توضیح می‌دهد؛ بشر امروزی در آفریقا پا به عرصه گذاشت و تقریبا ۲۵ هزار سال پیش به اروپا رسید. در آن زمان نئاندرتال‌ها دویست هزار سال بود که در در اروپا زندگی کرده بودند اما چند هزار سال بعد از ورود بشر به اروپا منقرض شدند.

پوفسور شیپمن معتقد است در کنار گرگ‌ها، مهارت بیشتر در شکار و اسلحه بهتر باعث شدند که بشر تسلط خود را بر رقیب اعمال کند.

او می‌گوید: "گرگ-سگ‌ها می‌توانستند رد حیواناتی مثل گوزن و گاومیش را بگیرند و آنها رم بدهند و تا وقتی که خسته شوند دنبالشان کنند. بعد انسانها می‌توانستند آنها را با گرز و تیر و کمان بکشند."

"به این ترتیب سگها لازم نبود به این حیوانات بزرگ نزدیک شوند تا آنها را بکشند، کاری که اغلب خطرناکترین قسمت شکار است، انسانها هم لازم نبود برای تعقیب و خسته کردن شکار انرژی صرف کنند."

"این کار را سگ‌ها انجام می‌دادند و گوشت بین همه تقسیم می‌شد و همه منتفع می‌شدند."

بر اساس آخرین نظریه‌ها، حدود پنج هزار سال دو گونه انسانی "بشر" و "نئاندرتال‌" همزمان در اروپا ساکن بودند و حتی بررسی‌های ژنتیکی نشان از آمیزش و بچه‌دار شدن بین آنها دارد.

اما به مرور احتمالا بعلت رقابت بر سر منابع یا خشونت یا تغییر آب وهوا، نئاندرتال‌ها از بین رفتند و فقط انسان امروزی با اسم علمی "هومو ساپینس" باقی ماند.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خواندنی‌های شگفت انگیز درباره طلا
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:23 | بازدید : 784 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

خواندنی‌های شگفت انگیز درباره طلا
__________________________
طلا از آن دسته عناصری است که در طیف گسترده ای از موارد به کار گرفته می شود، از ساخت ریزقطعات الکترونیکی گرفته تا سیستم های فضایی و حالا بد نیست نکاتی درباره آن بدانیم که بدون شک تعجب برانگیز است. 

به گزارش مهر، هرآنچه که به طلا مربوط شود، هیجان انگیز و خواندنی است از جمله آنکه تقریبا تمام طلایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد در طول تاریخ توسط دیگران استفاده می شده است و درحقیقت می توان گفت بشر همواره درحال بازیافت آن بوده است! 

نخستین فلز مورد استفاده انسان نخستین 
=========================
به احتمال فراوان طلا نخستین فلزی بوده که توسط انسان های نخستین مورد استفاده قرار می گرفته است. دست سازه های طلایی کشف شده در بلغارستان که به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح مربوط می شود گواهی بر این ادعاست. از این رو حتی می توان گفت عمر طلا در زمین با عصر سنگی برابری می کند. 

رواج در پزشکی 
=========
دانشمندان متوجه شده اند در قرن هفتم پیش از میلاد دندانپزشکانی در ایتالیا از طلا برای جاساز کردن دندان های مصنوعی در دهان استفاده می کردند. از آن گذشته در طول تاریخ استفاده از طلا به عنوان ماده پرکننده دندان رواج داشته است. 

کشف تصادفی در آمریکا
============== 
نخستین بار طلا در آمریکا در سال 1799 کشف شد و البته به طور کاملا تصادفی. خانواده ای در این کشور از تکه سنگ بزرگی به وزن حدود 8 کیلوگرم برای در زدن استفاده می کردند تا اینکه یک جواهر فروش محلی متوجه وجود طلا در آن شد! آنها این تکه سنگ را به قیمت ناچیز 3.5 دلار به جواهر فروش فروختند، بهایی کمتر از یک هزارم قیمت واقعی آن. در ادامه جواهر فروش شروع به استخراج طلا از آن کرد تا لقب نخستین استخراج کننده تجاری طلا در تاریخ آمریکا لقب بگیرد. 

