کلیدهای میانبر در اینترنت
دو شنبه 14 ارديبهشت 1394 ساعت 16:53 | بازدید : 609 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کلیدهای میانبر در اینترنت

مرورگرهای معروف کلیدهای میانبری دارند که کار کردن با آن‌ها و اینترنت را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. برخی از این کلیدهای میانبر مشهور و رایج هستند اما برخی دیگر را ممکن است ندانید.

۱. جستجوی یک عکس در گوگل کروم

اگر دکمه S را نگه دارید و روی یک عکس در گوگل کروم کلیک راست کنید، آن عکس در گوگل سرچ می‌شود. به نظر می‌رسد این ویژگی مختص کروم باشد.

۲. برگرداندن یک صفحه بسته شده

اگر صفحه‌ای را اشتباهی بسته باشید یا نظرتان تغییر کرده باشد، با گرفتن دکمه‌های Ctrl+Shift+T و نگه داشتن آن‌ها صفحه مورد نظر دوباره باز می‌شود. این کار در کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر قابل انجام است.

۳. وبگردی مخفیانه

برای باز کردن یک صفحه «incognito» در کروم دکمه‌های Ctrl+Shift+N را نگه دارید. در فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر با فشار دادن همزمان دکمه‌های Ctrl+Shift+P این اتفاق می‌افتد.

۴. پاک کردن کش مرورگر

برای پاک کردن کش (cache) مرورگر می‌توانید دکمه‌های Ctrl+Shift+Del را یکجا فشار دهید تا پنجره مدیریت آن باز شود و راجع به کش تصمیم بگیرید.

۵. رفتن به Home

اگر در وبسایتی بخواهید خیلی سریع به home آن بروید با فشار دادن دکمه‌های Alt+Home می‌توانید این کار را انجام دهید.

۶. جابجایی بین صفحات

با گرفتن دکمه‌های Alt+Tab می‌توانید بین صفحاتی که باز کرده‌اید بچرخید هرچند این دکمه‌ها فقط برای مرورگر‌ها نیستند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پنج ترفند ساده برای سریع‌تر شدن کامپیوتر شما
سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت 18:53 | بازدید : 636 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

پنج ترفند ساده برای سریع‌تر شدن کامپیوتر شما

 

 

اگر کلافه شده‌اید این مطلب را بخوانید

"ولی کامپیوترم را همین تازگی خریده ام!" با این جمله شکایت خود را مطرح می‌کنید. ولی در‌ واقع شش سال پیش بود که شما به فروشگاه رفتید و تصمیم گرفتید از تخفیف بی‌نظیری بهره ببرید. بعد در حالی که کم مانده موهای سر خود را بکنید، از خود می‌پرسید: "پس چرا انقدر طول می‌کشد تا این برنامه باز شود؟"

اگر کارشناس آی تی نیستید ولی دوست ندارید هر بار که لباس نو می‌خرید، کامپیوتر خود را نیز تعویض کنید، بی بی سی لیستی از ترفندهای ساده برای شما تهیه کرده، تا بتوانید بهتر از کامپیوتر پی سی یا مک خود نگهداری کنید – نکات ساده‌ای که برای هر کسی با هر میزان دانش درباره کامپیوتر مفید است.

۱. یکپارچه سازی هارد دیسک – یا Defrag کردن

شاید اصلاً ندانید که این کار چیست، ولی هنگامی که بفهمید چقدر در نگهداری کامپیوتر اهمیت دارد تعجب خواهید کرد.

یکپارچه سازی (Defragmentation) سرعت خواندن فایل‌ها توسط کامپیوتر شما را، بوسیله مرتب کردن ساختار داده‌های روی هارد دیسک، بالا می‌برد.

حتی هارد دیسک های امروزی نیز در طول زمان، بخاطر نحوه ذخیره سازی فایل‌ها، سرعت خود را از دست می‌دهند. هنگامی که هارد دیسک فایل‌های جدید را می‌نویسد یا فایل‌های قدیمی را پاک می‌کند، آن‌ها قطعه قطعه شده و در بخش‌های مختلف هارددیسک ذخیره می‌شوند، به جای اینکه همه داده‌ها یک جا و در کنار هم ذخیره شود. این موضوع از بهره وری در هنگام دسترسی به فایل‌ها می کاهد.

شما احتمالاً فایل‌های زیادی دارید که هیچ وقت آن‌ها را باز نمی‌کنید، ولی فضای ارزشمند هارددیسک شما را اشغال کرده‌اند

بنابراین با مرتب کردن قطعه‌های اطلاعات پراکنده روی هارددیسک، شما نه تنها فضای موجود بعنوان حافظه را افزایش می‌دهید، که دسترسی به این اطلاعات را نیز راحت‌تر می‌کنید.

انجام آن نیز سخت نیست. برنامه‌های مخصوص این کار وجود دارد، مانند Smart Defrag ۳ (برای Windows ۸.۱) و iDefrag (برای سیستم عامل OS X اپل).

۲. پاک کردن فایل‌های غیرضروری

این روزها خیلی راحت می‌توان یک هارددیسک کوچک‌تر از ۲۰۰ گیگابایت را پر کرد. و هر چه این هارددیسک پرتر باشد، کار کردن با کامپیوتر سخت تر می‌شود.

شما احتمالاً فایل‌های قدیمی زیادی دارید، که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، ولی فضای ارزشمند کامپیوتر شما را اشغال کرده‌اند.

برای تشخیص این فایل‌ها تنها کافی است که یک اپلیکیشن دانلود کنید.

برنامه‌های مختلفی در بازار برای پی سی و مک موجود است. برای پی سی، SpaceSniffer یا WinDirStat می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید کدام فایل‌ها بیشترین حجم از هارددیسک شما را اشغال کرده‌اند.

اگر از سیستم عامل OS X و کامپیوتر مک استفاده می کنید، راه ساده‌تری هم وجود دارد، با امکان جستجوی Finder. این برنامه به شما امکان می‌دهد که هر چیز روی کامپیوتر مک شما وجود دارد، از جمله اپ ها و برنامه‌ها، هارددیسک ها، فایل‌ها، فولدرها و درایوهای دی وی دی را، به شکلی بصری و کاربردی مشاهده کنید.

۳. جلوگیری از اجرای خودبخود برنامه‌ها

این یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای بالا بردن سرعت کامپیوتر شما – بخصوص در هنگام روشن شدن – است.

شما می‌توانید در زمان اجرا ببینید که چه برنامه‌هایی روی کامپیوتر شما فعال است و آن‌هایی که می‌خواهید را متوقف کنید.

در OS X از طریق Activity Monitor و در ویندوز از طریق Task Manager، می‌توانید این کار را بکنید. اگر کامپیوتر مک دارید، در System Preferences گزینه Users and Groups را انتخاب کنید و روی برنامه‌ای که می‌خواهید متوقف کنید، کلیک کنید.

اگر کامپیوتر پی سی دارید، می‌توانید از ابزار مجانی Autoruns استفاده کنید، که برنامه‌هایی که خودبخود اجرا می‌شوند را کنترل می‌کند.

۴. از بین بردن ویروس ها و "بدافزارها"

برخی معتقدند که بدون نرم افزارهای ویروس‌یاب هم می‌توان سر کرد. به گفته آنها این نرم افزارها، بخصوص در پی سی های قدیمی تر، حافظه و قدرت زیادی از کامپیوتر را مصرف می‌کند.

ولی کسانی که متخصص نیستند، بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنند و نرم افزارهای ویروس‌یاب نصب کنند.