انعطاف پذیری شگفت انگیز
================ 
طلا به طرز شگفت انگیزی خاصیت انعطافی و ضربه پذیری دارد به طوریکه هر اونس از آن را می توان به رشته باریکی به طول 80 کیلومتر تبدیل کرد که در این صورت رشته به دست آمده تنها یک دهم موی انسان قطر دارد! 

فناناپذیر 
=====
تقریبا می توان گفت طلا فناناپذیر است. بشر در طول تاریخ همواره آن را بازیافت کرده به طوریکه برآورد می شود 85 درصد کل طلای کشف شده همواره در حال استفاده است. 

استفاده در مأموریت تاریخی آپولو
=================== 
در مأموریت تاریخی آپولو به ماه، از ورقه نازک طلا به عنوان بخشی از پوشش حفاظتی فضاپیما استفاده شد تا فضانوردان از پرتوهای مخرب کیهانی در امان باشند. همچنین لایه ای بسیار نازک از این فلز در عینک مخصوص فضانوردان به کار گرفته می شود تا آسیبی به چشم آنها وارد نشود. 

کاربرد در قالب فناوری سبز 
================
استفاده از طلا در ساخت پنجره ساختمان ها را می توان نوعی "فناوری سبز" به شمار آورد چون به بازتابش نور خورشید در تابستان و جذب بهتر آن در زمستان کمک می کند. با این حال استخراج آن فرآیندی آسیب رسان به محیط زیست است. تنها در سال 2000 و در جریان یک حادثه که با نشت مواد شیمیایی مورد نیاز برای استخراج آن به آب همراه شد، حجم قابل توجهی از آب منطقه آلوده و غیرقابل استفاده شد. برآورد می شد این میزان آب برای رفع نیاز 2.5 میلیون تن کافی بود! 

سیارک هایی که معدن طلا هستند 
=====================
مقادیر قابل توجهی طلا در فضا و در سنگ های فضایی وجود دارد. دانشمندان برخی سیارک ها را معادن عظیم طلای سرگردان در فضا می دانند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با کهکشان همسایه کهکشان راه شیری، بنام کهکشان
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:20 | بازدید : 772 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

  آشنایی با کهکشان همسایه کهکشان راه شیری، بنام کهکشان "آندرومدا" (Andromeda)

کهکشان آندرومدا یا M۳۱، کهکشانی در فاصله ۲.۳ میلیون سال نوری از زمین است که نزدیک‌ترین همسایه کهکشان راه شیری محسوب می‌شود؛ دورافتاده‌ترین سازه کیهانی که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح تماشا کرد.

اگرچه چند كهكشان كوچك ديگر در فاصله‌اي نزديك‌تر به كهكشان راه شيري وجود دارند، اما كهكشان اندرومدا، نزديكترين كهكشان بزرگي است كه در همسايگي كهكشان زمين مي‌توان يافت. به استثناي ابرهاي ماژلاني بزرگ و كوچك كه از عرض‌هاي جغرافيايي شمالي قابل مشاهده نيستند، كهكشان اندرومدا كه با نام مسيه 31 نيز شناخته مي‌شود،‌درخشان‌ترين كهكشان در سرتاسر آسمان و همچنين دورافتاده‌ترين پديده كيهاني است كه مي‌توان با چشم غير مسلح مشاهده كرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"ابر عدسی شکل" یا "کلاهکوه" بر فراز کوه فوجی یامای ژاپن در غروب آفتاب.
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:16 | بازدید : 972 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 "ابر عدسی شکل" یا "کلاهکوه" بر فراز کوه فوجی یامای ژاپن در غروب آفتاب.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سگها دروغ را می‌فهمند
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:14 | بازدید : 792 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 پژوهشگران: سگها دروغ را می‌فهمند
__________________________
پژوهش جدید توسط محققان ژاپنی حاکی از آن است که سگ‌ها می‌توانند دروغ را تشخیص بدهند.