شما باید نرم‌افزار ویروس‌یاب خود را بر اساس مشخصات کامپیوترتان انتخاب کنید. از جمله این برنامه‌ها که کمترین حافظه و قدرت کامپیوتر شما را مصرف می‌کند، می‌توان به Microsoft Security Essentials، Panda Cloud و Avira اشاره کرد. برای پی سی این لیست خیلی بلندبالا است.

با این که افسانه در امان بودن کامپیوترهای مک از دست ویروس ها به گوش همه رسیده، در صورتی که مک شما از حالت عادی کندتر شده است، احتمال وجود ویروس را نادیده نگیرید. با یک ابزار مجانی، مانند ویروس‌یاب Avast یا Sophos می‌توانید خود را بیمه کنید.

۵. استفاده از برنامه‌های تحت وب

چرا به خود دردسر بدهید و نرم‌افزار Office را نصب و اجرا کنید، در حالی که همه آن کارها را می‌توان با برنامه‌های Google Docs، Adobe Buzzword یا Peepel انجام داد.

امروزه برنامه‌های تحت وب، که می‌توانید در مرورگر خود از آن‌ها استفاده کنید، تقریباً از پس هر کاری بر می‌آیند.

آنها دو برتری نیز دارند: سرعت اجرای آن‌ها بسیار بیشتر است و هارددیسک شما را پر نمی‌کنند.

اگر شما این پنج قدم را اجرا کردید، ولی کامپیوتر شما همچنان کند است، شاید وقت آن باشد که با یک کارشناس تماس بگیرید – یا روی یک دستگاه جدید سرمایه‌گذاری کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سارقان اينترنتى ١٨٠ حساب اصفهانى را هك كردند
جمعه 22 اسفند 1393 ساعت 22:38 | بازدید : 930 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 سارقان اينترنتى ١٨٠ حساب اصفهانى را هك كردند
------------
دو نفر از سارقان اینترنتی با راه اندازی سایت فیشینگ موفق به فریب کاربران اینترنتی و هک کردن اطلاعات حساب بانکی 180 نفر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این سارقان اینترنتی موفق به برداشت مبالغی از این حساب ها و خرید گوشی تلفن همراه از طریق آن شدند.

بر اساس این گزارش، به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی آنها موضوع در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای ( فضای تبادل اطلاعات ) اصفهان در این زمینه گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد با استفاده از شماره حساب شاکیان در یکی از فروشگاه های اینترنتی، گوشی تلفن همراه خریداری شده در حالیکه صاحبان حساب از این موضوع بی خبر بودند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی افزود: یکی از این سارقان هنگام دریافت گوشی تلفن همراه در فروشگاهی در شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این متهم به کلاهبرداری از کاربران اینترنت با راه اندازی سایت فیشینگ اعتراف و همدست خود را معرفی کرد ادامه داد: همدست وی نیز شناسایی و به پلیس فتا منتقل شده است.

مرتضوی گفت: در بازرسی از متهمان، هفت دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به ارزش 110 میلیون ریال کشف و در بررسی محتوای اطلاعات حافظه و لب تاب توقیفی از آنها 180 مورد اطلاعات حساب بانکی شهروندان بدست آمد.

فیشینگ گونه ای از شیوه مهندسی اجتماعی با هدف به اشتباه انداختن کاربران به منظور بدست آوردن اطلاعات شخصی و حساس (محرمانه) آنها است.

در این شیوه، فیشرها (کسانی که مرتکب عمل فیشینگ می شوند) بعد از طراحی سایتی مشابه سایت اصلی، آن را در اینترنت انتشار می دهند، همچنین برای هدایت قربانیان به سایت مورد نظرشان و وارد کردن اطلاعات محرمانه از روش های مختلفی مانند ایجاد پیغام دروغین، انتشار آن در اینترنت، ارسال آن به پست الکترونیکی و کشاندن افراد به درون سایت شبیه سازی شده ، استفاده می کنند.

بیشتر سایت هایی که فیشرها شبیه سازی می کنند، درگاه های پرداخت آنلاین بانک ها، صفحات ورود به سایت های معروف و مهم، وب سایت های مربوط به امور خیریه، سایت های قرعه کشی و نامه های الکترونیکی است.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه کسی حساب فیسبوک شما را به اِرث می برد
یک شنبه 17 اسفند 1393 ساعت 20:43 | بازدید : 883 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

کمتر کسی در دنیای امروزی پیدا می شود که یک حساب فیسبوک نداشته باشد. این شبکه اجتماعی عملا به نوعی شناسنامه اینترنتی بدل شده و سرنوشت این شناسنامه بعد از مرگ، مسئله ایست که از چندی پیش ذهن کاربران فیسبوک را بخود مشغول کرده است. همه ما کسانی را می شناسیم که بطور ناگهانی از دنیا رفته اند و در آن شرایط حساب کاربری فیسبوک آنها ممکن است آخرین چیز در ذهن بازماندگان آنان باشد ولی مانند شناسنامه، باید با این مسئله هم روبرو شویم. در ادامه مطلب با نحوه تنظیمات "Legacy Contact" آشنا خواهیم شد. این ویژگی به ما اجازه می دهد تا با چند کلیک به یک شخص دیگر مثل دوست نزدیک، همسر، برادر، خواهر و... خود اجازه دهیم تا حساب کاربری ما را (البته قسمت هایی از آن را) مدیریت کند.

 

 

مراحل لازم برای انجام این کار در زیر لیست شده اند:

  1. فیسبوک خود را باز کرده و از فلش بالا سمت راست گزینه Settings را انتخاب کنید.
  2. حالا از ستون سمت چپ گزینه Security را انتخاب کرده روی Edit در بخش Legacy Contact کلیک کنید.

  1. در کادر نشان داده شده یکی از دوستان خود را انتخاب و دکمه Add را بزنید. اگر نمی خواهید کسی حساب شما را به ارث ببرد می توانید تیک پایین را بزنید تا در صورت فوت اکانت کاملا حذف شده و تمام محتویات آن پاک شود.

  1. سپس پیغامی که به شخص معتمد شما فرستاده می شود را مرور کنید و دکمه Send را بزنید. (اگر می خواهید این پیام را بعدا بفرستید گزینه Not Now را بزنید).

  1. در آخر هم Ok و سپس Close را انتخاب کرده و خارج شوید.

 

هر موقع که اراده کنید می توانید با زدن دکمه Remove و دنبال کردن دوباره مراحل بالا شخص معتمد خود را تغییر دهید.

 

اگر خدای ناکرده فوت کنید، Legacy Contact شما باید فیسبوک را در جریان این اتفاق گذاشته و درخواست اکانت یادگاری (Memorialize) کند. بعد از اینکه اکانت شما به یک صفحه یادگاری تبدیل شد او می توانید پست های جدیدی در بالای تایم لاین یادگاری شده شما گذاشته و عکس پروفایل و کاور شما را عوض کند.



برگرفته شده از techlist.blog.ir 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینی
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:45 | بازدید : 1139 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 "تیــانهــه-2" قدرتمنــدترین ابــر کامپیــوتر چینیــه و ایــن ابــر کامپیــوتر با "3 میلیون و 120 هزار هسته پردازشگر" میتــونه در هر ثانیــه 33.86 پتــافلاپــس محاسبــات رو انجــام بــده..

بایــد بدونیــد کــه هــر پتــافلاپ بــرابر "هــزار تریلیــون محاسبــه" س و همینطــور جالبــه بدونیــد "مغــز انســان" در هــر ثانیــه تــوان محاسباتــی معــادل 20 پتــافلاپ رو داره...


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خصوصیت جدید به تویتتر اضافه خواهد شد
جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 14:36 | بازدید : 844 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

خصوصیت جدید به تویتتر اضافه خواهد شد

تویتتر یکی از بزرگترین سایتهای اجتماعی جهان، همانند فیس بوک، دارای خاصیت پویندگی خواهد بود. به روز رسانی به زودی انجام خواهد گردید.