محققان دانشگاه کیوتوی ژاپن دریافتند که سگ‌ها، افراد صادق را بخاطر سپرده و از فرمان‌های آن‌ها پیروی می‌کنند؛ این پژوهش نشان می‌دهد که سگ‌ها یاد می‌گیرند به چه کسی بویژه در مورد غذا تکیه کنند.

عقیده عمومی بر این است که اگر انسان به چیزی اشاره کند، سگ به سمت آن رفته و آن را بو می‌کند. محققان ژاپنی این نظریه را بر روی 34 سگ آزمایش کردند. آن‌ها ابتدا هر حیوان را به سمت مخزنی هدایت کردند که درون آن غذا مخفی شده بود و سگ‌ها به سوی آن دویده و غذا را می‌خوردند.

در آزمایش دوم، این محققان هر کدام از سگ‌ها را به سمت مخازن خالی هدایت می‌کردند که سگ‌ها طبق وظیفه به سمت آن می‌دویدند؛ اما هنگامی که دانشمندان برای سومین‌بار حیوانات را به سمت لوله‌ای هدایت کردند که درون آن غذا پنهان شده بود، بیشتر سگ‌ها دستور را نادیده گرفتند. این در حالیست که وقتی یک پژوهشگر جدید سگ‌ها را به سمت مخزن روانه کرد، آن‌ها مشتاقانه به سمت آن دویده و غذا را خوردند.

به گفته محققان، این امر بدان معنی است که سگ‌ها از تجربه خود در مورد انسان‌ها برای قضاوت در مورد صادق بودنشان استفاده می‌کنند. این پژوهش در مجله Animal Cognition منتشر شده است.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلعیده شدن باکتری سیاه زخم توسط یک سلول دستگاه ایمنی بدن!
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 23:11 | بازدید : 878 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 بلعیده شدن باکتری سیاه زخم توسط یک سلول دستگاه ایمنی بدن!



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زندگی مسالمت‌آمیز خفاش پشمالو و گیاه گوشت‌خوار
دو شنبه 11 اسفند 1393 ساعت 12:39 | بازدید : 727 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 زندگی مسالمت‌آمیز خفاش پشمالو و گیاه گوشت‌خوار
_____________________________
اغلب خفاش‌ها به‌صورت گروهی در غارها زندگی می‌کنند؛ اما خفاش پشمالوی هاردویک لانه‌های مجلل‌تر و خصوصی‌تر را ترجیح می‌دهد، مانند یک گیاه گوشت‌خوار استوایی.

خفاش ریزاندام استوایی با نام علمی Kerivoula hardwickii درون گیاهان کوزه‌ای استوایی لانه می‌کند. این گیاهان گوشت‌خوار معمولا حشرات را به خود جذب می‌کنند، اما نوعی از آنها با نام علمی Nepenthes hemsleyana فاقد آن بوی خاصی است که دیگر گیاهان هم خانواده‌اش برای جذب کردن حشرات منتشر می‌کنند و به همین دلیل حشرات اندکی طعمه این گیاه می‌شوند.

اما مدفوع خفاش کوچک هاردویک که درون این گیاه لانه می‌کند، بیش از یک‌سوم نیتروژن مورد نیاز این گیاه را تامین می‌کند و همزیستی با این خفاش برای بقای گیاه حیاتی است.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ‌تر، اینجا را کلیک کنید.
این خفاش‌ها که در سال 2009 / 1388 کشف شده‌اند، تنها گونه‌های خفاش شناخته‌شده‌ای هستند که درون گیاهان کوزه‌ای لانه می‌کنند.


موضوعات مرتبط: اطلاعات عمومی , اخبار , علمی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 388
بازدید ماه : 5595
بازدید کل : 342524
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 388
:: بازدید ماه : 5595
:: بازدید سال : 31032
:: بازدید کلی : 342524