با این به روز رسانی مهم، کاربران تلفنهای هوشمند به راحتی و مطمئن تر قادر به استفاده از  لینکهای به اشتراک گذارده شده خواهند بود.

متخصصان به این نوآوری به شکل یک تحول بسیار مهم اشاره کرده و ابراز می دارند که کاربران تویتتر پیش از آغاز این نوآوری، باید به لینکهایی که وارد می شوند، دقت بسیاری داشته باشند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند؟
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 23:9 | بازدید : 793 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 

امروزه با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت بی‌سیم یا همان Fi و وجود روش‌ها و نرم‌افزارهای یافتن رمز این شبکه‌ها، یکی از مشکلاتی که اغلب دارندگان اینترنت بی‌سیم را دچار نگرانی کرده حفظ امنیت آن است.

 

آیا کسی بدون اجازه از اینترنت ما استفاده می‌کند؟ آیا رمز اینترنت ما را پیدا کرده‌اند؟ و سوال‌هایی از این نوع احتمالا تا به حال بارها از ذهن هریک از ما گذشته و موجب نگرانی ما شده و دلیل آن هم همان طور که اشاره شده، امنیت کم آن است.

بنابراین یکی از لازمه‌های داشتن یک اینترنت بی‌سیم امن، شناخت راه هایی است که از آن طریق بدانیم چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند و در صورت استفاده غیرمجاز چگونه امنیت اینترنت خود را بالا برده و مانع استفاده از آن شویم.

چه کسانی از اینترنت ما استفاده می کنند؟
یک روش کاملا مطمئن برای پیداکردن افرادی که از اینترنت مودم شما استفاده می کنند (چه بی‌سیم و چه باسیم)، واردکردن آی‌پی روتر در مرورگر است.

هرچند بعضی از روترها این اطلاعات را به شما نمی دهند که البته تعداد آنها خیلی کم است. برای این کار با وارد کردن IP روتر خود در صفحه مرورگرتان، وارد آن شوید. اگر در این مورد نمی دانید، ابتدا (http://192.168.0.1) را بررسی کنید. 
اگر کار نکرد، در دفترچه راهنمای مودم به دنبال آن بگردید. گاهی اوقات این اعداد روی خود مودم نوشته شده اند. وقتی IP را وارد کردید، باید نام کاربری و پسورد یا گاهی اوقات فقط پسورد را وارد کنید. 
چنانچه پسورد را نمی دانید، به دفترچه راهنمای مودم مراجعه کنید و اگر آن را تغییر داده‌اید اما به یاد نمی آورید، با ISP (شرکت خدمات دهنده اینترنت) خود تماس بگیرید، مطمئنا آنها به شما کمک خواهندکرد.

زمانی که وارد شدید، به دنبال عبارت هایی مانند Attached device یا Device list یا Client list یا چیزهایی شبیه با این ها بگردید. توجه کنید این گزینه احتمالا در زیرشاخه های مختلف و در تب‌های مختلف پیدا می شود، بنابراین انتظار نداشته باشید خودش را سریع به شما نشان دهد.

وقتی آن را پیدا و روی آن کلیک کردید، می توانید فهرستی از IPها و دستگاه هایی را که از اینترنت شما استفاده می کنند یا کرده‌اند مشاهده کنید.

مشخص است که همه دستگاه ها حتما اسم ندارند و درواقع همیشه مشخص نیست چه رایانه هایی از اینترنت شما استفاده می کنند. منظور این است که نباید انتظار داشت که همیشه در قسمت Host name نام دستگاه ها مشخص باشد.
پس در این مواقع باید چه کرد؟ باید IP دستگاه خودتان را پیدا کنید. برای این کار در منوی استارت CMDو Enter را تایپ کنید و در پنجره باز شده تایپ کنید IPCONFIG و سپس Enter را بزنید. می بینید که در قسمت IPv۴address آدرس IP شما نوشته شده است.

وقتی که IPهای سارقان را پیدا کردید می توانید آنها را در قسمتی با نام IP filtering (یا مثل این) وارد کنید تا آنها را فیلتر کنید و اجازه دسترسی به آنها را ندهید.

اما به هر حال تغییر IP کار بسیار ساده ای است و نباید از این روش مطمئن بود، پس بهتر است به ادامه این متن هم توجه کنید.

چطوراینترنت بی سیم را امن کنیم؟
تغییر WEP به WPA یا WPA2
ابتدا باید وارد روتر خود شوید. حال به قسمت تغییر تنظیمات Wireless بروید که این مورد معمولا با نام Wireless setting مشاهده می شود. حال Security mode یا Security options را به WPA یا WPA۲ تغییر دهید.

اگرچه WPA2 امنیت زیادی دارد، اما ممکن است در بعضی از دستگاه ها کار نکند. اگر بعد از تغییر به WPA2 توانستید با دستگاه های مورد استفاده خودتان به اینترنت متصل شوید که بهتر است از همین Security mode استفاد کنید؛ در غیر این صورت این گزینه را به WAP یا در صورت موجود بودن به WPA2، WPA تغییر دهید.

SSID خود را مخفی کنید
شما می توانید نام مودم خود را مخفی کنید، در این صورت نام شما دیگر هیچ گاه نمایش داده نمی شود و درواقع خودتان باید به صورت دستی آن را وارد کنید. برای این کار باید به دنبال گزینه‌ای با نام Hide SSID در تنظیمات Wireless بگردید و آن را تیک بزنید. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گوگل پلی امروز 3 ساله شد
چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت 1:21 | بازدید : 828 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 گوگل پلی امروز 3 ساله شد 
==================
گوگل پلی امروز سه سالگی خود را جشن گرفت ،به همین مناسبت گوگل بسیاری از برنامه های پولی خود را با تخفیف ارائه کرده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربران کروم، «پیش» از لود شدن وبسایت ها از وجود بدافزارها آگاه می شوند!
چهار شنبه 6 اسفند 1393 ساعت 12:51 | بازدید : 775 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 کاربران کروم، «پیش» از لود شدن وبسایت ها از وجود بدافزارها آگاه می شوند!
==============================================
تا پیش از این، هشدار در مورد وجود نرم افزارهای مخرب پس از وارد کردن دامنه در آدرس بار نمایش داده می شد. اما حالا گوگل تصمیم گرفته که برای در امان نگه داشتن کاربرانش، کمی سریع تر به وجود این نرم افزارها واکنش نشان دهد. اسکرین شات مربوط به این هشدار در تصویر بالای صفحه به نمایش در آمده است.

خوشبختانه این سیستم هشدار تازه باعث کاهش حجم بدافزارهایی خواهد شد که به صورت تصادفی دانلود شده و روی کامپیوترهای کاربران نصب می شوند.

این مسأله به ویژه در مورد وبسایت هایی سودمند واقع خواهد شد که مملو از بدافزار هستند و می توانند تنظیمات پیش فرض جستجوی شما را تغییر داده یا حتی یکی از صفحات خود را در هوم پیج مرورگرتان قرار دهند. این سایت ها همچنین قادرند شما را فریب داده و مجاب به دانلود بدافزاری جدید کنند.

شرکت مورد بحث همچنین تغییراتی را هم در نتایج جستجوی کاربران اعمال نموده و طبق گزارش منتشر شده از سوی آن «اکنون قابلیت سرچ گوگل حاوی سیگنال هایی است که توانایی تشخیص چنین سایت هایی را دارند. با این تغییر، شانس آنکه از طریق نتایج جستجوی خود به یکی از سایت های یاد شده هدایت گردید بسیار پایین می آید.» جهت دریافت آخرین بیلد کروم می توانید به وبسایت آن مراجعه نمایید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کد تلفن تمام کشورها وجزیره ها
یک شنبه 9 آذر 1393 ساعت 12:54 | بازدید : 1225 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

کد تلفن تمام کشورها وجزیره ها 

232 کشور و جزیره 

هر جا دلتون خواست زنگ بزنید !

 


موضوعات مرتبط: اطلاعات مفید کامپیوتری , ,

|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


سه ویژگی در گوگل کروم که معمولا دیده نمی شود
سه شنبه 27 آبان 1393 ساعت 1:49 | بازدید : 1098 | نویسنده : آراز شیوا | ( نظرات )

 ۱_ Other Devices

یکی از قدرتمند ترین قابلیت های کروم، توانایی همگام سازی خوب آن است و –نه تنها بوکمارک ها و گذرواژه ها را شامل می شود بلکه- امکان سینک تب های باز را نیز داراست { از Setting => Advanced sync Settings می توانید این قابلیت را اضافه نمائید}.
برای مثال اگر مرورگر کروم بر روی رایانه ها، اسمارت فون ها و یا تبلت های دیگر نصب شده باشد می توانید از یک یک آن ها برای دسترسی به تب های باز روی رایانه مبدا استفاده نمائید؛ ابتدا یک تب جدید را باز و سپس بر روی منوی Other devices موجود در گوشه پائینی آن تب کلیک کنید. اکنون لیستی دسته بندی شده از تب های باز را از تمامی موارد موجود در مروگر کروم را خواهید دید. بسیار دسترس اما غیر قابل تصور!


۲_ Recently Closed
همانطور که شاید بدانید، اگر به صورت تصادفی صفحه ای را ببندید، اگر مایل باشید می توانید سریعاً آن را با فشردن کلید های Ctrl-Shift-T پیدا نموده و اجرا کنید. با این حال، اگر موردی را بخواهید که به تازگی در آن نبوده اید یا حتی از مواردی باشد که در این لیست به دست آمده با استفاده از فشردن این کلید ها موجود نباشد چگونه عمل می کنید؟
چیزی که شما به آن نیاز دارید، لیستی از تمامی تب های بسته شده است که کروم آن را کاملا تحت پوشش خود دارد؛ هنگامی که در گوشه پائینی هستید به گزینه بعدی Other Devices دقت بیشتری کنید، منوی The Recently Closed همانجا قرار دارد. با کلیک بر روی آن ۱۰ تب پایانی بسته شده را مشاهده خواهید کرد.
۳_ Web Store
افرادی که جدیدا به مجموعه کروم می پیوندند، شاید از قابلیتی که گوگل از کتابخانه از برنامه ها به راحتی از وب استور در اختیارشان قرار می دهد آگاه نباشند.
اگر شما هم از دسته افرادی هستید که با آن برخورد نداشته اید، می توانید از همان گوشه درست در گزینه کنار آخرین تب ها بسته شده آن را مشاهده نمائید. سپس اگر بر روی Web Store کلیک کنید، مسیر اپ ها در تبی جدید بازخواهد شد. اکنون می توانید به جستجوی مواردی که برای نصب شدن نیاز دارید بپردازید.


موضوعات مرتبط: اطلاعات مفید کامپیوتری , ,

|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا مطالب وبلاگ مورد پسند و استفاده شما قرار گرفته است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 798
بازدید دیروز : 209
بازدید هفته : 2267
بازدید ماه : 10883
بازدید کل : 337189
تعداد مطالب : 911
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آز وب,تکنولوژی,پزشکی,شعر,اخبار و آدرس azweb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 911
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 15

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 798
:: باردید دیروز : 209
:: بازدید هفته : 2267
:: بازدید ماه : 10883
:: بازدید سال : 25697
:: بازدید کلی : 337189